Zobacz pełną wersję : Brak mocy powyżej 4 tys. RPM.
termit2323
20-11-07, 20:57
Witam wszystich!
Prośba o poradę w sprawie Hondy Civic 1998 r. 1.4 iS
Dane somochodu:
1. Rok - 1998 r.
2. Przebieg - 133.239 km
3. Silnik - 1,4 iS
4. Rodzaj paliwa - benzyna
Objawy:
1. Przy wcisnięciu pedału gazu do końca wolniej przyśpiesza niż przy stopniowym dodawaniu gazu.
2. Przy stopniowym dodawaniu gazu powyżej 4 tyś RPM pojawia się dziura i idą martwo obroty ale samochód stoi.
3. Powyżej 4 tyś RPM spadek mocy i ciągu jest porażający
4. Powyżej 4 tyś RPM są czasami przebłyski mocy ale raczej non stop skoki i nierówne przyśpieszanie
5. Na 3 i 4 biegu trzeba niezłej prostej żeby silnik dokręcić do 5 tys RPM
6. Samochodem nie idzie zakręcić kołami brak mu mocy. Obroty spadają.
7. Po dłuższym duszeniu samochodu jazda przeradza się w jazdę polonezem na gaz, któremu brakuje gazu. Trzeba zatrzymać się zgasić i zapalić silnik i wszystko wraca do punktu 1.
8.Samochód pali bez problemu,
9. Problem z obrotami ma miejsce tylko w czasie jazdy na wolnym biegu zamykam obrotomierz bez pierdnięcia
Zrobiono:
1. Wymienione świece
2. Wymieniono filtr paliwa
3. Wymieniono filtr powietrza
4. Olej zalany Castrol 5W40
5. Diagnostyka komputerowa w firmowym salonie hondy nie wykazała błędów
6. Reset kompa
Co ludzie doradzają:
1. Wymień filtry (wymieniłem)
2. Wymień świece (wymieniłem)
3. Jedź na komputer (pojechałem)
4. Reset kompa (zresetowałem)
5. Salon Hondy mówi - REGULACJA ZAWORÓW ZA 80 zł + uszczelka 51 zł. a potem czyszczenie przepustnicy.
6. Inni mówią - KABLE NAPIĘCIA, albo katalizartor, pompa paliwowa
Co majster to inna teoria.
Moi mili czy to coś da, czy warto metodą małych kroczków wydawać kasę w nieskończoność.
To przecież Honda powinna się kręcić i nie mieć zadławek. Może to jakaś pierdułka
Napiszcie wasze zalecenia.
Z góry dziękuje !!!
Witam
Na 99% to wina wydechu, u mnie był to tłumik końcowy.
(do 3000 obr przyspieszał ale powyżej tej pręd. obr. straszny muł do tego max pręd. 100 km/h wymieniałem świece, resetowałem komp. to nic nie pomagało)
w 4genie byll podobny problem i byla to wina wydechu koncowego.
termit2323
20-11-07, 22:57
Ok sprawdzę ten tłumik i dam znać.
Ale tak jeszcze zapytam czy to aż taki wpływ by miał ten końcowy tłumik.
Zapycha się on jakoś czy co.
Pozatym pojedzie więcej niż 100 km/h nawet 150 km/h wyduszę.
[ Dodano: Sro 21 Lis, 2007 ]
No niestety to nie wydech.
A może to coś z jakimś czujnikiem, który odpowiada za ilość paliwa dawkowaną do cylindrów. Może na komputerze nie pokazało go jako nie działającego bo działa ale działa tylko że żle. Nie wtryskuje jak sie pedał wciśnie odpowiedniej dawki silnik się dławi a jak się ujmuje to łapie rytm.
Co wy na to?
j
A może to coś z jakimś czujnikiem, który odpowiada za ilość paliwa dawkowaną do cylindrów. Może na komputerze nie pokazało go jako nie działającego bo działa ale działa tylko że żle. Nie wtryskuje jak sie pedał wciśnie odpowiedniej dawki silnik się dławi a jak się ujmuje to łapie rytm.
to raczej odpada bo rzy maksymalnym otwarciu przepustnicy, paliwo jest podawane wedlug map w kompie (komp nie bieze pod uwage niektorych czujnikow)
jesli mialy by byc to kable wysokiego napiecia to na wolnych obrotach powinno sie dostrzec plywanie obrotow i specyficzne przerwania w pracy silnika.
moze to katalizator...
p.s. przepustnice sobie przeczysc - na pewno nie zaszkodzi. a zaworki tez mozesz ustawic, jedz do jakiegos zwyklego mechanika zrobi ci to za 30 do 50zl(jest to banalnie proste)
termit2323
22-11-07, 19:37
Jak odkręcam korek paliwa to jest przyssany o czym może to świdczyć. Mieżyłem ciśnienie paliwa jest w normie.
Wiecie może gdzie jest zawór co odpowiada za odpowietrzanie zbiornika paliwa?
Jak odkręcam korek paliwa to jest przyssany o czym może to świdczyć. Mieżyłem ciśnienie paliwa jest w normie.
Wiecie może gdzie jest zawór co odpowiada za odpowietrzanie zbiornika paliwa?
U mnie jest to samo ale autko chodzi, tez jak podjade na stacje to slychac zasysanie powietrza do baku, chyba ze tak nie powinno byc ??
ak odkręcam korek paliwa to jest przyssany o czym może to świdczyć.
Może to świadczyć o tym że wszystko jest w jak najlepszym porządku z tym. Każda Honda w modelach do 2000 tak ma !
Jak sprawdzałeś czy nie masz zapchanego tłumika ? Często się tak zdaża że końcowy jak już ma swoje lata to w środku się zapycha mimo to że ładnie wygląda z zewnątrz.
Spróbuj zdjąć końcowy tłumik i się przejechać zobacz czy nadal będzie tak samo. I daj znać jak nie to to mam jeszcze kilka propozycji.
Może być to też katalizator czytałem że jakoś go sprawdzałeś napisz jak ?
może masz syf w baku? kumpel tak miał, że jak rozkręcał silnik do 3 tys. to piknie ale powyżej spadek mocy, padaczka i gasł mu. Dmuchnął przez wężyk w bak, auto odpalało....
witam serdecznie w moim D14A8 jest podobnie z tym, że ja oprócz tego co kolega wymienił na wstępie wyciąłem katalizator i powiem szczerze, że to na pewno nie wina kata :(. będę śledził temat
[ Dodano: Pią 23 Lis, 2007 ]
czytałem w paru postach ze to może być sonda lambda, może warto z tej strony sprawdzić??
oczywiscie ze to moze byc sonda uszkodzona daje nieodpowiedni sygnal i tak sie to moze objawiac
witam mam w takim razie pytanie czy można sprawdzić sondę lambda i jeśli tak to w jaki sposób, jak określić czy jest ona do wymiany?? Jeżeli się już zdecyduję na zmianę to jaką wybrać? jakiś konkretny zamiennik proponujecie, czy może poszukać jakąś z odzysku?? dzięki za podpowiedz pozdro
Auto moze Ci minimalnie wiecej palic, przy kopnietej sondzie bedzie gorzej sie zbierac jedz na spaliny tam powinno wyjsc. Tu masz w miare niedroga pasujaco do Twojego modelu i czyta wszystko ok http://moto.allegro.pl/item275586015_sonda_lambda_ngk_ntk_do_honda_civic. html
Przy stopniowym dodawaniu gazu powyżej 4 tyś RPM pojawia się dziura i idą martwo obroty ale samochód stoi.
Hmmm... cała reszta objawów nie dotyczy tego za bardzo ale (jezeli dobrze zrozumiełem twój opis) jezeli obroty ida a auto nie idzie to by wskazywało na sprzęgło ... (coś mi się wydaje że źle cię zrozumiałem ale sprawdzić zawsze możesz sam ... )
termit2323
28-11-07, 17:52
UWAGA UWAGA MÓJ PROBLEM UWAŻAM ZA ROZWIĄZANY
Auto naprawione. Dziękuje za podpowiedzi, porady, nakierowania. Wiele aspektów można rozpatrywać.
Pojechałem do mechanika mojego ojca, taki samouczek i majsterklepka.
Jaka była ustarka pewnie zapytacie?
OPOWIADAM: POMPA PALIWA!!!
Doczytałem w jednej z książek jak się je mierzy pokazałem, mechanik włożył przyżąd zmierzył, i zdiagnozował. Dawała 1,8 a powinna 2,5 czy coś tam. Przy dodawaniu gazu ciśniene na skali malało i to był ten spadek mocy. Samochód nie dostawał paliwa. Kupił nową, po wymontowaniu sprawdził jeszcze raz montując zegar przy samej pompie. Potwierdziła się jej słaba wydajność. Tak ogólnie to była sprawna ale coś osłabła :brawo: :brawo: .
Jakie poniosłem koszty?
Pompka 120 zł
Robocizna 60 zł (dałem mu 80 zł z uciechy)
Co się zmieniło?
Auto zapier.... jak szalone. Co prawda ślisko teraz to tak bardzo nie sprawdzi ale czuć moc.
Na drugim biegu tylko pare chwil i już kręce go do odcięcia zapłonu.
Na drugim biegu około 90 km/h na trzecim nie cisnołem, na czwartym 150 km/h miałem. Może to dla niektórych nie zabardzo osiągi ale ja jestem zadowolony. Auto naprawione.
Teraz mogę zająć się wymianą końcówki drążka i sworzniem górnego wachacza w kole lewym.
Paka!
Ciesze sie, ze udalo Ci sie to naprawic!
Dobrze tez wiedziec co bylo przyczyna, dzieki za opis - przyda nam sie na forum :hinczyk:
Pzdr.
konerB18C4
07-12-07, 14:47
Hm...szukalem przyczyny oslabionej b18 i w takim razie jeszcze sprawdze pompe.. :))
Witam, trochę nawiązując do Twojej wypowiedzi ;-)
Na drugim biegu około 90 km/h na trzecim nie cisnołem, na czwartym 150 km/h miałem
Hmm nieźle, ja mam d14z4 więc trochę wcześniejszą wersję Twojego silnika. Powinna dawać podobne rezultaty więc rozumiem, że jak go tak przycisnę to nic się silnikowi nie powinno stać? Przyznam, że nigdy nie próbowałem, zazwyczaj mam max 4k rpm... A samochód mam dopiero od 2 miesięcy...
Pozdrawiam.
Przyznam, że nigdy nie próbowałem, zazwyczaj mam max 4k rpm... A samochód mam dopiero od 2 miesięcy...
:coo2: :coo2: :coo2:
"jak tys sie tu uchowal ?? " przeciez silniczki hondy to wysoko obrotowe silniki i przy 4tys obr to one budza sie do zycia :aloha:
nie martw sie o silnik jesli od czasu do czasu pokrecisz go do tych 6 tys obr to nic mu sie nie stanie, uwierz
http://forum.japanese-riders.pl/images/smiles/icon_vtec.gifhttp://forum.japanese-riders.pl/images/smiles/icon_vtec.gifhttp://forum.japanese-riders.pl/images/smiles/icon_vtec.gif
ok spoko, ja przesiadłem się ok 2 miesiące temu z 24letniej skody 105s ;-) Tam nawet nie było takich obrotów, a prędkością max było jakies 80km/h :d
Poza tym nie mam oryginalnego tłumika tylko taki "półsportowy", trochę głośniejszy i przy takich obrotach bębenki mi pękną :)
Ale sprawdzę i trochę go pokatuje. zobaczymy czy osiągnę chociażby te 70km na drugim biegu ;-)
Pozdrawiam.
"jak tys sie tu uchowal ?? " przeciez silniczki hondy to wysoko obrotowe silniki i przy 4tys obr to one budza sie do zycia :aloha:
nie martw sie o silnik jesli od czasu do czasu pokrecisz go do tych 6 tys obr to nic mu sie nie stanie, uwierz
podepne sie do tematu :d
wiec oto moje pytanie
czy jak zmieniam biegi przy koło 2.5/3 tyś to jest to zle dla silnika ??
nie krece go wysoko bo nie czuje takiej potrzeby a 98% autem poruszam sie w miescie , nie krece go ponieważ troche szkoda mi silnika..
Ale sprawdzę i trochę go pokatuje. zobaczymy czy osiągnę chociażby te 70km na drugim biegu ;-)
W naszych silnikach na dwójce można dociągnąć do ok 95 km/h, później jest już odcięcie ;)
Jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz, że nawet do 96... a z lekkiej górki to już prawie 100 :D
wiec oto moje pytanie
czy jak zmieniam biegi przy koło 2.5/3 tyś to jest to zle dla silnika ??
oczywiscie ze nic sie silnikowi ine stanie, to jest wlasnie fajne w silnikach hondy ze przy niskich obrotach sa cholernie oszczedne a przy wysokich dostarczaja stosunkowo duzo mocy(cos jak by dwa silniki w jednym :d )
oczywiscie ze nic sie silnikowi ine stanie, to jest wlasnie fajne w silnikach hondy ze przy niskich obrotach sa cholernie oszczedne a przy wysokich dostarczaja stosunkowo duzo mocy(cos jak by dwa silniki w jednym
to spoko . bo w ostatnimk numerze Auto Świata jakiś koleś napisał do redakcji ( był temat o oszczednej jezdzie ) ze silnik kręci na wyoskie obroty bo woli dopłacić kilka złotych wiecej , niz po roku jady na niskich obrotach robić remont silnika..
oczywiscie ze nic sie silnikowi ine stanie, to jest wlasnie fajne w silnikach hondy ze przy niskich obrotach sa cholernie oszczedne a przy wysokich dostarczaja stosunkowo duzo mocy(cos jak by dwa silniki w jednym
to spoko . bo w ostatnimk numerze Auto Świata jakiś koleś napisał do redakcji ( był temat o oszczednej jezdzie ) ze silnik kręci na wyoskie obroty bo woli dopłacić kilka złotych wiecej , niz po roku jady na niskich obrotach robić remont silnika..
Jezeli jezdzisz tak ekonomicznie po normalnych plaskich drogach to nic sie nie stanie ale jak chcesz przy takich obrotach podjezdzac pod jakies gorki bez redukcji to po jakims czasie na pewno czeka Cie remont np. skrzyni biegow itd.
podjezdzac pod jakies gorki bez redukcji to po jakims czasie na pewno czeka Cie remont np. skrzyni biegow itd.
nie no to wiadomo..
generalnie staram sie nie krecić silnika kiedy nie ma takiej potrzeby bo tak naprawde po co .. no chyba ze mi sie spieszy albo mam dzien ze chce szybciej pojezdzić to wtedy nie oszczedzam ale jak jade do pracy ii jest tłoczno na drogach to wtedy sobie wrzucam wyzszy bieg przy 2.5tyś jade stałą prędkoscią..
hej!
mam problem, ponieważ gdy kupiłem hondę to przy 4 tys. czuć było, że zaczyna się dużo szybciej wkręcać się na odroty, natomiast teraz przy 5200 czuć ostre przymulenie.
wymieniłem ostatnio świece, filtry, olej, regulowałem zawory, nowe uszczelki, wydech cały od katalizatora w grudniu.
pompa paliwa raczej odpada, bo sytuacja jest identyczna na gazie i benzynie.
nie resetowałem Ecu po regulacji zaworów, może to przez to, albo lambda???
Dodam jeszcze, że mam krokowy do wyczyszczenia, bo mi falują delikatnie obroty i przepustnicę pewnie też-czy nagary na nich mogą być przyczyną? Co sądzicie o środkach STP do czyszczenia silników?
pozdro!
skolopendra
04-05-08, 11:34
Dodam jeszcze, że mam krokowy do wyczyszczenia, bo mi falują delikatnie obroty i przepustnicę pewnie też-czy nagary na nich
przy okazji czyszczenia krokowca zdemontuj i wymyj przepustnice .nie wykluczone ze to pomoże
tylko muszę sie wcześniej zaopatrzyć w nową uszczelkę
skolopendra
04-05-08, 11:47
w nową uszczelkę
nie zaszkodzi ale to tylko 12zł
Koledzy co może być przyczyną tego zamulenia przy 5tys. obr. skoro poniżej jest ok, no poza tym, ze przy 4 tys. nie czuć już takiego kopa jak kiedyś.
co sądzicie o środkach STP czyszczących silniki?
Jeżeli chodzi o ten temat było już.
Poszukaj mulenie silnika. Problem był bardzo szeroko opisany.
Witam wszystkich serdecznie mam pytanie czy opisywany na wstępie spadek mocy i objawy mu towarzyszące mogą być spowodowane walniętym sprzęgłem? Taka sugestia padła wczoraj z ust mechanika u którego się pojawiłem z podobnymi objawami jak kolegi na wstępie.
No jak widzisz wzrastajace obroty, a prędkość nie bardzo sie zmienia, to zawsze moze byc sprzeglo. Zaciagnij mocno ręczny, wrzuc trojke i sprawdz.
problem z tym ze obroty nie idą same w górę.
Odświeżę temat.
Ostatnio piłowałem auto do odcinki na 3 biegu. I może opiszę odczucia z jazdy.
Auto przyspiesza do 3k/min, później od 3k do 4k muł jak cholera.
Powyżej 4k dostaje buta i tak ładnie ciągnie do 5,5k.
Dalej czuć znaczny spadek mocy. (5,5k->7k)
Na 4 biegu dociaga do 160 i robi się problem z dalszym przyspieszaniem. Po wrzuceniu 5 biegu auto rozpędza się dalej do 175.
I moje pytanie - czym może być to spowodowane? Pompka paliwa?, czy jeszcze sa inne przyczyny.
Dodam że wymieniłem 9tyś km temu:
- świece,
- filtry,
- przewody
- kryza z dolotu wyrzucona i zmieniona na papierową,
- restart "kompa" zrobiony.
Chyba że test to normalne i nie ma co "szukać dziury w całym"
Pozdro
Jakub Skalski
04-10-08, 09:20
Jednym z powodów takiego zachowania może być wydech,po prostu wypełnienie tłumnika zapycha przelot.przy końcowym tłumniku można to sprawdzić przeż włożenie pręta z lekko zakrzywionym końcem,gdy nie ma przelotu lub przy wyciąganiu wyłazi wypełnienie to masz do wymiany wydech.Tak samo można sprawdzić tłumnik środkowy tylko że wtedy trzeba rozkręcać wydech.Gdy wymieniasz wydech to wymień od razu obydwa tłumniki.W ostateczności mógł paść katalizator jest zapchany i na wykończeniu ale wtedy powinien wywalać błędy diagnostyczne np:45 i 67.
Dzięki za odpowiedź.
Z tego co patrzyłem to środkowy wymieniany, bo wygląda jak nowy.
Natomiast końcowy wygląda jakby w środku był cały zardzewiały. Prętem jeszcze nie sprawdzałem, ale zrobię to jak wyjde z roboty :). Co do samodiagnostyki to wszystko w porządku
Pozwolę sobie odkopać temat. Mój problem polega na tym że Honda nie ma mocy powyżej 4-4,5 Helena jest na LPG ale problem występuje również na benzynie wymieniłem przewody zapłonowe nawet o zgrozo próbowałem jechać kawałek bez filtra powietrza by zobaczyć czy to aby nie przepływ powietrza. Zapłon jest ustawiony idealnie na znak słupek kompletny to d14 a2 reszta osprzętu to d 14 a 8. Był na regulacji gazu zostały wgrane nowe mapy wcześniej palił 5 l teraz pali ,9 nie ukrywam że sam robiłem remont po wywalonej uszczelce pod głowicą zostało wymienione pierścienie panewki uszczelniacze i dotarte gniazda zaworowe . Hanka już nie bierze oleju ale ma mało moc czy to może być wina przestawionego rozrządu pali na dotyk i pracuje równo co może być przyczyną na obu paliwach w sumie bez różnicy czy LPG czy benzyna co może być przyczyną?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.