Zobacz pełną wersję : Check system - silnik
Nie jeżdżę civicem nawet tygodnia od zakupu a dzisiaj wyskoczył mi błąd podczas jazdy check system, pokazał się silnik i zapaliła się ikonka silnika... żadnego spadku mocy nie zauważyłem, domyśla się ktoś co to może być czy pozostaje tylko podpięcie bolida pod komputer ?? jest sens odłączać akumulator w celu skasowania samemu błędu ?
Dodam że civic z 2008 roku 1,8 benzyna. 98 000 km przejechane - może to coś związane z jakimś planowanym przeglądem czy coś ??
podobnego tematu z errorem silnika nigdzie nie znalazłem...
Pozdrawiam
Jak wiesz bez kompa nie dowiesz się co było przyczyną wyskoczenia błędu,jeśli nie masz czasu zdejmij klemę z aku na chwilę to skasujesz kontrolkę.Jak zapali się znowu wtedy na pewno musisz podpiąć komputer,zbliżający się przegląd nie ma nic do tego.
mozesz jeszcze sprobowac odczytac blad na wyswietlaczu zamykajac obwod kulka aluminiowa w puszce bezpiecznikow pod kierownica a potem poszukac, co znaczy odczytany kod dtc
np. tu masz instrukcje jak odczytac kody bledow:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2444358.html
A ile ma twój akumulator? Czasem przez to zaświecają się jakieś ikonki które potem po przekręceniu jeszcze raz kluczyka same gasną.
tommygunsnk
26-02-13, 18:59
sprawdź na początek poziom oleju jak jest niski stan to tez czasem sie zaświeci
Akumulator był kupiony w 2011 r. ale należy on raczej do kategorii budżetowych bo kosztował nieco ponad 100 zł.. Dzisiaj byłem na komputerze i komputer pokazał błąd sondy albo spalin - już nie pamiętam - myślę że o lambdę chodzi - został skasowany i na razie po przejechaniu około 20 km jest ok... zobaczę co dalej będzie...
Swoją drogą jaki polecacie kabel co by nie jeździć co chwilę do magika żeby podłączył auto pod kompa tylko zrobić to samemu ??
Takie coś da radę ?
http://allegro.pl/elm-327-1-4-fiat-ford-nissan-renault-opel-honda-pl-i3024567840.html
Powinien dać radę. Co prawda nie testowałem, ale są tez wersje na bluetooth, wtedy nie trzeba nosić komputera bo podobno są aplikacje na komórkę które powinny pokazać co i jak.
Gdzieś był wątek na ten temat poszukaj
ELM 327 daje rade do odczytania podstawowych błędów i parametrów. Możesz też nim wykasować błędy. Pamiętaj jedno - samo wykasowanie NIC NIE DA! Skoro błąd się pojawił, to gdzieś musi być AWARIA.
Zatem naprawa polega na:
- odczytaniu błędu
- naprawie/wymianie elementu
- skasowaniu błędu
Ja mam ELM327 na kablu i jest ok, ale wkurza mnie, że ciągle laptop i kabel plącze się po aucie. Teraz pewnie kupił bym na bloetooth... (czy jak sie to kur*a pisze?!)
ja wychodze z jednego założenia - jak nie wiesz co pisać to pisz niewyraźnie! :p Mature też tą metodą zdałem hehehe
Witam
Mam podobny problem , civic 2007, 113 tyś, 1,8 i takze z dwa tygodnie temu zapaliła się kontrolka checka. Diagnostyka wykazała sondę. Po skasowaniu po 15km znowu się zapaliła, ponownie diagnostyka, oczyszczenie paliwa, nowy cały bak, i znowu wystarczyło to na 10-15km. Rozłącza się, albo jest uszkodzona sonda?
Ktos miał podobne dośwaidczenia. Czy jedyne rozwiązanie to wymiana sondy za ok 1tyś?
Pzdr
Wojtek
maxiormchw
04-03-13, 12:38
Witam. Ja w swoim civiku miałem problem z wyskakującym błędem p0134. Na początku myślałem, ze jest to uwarunkowane niską temperaturą i zimnym silnikiem i zapłonem na ssaniu, potem doszedłem do wniosku,że ten błąd to loteria, wyskakuje kiedy tylko chce. Próbowałem samemu kasować błąd programem Torque Pro (OBD 2 & Car) i interfejsem OBD2 na Bluetooth, jednak nie przynosiło to skutku. Wybrałem się do ASO Hondy, panowie podłączyli samochód do HDS'a, samochód miał problem z przejściem jakiejś tam "procedury" po godzinie odebrałem samochód i od tamtej pory mam święty spokój. Spróbuj podjechać do aso, zobaczysz co Ci powiedzą.
Zadam jedno zasadnicze pytanie- od kiedy 'naprawa' ogranicza się do wykasowania błędu?! TO NIE JEST NAPRAWA!
Odczytanie błędu powiadamia nas CO JEST USZKODZONE!
Napisze jeszcze raz na czym polega naprawa: ODCZYTANIE BŁĘDU => DIAGNOSTYKA => WYMIANA/NAPRAWA ELEMENTU => WYKASOWANIE BŁĘDU. Wtedy już błąd nie wyskoczy.
A skoro wyskakuje błąd co 10-15km tzn że coś jest walnięte!
Wo_wit - wymień sondę lambdę na używkę - kupisz na allegro pewnie za 1/10 ceny co w salonie a tobie to różnicy w działaniu auta nie zrobi. Tylko sprawdź która sonda padła - pierwsza (przed katalizaotrem) czy druga (za katalizatorem). Jak druga to możesz ją 'oszukać' za 30pln :) A jak pierwsza to wymiana.
Reasumując - kablem z allegro za 50pln NIE naprawimy samochodu tylko odczytamy co jest zepsute. Później to naprawiamy i kasujemy błąd. TO samo tyczy się HDSa. Tyle, że on ma jeszcze kilka innych dodatkowych funkcji...
Cześć!
Mam Civica z 2006r. 70tys. km od jakichś 3 tygodni, więc go sobie na razie uważnie obserwuję.
Dzisiaj po wyjechaniu z garażu stało się coś takiego: zapiszczał, włączył światła awaryjne i zgasił silnik. Światła awaryjne mrugały na przemian z piszczeniem, silnik nie dawał się odpalić wyświetlając powiadomienie z symbolem hamulców.
Pobiegłem po instrukcję do domu, poczytałem co to może być i nie znajdując nic sensownego, spróbowałem odpalić silnik. Podczas odpalania znowu wyświetlił ostrzeżenie, ale uruchomił się.
Co to mogło być? Przejechałem potem z duszą na ramieniu 100km z dwoma postojami i już było OK. Jedyne co jeszcze kojarzę, to to, że silnik zgasł kiedy skręciłem koła do oporu na ciasnym wyjeździe.
I jeszcze jedno - świateł awaryjnych nie dało się wyłączyć, dopiero po jakimś czasie wyłączyły się same, a piszczenie ustało. Jeszcze zanim udało mi się odpalić silnik.
To nie objawy zamontowanego jakiegoś "antynapadu"?
O! Dzięki za podpowiedź. Może tak być. Jest tam antynapad, ale go nie ogarniałem jeszcze poza tym, że musi być obecny w aucie mały brelok. Może komunikacja z tym brelokiem zawiodła...
Częścią problemu okazała się słaba bateria w pilocie do antynapadu. Pozostał jedynie symbol hamulców wyświetlany czasami przy starcie silnika, a następnie gasnący. Co to może być? O ile dobrze rozumiem, ostrzeżenia, o jakich piszą w instrukcji wyświetlane są cały czas, prawda?
Ma ktoś na sprzedaż sprawny katalizator do 1.8 ? - wymieniał ktoś samemu katalizatora ?
po co ci to? masz za dużo kasy? :) Wywal całkiem i z głowy ;)
Jak chcesz to moge zapytać znajomego bo ma całe ufo 1.8 5D na części
Civic bez kata nie ruszy :P już też tak myślałem... Ordi to się dowiedz... i ile było przejechane na tym katalizatorze bo podobno powyżej 100 k km się sypią te katalizatory - tak było przynajmniej u mnie i u znajomego... i jak cyfra za niego ;] i do kompletu wziął bym śrubki do mocowania przedniego zderzaka bo u mnie coś licho trzymają i może przy wymianie ich coś lepiej będzie trzymać...
to jak to w koncu jest? przeciez wywala sie kata zeby zwiekszyc moc. gdzies slyszalem ze katalizator to wogole w kazdym aucie jest na 100tys
to jak to w koncu jest? przeciez wywala sie kata zeby zwiekszyc moc. gdzies slyszalem ze katalizator to wogole w kazdym aucie jest na 100tys
Wywalisz kata to będziesz miał checka z uwagi na błąd drugiej sondy. Nie wiem, czy w przypadku civica emulator sony zda egzamin. Tu niech się wypowiedzą ci co to przerobili.
... i ile było przejechane na tym katalizatorze bo podobno powyżej 100 k km się sypią te katalizatory - tak było przynajmniej u mnie i u znajomego...
przejechałem ponad 116000 km i nie miałem do tej pory żadnego problemu z katalizatorem. Odnoszę wrażenie, że dotyka to aut z drugiej ręki, zwłaszcza tych, w których licznik mógł być skorygowany np z 200 tys na 100 tys km.
pkobierecki
03-12-13, 15:39
Ja myślę nad wywaleniem, bo pokazuje mi na drugiej sondzie przekroczenie spalin. Póki co tylko jak jadę ekonomicznie, jak szybciej cisnę to kontrolki nie ma :) Ale ja mam ponad 200000 km przebiegu. Jak katalizator przy 100k km wywala to moim zdaniem baaaardzo mało prawdopodobne. Z mojego doświadczenia katy wytrzymują dłużej. Fajnie gdyby wypowiedział się ktoś kto wyrzucił :)
butler.gdansk
03-12-13, 15:52
Ja... będę. Ale zebrać się nie mogę. W zeszłe lato miałem wydech na 3" robić, ale budżet był zbyt napięty :(
mi wywala errora od około roku - na stałem mam check system - jakieś pół roku temu zmobilizowałem się i byłem z tym w ASO bo lokalne grzebki nie wiedziały dokładnie co to - mówili że sonda lambda. W ASO stwierdzili konkretnie że za mała wydajność katalizatora już jest i należy go wymienić - spytałem czy można go na stałe wywalić to dostałem odpowiedź że nie bo tam jest sonda lambda właśnie i będzie errora wywalać... Więc jeżeli ktoś to zrobił i jest ok to był bym wdzięczny za info... butler jak chcesz to zrobić czytałeś gdzieć że tak idzie ??
Można wywalić i założyć emulator - metalową tulejkę oddalającą sondę od strumienia spalin. Czasem się sprawdza, czasem nie. Zależy od marki. Na allegro za 20 zł. Wystarczy wpisać emulator drugiej sondy lambda
Można wywalić i założyć emulator - metalową tulejkę oddalającą sondę od strumienia spalin. Czasem się sprawdza, czasem nie. Zależy od marki. Na allegro za 20 zł. Wystarczy wpisać emulator drugiej sondy lambda
czyli mozna zarobic na tej imprezie bo za stare katalizatory skupuja i dadza ze 100-200zl :D
ja zamieniłem kata na kolektor top speed z tulejką dystansową która była w zestawie i nie wywala mi check'a
Można wywalić i założyć emulator - metalową tulejkę oddalającą sondę od strumienia spalin. Czasem się sprawdza, czasem nie. Zależy od marki. Na allegro za 20 zł. Wystarczy wpisać emulator drugiej sondy lambda
To z chęcią bym zobaczył takie coś w ufo.. bo z tego co wiem ten patent nie przechodzi w tym aucie... ktoś zrobił takie coś u siebie i nie ma errora w kompie ?
Jak masz kata do wymiany to i tak niewiele się traci. Moim zdaniem za 20 zeta warto spróbować.
ja zamieniłem kata na kolektor top speed z tulejką dystansową która była w zestawie i nie wywala mi check'a
Mały ile cię wyniosła ta impreza ? masz jakiegoś linka do tego sprzętu ? i jak osiągi silnika ? spadły/wzrosły ? i ekonomika jazdy - pali coś więcej ??
kolektor + sprowadzenie ze stanów 1.000zł osiągi silnika niestety nie były mierzone przed na hamowni ale odczuwalny był przyrost mocy i momentu.
Fotki niestety nie mogę znaleźć na stronie topspeed ani na ebay
ostatnio hamowałem civic'a dodatkowo jest dolot K&N
https://lh3.googleusercontent.com/-mi3Al0gE5uA/UqDY6DPPeTI/AAAAAAAAAB4/dI1FBOWLHDo/w768-h614-no/apis.JPG
niestety nie ma co liczyć na pozytywny wynik badania spalin :)
niestety nie ma co liczyć na pozytywny wynik badania spalin
To nie ważne. Ważnie jak zapieprza :) I na tych modach już chyba modyfikacje się kończą w R18.
Ciekawe czy cos by dały wałki od R20 :rolleyes:
dlaczego kończą? :) można jeszcze obróbkę głowicy zrobić i widziałem że krakowski vtech w elektronice coś tam rzeźbi
http://allegro.pl/g43-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-d13-i3770453464.html Orientuje się ktoś czy te wymiary dadzą radę bo nigdzie nie mogę znaleźć jaki gwint ma sonda w ufo...
sonda w ufo ma gwint jak każda inna czyli M18x1.5, a czy akurat ta tulejka z linka będzie działać w ufo to nie wiadomo,czasami wystarczy krótka a ,czasami trzeba dłuższą(większe odsadzenie od strumienia spalin),z mniejszym otworkiem,z większym otworkiem.Trzeba próbować,kombinować
ok kupiłem ten emulator i teraz pytanie: która sonda w ufo jest tą "drugą" którą trzeba wkręcić w ten emulator ? ta bardziej od góry czy ta niżej ?? Domyślam się że ta osadzona niżej ale proszę o potwierdzenie...
edit
1 czy 2 ?
http://imageshack.com/a/img96/3066/p4c7.jpg
Według tego zdjęcia;1-sonda pierwsza regulacyjna (przed katalizatorem), 2-sonda druga diagnostyczna ( teoretycznie za katalizatorem w tym przypadku). Emulator wkręć w tą dolną -2-drugą :) Po zamontowaniu emulatora reset i w traskę,przejedź minimum 20 km,jak nie wywali czeka to powinno być OK.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.