PDA

Zobacz pełną wersję : D14A3 -> swap -> D16Z6.



Mathius4
24-02-13, 16:24
Witam

W moim Civicu VI EJ9 96' siedzi D14A3. Kupiłem całego Civica V sedan kompletnego z D16Z6 a więc mam wszystko, czyli silnik + skrzynia z półosiami + wiązkę silnikową + komp.

I teraz tak, wiadomo targamy D14 z budy EJ9, oraz D16 z budy EH9. Następnie wyciągamy z EJ9 kompa i wiązkę silnikową, wkładamy w to miejsce kompa i wiązkę z D16, wkładamy motor D16 ze skrzynią, wszystko skręcamy, podpinamy wiązkę, i co dalej ?

Jak połączyć wiązkę silnikową D16 z seryjną wiązką kabinową z D14 ? Dużo rzeźby ? Sa na to jakieś schematy łopatologiczne, co jak i gdzie ?

kamilgt
24-02-13, 16:55
Nie połączysz wiązki silnikowej obd1 z kabinową obd2. Najlepiej przystosować wiązkę silnikową z D14 do silnika D16Z6 OBD1.

Sylur
24-02-13, 20:46
Ja u siebie przy swapie dałem wiązki do przerobienia i jak do tej pory wszystko w porządku. Najlepiej dać to komuś kto się zna ;)

klakier dohc
24-02-13, 20:56
jak chcesz przerobienie wiazki na gotowo d16z6 w bude ej9 tak ze tylko ja wkladasz podpinasz i odpalasz zapraszam na pw do dogadania

Paputek
24-02-13, 20:59
Mathius4 jestes z zakliczyna kolo stalowej woli jak tak to w mielcu i tu na forum jest czlowiek co takie wiazki ogarnia PIROMAN nick zagadaj z nim

kamilgt
25-02-13, 00:05
Ja też mogę to zrobić + ecu z bonusami he :o

FaziRBK
25-02-13, 00:12
Jak chcesz to zrobić w najlepszej cenie w Polsce i mega dobrze to polecam kolegę wyżej Klakiera Dohc. Mi właśnie ogarniał kabinówkę z ej9 na h22. Nikt nie jest tak przystępny cenowo i jakościowo.
U Ciebie wygląda to tak samo, masz najgorszą z możliwych wiązek OBD2X sfi - x dlatego, że jest to wytwór szatana. Wtryski są sterowane parami itd. I najlepiej przerobić Twoją obecną wiązkę z ej9 pod d16z6, bo niestety wiązek z 5 gena nie położysz, różnią się i to bardzo. Tak czy siak musisz wiązke OBD2X sfi przerobić na wiązkę OBD1 d16z6.
Jak się na tym nie znasz to tego nie ogarniesz, a po pierwszym poście wnioskuję, że nie grzebiesz w wiązkach więc polecam dać to do zrobienia i zaoszczędzisz nerwów, pieniędzy i czasu :)

Van_Dal
25-02-13, 12:08
Nie połączysz wiązki silnikowej obd1 z kabinową obd2. Najlepiej przystosować wiązkę silnikową z D14 do silnika D16Z6 OBD1.

dziwne :) ja jakoś podłączyłem wiązkę z eg4 d15b2 z silnikową obd2-a z d15z6 i nie widzę problemu żeby podłączyć na odwrót ;) pomyślunku trochę, mi chula już 2-gi rok :) bez problemu

kamilgt
25-02-13, 12:33
Może inaczej, dać to się wszystko da tylko po co robić taką rzeźbę ? Wywalamy silnikową z D14A3 wkładamy silnikową z D16Z6 i do czego podpinamy ECU bo kostki do ECU są w wiązce silnikowej D14 ?

Kilka dni temu robiłem instalację elektryczną w D14A3 gdzie cała instalacja była włożona z OBD1 i część z niej była z anglika. Też "działało" tylko co z tego jak rzeźba okrutna, kilogram nie potrzebnych kabli, wszystko się przecierało, w środku nic nie działało poprawnie. Więc jak dla mnie jest bez sensu wyważanie otwartych drzwi ale nie którzy lubią sobie utrudniać życie. :)

Van_Dal
25-02-13, 12:51
albo lubią dłubać poprostu :P

misha6g
25-02-13, 17:54
Ja szukałem wiązki z d16y7 :D

klakier dohc
26-02-13, 23:38
Ta z d14a3 tez sie da pod obd1 przerobic wystarczy zdjac peszel i dolozyc to co potrzeba, przelozyc kostki obd1 zlozyc peszel z powrotem i wyglada jak fabryczna ta z d16y7 oprocz tego ze ma kostki ktore pasuja pod aparat jest z sumie identyczna jak z d14a3 wiec prawie ta sama robota

misha6g
27-02-13, 19:50
Teraz też wiem :D