PDA

Zobacz pełną wersję : Przelozenie calych amortyzatorow z EJ6 do EJ9



szymonnn
21-11-07, 10:41
witam, mamy taki problem... z jednej strony mamy Civica Coupe z `96 z seryjnym zawiasem, a z drugiej mamy Civica Hatchback z `99. Hatch ma GT cupline!

Czy mozna przelozyc bez sciagania sprezyn, cale amoryzatory ze sprezynami z coupe do hatcha i GT coupline z hatcha do Coupe!

Jezeli nie sciagasz sprezyn , to wystarczy tylko odkrecic dwie sroby (amorek przod) na dole, i dwie sproby z kielicha i przelozyc!!
Najwazniejsze pytanie czy gorna czesc amora z hatcha bedzie pasowac do Coupe i czy gorna czesc amora z Coupe bedzie pasowac do hatcha??

Prosze o konkretne odpowiedzi bo chcemy to sami wymienic bo mechanicy w irlandii zrobia to za 300Euro i chcemy tego uniknac i uniknac sciagania sprezyn bo nie mamy sciagarki!!

http://img204.imageshack.us/img204/6812/removalxc7.png (http://imageshack.us)

[ Dodano: Sro 21 Lis, 2007 ]
LIO udzielil mi wszystkich niezbednych odpowiedzi! Wklejam dla potomnych jego post:

Czapka amortyzatora jest taka sama w coupe, HB, sedan i w dodatku takie same w 5gen jak i 6gen.
Do odkrecenia jak wymieniłeś dwie śruby przy kielichu oraz dwie na dole (łączące wahacz z widełkami i widełki z amortyzatorem).
Na amortyzatorze jest takie lekkie wyżłobienie pod ta śrube która go łączy z widełkami i ważne jest żeby tak go ustawić przy skręcaniu, aby był w tym samym miejscu, ale skor owymieniacie całość to nie będzie z tym problemu. Złapiecie amortyzator od góry śrubami do kielicha, a dół już sam się ułoży. Bez wymiany sprężyn, robota bardzo prosta (o ile śruby nie są zapieczone).
Zacznijcie od odkrecenie dolnej sruby, potem tej nad nia, zsuncie widelki do dolu, a potem odkreccie dwie sruby na górze przy kielichu i calosc ladnie wyjdzie. Skladanie w odwrotnym kierunku.
Powodzenia -autorstwa LIO

Jeszcze raz podziekowania dla niego i mozna zamknac temat! :) :aloha: