PDA

Zobacz pełną wersję : problem po wymianie prawego przegubu... pomocy



zenekqa89
26-02-13, 18:37
witam. Dziś wymieniłem przegub i mam nastepujacy problem... przejechałem sie i strasznie trzesie mi sie auto czuc porzadne drganie... podniosłem na lewarku krece kołem i jakieś 3/4 obrotu na luzie kręci sie bez problemu a pozniej jest jakis opór tak jak by cos sie blokowało... nie wiem co to moze byc miał ktos taki problem? szukałęm na forum ale nic takiego nie znalazłem... bede wdzięczny za podpowiedzi.

Brylant1
26-02-13, 18:43
Wymieniales zewnetrzny przegub (ten przy kole)? Byc moze szarpneles za polos i spadl jeden z kamieni w przegubie wewnetrznym i stad te cyrki. Rozbiez go i zobacz co tam sie dzieje, bardzo mozliwe ze bedzie tak jak napisalem.

zenekqa89
26-02-13, 18:52
tak dokładnie to była wymiana zewnetrznego przegubu... jeżeli spadł a ja zrobiłem około 5km to przegub wewnetrzny będzie do wymiany? ten kamien moze sie uszkodzic?

Brylant1
26-02-13, 21:32
Kamien raczej nie ale "dzwon" przegubu mogl troche ucierpiec. Niema co gdybac trzeba rozebrac i sprawdzic.

ciemalek
27-02-13, 17:35
witam, ja mialem kiedys cos takiego z nowym przegubem zewnętrznym jedna kulka w przegubie sie zacinała jakas wada fabryczna i przegub sie blokował, objaw byl taki iz trzeslo budą jak by sie kolo mialo urwac, po kupnie i wymianie na następny problem sie rozwiązał.
ale jest jeszcze jedna mozliwosc jaka mi przychodzi na mysl a mianowicie nie wbiles do konca przegubu na półos i tu tez moze byc problem,
ale jak kolega wyzej napisal trzeba to rozebrac i sprawdzic dokładnie.
pozdrawiam

ogro
27-02-13, 20:20
Ostatnio miałem dokładnie taki sam problem ale w Mondeo. Objawy tak jak opisujesz. Powodem było tak jak pisze Brylant1 wypadniecie jednego kamienia z przegubu wew. i zablokowanie go za pół osią. Mi obyło się bez wymiany przegubu, wyciągłem złożyłem i było gitara.

zenekqa89
28-02-13, 16:25
tak jak pisał brylant było. Wszystko juz w porzadku:)

Maxland
23-03-13, 22:14
Panowie help! Szukałem już wszędzie info na temat właściwego przegubu do wersji ma8, silnik d14a2, bez ABS i znajduję sprzeczne informacje. Jaki model jest prawidłowy, tzn. jak to jest z tym uzębieniem? Chciałem kupić przegub NKN 016 (Liczba zębów od strony półosi - 32, od strony piasty - 26, Srednica pierscienia uszczelniającego 55 mm), ale znalazłem też inne wersje pasujące do tej budy: 30/26/50. Które parametry są właściwe?

jawasaki
24-03-13, 15:02
Sam przez to przechodziłem - ogółem org. auto powinno mieć 32/26 (obojętnie z jakim motorem nawet deasel ma taki sam) - jednak zdarzają się przypadki że jest 30/26 a to dlatego że ktoś wymieniał kiedyś całą półoś (jest taniej) z ej/lub civic v gen - najlepiej rozebrać i policzyć. U siebie z jednej strony mam org 32/26 a z drugiej 30/26... - dodam że te 30/26 są stosunkowo tańsze - ja za nkn 32/26 płaciłem 195zł ,a za 30/26 175zł .

Maxland
26-03-13, 20:28
Dzięki wielkie za radę. Na wszelki wypadek zamówiłem obydwa rodzaje, żeby mechanik nie miał problemu. Po zniżce zaproponowali mi w sklepie 200 PLN za NKN G14016 uzębienie 32/26, a za drugą opcję z pierścieniem ABS aż 270 PLN, miałem też ofertę za 310 PLN (szok!). Mam nadzieję, że przegub NKN 32/26 będzie, jak piszesz, pasował. Zaktualizuję wątek za jakiś czas i napiszę co i jak.


Sam przez to przechodziłem - ogółem org. auto powinno mieć 32/26 (obojętnie z jakim motorem nawet deasel ma taki sam) - jednak zdarzają się przypadki że jest 30/26 a to dlatego że ktoś wymieniał kiedyś całą półoś (jest taniej) z ej/lub civic v gen - najlepiej rozebrać i policzyć. U siebie z jednej strony mam org 32/26 a z drugiej 30/26... - dodam że te 30/26 są stosunkowo tańsze - ja za nkn 32/26 płaciłem 195zł ,a za 30/26 175zł .

jawasaki
26-03-13, 23:16
Trochę to dziwne bo jako tako nowe przeguby z nkn nie mają pierścienia abs - każdy z nich jest przystosowany pod niego, po prostu pierścień się przekłada. Ja kupowałem części na http://jdmshop.eu/ - bo u mnie w sklepie ceny to jakaś kpina... .