Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Odpalanie zimnego silnika



Giegx
23-11-07, 13:32
Witam. Posiadam Hanke '97 6gen 1.4 75km. Zdjałem jej zwęzke i zaczeła strasznie jesć paliwo, ok 10 litrow na 100! Pojechalem więc do ASO gdzie za pomoca komputera wykonali tzw regulację niskich obrotów, za drobną opłatą :) No i od tamtej pory autko nie dość że mnie pali, to jeszcze ma dopiero teraz prawdziwe 90 koni, w kazdym razie jezdzi lepiej niż po samym zdjeciu zwezki i 2 resetach.

Jednak z odpalaniem zimnego silnika zawsze był problem, trzebabyło kręcic tak z 3 obroty zanim odpaliła, a w tym momencie nawet z 7, 8 razy... normalnie 2 sekundy kręcenia :/ Jak juz odpali, to potem niema żadnych problemow.
Próbowałem wszystkich sztuczek, naciskałem gaz, 2krotnie przekrecałem kluczyk do zgasniecia kontrolek. W nocy żadna iskra niebieska nie lata po silniku, zadnej dyskoteki. Filtr powietrza czysty, olej i filtr oleju nowy, przepustnica wyczyszczona, benzyna do pełna.
Swiece natomiast NGK (poprzedniego własciciela) po oględzinach wygladają na ok, jednak na obudowie widać takie opalenia (na tej ceramicznej białej cześci) opalenia jakby iskra przeskakiwała tu czasem.

Czy to oznacza że mam świece do wymiany? Czy moze jednak kable? Czy moze wystarczy tylko przeczyscic szczotką drucianią :d elementy styków oraz głowice świec?

[Czytałem wiekszosc topicow na ten temat i niewiele z nich wynika! prosze niepostować w stylu :szukaj: ]

pozdr

skolopendra
23-11-07, 14:14
jednak na obudowie widać takie opalenia

tak do wymiany

Czy moze wystarczy tylko przeczyscic szczotką drucianią :d elementy styków oraz głowice świec? ................ :bicie:

bez przesady

wykonali tzw regulację niskich obrotów, za drobną opłatą :)

100zł ;) :d

Giegx
23-11-07, 15:30
tak do wymiany Tylko dopisz jeszcze CO do wymiany, raczej kable czy raczej swieczki? :)

A za regulacje dalem 95 :p :D:D a grozili mi 120 lub wiecej.

skolopendra
23-11-07, 15:34
jednak na obudowie widać takie opalenia

masz nadpalenia na kablach................... :bicie:

jasne ze świece


a w tym momencie nawet z 7, 8 razy

i zatankuj sobie więcej paliwa to zapali szybciej :agent:

Giegx
23-11-07, 15:50
masz nadpalenia na kablach :bicie:
jasne ze świece
No na swieczkach je widać ale mogłoby to oznaczać że kabel cos niedomaga i przebija iskra :p Nie wiem dlatego pytam :)


i zatankuj sobie więcej paliwa to zapali szybciej :agent:
LOL ale pisalem już :p że benzyne mam zawsze do pełna ;) :p

Ziom nie złosc sie i thx za pomoc :)

skolopendra
23-11-07, 16:02
kabel cos niedomaga i przebija iskra

kable możesz sobie sprawdzić miernikiem

rezystancja wahać sie powinna od ok 4 kilo przy najkrótszym kablu,
do kilkunastu na najdłuższym
........................................a nie powinna przekroczyć 25 ,wtedy wymiana kabla

Giegx
26-11-07, 11:19
Swiece wymieniłem na nowe NGK, odpala ciut lepiej, ale nie od kopnięcia, 2 3 razy trzeba obrocic. Te kable sprawdze sobie miernikiem, nie wiedzialem nawet że tak się robi :)

skolopendra
26-11-07, 15:05
2 3 razy trzeba obrocic.
.to chyba nic dziwnego,moja zawsze odpala dopiero po kilku po kręceniach, :d od kopa to palą diesle

Giegx
27-11-07, 09:36
Hm, no nie tylko diesle! Moja starsza ma nowego punciaka, ktory odpala tak że chyba nawet pół raza nie obróci. Ciekawe jak nasze hanki odpalały po wyjechaniu z salonu :] :D:D Daawno temu :D

Cywa
27-11-07, 10:10
To dziwne bo ja na zimny silnik mam sposob i zawsze go stosuje (zima)

Przekrecam kluczyk czekam az pompka przpompuje paliwo (czekasz do zgasniecia check engine) pozniej robie to ponownie ale nie czekam az zgasnie a mniej wiecej tak w polowie czasu swiecenia sie jej przekrecam kluczyk na zaplon... efekt? ZAWSZE odpali po 1-2 machnieciach

majkel
27-11-07, 13:20
Na starym aku paliła na dotyk nawet przy -25 C. Ale stary aku zaczał sikać kwasem i zmieniłem na nową centrę pomimo że dalej paliła na dotyk (osad z kwasu zaczał mi żreć ścianę grodziową). No i na nowym aku pali do dupy, tzn musi zakręcić 2-4 razy.

Giegx
27-11-07, 14:26
Hm czyli że jeszcze aku, doładuje go na maxa i wtedy zobacze jeszcze :D

A tak apropo Cywa, 1, 2 machnięcia to nie jest dotyk :] :D:D

tomz
27-11-07, 19:13
2 3 razy trzeba obrocic.
.to chyba nic dziwnego,moja zawsze odpala dopiero po kilku po kręceniach, :d od kopa to palą diesle
A moja Honda z 92 roku pali od pierwszego kręcenia... :aloha:

Cywa
28-11-07, 11:42
Hm czyli że jeszcze aku, doładuje go na maxa i wtedy zobacze jeszcze :D

A tak apropo Cywa, 1, 2 machnięcia to nie jest dotyk :] :D:DBiorac pod uwage wiek auta + calonocny postoj wozu na podworku w temp ponizej 0 to wg mnie jest dotyk...

Giegx
28-11-07, 16:42
:)