Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem - ogrzewanie



jac0k
22-11-07, 03:13
Witam, mam problem z ogrzewaniem, działało normalnie do czasu przekrecenia przeze mnie pokrętła od ogrzewania (zacieło się i ułamałem tą zębatke która jest w środku), moje pytanie jest nastepuje. Gdzie można "ręcznie" ustawić ogrzewaniena tak żeby płyneło ciepłe(pod maską)? Będe wdzięczny za ewentualne odpowiedzi.
Pozdrawiam.

eVok
22-11-07, 04:35
pod maską znajdź taki zaworek na przewodzie z wodą prowadzący do nagrzewnicy i ręcznie go otwórz

jac0k
22-11-07, 15:45
tak właśnie myślałem,chciałem się upewnić, niestety on nie działa. Ustawiałem go w 3423423342 pozycjach, ale powietrze ciągle leci zimne. Dodam ze przed przekręceniem tego pokrętła wszystko było ok.

eVok
22-11-07, 16:13
ale to pokrętło poprzez linkę otwiera i zamyka ten właśnie zawór.jeśli wcześniej było ok to teraz po ręcznym otwarciu też powinno lecieć ciepłe powietrze.inaczej tego nie widzę

jac0k
22-11-07, 16:42
no właśnie ja też nie, ale nie leci... nie wiem co moze byc tego powodem, a jeszcze moze powiedzcie mi w jakiej pozycji powinno byc ustawione to cos pod maska(chociaz pewnie nie wiele to pomoze bo i tak sprawdzalem juz chyba wszystkie mozliwe ustawienia, ale zawsze warto sprobowac).

x-tygrysek-x
22-11-07, 16:54
to jest aż nie możliwe, jeśli jesteś pewny że na 100% działało i po urwaniu pokrętła, czy tam suwaka nie działa to aż nie możliwe, a napewno kręcisz tym na dobrze rozgrzanym silniku?? dziwna sprawa :/

jac0k
22-11-07, 17:00
tak, właśnie silnik jest dobrze rozgrzany, przejechalem ok 40 km, otworzylem maske, i zaczalem rozne ustawienia tego czegos sprawdzać, na poczatku tak jak by zaczynało troszke leciec cieplutkie(bardzo malo cieplutkiego), ale pozniej juz nic, ciagle zimne.

Lcfr
22-11-07, 17:03
albo nie działało przed urwaniem pokrętła (termosat)
albo pod maska w złym miejscu ustawiasz otwarcie przewodu nagrzewnicy

jac0k
22-11-07, 17:06
albo nie działało przed urwaniem pokrętła (termosat)
albo pod maska w złym miejscu ustawiasz otwarcie przewodu nagrzewnicy

Ad.1 Na 100% działało.
Ad.2 Miejsce to pokazał mi znajomy mechanik, który niestety nie miał czasu aby sprawdzić czy działa na rozgrzanym silniku.

Lcfr
22-11-07, 17:10
no to musi grzac.....
to miejsce to otwarcie przewodu z plynem na nagrzewnice centralnego..
tam dochodzi linka, która otwiera/zamyka doplyw cieczy do nagrzewnicy

novak
22-11-07, 22:16
A ile masz płynu w chłodnicy ?

jac0k
23-11-07, 08:38
płyn jest, duuuużo :D przed chwila lukałem.
a powiedzcie mi, nie znajde niczego ciekawego(chodzi o regulacje ciepła) pod schowkiem?

eVok
23-11-07, 17:56
nie znajde niczego ciekawego(chodzi o regulacje ciepła) pod schowkiem?
nie znajdziesz.jak masz ciepły silnik to przestaw do oporu ten zaworek w jedną stronę a następnie w drugą.musi w jednej pozycji być otwarty i dawać ciepły płyn do nagrzewnicy

jac0k
28-11-07, 17:25
dobra, wypropowalem wszystkie mozliwe pozycje tej regulacji i... leci letnie powietrze, przy zadnym ustawieniu nie leci tak ciepłe powietrze jak kiedys, albo letnie, albo zimne. ; /


przestaw do oporu ten zaworek w jedną stronę a następnie w drugą.
ale on sie kreci w kolko : D

eVok
28-11-07, 17:45
ale on sie kreci w kolko : D

to może załóż nowy bo ten się rozleciał ??

dwupak
28-11-07, 23:36
Najlepiej sprawdzić organoleptyczne na zamkniętym zaworze węże po obu stronach zaworu są: zimny od strony nagrzewnicy i ciepły od strony silnika. na otwartym oba są ciepłe. jeśli tak nie jest coś jest skopane. (czyt. najprawdopodobniej termostat)