Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Padł D14A4, gdzie wymienić silnik ?



szkari
20-11-07, 00:24
Witam

od jakiegoś czasu falowały mi obroty na biegu jałowym, w końcu silnik zaczął trochę stukać i pukać, zanim się zatrzymałem to rozładował się aku - w trakcie jazdy! Oczywiście po zatrzymaniu nie było mowy o jakimkolwiek odpaleniu auta, a pod maską pospadały paski klinowe - może to być przyczyna awarii silnika ? A może rozrząd szczelił ? (nie był jeszcze do wymiany)

Zatem jak w temacie - mam 2 szybkie pytania:
gdzie najlepiej wymieniać silnik - w serwisie ASO (wieliczka) czy może w jakimś warsztacie ? Ile sama robocizna może kosztować - orientacyjnie, bo nie mam zielonego pojęcia.

Auto to Civic '98 Hathback i martwy w nim D14A4. Ze wstępnych ustaleń (nie moich bo się nie znam) to zapiekł się wał korbowy, dół silnika, faktycznie bo jak odkręcał jakąś śrube od wału to wychodziła jak plastelina - ale to opinia mechanika w ASO

skolopendra
20-11-07, 07:18
Ile sama robocizna może kosztować

1500zł

sunnboy
20-11-07, 09:06
szukaj d16z6 bedzie vtec :aloha:

rafik1984
20-11-07, 09:27
Za wymiane silnika 1500zł ?!?!?! A takie ceny to skąd ?! z ASO?! Moj mechanik bierze w zaleznosci od tego jaki to silnik 450-700zł i to dobry zaufany mechanik a nie jakis tam partacz , podejrzewam ze w hance to zrobiłby by to za ok 500zł. Jestem z Lublina! POzdr

the-one
20-11-07, 09:44
Szkari... gdzies tam niedaleko Ciebie forumowy maciekxxxx robi swapy wiec skontaktuj sie z nim. No i silnik tez u niego znajdziesz.

E57
20-11-07, 10:18
nie ma za bardzo sensu wkładać z powrotem d14... za robotę i tak płacisz, a czy wsadzisz d14 czy d16 to mechanicznie nie będzie chyba wielkiej różnicy. rozważ poważnie wsadzenie d15z6 (jeżeli ma być ekonomicznie) albo d16z6/y2/y8 (jeżeli ma być szybciej). koszt gołego silnika d14a4 (tak na szybko z allegro i z krakowa... ) to 1200 zł. koszt gołego d16y2 (również allegro i kraków) to 1700 zł. oczywiście dochodzi więcej roboty, no i pewnie przydałby się osprzęt od silnika d16, ale za to masz +35 i trochę Nm w prezencie ;) natomiast jeżeli zdecydujesz się na d14 to szukaj silnika od ludzi którzy sprzedają bo robili swapa. D14A3/4 jest praktycznie nie sprzedawalny, więc cena jego będzie atrakcyjna. handlarze trzymają cenę więc napewno więcej zapłacisz... ew. mógłbyś też zaryzykować d16y7 non-vtec :agent:

emg
20-11-07, 10:40
mechanicznie to nie, ale jeszcze zostaje elektryka

wunat
20-11-07, 10:44
Konrad84, ma do sprzedania d14z4

szkari
20-11-07, 12:40
dzięki za odpowiedzi, jednak ja będę musiał bardzo ciąć koszty i włożenie Vteca raczej nie wchodzi w grę. Natomiast jeśli chodzi o d15z6 to czy do niego będę potrzebował jakiś dodatkowy osprzęt ? Jak się on ma pod względem mocy do D14A4 (żeby mieć porównanie) ?

I czy faktycznie nie pakować się w ASO Wieliczka tylko jechać do jakiegoś warsztatu ? Jak tak to jakiego ?

skolopendra
20-11-07, 12:46
d15z6 to czy do niego

ma inny komputer ,nie jestem pewien ale chyba kilka kostek wiązki też jest innych ??

a4 ma 90km a z6 -115

widziałem kiedyś, ktoś :) sprzedawał a4 na forum za chyba 700zł

szkari
20-11-07, 13:25
ma inny komputer ,nie jestem pewien ale chyba kilka kostek wiązki też jest innych ??

To chyba nic nie będę kombinował, dla mnie auto ma jeździć, tym bardziej że go raczej nie zażynam ;] chce go po prostu naprawić po najniższych kosztach

wogóle wszyscy znajomi się dziwią że silnik w hondzie padł :D

the-one
20-11-07, 23:03
ma inny komputer ,nie jestem pewien ale chyba kilka kostek wiązki też jest innych ??

To chyba nic nie będę kombinował, dla mnie auto ma jeździć, tym bardziej że go raczej nie zażynam ;] chce go po prostu naprawić po najniższych kosztach

wogóle wszyscy znajomi się dziwią że silnik w hondzie padł :D

U mnie tez padl ale to pewnie przez to, ze to moje pierwsze auto i nie wiedzialem dokladnie jak sprawdzic stan silnika przy kupnie. Z czasem okazalo sie ze byl ladnie dorzniety. W sumie na to tez nie ma reguly...jak sie dba tak sie ma.

Co do SWAPa to napewno nie robilbym tego w ASO przynajmniej nie tym w mojej okolicy. Po pierwsze finansowo to pewnie zaplacilbym tyle co za silnik a po drugie sami mechanicy (akurat na darmowym przegladzie trafilem na takiego co i tak dobrze, ze wiedzial o tym,ze silnik jest z przodu).

Pisalem wczesniej... pogadaj z mackiemxxxx bo on/i gdzies w okolicach Krakowa robi/a swapy i maja silniki do Hond.

Efyr
21-11-07, 11:02
A jesteś pewny, że ten silnik co masz rzeczywiście padł?

Lcfr
21-11-07, 20:45
A jesteś pewny, że ten silnik co masz rzeczywiście padł?

własnie....
bo jakos dziwnie to opisałes....

mirasek
21-11-07, 22:10
Może tylko pasek od alternatora spadł i prąd sie skończył ;)

matss17
02-02-08, 14:30
Podłączałeś inny akumulator?

piotrekla
02-02-08, 17:23
z tego co napisałeś to po prostu spadł Co pasek z alternatora i dlatego nie ładowało!! załóż go i bedzie git- wszystko bedzie chodziło. chyba że nie wiesz co sie stało i nie napisałeś tego???

szkari
02-02-08, 20:31
ja już dawno po swapie silnika, paski pospadały bo to całe koło od silnika co je napędzało się zapiekło razem z wałem korbowym i silnik szlag trafił :d

mobo
02-02-08, 20:40
Zaraz, jak mógł się zapiec wał korbowy? Panewki są smarowane stale olejem pod ciśnieniem. Jak to się może zapiec??? Jak może spaść pasek klinowy zakładając że nie pękł??

Lcfr
02-02-08, 20:47
Zaraz, jak mógł się zapiec wał korbowy? Panewki są smarowane stale olejem pod ciśnieniem. Jak to się może zapiec??? Jak może spaść pasek klinowy zakładając że nie pękł??

nie dolej oleju
daj w palnik(albo normalna jazda bez oleju)
i wszystko zatrzesz kiedys
prawdopodobnie ktoś nie sprawdził stanu oleju na czas...
zdarza się...

szkari
03-02-08, 20:47
http://www.empireum.2-0.pl/301050768.jpg

a olej był sprawdzany ;d dziwne nie ? pare dni przed incydentem falowały obroty 500-1500 ;d


ps. zdjecie silnika przykładowe

Lcfr
03-02-08, 20:49
zerwany klin na kole pasowym wału
(prawdopodonie za slabo dokrecona sruba głowna - 182-185NM)
zdarza sie...