Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : (Wał, wałek, oś, przegub) napędowy EJ 9



kri100
01-03-13, 20:53
Witam wszystkich forumowiczów zainteresowanych pomocą w opisanym przeze mnie poniżej problemie :)

Na początek mały wstęp by było wiadomo co i jak. Niestety moja ukochana Hania rozkraczyła mi się na środku drogi - nie myślałem że mi się to przytrafi posiadając Hankę właśnie ale jednak :/ - auto ma swoje lata a cudów nie ma.
Do rzeczy : jestem 600 km po za domem w Niemczech i właśnie dojeżdżam do celu gdy przy skręcie na skrzyżowaniu na drugim biegu coś chrupnęło po czym auto potoczyło się jeszcze kilkanaście metrów siłą rozpędu i stanęło. Silnik działa, gaz też, obroty są, sprzęgło jest, biegi wskakują i nie wyskakują ale ... Hania po wrzuceniu jakiegokolwiek z biegów stoi :( Był u mnie dzisiaj niemiecki mechanik który obejrzał auto i nie demontując nic stwierdził że to - tłumacząc dosłownie : wał/wałek napędowy (przegub) szlak trafił (mój domysł : to część odpowiedzialna za przeniesienie napędu ze skrzyni na koła). Tutaj części są droższe i chciałem takową część zamówić na Allegro i wysłać tu gdzie jestem ale - i tu jest właśnie pies pogrzebany :/ - nie wiem czego szukać i jak to się tak naprawdę fachowo w Hanii nazywa wpisywałem jak w tytule postu : wał, wałek (ale wałków jest a aucie klika rodzajów), oś (ale osi też jest kilka rodzajów), przegub (ale przegubów też jest kilka rodzajów), Wyników wyszukiwania jak na lekarstwo, ale to może przede wszystkim dlatego że nie wiem co dokładnie w wyszukiwarce wpisać.
Jak się nazywa ta część ? Czego mam szukać ? Może znacie jakiś dane techniczne tej części, parametry, wymiary ? :(
Piszę o poradę do Was bo ciężko mi się w tych szczegółowych i technicznych sprawach z tym niemieckim mechanikiem porozumieć.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)
CIVIC VI Hatchback, EJ 9, 1998, 1.4

hacker120
01-03-13, 21:00
jeżeli po wbiciu biegu licznik pokazuje prędkość to rozpadł się przegub wewnętrzny.

kri100
01-03-13, 21:16
Dzięki za zainteresowanie hacker120 :)

Auto stoi już u mechanika i nie mam możliwości sprawdzić ale z tego co pamiętam to właśnie po wbiciu biegu i dodaniu gazu obroty rosną i wskazówka na liczniku się podnosi


jeżeli po wbiciu biegu licznik pokazuje prędkość to rozpadł się przegub wewnętrzny.

Szczerze przyznam że myślałem że tylko w kołach są przeguby prawy i lewy a ten o który się popsuł nie jest ani prawy ani lewy tylko po prostu umieszczony centralnie jeden i tyle a tu zmyłka bo jak wpisałem przegub wewnętrzny to jest i prawy i lewy :(

Na przykład ten : http://moto.allegro.pl/przegub-wewnetrzny-prawy-honda-civic-1-4-i3006915484.html

I co teraz hmmm ... niby wymienia się parami a siadł prawdopodobnie jeden -czy to aby na pewno jest to ???

Część musi być dobrana trafnie za pierwszym razem bo muszę się stąd zmywać na dniach (a zanim dojdziejeszcze) , a odsyłanie nie wchodzi w grę ze względu na czas i koszta

hacker120
01-03-13, 22:00
tak to właśnie too. tylko dobierz dobrze do swojego samochodu, najlepiej zapytaj sprzedawcę ;)
możesz jeszcze sprawdzić bo być może wysunął się ze skrzyni biegów, u mnie tak się zdarza bo nie mam zabezpieczenia na przegubie i lubi sobie wyjechać ;)

kri100
01-03-13, 22:21
tak to właśnie too. tylko dobierz dobrze do swojego samochodu, najlepiej zapytaj sprzedawcę ;)
możesz jeszcze sprawdzić bo być może wysunął się ze skrzyni biegów, u mnie tak się zdarza bo nie mam zabezpieczenia na przegubie i lubi sobie wyjechać ;)

Dzięki hacker120 :)

Szukam już dziś bo czas nagli bo czas wracać do PL. Myślę,że jutro i tak nie dowiem się od tego mechanika więcej jeśli chodzi o nazwę jak dziś, a będę mógł jedynie zobaczyć tą część i porównać ze zdjęciami z aukcji o której pisałem. Powiem mu też o tym co napisałeś bo fajnie byłoby jakby u mnie też się tylko tak wysunął, a nie trzeba by było go wymieniać :)

bednar_ek35
01-03-13, 22:24
Propononuje namierzyć z której to strony i zamówić na allegro całą półoś.Napewno wymiana będzie szybka i bezboleśna.

Całą półos można kupić coć w granicach 100zł.