Zobacz pełną wersję : Tylne bębny nierówno hamują.
Witam
Mam następujący problem, podbiłem dziś przegląd i okazało się że lewy bęben hamuje o 50% słabiej od prawego. Ręczny działa idealnie na obydwóch, więc problemy z okładziną i samymi bębnami można wyeliminować, zresztą dzisiaj je rozbierałem i wyglądały ok. Gdzie szukać problemu i jak go zdiagnozować? Rozumiem, że coś jest przytkane i nie puszcza ciśnienia?
może masz cylinderki zapieczone, zardzewiałe itp. w jednym kole po prostu i dlatego słabo hamuje
Zdjąć bęben, zobaczyć cylinderki, płyn kiedykolwiek zmieniany? Sprawdzić stan przewodów, wymienić płyn, odpowietrzyć...
Odpowietrzałem jakiś czas temu jak zmieniałem okładziny. Cylinderek dobrze wygląda, nic z niego nie wycieka i się wysuwa to wnioskuje że nie jest zapieczony. Co ma do tego stan płynu, jeżeli reszta kół dobrze hamuje?
porzadnie odpowietrzyc zgodnie z manualem - pewnie gdzies jest pecherz
witam ja mam podobny problem tylko ze strasznie szuraja przy hamowaniu ,czy to znak ze juz wyzionely ducha ? :P
Jak szurają? Sprawdź, czy tam jeszcze jakaś okładzina jest, bo może już metal o metal drze.
jak szura przy hamowaniu to juz pewnie nie ma szczek ;)
stawiam że okładzin już tam nie ma, miałem podobnie
jak szura przy hamowaniu to juz pewnie nie ma szczek ;)
to znaczy szura jak wyjezdzam z rana ale tak po 5km juz przestaje :P ale i tak pewno bebny trzeba otowrzyc i zajrzec do srodka :)
Odpowietrzałem jakiś czas temu jak zmieniałem okładziny. Cylinderek dobrze wygląda, nic z niego nie wycieka i się wysuwa to wnioskuje że nie jest zapieczony. Co ma do tego stan płynu, jeżeli reszta kół dobrze hamuje?
Z tyłu w szczękach jest taki patyk z regulacją (płaski z kawałkiem gwintu oraz nakrętka z ząbkami) najprawdopodobniej źle wyregulowałeś ... zdejmij bęben wyreguluj na tym "patyku" załóż bęben i obróć jakobyś chciał kołem zakręcić zrób tak aby było na granicy styku szczęka bęben (aby nie stawiało mocnego oporu ani nie szorowało) zrób tak samo z obu stron ... następnie zdejmij tunel i masz regulacje ręcznego 2 nakrętki bodajże klucz 10 ustaw sobie ręczny ... i wtedy będzie wszystko w porządku nie będzie stawiać auta bokiem przy mocniejszym hamowaniu ...
skolopendra
08-03-13, 11:03
aby nie stawiało mocnego oporu ani nie szorowało
dokładnie odwrotnie ma być ,mocno i na wcisk :)
dokładnie odwrotnie ma być ,mocno i na wcisk :)
A dokładniej jest to samoregulator. Powinno się go nasmarować i sprawdzić jego działanie. Książkowo powinien sam się wyregulować podczas hamowania, ale jak wiadomo w 20 letnim samochodzie nie wszystko działa jak książka pisze. Dlatego można ręcznie wyregulować tak, aby beben wchodził w miarę ciasno na szczęki. A o ten ząbek czy dwa na samoregulatorze sprężynka powinna wyrobić.
dokładnie odwrotnie ma być ,mocno i na wcisk
Nie inaczej
Najlepiej jak założy się bębny i zanim opuści się auto okręcić kołem żeby było słyszalne ocieranie szczęk o bęben
Dopiero wtedy regulujemy linkę ręcznego i jazda
dokładnie odwrotnie ma być ,mocno i na wcisk :)
Jak byś dał mocno na wcisk to po złożeniu od razu by hamowało ...
skolopendra
08-03-13, 12:52
Jak byś dał mocno na wcisk to po złożeniu od razu by hamowało ...
:confused:
najpierw sprawdź później gadaj :cool:
:confused:
najpierw sprawdź później gadaj :cool:
tak tak na pewno jeżeli masz próg na bębnie to oczywiście wejdzie Ci na ścisk i później nierówno będą szczęki się zużywały ... trochę już tego przerobiłem ...
To po co montujesz bębny z progiem jeżeli jest jeszcze dopuszczalne to przetoczyć a jak już jest za bardzo zjechany to wymieniasz na nowy.Też uważam że na zaduży wcisk nie powinno się montować bo potem heble minimalnie trzymają i szczęki się szybciej zurzyją
tak tak na pewno jeżeli masz próg na bębnie to oczywiście wejdzie Ci na ścisk i później nierówno będą szczęki się zużywały ... trochę już tego przerobiłem ...
Może i przerobiłeś ale skoro pakujesz bębny z progiem to gratuluję
Albo robimy dobrze od początku do końca ale wcale
Zresztą wyżej napisałem co i jak
Regulowałem, pierwsza rzecz jaką zrobiłem. Zrobiłem to tak jak pisał Skolopendra. Czuć było znaczną różnicę na ręcznym, to wiadomo. Pedał od nożnego też inaczej zaczął łapać, dużo wyżej i był twardszy. Myślałem że rozwiązałem problem, jednak na przeglądzie wyszło 56% różnicy w sile hamowania- wcześniej różnica wynosiła 60%. Jakieś sugestie gdzie się doszukiwać problemu? Myślałem, żeby zacząć od wymiany cylinderka całego, ale wygląda dobrze, nie cieknie i wysuwa się normalnie.
Korektor siły hamowania ? Mój mechanik się upiera, że to potrafi narobić takich problemów właśnie gdy jedno kółko 'nie zbiera' odpowiednio.
Jeden z użytkowników forum kiedyś też miał podobny problem i wymieniał korektor. Z tego co pamiętam, problem się rozwiązał. Trzeba by poszukać w tematach.
Poszperałem trochę o tym na necie, i znalazłem info, że korektor siły hamowania działa na krzyż, tj lewe tylne koło razem z przednim prawym. Jeżeli tak jest to musi być sprawy, bo prawe przednie hamuje dobrze- z taką samą siłą jak lewe przednie.
korektor siły hamowania działa na krzyż
Jesteś pewien, że tak właśnie działa w Civic'u ?
Pewien nie jestem, bo to info z internetu, więc prosiłbym żeby ktoś kto wie się wypowiedział.
witam. myśle że to co powiem bedzie miało dla Ciebie duże znaczenie.
w tamtym roku miałem sporo problemów z hamulcami właśnie i miałem podobne problemy jak Ty. i powiem Ci tak. najlepszym sposobem na rozwiązanie jest odpowietrzanie. chodzi o to że jeśli masz gdzies przytkane przewody to na ktoreś koło odpowietrzanie będzie inaczej szło jak na innych.
sam miałem takie coś ze prawe przednie koło mi troche trzymało i wolniej hamowało i przy odpowietrzaniu powoli płyn szedł a na innych kołach swobodnie.
zacznij od tego.. jeśli okaże sie że idzie wolniej to w pierwszej kolejności sprawdź przewód elastyczny ktory dochodzi do cylinderka, następnie przewody miedziane i korektor.
natomiast jeśli nie będziesz czuł oporow przy odpowietrzaniu to stawiam 10% na cylinderki. Cylinderek ma to do siebie że bez obciązenia może chodzić ładnie ale jak ma obciązenie to może być słabszy. ale osobiscie zacząłbym sprawdzanie od tego przewodu gumowego
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.