Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ubywająca benzyna



Mati1690
03-03-13, 18:59
Witam, mam problem z znikającą benzyną , otóż mam lpg, ostatnio zatankowałem benzynę około 1/4 zbiornika, Auto odpala na benzynie ale szybko przełącza się na gaz (nie sekwencja) a mimo to paliwo szybko ubywa tzn w ciągu 1,5 tyg spadło do rezerwy (wcześniej nie było tego problemu) paliwo na pewno nie wycieka , i moje pytanie czy jest możliwość że spala benzynę wraz z gazem?jak to sprawdzić? dodam że ilość benzyny jaka ubyła jest za mała na przebytą odległość wiec wykluczone że auto chodzi tylko na benzynie

malolatlbn
03-03-13, 19:09
podlaczam sie pod ten temat mam ten sam problem tylko ze mam sekwencje cyciekow nie mam zadnych a paliwo idzie o oczach

bunkerites
03-03-13, 19:59
u mnie spalalo paliwo kiedy mialem padniety jeden wtrysk gazu

Mati1690
03-03-13, 21:07
a jak to zdiagnozować.
Ale czy podczas gdy auto przełącza się na gaz to czy pompa paliwa nie powinna być wyłączona?

donald1992
03-03-13, 21:15
tak jest ale chyba w sekwencji.Przy starszych instalacjach pompka chodzi

Mati1690
03-03-13, 21:53
Właśnie wypowie się ktoś jeszcze co do tego jak jest z tą pompką? może ewentualnie założyć dodatkowy wyłącznik pompy

Brylant1
04-03-13, 01:22
Pompka chodzi czaly czas przy sekwencji. Masz jakas usterke z instalacja lpg i lilnik podpiera sie z jakichs przyczyn benzyna. Jedz do gazownika niech posprawdza wszystko.

Zrob prosty test odlacz pompke i bedzie wiadomo czy z lpg wszystko ok.

ma1ster
04-03-13, 08:58
silnik może pracować na obydwu zmieszanych paliwach bez problemu... jeśli masz zwykłą instalację to podejrzana sprawa, bo jeśli załącza się wtrysk benzynowy podczas pracy na LPG to na pewno mocno wpływa na parametry wyjściowe pracy silnika, tj. w spalinach nie ma ani jednego poprawnego parametru, mieszanka jest bogata, więc powinien silnik nie zbyt miło pracować...

Nie ma możliwości aby co jakiś czas ten wtrysk się odbywał, albo daje tak jak czyta z mapy lub wcale... więc dla mnie to jakaś dziwna sytuacja.

Chyba że to silnik gaźnikowy lub jest to wtrysk podwójny i jeden nie został odcięty, nie wiem jak to instalatorzy rozwiązują, ale zapewne na centralce, lub na dodatkowym przekaźniku, który po prostu zaśniedział lub uległ zniszczeniu.

Prostymi sposobami diagnozy jest uruchomienie silnika przełączenie na gaz i z poziomu komory silnika odłączasz wtyczkę wtryskiwacza benzynowego, chyba że jest ich kilka, to odłączasz po kolei każdą z osobna i obserwujesz zachowanie pracy silnika, jak nic się nie zmienia to odpowiedź masz prostą... benzyna nie jest spalana wraz z LPG...

Mati1690
04-03-13, 19:29
ma1ster jutro to sprawdzę dziś już za późno ale jutro sprawdzę, wyszło tak że około 8l na 350 km

monstes
07-03-13, 20:04
I co ci tam wyszło ?

Mati1690
10-03-13, 20:13
kolego paliwa ubyło na troche powyżej rezerwy i teraz już jest spokój nie ubywa ;/ wskazówka zamarła a wcześniej na oczach spadała

gekus85
17-03-13, 20:10
jestem ciekaw wlasnie tej sytuacji , mam mniej wiecej to samo ale nie ubywa az tak duzo wachy ale ubywa chodz tak jak koledzy odpalam tylko na bezynie i zaraz jak sie nagrzeje przelanczam na lpg ,

ma1ster
17-03-13, 23:20
niestety... magii tam żadnej nie ma :D:D

bunkerites
22-03-13, 15:30
28 lutego zalalem 33 litry PB95, a dzis zapalila mi sie rezerwa,lacznie na benzynie przejechalem okolo 100km.Moze ktos napisac gdzie w d16V1 znajduje sie bezpiecznik pompy paliwa? Chce zobaczyc czy bierze mi benzyne podczas jazdy na lpg....

ma1ster
22-03-13, 16:33
bezpiecznik jest podpisany z angielskiego ''fuel pump" więc chyba nie trudno znaleźć...

bunkerites
22-03-13, 18:07
edyta: juz wiem gdzie jest

Brylant1
22-03-13, 22:58
Zuch chłopak =-O

kowal162
23-03-13, 15:34
A moze instalacja jest za słaba i podpiera sie benzyna przy wyrzszych obrotach?

bunkerites
23-03-13, 18:01
Instalacja nie jest slaba bo sa zamontowane czerwone wtryski hana oraz komp diego g3.Ogolnie klopotow nie bylo.Pare dni temu zdziwila mnie ubywajaca benzyna.Ogolnie teraz jezdze ekonomicznie bo jest zima i mozna wydzwonic :).Dzis przeczyscilem mase bo byla cala zasniedzialala.Przejechalem 550 km na lpg i benzyny nie ubylo.Czas pokaze co bedzie sie dalej dzialo.W poniedzialek dla pewnosci podjade do gazownika na gruntowne sprawdzenie instalacji

kowal162
26-03-13, 11:24
Nie chodzi o same wtryski czy sterownik a o reduktor i w jakiej on jest kondycji. Bo może już być zmęczony trochę i nie będzie trzymał ciśnienia prawidłowo pod obciążeniem:)

ma1ster
26-03-13, 13:12
w przypadku instalacji sekwencyjnej... w każdym sterowniku jest opcja, która po jej zaznaczeniu nie będzie w ogóle przechodziła na wspomaganie benzynom przy obciążeniu wyższym niż instalacja LPG ma możliwość zasilić silnik...

Większość instalatorów taką opcję uaktywnia bo wiadomo... jak spadnie ciśnienie to układ najpierw odłączy jeden wtryskiwacz gazowy, aby dalej móc trzymać parametry zasilania i kierowca jest zadowolony bo mu wszystko działa, a instalator chęcią zarobku, zainstalował kiepski reduktor :D:D:D

Kupić sobie trzeba kabel do instalacji, lub jechać do instalatora i odznaczyć tą opcję, w takim przypadku jak pociśniemy pod mocnym obciążeniem, to usłyszymy sygnał dźwiękowy o niskim ciśnieniu gazu na listwie, i wtedy cała instalka przechodzi świadomie dla użytkownika w tryb zasilania benzyną...

A taki problem tyczy mocno ludzi, którzy wyjeżdżają zbiornik lpg do samego końca, jak jest niski stan w butli to wiadoma sprawa, że trudniej utrzymać ciśnienie i wtedy jedziemy zapewne na wspomaganiu któregoś tłoka benzyną...

Co później przekłada się na zdziwienie użytkownika, że dziwnie dużo zużywa LPG :D:D:D

bunkerites
26-03-13, 18:38
Nie moge dotrzec do gazownika bo praca mnie poniewiera:)

Reduktor Silver KME ma przejechane 64 tkm( instalka zalozona 2010 lipiec),wiec nie bedzie zajechany.Jak tylko skoncze wczesniej robote to sprawdze czy faktycznie pali benzyne na lpg.Moze cos mi sie ubzduralo.Bo jak tylko poprawilem mase to nie zauwazylem brakow wachy :)

kowal162
01-04-13, 11:21
w przypadku instalacji sekwencyjnej... w każdym sterowniku jest opcja, która po jej zaznaczeniu nie będzie w ogóle przechodziła na wspomaganie benzynom przy obciążeniu wyższym niż instalacja LPG ma możliwość zasilić silnik...

Większość instalatorów taką opcję uaktywnia bo wiadomo... jak spadnie ciśnienie to układ najpierw odłączy jeden wtryskiwacz gazowy, aby dalej móc trzymać parametry zasilania i kierowca jest zadowolony bo mu wszystko działa, a instalator chęcią zarobku, zainstalował kiepski reduktor :D:D:D

Kupić sobie trzeba kabel do instalacji, lub jechać do instalatora i odznaczyć tą opcję, w takim przypadku jak pociśniemy pod mocnym obciążeniem, to usłyszymy sygnał dźwiękowy o niskim ciśnieniu gazu na listwie, i wtedy cała instalka przechodzi świadomie dla użytkownika w tryb zasilania benzyną...

A taki problem tyczy mocno ludzi, którzy wyjeżdżają zbiornik lpg do samego końca, jak jest niski stan w butli to wiadoma sprawa, że trudniej utrzymać ciśnienie i wtedy jedziemy zapewne na wspomaganiu któregoś tłoka benzyną...

Co później przekłada się na zdziwienie użytkownika, że dziwnie dużo zużywa LPG :D:D:D
Wszystko fajnie ale np jak ma sie Silvera do 150km a autko ma np 100km to nie ma prawa spaść ciśnienie gazu na listwie nawet o 0.2 Bara. A opcje te są wł przez gaziarzy bo nie potrafią tego dobrze wystrojić bądź im sie im chce:)

ma1ster
01-04-13, 11:50
Wszystko fajnie ale np jak ma sie Silvera do 150km a autko ma np 100km to nie ma prawa spaść ciśnienie gazu na listwie nawet o 0.2 Bara. A opcje te są wł przez gaziarzy bo nie potrafią tego dobrze wystrojić bądź im sie im chce:)

To jest zapewne prawda co piszesz... i ustawienie też ma na pewno duże znaczenie, choć by samo ustawienie czasu wtrysku, może być tak że się ubogo robi przy większych obrotach...

Kwestia jeszcze jest taka, że nie koniecznie przełącza na wspomaganie benzynom po pierwszym spadku ciśnienia, a jedynie przełącza na wspomaganie po sygnale prędkości obrotowej silnika, tu się zgodzę, że to już nie chęć posiedzenia chwilę dłużej przy ustawieniach montera...

Jeszcze często jest tak że, jeśli zostało 5L w zbiorniku, to nawet 3 reduktory kme gold nie pomogą...
cienienie na pewno spadnie...

I dla większości ten ostatni punkt często ma znaczenie w spalaniu benzyny podczas jazdy na LPG...