PDA

Zobacz pełną wersję : ekonomiczna jazda gaźnikiem ?



Gigabyte
25-11-07, 15:14
witam!
mowa o d13b2 czyli o gazniku i o ekonomicznej jezdzie, a bardziej scisle to o hamowaniu silnikiem. Czy przy dojezdzaniu np do skrzyzowania na biegu Hania nie pali nic a nic czy w przypadku gaznika jest to obojetne czy na luzie czy na biegu ?
pozdrawiam

Frydzio
25-11-07, 15:26
powiem ci jak ja jezdze gaznikiem - rozpedzam sie do np. 70km, spory kawalek przed swiatlami wrzucam trojke i samochod zwalnia, gdy jade 100, wrzucam 4, pozniej 3 i dohamowywanie, gdy jade na trojce i wchodze w zakret, puszczam gaz zeby zszedl z obrotow i zwolnil.

poza tym ostatnio byl taki temat, jak przyzwyczaisz sie do hamowania silnikiem, wejdzie ci to w nawyk tak, ze bedziesz to robil bezwiednie

Gigabyte
25-11-07, 15:32
no dobrze i zauwazyles mniejsze spalanie przez to

marcov
25-11-07, 16:34
Na gazniku stosujac metode hamowania silnikiem nie oszczedzamy paliwa

javor
25-11-07, 16:54
na gaźniku oszczędniej jest często jechać na luzie, a hamując silnikiem kompletnie nic nie oszczędzasz.

Frydzio
25-11-07, 17:26
czeski film, ostatnio ktos pisal ze w elektr. sterowanym jednak sie oszczedza :klutnia:

raMMzes
25-11-07, 18:42
Więcej oszczędzisz patrząc na to, co się dzieje na drodze i przewidując a nie bawiąc się jak idiota biegami przed światłami...

Frydzio
25-11-07, 19:31
rozumiem ze chcailes powiedziec cos sensownego i znaczacego, przeciac dyskusje ostra riposta i zostac moim mentorem, ale wypraszam sobie nazywanie mnie idiotą. Prosze nie pisz, ze to nie bylo do mnie bo z kontekstu wynika jasno co chciales przekazac. Tak wiec wyluzuj i troche pokory zalecam, oraz samokrytyki





ps. niezła zabawa przełączanie biegów - jeśli nie nauczyłeś sie podczas kursu ze biegi przelacza sie bezwzrokowo, to współczuje, dla ciebie takie manewry mogą być niebezpieczne!

jogal
25-11-07, 22:27
Czarno na białym napisane jest, że w naszych gaźnikach da się oszczędzać paliwko w ten sposób jak to ma miejsce we wtryskach:
http://img127.imageshack.us/img127/8757/obrazek4ad8.th.jpg (http://img127.imageshack.us/my.php?image=obrazek4ad8.jpg)

seawater
25-11-07, 23:47
Więcej oszczędzisz patrząc na to, co się dzieje na drodze....a nie bawiąc się jak idiota biegami...

Na gazniku stosujac metode hamowania silnikiem nie oszczedzamy paliwa

na gaźniku....hamując silnikiem kompletnie nic nie oszczędzasz.

Jogal brawo ;) Mi ten cały PSMCOSV nawet kiedyś zaniemógł i nie dawało sie odpalić. Tzn.elektryk mi tak powiedział :aloha:

Gigabyte
26-11-07, 15:07
no i prosze :) wielkie dzieki jogal czyli jednak moze uda sie pooszczedzac choc troszke :)
pozdrawiam

mistrz1988
26-11-07, 15:56
a jesli mam silnik D15B7 to lepiej jest dojeżdzać na luzie do skrzyżowania czy na biegu?

inferno66
26-11-07, 16:40
jasne ze cos sie tam zaoszczedzi,przeciez jadąac na biegu(chamujac) silnik nic nie spala lub spala minimalmne ilosci bo nie dostaje paliwa bo...nie gnieciemy na pedal gazu(...mechanikiem to ja nie jestem ale to jest chyba logiczne :) )

[ Dodano: Pon 26 Lis, 2007 ]
heeh tylko nie nastaw sie ze w ten w jakis cudowny sposob spalianie ci sie zmniejszy o 2 litry
:D

Frydzio
26-11-07, 17:08
mistrz1988, jesli chesz wybrac to na biegu, ktos pisal madrze, ze jak ktos ci np. zajedzie pas to na luzie nie uciekniesz a poza tym masz pelen wtrysk :D

mistrz1988
26-11-07, 17:10
no wiem ze nie zmniejszy sie o 2 litry ale zawsze cos tam troszke zaoszczędzic i po przejechaniu kilku tysięcy km sie uzbiera wiecej.to jesli jest na luzie to wiecej pali niz podczas dojezdzania na biegu?

qba1983
26-11-07, 17:46
eeh tylko nie nastaw sie ze w ten w jakis cudowny sposob spalianie ci sie zmniejszy o 2 litry
to akurat zalezy od warunkow i stylu jazdy, bo jesli ktos wyhamowywuje silnikiem praktycznie zawsze bez uzywania hamulaca, to uwierz mi ze roznica bedzie wieksza niz te 2l.

ogolnie przyjelo sie tak ze na wtrysku, po puszczeniu gazu nie podaje paliwa w ogole, a w gaznikach i tak podaje jakas dafke paliwa - jest to mylne stwierdzenie
Np silniki Hondy, te ktore maja sterowanie elektonicznie, potrafia nie brac ani kropelki.
glownie zasada jest taka ze honda stosuje cos takiego jak czujnik otwarcia przepustnicy, dzieki temu ECU wie kiedy ma odciac doplyw paliwa i nie wazne jest to, czy to jest gaznik czy wtrysk.
natomiast dla odmiany podam przyklda gdzie VW wymyslil taki patent, ze po puszczeniu gazu wtryski i tak podaja paliwo, a ecu odcina doplyw paliwa po wcisnieciu pedalu hamulca(ot sposub na hamowanie silnikiem :d - gozej ze nie da sie hamowac lewa noga i dodawac gazu prawa :/ )