Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Maly test kolektora hytech w B16A



Arturvf500
24-11-07, 19:05
Własnie skonczylem strojenie silnika po zmianie kolektora i dolotu; efekty nawet ciekawe;)
setup:
- B16A JDM
- dolot parowa
- kolektor Hytech 4-2-1 2,5"
- przelotowy wydech 2,25"
- paliwo 95

Wyniki pomiarow:

http://images34.fotosik.pl/55/b5d728a0905830f1.jpg
Seria+dolot parowa


http://images32.fotosik.pl/55/c69197f6fe677a4d.jpg
Seria+dolot parowa+Hytech


http://images25.fotosik.pl/117/6d6dd8964e3db324.jpg
I po wystrojeniu AFR


http://images34.fotosik.pl/55/730c688aa9f04bee.jpg
nalozone na siebie wykresy serii z dolotem i wystrojonej calosci


Jak widac, strojenie tego zestawu jest nieodzowne i daje spore efekty;) i oczywiscie calosc na nPB95; prawdopodobnie da sie dorzucic jeszcze kilka KM strojac zaplon na 98 lub 99, bo przy 95 to wszystko co dalo sie wydusic - grzebanie w mapach zaplonu nie dawalo nic na plus powyzej granicy bledu pomiaru.

pozdrawiam
Artur

rem36
24-11-07, 20:56
no wynik bardzo dobry, cikawe ile z niego to faktyczna zasluga tego ze jest to 3y a nie standard 4-1.
ladne porownanie, fajnie ze wrzuciles.
Pzdr

Nevada
25-11-07, 21:56
ja jestem ciekawy jak to by wygladało na wydechu 2,5

Arturvf500
03-12-07, 22:20
ja jestem ciekawy jak to by wygladało na wydechu 2,5

nie sadze by wydech 2,5" dal by cos na plus; zaryzukuje nawet stwierdzenie ze 2,1" bedzie wystarczajacy - hytech, podobnie jak toda na wyjsciu kolektora ma 'equalizer' ze srednicy ok 2" do 2,5"; poza tym przy pomiarach mocy mialem w jednej z koncowek tlumika (2x50mm) sonde afr z mocna zwezka i nie wplywalo to absolutnie na moc

pozdrawiam
Artur

rem36
03-12-07, 22:28
wydech 2,5 moglby na pelnym otwarciu jeszcze cos dac ( trzeba by sprawdzic) ale to co sie sprawdza na pelnym otwarciu nie bedzie juz dobre przy nie plenych otwarciach, reakcjach na gaz i innych zachowaniach auta poza pelnym ogniem, Co do tych hytech stajlow to tyz sobei taki zanabylem i w realu wyglada naprawde fajnei o wiele lepiej niz jakis dc itp. zobaczymy jak sie sprawdzi w prawie seryjnym itr ;)

ARTX
04-12-07, 12:35
u Ciebie tez tak nisko wisi ??

http://img161.imageshack.us/img161/2923/groundclearanceyr1.th.jpg (http://img161.imageshack.us/my.php?image=groundclearanceyr1.jpg) http://img100.imageshack.us/img100/7238/groundclearance2mx1.th.jpg (http://img100.imageshack.us/my.php?image=groundclearance2mx1.jpg)

Gr00bY
04-12-07, 13:04
Czym strojone?

Furious
04-12-07, 13:49
Crome napewno, czym innym? ;)

Arturvf500
04-12-07, 16:07
wydech 2,5 moglby na pelnym otwarciu jeszcze cos dac ( trzeba by sprawdzic)

no przeciez nie hamowalem sie na pol otwartej przepustnicy (nie zalapalem co masz na mysli?;) ) wydeje mi sie ze 1.6 to za mala pojemnosc zeby napelnic uklad 2,5" i zapewnic objetosciowe zjawiska falowe; przy B18 lub B20 2,5" powinno lepiej sie sprawdzac


u Ciebie tez tak nisko wisi ??


nie, ja swoj skracalem - teraz jest zaledwie ok 2cm ponizej miski, wczesniej byla tragedia


Crome napewno, czym innym? ;)

no crome to chyba byl najmniejszy fragment narzedzi;)

LC1 z pluginem PGMFI oraz RTP i DL by ArturVF500;D

pozdrawiam
Artur

ARTX
04-12-07, 22:10
ja swoj skracalem - teraz jest zaledwie ok 2cm ponizej miski
masz schemat (http://schematy.w.interia.pl/) i jakies foto? :)

rem36
05-12-07, 09:42
nie zalapalem co masz na mysli?;)
Chodzilo mi oto ze w warunkach hamowni ( pelne otwarcie) wydech 2,5 moglby cos jeszcze dac mimo ze bylby jak piszesz zaduzy do pojemnosci 1,6 no ale to zwykle gdybanie, mniejsza o to, 2.25 to dobra srednica :brawo2:

Arturvf500
05-12-07, 10:08
ja swoj skracalem - teraz jest zaledwie ok 2cm ponizej miski
masz jakies foto? :)

http://www.honda.ezg.pl/files/jpeg/hytech-skrocony.jpg

pozdrawiam
Artur

kamil_S_c
05-12-07, 21:42
Jesli dobrze umiem czytac wykres to zyskales 13 km ?? Po zakupie takiego kolektora trzeba odrazu robic caly wydech czy mozna zamontowac do starego ?? silnik B16

cypis007
05-12-07, 21:56
Jesli dobrze umiem czytac wykres to zyskales 13 km ?? Po zakupie takiego kolektora trzeba odrazu robic caly wydech czy mozna zamontowac do starego ?? silnik B16

Źle odczytałeś. Kolektor wprost po montażu dał 6KM (drugi wykres), dopiero po strojeniu (trzeci wykres) udało się uzyskać te 13KM.

Ale nie konie tu najważniejsze a moment obrotowy. A ten mi się podoba.

kamil_S_c
05-12-07, 22:00
Przy montarzu trzeba odrazu robic kompletny wydech czy mozna zalozyc nowy kolektor do starego wydechu ??

Bishop
06-12-07, 01:07
Wreszcie ktos sie ujawnil z replika hytecha i w dodatku tescik ladny zapodal :hinczyk:

Czego wiecej chciec po kolektorze jesli dal 13KM i 10Nm - wynik konkret. Ciekawe, ze bez strojenia bylaby tylko polowa tych zyskow...hmm
Kolektorek + dolocik 1 klasa. Ciekaw jestem ile doszlo po samej parowie w porownaniu z seria?


rzy montarzu trzeba odrazu robic kompletny wydech czy mozna zalozyc nowy kolektor do starego wydechu ??
Mozna do starego. Nie wiadomo tylko czy flansza od razu podpasuje, ale w razie czego tlumikarz to ogarnie

Arturvf500
06-12-07, 08:52
Mozna do starego. Nie wiadomo tylko czy flansza od razu podpasuje, ale w razie czego tlumikarz to ogarnie

nie, nie da rady - hytech jest kilkanascie cm dluzszy; trzeba przerabiac wydech; no i oczywiscie nie do standardowego 40mm;)

pozdrawiam
Artur

Bishop
07-12-07, 15:14
nie, nie da rady - hytech jest kilkanascie cm dluzszy; trzeba przerabiac wydech
dlatego napisalem, ze w razie czego tlumikarz to ogarnie :P


no i oczywiscie nie do standardowego 40mm;)
w ek4 taka slomke seryjnie montowali na 40mm ?! :szok szok szok :

Mierzyles przyrosty po zalozeniu samej parowy (w porowaniu do kompletnej serii), bo rozumiem za 1 wykres jest 2x seria juz z dolotem zalozonym?

izzy_rajder
11-12-07, 15:58
Artur, a to hy-tech, czy robiony na wzór hytecha. Ciekawy byłby test hytech vs "hytech 3 razy taniej"

Po Twoich wynikach sądze że byłoby ciekawie.

pzdr

Arturvf500
16-12-07, 14:11
Artur, a to hy-tech, czy robiony na wzór hytecha. Ciekawy byłby test hytech vs "hytech 3 razy taniej"

Po Twoich wynikach sądze że byłoby ciekawie.

pzdr

powiem Ci ze takiego wykonania to ja w zyciu nie widzialem - to jest replika; zadne sreEL-TEKI nawet w polowie nie podejda temu, nie wspominajac o chinszczyznach; w srodku jest tak dobrze wykonaney, ze sam osobiscie doczepilem sie tylko jednego spawu, a jest ich kilkanascie i musze zaznaczyc ze co do gladkosci wydechu jestem... qrde pedantem, nie mylic z pedalem;D Poza tym po zalozeniu stwierdzilem ze tego kolektora nie da sie podrabic z jakimikolwiek odstepstwami od oryginalu - jest dopasowany do bloku na milimetry; jak by cokolwiek skaszanili to by po prostu sie nie zmiescil bez przerobek; wchodzi na styk;)

pozdrawiam
Artur

Gawroon
17-12-07, 14:55
Arturvf500 4 pytania:

1 jaka jest cena takiego kolektora?
2 gdzie mozna go kupić
3 czy są wersje 4-1
4 czy to jest dedykowany do b16 czy b18?

!markos
17-12-07, 15:03
hytech kosztuje 1000$, sa hytech stajl, ktore dzialaja ponoc tak samo dobrze, a kosztuja 280-300$. nierdzewne. kupic mozna na ebay, albo w sklepach online, zasadniczo tak jak wszystko inne. nie ma wersji 4-1, hytech = 3y. nie ma roznicy miedzy kolektorem do b16 i do b18.

Pati
17-12-07, 15:05
są do b18. do b16 tez pasuja, ale nizej wiszą

Furious
03-01-08, 23:14
Hmm.. analizujac tak wykresy bez wystrojenia to jakakolwiek poprawa w Nm jest tylko miedzy 7000 a 8000rpm... miedzy 5000 a 7000rpm jest nawet troszke gorzej na Hytechu.
A ze strojenie i przesuniecie VTECa dalo duzo to inna bajka - strojenie zawsze pomaga przy drobnych modyfikacjach :)

Arturvf500
04-01-08, 11:15
Hmm.. analizujac tak wykresy bez wystrojenia to jakakolwiek poprawa w Nm jest tylko miedzy 7000 a 8000rpm... miedzy 5000 a 7000rpm jest nawet troszke gorzej na Hytechu.
A ze strojenie i przesuniecie VTECa dalo duzo to inna bajka - strojenie zawsze pomaga przy drobnych modyfikacjach :)

jeszcze jedna mala uwaga - moj poprzedni kolektor seryjny byl szlifowany i po tym zabiegu dupohamownia odnotowala spora poprawe w zakresie 6-7tys, wiec w porownaniu do totalnej serii przyrost moze byc wiekszy - ale odnosi sie to tylko do B16A

pozdrawiam
Artur