PDA

Zobacz pełną wersję : Największa możliwa średnica tłumika środkowego- Civic 5g



Nevada
25-11-07, 19:13
Czy ktoś wie, ma przetestowane, jaka najwieksza srednica tłumika środkowego da się upchnac w tunelu Cifa 5g?

czy tłumik o okrągłej puszcze i średnicy np. 15cm wejdzie i nie bedzie kolidował z mechanizmem zmiany biegów?

dodam że auto nie obniżone, ale sedan, czyli większy rozstaw osi...

miquelb3
25-11-07, 21:28
U mnie w ED9 nie zmiescił sie z ITR. Musiałem go dac dalej. Z tym ze mam shortshifter załozny czyli mechanizm jest nizej.

Nevada
25-11-07, 21:55
a czy ITR ma dużą puchę?

Efyr
25-11-07, 22:56
Musiałbyś wejść pod auto i pomierzyć.

A masz jakieś dojścia, że będziesz mógł wybierać wymiary tłumika?

mEjdej
26-11-07, 09:30
...zastanawiam sie nad wlozeniem srodkowego z B18
...jesli nie, to czy przelotowy zda egzamin, w sensie aby nie zrobilo sie glosniej? (mam dolot, 4-2-1, przelotowy zamiast katalizatora, przelotowy koncowy)

majkel
26-11-07, 14:46
Seryjny który masz już jest przelotowy, więc nic się nie zmieni.

mEjdej
26-11-07, 17:52
...wyzej chodzilo mi o wiekszy (nie dopisalem) przelotowy

miquelb3
26-11-07, 20:38
...zastanawiam sie nad wlozeniem srodkowego z B18
...jesli nie, to czy przelotowy zda egzamin, w sensie aby nie zrobilo sie glosniej? (mam dolot, 4-2-1, przelotowy zamiast katalizatora, przelotowy koncowy)

Na 99,9999% Srodkowy z B18(obojetnie którego B18) jest przelotowy.

PS. ITR to własnie B18.

mEjdej
26-11-07, 21:07
...dobra, bo zakrecilem (wynik %-owego weekendu). jak nie znajde nigdzie z B18 vel ITRa, to czy wstawienie jakiegos uniwersala nie bedzie grzechem. o to mi chodzilo

majkel
27-11-07, 00:57
Nie będzie.
Ja robiłem na zamówienie cały układ przelotowy od kolektora u dobrego tłumikarza pod Krk na średnicy zewn 50mm. U mnie seryjnie było ~42mm wewn., teraz jest ~46 wewn. Nie jest głośniej niż na seryjnym środkowym.
Jedyne z czym musisz się liczyć to fakt że gotowe tłumiki świecące się jak psu jajca, dostępne na allegro, często są puste w środku lub mizernie wygłuszone. Wtedy są głośne.
Mój może się nie świeci, nie jest ani z kwasówki, ani nie jest polerowany (nie potrzebne mi to), za to jest z porządnej 2mm blachy aluminiowanej, waty napchane ile tylko dało radę, sam przelot owinięty porządnie włókniną (nie znam nazwy - wiem tylko tyle ile widziałem - bo tłumik powstawał od zera przy mnie) na wymiar taki jak chciałem i z montażem kosztował mnie ~100PLN (1 rok gwary). W takiej sytuacji w ogóle nie rozumiem sensu kupowania badziewia z allegro, lub kombinowania z używanymi wydechami z większych pojemności (no chyba że można je mieć za bezcen). Co do trwałości, to końcowy który mam od roku i który z grubsza (poza skośnie prowadzonym przelotem) jest tej samej budowy, jeszcze się nie rozleciał, niczego nie wydmuchał i nie przepalił się oraz nie rdzewieje (blacha aluminiowana a spawy zabezpieczone farbą). Nie jestem fachmanem w tej dziedzinie, ale mam jedno z najcichszych aut (poza seryjnymi) w Małopolskim Klubie Hondy (tak chciałem) na przelocie, auto dostało małego kopa i nie wywaliłem na to fury kasy.

Naprawdę na twoim miejscu rozważyłbym zorientowanie się u siebie który tłumikarz zna się na robocie i jemu oddać auto do zrobienia. Nie jest to może szczyt estetyki (jeśli ktoś musi mieć pięknie pod autem to jest oczywiście opcja z kwasówki i nie tylko eltec to potrafi), ale jest porządnie i za rozsądną kasę. IMO lepsze to niż opcje które rozważasz.

mEjdej
27-11-07, 07:18
...nie zalezy mi na slicznym, wypolerowanym sprzecie, bo przeciez, ani nie bede go ogladal od spodu, ani czyscil, ani tez chwalil sie znajomym, podkladajac lusterko pod podwozie
...tak jak piszesz, ma to byc porzadna rzecz, ktora nie odpadnie/nie zgnije mi po pol roku uzytkowania. wlasnie chcialbym cos, co nie jest pusta rurą z allegro
...smieszne pieniadze dales za ten swoj, szczerze mowiac. tylko pozazdroscic