PDA

Zobacz pełną wersję : EG4 D15B2 po odpaleniu gaśnie...



waariat_92
24-02-13, 14:37
Witam. :)

Panowie potrzebuje pilnej pomocy ...

Hania z dnia na dzien przstała funkcjonowac :(

tzn przedwczoraj rano zapalila ładnie, bylo wszystko ok, przejechalem kolo 15km i ja zgasilem, nie byla odpalona jakies 30min ,nastepne odpalenie juz nie było normalne poniewaz dlugo krecila zanim zalapala i tak juz do konca dnia, wczoraj rano odpalila, pochodzila kolo 5 sek i zgasla i jest tak do tej pory.

Odpali, chwile chodzi i gasnie, wgl nie moge dodac gazu, gdy odpali to obroty sa ponizej 1k i sa nie rowne (czasem chwile zlapie, ze moge dodac gaz i wejdzie na obroty, ale to jest tylko chwilowe i zaraz znowu gasnie oraz brak reakcji dodania gazu), a dodatkowo gdy gasnie to slychac taki wystrzal powietrza ze stożka..


Pomozcie, bo nie wiem co moze jej dolegac ;/

P.S_ Wlasnie teraz sprawdzilem swiece, pierwsza i druga z gory zalane olejem ;/

Jetson
24-02-13, 16:56
Zacznij od podmiany przekaznika pompy paliwa

waariat_92
24-02-13, 18:27
uu tylko skad teraz wytrzasnąć przekaznik paliwa..

napewno jedno jest pewne, uczelka do wymiany..

piotreek23
24-02-13, 19:33
Badanie kompresji prawdę ci powie? Jest olej w zbiorniczku od płynu chłodzącego? Jest masło pod korkiem oleju? Dymiła na niebiesko?

civic_lsi
24-02-13, 20:19
A może cewka padła?
Badałeś iskrę?

waariat_92
24-02-13, 21:38
Badanie kompresji prawdę ci powie? Jest olej w zbiorniczku od płynu chłodzącego? Jest masło pod korkiem oleju? Dymiła na niebiesko?

- w zbiorniczku jest plyn nie olej,
- pod korkiem masła zadnego nie ma,
- nie dymila na niebiesko....


A może cewka padła?
Badałeś iskrę?


No wlasnie nie zbadalem poniewaz nie mam takiego klucza do swiec ;/

a moze byc taka wlasnie przyczyna jak nie ma iskry na ktorejs ze swiec ?

Sheiva
24-02-13, 22:52
a moze byc taka wlasnie przyczyna jak nie ma iskry na ktorejs ze swiec ?
Nie.

Sprawdź (czyt. podmień/przelutuj) przekaźnik pompy paliwa, jak radził Jetson, i na 99% będzie po kłopocie.

waariat_92
25-02-13, 00:55
Nie.

Sprawdź (czyt. podmień/przelutuj) przekaźnik pompy paliwa, jak radził Jetson, i na 99% będzie po kłopocie.



Ale gdzie ten przekażnik pomy paliwa jest ? i czy pasuje od d13b2 taki przekaznik? bo mam jeszcze druga hanie z takim silnikiem.

MakaEj6
25-02-13, 01:24
Może filtr paliwa?:P albo rozrząd? kiedy wymieniałeś?

civic_lsi
25-02-13, 08:13
Przekaźnik znajduje się na lewo od skrzynki bezpieczników.
tak wygląda:
http://moto.allegro.pl/przekaznik-pompy-paliwa-civic-92-95r-rz-0132-i2982973613.html

Masz możliwość odpalenia samochodu na gazie?

waariat_92
25-02-13, 10:54
Może filtr paliwa?:P albo rozrząd? kiedy wymieniałeś?


Filtr paliwa tez biore pod uwage.. ale rozrzad napewno nie, dokladnie nie wiem kiedy wymieniany byl, ale nie tak dawno ...


Przekaźnik znajduje się na lewo od skrzynki bezpieczników.
tak wygląda:
http://moto.allegro.pl/przekaznik-pompy-paliwa-civic-92-95r-rz-0132-i2982973613.html

Masz możliwość odpalenia samochodu na gazie?

no wlasnie nie mam takiej mozliwosci , bo auto musi mi sie rozgrzac i dopiero przelaczy mi na gaz ;/ chyba ze moge to jakos ominac... ale nie wiem czy wgl takie rozwiazanie jest ;/


Przekaźnik znajduje się na lewo od skrzynki bezpieczników.


ktorych bezpiecznikow ? pod maska czy pod kierownicą?

civic_lsi
25-02-13, 11:24
sory że nie doprecyzowałem, koło bezpieczników w środku.

u mnie jest taka opcja odpalania bezpośrednio na gazie.
przekręcam kluczyk na zapłon, naciskam przycisk od gazu tak żeby zgasły diody, następnie przyciskam i trzymam ten sam przycisk około 10-15 s, po tym czasie słychać jak się otwiera zawór butli. po tym odpalam i chodzi na gazie.

edit.
głównie chodzi mi o to że jak będzie chodził na gazie to jest winny przekaźnik pompki paliwa

waariat_92
25-02-13, 13:02
panowie a silnik d13b2 ma taki przekaznik?


a i czy dlugo bd krecil zanim zalapie na gazie ?
teraz laduje aku, zeby dobrze krecil i obczilem ze tez mam taka mozliwosc po przytrzymaniu przycisku od gazu ;p

civic_lsi
25-02-13, 14:52
jeśli dobra instalacja i wszystko z nią ok to powinien zapalić tak jak na benzynie.

d13b2 chyba nie posiada tego przekaźnika ale pewny nie jestem. wydaje mi się że tam jest mechaniczna pompa paliwa

waariat_92
25-02-13, 16:18
jeśli dobra instalacja i wszystko z nią ok to powinien zapalić tak jak na benzynie.

d13b2 chyba nie posiada tego przekaźnika ale pewny nie jestem. wydaje mi się że tam jest mechaniczna pompa paliwa


Kurde lipa no, z gazem bylo wszystko ok, ale kurcze jak przelaczylem na gaz to tylko kreci i nic, a na benzynie zalapie chwile i gasnie :(

Fuuck no ja juz nie wiem co jest, a auto potrzebne ;/

Paju86
25-02-13, 16:33
z tego co mowisz to moze byc walniety przekaznik od pompy tak jak powiedzial jetson u taty tez tak bylo, przelutowalem styki i wszystko bylo ok

waariat_92
25-02-13, 17:10
z tego co mowisz to moze byc walniety przekaznik od pompy tak jak powiedzial jetson u taty tez tak bylo, przelutowalem styki i wszystko bylo ok
a mogl bys mi powiedziec jak je przelutowaac? :D

Paju86
25-02-13, 17:14
jak wyciagniesz przekaznik (powinien byc w szarej obudowie) sciagasz obudowei z tylu masz plytle z lutami, najpierw sprawdz czy ktorys lut nie jest pekniety, jezeli jest to poprostu nagrzej go lutownica zeby znowu sie polaczyl z plytka i tyle

waariat_92
25-02-13, 17:23
ahaa no dobra to ide sprawdzic :)

Paju86
25-02-13, 17:39
no potrzebujesz 2 klucze 10(jak dobrze pamietam) przekaznik powinien znajdowac sie w srodku po lewej stronie za wajcha od maski, no troche ciezko sie sciaga

waariat_92
25-02-13, 17:41
http://img13.imageshack.us/img13/9403/zdjcie0216s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/zdjcie0216s.jpg/)

to jest ten przekaznik ?

Kurde nie moge kostki wypiac , anie chialbym tego byc moze bardziej uszkodzic ;p

Paju86
25-02-13, 17:44
ee kurde nie pamietam ale chyba tak ,ta szara obudowa byla do budy przykrecona ?

waariat_92
25-02-13, 17:47
taaak .

na kluczyk "10" .
zaraz nad wajcha od maski ;p

Paju86
25-02-13, 17:48
no to to taka brazowa kostka w to wchodzi jak sie nie myle

waariat_92
25-02-13, 17:55
Udalo sie odpiac, rozbieram i moim oczom ukazuja sie wszystkie styki polutowane ladnie, zadnych uszczerbkow na plytce.

Paju86
25-02-13, 17:56
na pewno, nie widac nigdzie jakiegos pekniecia ? albo ze lut sie od plytki odkleil?

civic_lsi
25-02-13, 17:58
dla pewności popraw lutownicą wszystkie luty.

czy po przekręceniu kluczyka na zapłon słyszysz pompę paliwa?

waariat_92
25-02-13, 18:02
taak, normalnie ja slychac ;p

civic_lsi
25-02-13, 18:03
no to szukaj problemu w zapłonie a nie w przekaźniku

zajrzyj do kopułki, świece wykręć

waariat_92
25-02-13, 18:09
a po odkreceniu kopulki nic sie nie przestawi ?

co do swiec to kurde lipa, nie mam takiego klucza ;/

Jeszcze naszla mnie taka mysl:
Czy wywolalo by takie obiawy brak benzyny w baku ?
bo szczerze mowiac leje tak zawsze na odpalanie aby ...

Paju86
25-02-13, 18:11
jezeli odkrecisz sam plastik to nic sie nie stanie ale jak chcesz to dla pewnosci zrob sobie kreske na regulacji,no z benzyna bardzo prawdopodobne,

civic_lsi
25-02-13, 18:13
odkręcenie samej kopułki nie zmieni zapłonu.

to kup klucz:D przyda Ci się nie raz.
a teraz masz wache?:p

mógłby Ci się filtr przypchać i wtryski ale za to powinien palić na gazie.

piotreek23
25-02-13, 18:23
mógłby Ci się filtr przypchać i wtryski ale za to powinien palić na gazie.
x2 mało paliwa w baku to pompa ciągnie muł z baku i mogło się coś zapchać. Albo pompa się zatarła..generalnie nie powinno się jeździć długo na rezerwie.
Jak masz mało wachy to zalej z 10 litrów i zobacz.

Michał102
25-02-13, 18:25
Jak ciągle jeździsz na oparach, to pompka może mieć już dość.

piotreek23
25-02-13, 18:46
Albo ma kolega wodę w paliwie. Mało w baku do tego mrozy i włada. Zatankuj tak jak ci pisałem ale więcej z 20 litrów i zobacz.

waariat_92
25-02-13, 18:48
Ale pompke slychac, ze chodzi normalnie.
A co do benzyny to nie to ze na oparach tylko co kilka dni dolewam za 20 - 30 zl ;p

ale teraz benzynki duzo nie bylo.. kurde jutro kupie pare litrow i sprawdze...

i filtr zmienie.

Bo co do gazu to jego jest ;p
ale krecil troche i nie odpalil, wiec nie meczylem go...


ta łatwo powiedziec 20 litrow he ;/ jak krucho w portfelu ;/

piotreek23
25-02-13, 18:54
To wlej 10-15 byle by było powyżej rezerwy.

waariat_92
25-02-13, 18:55
okyyy, postaraam sie..

Ale tylko cos moglo sie stac z filtrem, kopolka lub ze swiecami ? jezeli oczywiscie to nie brak benzyny..

Czy moze jeszcze cos?

No bo pompa dziala, slychac ja.

civic_lsi
25-02-13, 19:24
ja tam obstawiam cewkę...
ale nie zaszkodzi zajrzeć do świec i kopułki.

Paju86
25-02-13, 19:27
moze styki troche zasniedzialy tezw kopułce, rozkrecisz zobaczysz

a tak przy okazji pisales ze masz 2 swiece w oleju. ja tez mam taki problem w starej hance, a usczelniacz pokrywy mam OEM cos moze byc krzywe ?

waariat_92
25-02-13, 20:13
ja tam obstawiam cewkę...
ale nie zaszkodzi zajrzeć do świec i kopułki.
Cewke? Hmm jezeli ona to co wymiana aby ?


moze styki troche zasniedzialy tezw kopułce, rozkrecisz zobaczysz

a tak przy okazji pisales ze masz 2 swiece w oleju. ja tez mam taki problem w starej hance, a usczelniacz pokrywy mam OEM cos moze byc krzywe ?

Kurde boje sie ze cos przestawieeee ;/

a co do uszczelniaczy to wiem , ze do swiec sa oddzielne , nie ma rady trzeba wymienic ;/ na poczatku to myslalem ze to przez ten olej lapie mi przbicie , ale wytarlem wszystko i to samo ;/

Paju86
25-02-13, 20:22
nie boj sie , jak samą kopułke odkrecisz to nic sie nie stanie, no jezeli sie boisz to pisalem ci ze na reguacji mozesz srubokretem zrobic kreske zebys wiedzial w jakim polozeniu jest aparat zaplowony,

waariat_92
25-02-13, 20:27
no dobra jak ja odkrece ta kopulke to co dalej? bd widoczny paluch taaak? i co dalej ? bo ja to zero znajomosci na mechanic, tzn same podstawy ;/

civic_lsi
25-02-13, 20:32
wejdź na fotoporadnik.prv.pl
znajdziesz tam instrukcję rozebrania i czyszczenia kopułki.

cewka jeśli uwalona to do wymiany.
najlepiej byłoby gdybyś podmienił aparat zapłonowy, wtedy by się wyjaśniło o co kaman.

waariat_92
25-02-13, 20:34
wejdź na fotoporadnik.prv.pl
znajdziesz tam instrukcję rozebrania i czyszczenia kopułki.

cewka jeśli uwalona to do wymiany.
najlepiej byłoby gdybyś podmienił aparat zapłonowy, wtedy by się wyjaśniło o co kaman.

ale to juz i uszczelki trzeba no nie ? kurde nie ogarniam juz ;/


jak zdejme kopulke to ujrze paluch i oslone ale tego nie tykac ;p

tylko sama ta kopulka sie zajac i na niej te styki tak ?



a ta cewka w aparacie tam pod paluchem i oslana jest ?

civic_lsi
25-02-13, 21:08
nie trzeba uszczelek. paluch trzeba potraktować papierem sciernym, będziesz widział w którym miejscu. styki w kopulce do przetarcia papierem.
cewka tak jak piszesz.

piotreek23
25-02-13, 21:40
Jak na moje za dużo kombinacji na raz..tu trzeba metodycznie :) od najprostszych rzeczy. Ja bym zaczął od dolania paliwa ;)

Paju86
25-02-13, 21:58
Jak na moje za dużo kombinacji na raz..tu trzeba metodycznie :) od najprostszych rzeczy. Ja bym zaczął od dolania paliwa ;)

no w sumie namieszalismy .

waariat_92
25-02-13, 23:22
Nie martwcie sie ogarniaam te kombinacje, tzn pamietam i bede lecial od najprostych do najtrudniejszych he ;p


Doleje paliwa na poczatek, ale nie zaszkodzi mi oczyscic i kopolki :) zawsze to jakis + co by nie bylo ;p
i zobaczymy ;p jak nie to to jeszcze sprawdze przewody i świece , tylko klucz musze ogarnac taki.. he ;p



taki klucz był by ok ?

http://allegro.pl/klucz-do-swiec-rozm-16-lamany-uniwersalny-i3035073345.html

civic_lsi
26-02-13, 07:56
działaj i zdaj relację:)
klucz co podałeś jest ok. ja osobiście używam takiego:
http://allegro.pl/nasadka-klucz-do-swiec-16mm-honiton-i3041167931.html

Ale jak nie masz żadnych kluczy nasadowych to bierz ten co podałeś.

waariat_92
26-02-13, 16:46
No i gitaara :D

Panowie szczerze to nie wiem co było bo zrobilem wszystko na raz, ale wymienilem filtr, wyczyscilem kopulke i wlalem benzyne no i problem reka odjal :D

Chodzi jak ta lalka :D

a klucz na dniach kupie ;p i jeszcze zadbam o swiece i wymienie uszczelke :)

Pozdrawiaaam i dzieki wam serdecznie za pomoc :)

P.S_ Co ja bez was bym zrobil hehe :D

piotreek23
26-02-13, 16:47
Spoko i pamiętaj nie jeździ na rezerwie!!! Jak się zapali dolej z 10 litrów chociaż na jakieś ~120KM starczy. W silnikach z wtryskiem niestety jak się kończy paliwo to silnik gaśnie i kaput. W gaźnikach to się przynajmniej dusił :) zanim zgasł na amen ;)

waariat_92
26-02-13, 16:52
Co sie zapali ? ;p

jezeli chodzi o kontrolke "rudej" (czyt.rezerwy), to nie posiadam takiej :p

a pozatym jak wleje 10l benzynki to mi starczy na wiecej, bo na gazie smigam he :D
bo zeby smigac na benzynce to zostalo mi wyczyscic albo wymienic jeszcze silniczek krokowy, bo z obrotami maly problemik jest na benzynie :p zrobi sie :)

piotreek23
26-02-13, 17:15
Ehe ale mimo to trzeba od czasu do czasu przesmarować zawory benzynką. Po za tym powinno się chyba odpalać na benzynie bo odplaniem na Gazie to można szybko gniazda zaworowe wypalić ;) jeśli się nie mylę. A co do kontrolki gdzieś tu były opisy jak zrób to sam ;)

civic_lsi
26-02-13, 18:24
no to git.

dobrze że problem rozwiązany

waariat_92
26-02-13, 19:20
Nie no prosta sprawa, odpalanie tylko z benzynki i co jakis czas robie pare km na benzynce ;p

A co do kontrolki hmm nie bede sie bawil w to ;p

Kurcze wysokie obroty cos mam he tzn pomiedzy 1,5k ,a 2k ;p mysle ze potrzebny reset kompa i od nowa go nauczyc, co mysliscie?
dodam iz takie obroty sa juz po rozgrzaniu auta, bo wiadomo ze na zimnym ssanie zalaczone ;p

civic_lsi
26-02-13, 20:03
reset zrób i sprawdź czy linka gazu Ci się cofa do końca

Piskula
26-02-13, 21:40
U mnie zawsze jak Hania ciężko pali i długo kręci znaczy ze paliwo się kończy. Pompa paliwa i tak jest zamocowana do dna zbiornika i ma filtr wstępny więc poziom paliwa a syf z baku to mity.

waariat_92
27-02-13, 12:18
reset zrób i sprawdź czy linka gazu Ci się cofa do końca


A czy w taką pogode reset kompa to dobry posuniecie ? ;p

i obiasnij mi jak go dokladnie nauczyc, tzn na postoju ile ma chodzic, ile km przejechac spokojnie, ile km ostrzej ;p bo nie wieem .

civic_lsi
27-02-13, 20:54
tu masz trochę o nauce kompa:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132053-Nauka-biegu-ja%B3owego&highlight=nauka+komputera

waariat_92
27-02-13, 22:20
tu masz trochę o nauce kompa:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?132053-Nauka-biegu-ja%B3owego&highlight=nauka+komputera


czyli co ? nie ma czegos takiego jak nauka kompa? ;p

To od czego ciagle mam wysokie obroty, dzis stal z 10 min, potem jezdzilem przeciez, zgasilem i ciagle tak jakby na ssaniu ;p

Ej a moze ze ssaniem cos mam ?

piotreek23
27-02-13, 22:55
Może czujnik temperatury poszedł? Samo Diagnostyka coś mruga?

civic_lsi
28-02-13, 08:03
sprawdzałeś tą linkę?
rób reset i sprawdź.
a może krokowy Ci się przyciął, czyściłeś go?

waariat_92
28-02-13, 12:52
juz wszystko wrocilo do normy po przejechaniu okolo 50 km ;p i jest wporzadku ;p

civic_lsi
28-02-13, 15:05
no i git,

a ten temat ogarnełeś?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?164196-Eg4-d15b2-przymula-ze-startu/page3

waariat_92
28-02-13, 23:04
no i git,

a ten temat ogarnełeś?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?164196-Eg4-d15b2-przymula-ze-startu/page3

Wyskakuje blad nadal, ale to od gazu, bo na benzynie nie ma checka :D

Wyreguluje i powinno byc dobrze nie ? ;p
A krokowca nie wyczyscilem jeszcze haha ;p kurde musze sie wziasc za niego ;p

I wiesz powiem ci ze tam troche pomajstrowalem wczessniej przy tym gazie ;p
pokrecilem tymi pokrtelkami ,obawialem sie ze zacznie cholernie wciagac gaz, ale nie pali tak duzo (ok.10l/100km) i sie nie muli az tak jak wczesniej, jakos mi sie udalo, ale check wywala nadal no ;/

civic_lsi
01-03-13, 08:13
musisz jechać na regulację gazu do gazownika.