Zobacz pełną wersję : Problem - ogrzewanie
Witam, mam problem z ogrzewaniem, działało normalnie do czasu przekrecenia przeze mnie pokrętła od ogrzewania (zacieło się i ułamałem tą zębatke która jest w środku), moje pytanie jest nastepuje. Gdzie można "ręcznie" ustawić ogrzewaniena tak żeby płyneło ciepłe(pod maską)? Będe wdzięczny za ewentualne odpowiedzi.
Pozdrawiam.
pod maską znajdź taki zaworek na przewodzie z wodą prowadzący do nagrzewnicy i ręcznie go otwórz
tak właśnie myślałem,chciałem się upewnić, niestety on nie działa. Ustawiałem go w 3423423342 pozycjach, ale powietrze ciągle leci zimne. Dodam ze przed przekręceniem tego pokrętła wszystko było ok.
ale to pokrętło poprzez linkę otwiera i zamyka ten właśnie zawór.jeśli wcześniej było ok to teraz po ręcznym otwarciu też powinno lecieć ciepłe powietrze.inaczej tego nie widzę
no właśnie ja też nie, ale nie leci... nie wiem co moze byc tego powodem, a jeszcze moze powiedzcie mi w jakiej pozycji powinno byc ustawione to cos pod maska(chociaz pewnie nie wiele to pomoze bo i tak sprawdzalem juz chyba wszystkie mozliwe ustawienia, ale zawsze warto sprobowac).
x-tygrysek-x
22-11-07, 16:54
to jest aż nie możliwe, jeśli jesteś pewny że na 100% działało i po urwaniu pokrętła, czy tam suwaka nie działa to aż nie możliwe, a napewno kręcisz tym na dobrze rozgrzanym silniku?? dziwna sprawa :/
tak, właśnie silnik jest dobrze rozgrzany, przejechalem ok 40 km, otworzylem maske, i zaczalem rozne ustawienia tego czegos sprawdzać, na poczatku tak jak by zaczynało troszke leciec cieplutkie(bardzo malo cieplutkiego), ale pozniej juz nic, ciagle zimne.
albo nie działało przed urwaniem pokrętła (termosat)
albo pod maska w złym miejscu ustawiasz otwarcie przewodu nagrzewnicy
albo nie działało przed urwaniem pokrętła (termosat)
albo pod maska w złym miejscu ustawiasz otwarcie przewodu nagrzewnicy
Ad.1 Na 100% działało.
Ad.2 Miejsce to pokazał mi znajomy mechanik, który niestety nie miał czasu aby sprawdzić czy działa na rozgrzanym silniku.
no to musi grzac.....
to miejsce to otwarcie przewodu z plynem na nagrzewnice centralnego..
tam dochodzi linka, która otwiera/zamyka doplyw cieczy do nagrzewnicy
A ile masz płynu w chłodnicy ?
płyn jest, duuuużo :D przed chwila lukałem.
a powiedzcie mi, nie znajde niczego ciekawego(chodzi o regulacje ciepła) pod schowkiem?
nie znajde niczego ciekawego(chodzi o regulacje ciepła) pod schowkiem?
nie znajdziesz.jak masz ciepły silnik to przestaw do oporu ten zaworek w jedną stronę a następnie w drugą.musi w jednej pozycji być otwarty i dawać ciepły płyn do nagrzewnicy
dobra, wypropowalem wszystkie mozliwe pozycje tej regulacji i... leci letnie powietrze, przy zadnym ustawieniu nie leci tak ciepłe powietrze jak kiedys, albo letnie, albo zimne. ; /
przestaw do oporu ten zaworek w jedną stronę a następnie w drugą.
ale on sie kreci w kolko : D
ale on sie kreci w kolko : D
to może załóż nowy bo ten się rozleciał ??
Najlepiej sprawdzić organoleptyczne na zamkniętym zaworze węże po obu stronach zaworu są: zimny od strony nagrzewnicy i ciepły od strony silnika. na otwartym oba są ciepłe. jeśli tak nie jest coś jest skopane. (czyt. najprawdopodobniej termostat)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.