Zobacz pełną wersję : Brak sygnalu (klaksonu)
Przeczytalem archiwalne tematy ale nic mi one nie pomogly.
Nie dziala mi klakson :(
Sprawdzilem bezpieczniki i sa OK. Odlaczylem klakson i podlaczylem na krotko do akumulatora i jest OK. Zdjalem kierownice i sprawdzilem te blaszki ktore sie stykaja i sa OK. A jednak nadal nie dziala :( Gdzie jeszcze moge szukac przyczyny awarii? Moze ktos wie gdzie jest jakas kostka albo laczenie gdzie moglo sie cos rozlaczyc?
P.S. Elektryka nie jest moja mocna strona.
jesli pozostale wymienione elementy sa OK, to albo punkt zmasowania syrenki, czyli miejsce przykrecenia sruba do karoserii nalezaloby oczyscic, albo gdzies po drodze masz zasniedziale kabelki, badz same koncówki, na laczeniu z klaksonem. W poprzednim cifie tak mialem i okazalo sie ze w okolicach zakola, kabelki byly przezarte przez sól i skorodowane mocno.
W obesnym, zmienilem klakson, na bardziej stanowczy ;) i zalala go woda, bo byl slimakowy i znów mam serie.
to ja mialem ostatnio tez zagadke z klaksonem, nagle zamilkł. Sprawdziłem wszystko i nic jeździłem tak ze 3 dni i tu nagle znów zaczął działać. Nie ma to jak hania nawet sama sie naprawia :D .
pewnie to sprawdzałeś ale nie napisałeś .... sprawdzałeś zatem czy masz 12V na złączce, która wchodzi do klakksona (oczywiście jak "praśniesz batona-klaksona") ??? Ja miałem ostanio taki problem, że zaśniedziały mi styki tam właśnie .. pomogło gruntowne ich oczyszczenie..
pzdr / BEncy
Ja mam troche inny problem ale także związany z tematem...mianowicie nie działa mi klakson-póki co nie wykrecałem go i nie sprawdzalem czy działa bo poprostu nia mam pociągniętych do niego kabli...zmieniany byl zderzak i podejrzewam ze poprostu mi te kable zerwano:/Moje pytanie to czy ma ktos jakiś schemat czy może fotki gdzie te kable powinny iść i jakie maja kostki bo szczerze mówiac nie bardzo wiem gdzie go podłączyć...moja Hania to Civic 95 HB.Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
zmieniany byl zderzak i podejrzewam ze poprostu mi te kable zerwano:/
jak mozna zerwac kable od klaksonu ?? one nie sa nawet przymocowane do zderzaka, ktos musial byc zdolny....
mialem taki sam problem jak koledzy, klakson w pewnym momecie przestal dzialac, styki itd ok, wystarczylo pokrecic delikatnie regulatorem tonu dzwieku :d do teraz dziala bez problemu!
He he nie wiem to sie stał ale efekt tego taki ze klaksonu nie ma...a przyczyną jest brak kabli:(Juz nie robię dochodzenia jak to się stało ze kable znikneły...zalezy mi na tym aby spowrotem je poprowadzic i odzyskac klakson:)Ostatnio stwierdziłem że to jednakprzydatna rzecz...:)
Co prawda bardzo stary temat, ale rozwiazalem go puszczajac nowy przewod minusowy. U mnie nie bylo gdzies przejscia masy.
Co prawda bardzo stary temat, ale rozwiazalem go puszczajac nowy przewod minusowy. U mnie nie bylo gdzies przejscia masy.
Spoko a może ktoś mi zrobić jakaś fotke jak to wygląda...tzn skąd idzie przewód-gdzie mam go podłączyć i jakich kostek potrzebuje:)Od strony klaksonu sobie poradze (jak go wykręce to widac jaka kostka będzie pasować ale nie mam pojęcia gdzie się go podpina z drugiej strony:(Heeelp pls!!
Spoko a może ktoś mi zrobić jakaś fotke jak to wygląda...tzn skąd idzie przewód-gdzie mam go podłączyć i jakich kostek potrzebuje:)Od strony klaksonu sobie poradze (jak go wykręce to widac jaka kostka będzie pasować ale nie mam pojęcia gdzie się go podpina z drugiej strony:(Heeelp pls!!
beut ale jaki masz samochód dokładnie?
beut ale jaki masz samochód dokładnie?
Mam pytanie, jest jakis sposob zeby ten "gwizdek" wymienic-ewentualnie jakis zamiennik? Jak chce uzyc klaksonu to szlag mnie trafia-odglos jest taki jak w fiacie 126p :/
Mam pytanie, jest jakis sposob zeby ten "gwizdek" wymienic-ewentualnie jakis zamiennik? Jak chce uzyc klaksonu to szlag mnie trafia-odglos jest taki jak w fiacie 126p :/
Honda Civic z 95 r. Hatchback EG4 z silnikiem d15b2:) Taka odpowiedż wystarczy??:)
Honda Civic z 95 r. Hatchback EG4 z silnikiem d15b2:) Taka odpowiedż wystarczy??:)
Ja mam podobny problem. Klakson nie działa od dłuższego czasu, tylko czasem udało się zatrąbić. Dziś go zdjąłem, podłączyłem żarówkę do kostki i naciskając na przycisk żarówka świeci, chyba padł klakson bo podłączony na krótko do akumulatora nie działa. Podłączony do zasilacza 12V= trąbi czasem TYLKO gdy się go stuknie o podłogę więc coś w nim przerywa czyli jest walnięty. Klakson ma symbol MBH-2E01-2.
4. czerwca kupiłem w INTERCARS włoski klakson, tylko musiałem podłączyć nowe, standardowe końcówki 12V, założyłem go i pięknie trąbi :)
Niech ktoś mi napisze gdzie się go podłącza...w którym miejscu jest kostka ??Jedynie to mnie interesuje...kostki juz jakos skoluje jak bede wiedział gdzie to podpiac:)
Witam panowie to nie tylko wy mieliscie takie problemy widze,ja tez mialem taki problem,i co pierwsze zobaczylem przekaznik,byly styki troche za sniedziale,i wiec je wyczyscilem i bardziej zacisnelem zaciski,i juz problem minol,co jakis czas temu sie powtorzylo i znow przeczyscilem i jest ok, :)
Witam panowie to nie tylko wy mieliscie takie problemy widze,ja tez mialem taki problem,i co pierwsze zobaczylem przekaznik,byly styki troche za sniedziale,i wiec je wyczyscilem i bardziej zacisnelem zaciski,i juz problem minol,co jakis czas temu sie powtorzylo i znow przeczyscilem i jest ok, :)
gdzie dokładnie jest przekaźnik od klaksonu ??
wystarczylo pokrecic delikatnie regulatorem tonu dzwieku
gdzie dokładnie się on znajduje?
fryzjereczek
24-08-07, 10:37
tez mam podobny problem.tylko ze ja przypadkowo zrobilem spiecie w lampce kabiny i przestala dzialac lampka i klakson.bezpieczniki sprawdzone i dalej nei chodzi.jest jakis przekaznik odpowiedzialny za to???
tez mam podobny problem i musze sie niedlugo za to zabrac
A mi przestal klakson dzialac po swapie. Chyba wywalilem o jeden kabelek za duzo jak wymienialem elektryke ;) Od poniedzialku mam urlop wiec bede mial czas zeby sie tym pobawic i dam znac co bylo.
a ja Ci powiem Hikiel, że po moim mini me tez nie ma sygnału
i czegos nie kumam
może gdzies jakiejs wsuwki nie podlaczyłem
Spoko, sie ogarnie. Przekaznik mi nawet nie cyka jak naciskam knefelki...
fryzjereczek
18-10-07, 19:51
czy jest ktos taki uprzejmy zeby pokazac gdzie znajduje sie przekaznik od klaksona????a ogarna ktos temat lampki????bezpieczniki sprawdzone zarowka tez i dalej lipa
lekki odkop ale coż
po swapie nie mam klaksonu, sprawdzilem i sprawa ma sie tak:
styki w kierownicy dzialaja, pod bezpiecznikiem jest napiecie, na kablach przy syrence nie ma plusa, nie ma tez masy po nacisnieciu kiery. gdzie szukac po kolei, podejrzewam ze gdzies miedzy komora silnika/sciana grodziowa/wnetrzem kabiny z lewej strony ale nie usmiecha mi sie rozbebeszanie polowy auta. prosze o wskazowki.
Ja mam ten sam problem po minime wszystko działa oprócz klaksonu czy ,jest ktoś kto wie oco tu chodzi??
jak ktos jest na tyle uprzejmy zapoda zdjęcia gdzie dokładnie jest sam klakson umieszczony to bede bardzo wdzieczny ;)
Sluchaj zdjecia nie mam, ale klaskon jest pod ta plastikowa oslona... jak patrzysz na wprost na auto to po lewej masz chlodnice a po prawej masz wlasnie ta plastikowa oslone.. zdejmujesz oslone co trwa 2 minuty i tam pod spodem masz klakson, nie sposob go nie zauwazyc:D
spox jutro bede w tym grzebał ;p jak co to zdam relacje :D
noo klakson ciezki do znalezienia i tez mi nie dziala:/ dopiero jak uniosłem hanke w warsztacie to dalo sie do niego swobodnie dostac.. najgorsze jest to ze on jest wlasnie za tym platikiem a ten plastik sie nie "odchyla" na tyle zeby mogl spokojnie wyjsc i trzeba targac na siłe:/ najgorsze jest to ze jak wyciagnelismy klakson to podlaczylismy pod akumulatori byl dzwiek ale nie mielismy tego cusia co mierzy napięcie na kablach i nie sprawdzilismy czy wogole jest zasilany:( cholera a juz dwa razy bym sie rozj%$$przez to ze mi ktos droge zajechal a ja nawet nie moglem trąbnąc debilowi:/
Przeciez ten plastik jest na 4 srubach/zatrzaskach plastikowych... w czym problem to odkrecic?? wymiana klaksonu zajmuje 10 minut w porywach do 15...
heh jak sie wie to spoko... jak sie na szybko robi to sie nie mysli o śrubach tylko targa na siłe:D ale dobrze wiedziec..
Na początek ja bym sprawdził bezpiecznik i czy idzie napięcie na klakson. Dalej blaszke przy kierownicy czy zwiera mase do wyjścia na klakson. Bo to, że sam klakson działa już sprawdziłeś. U mnie zaraz po kupnie tez nie działał i się okazało, że klakson pordzewiał oraz dodatkowo urwał się jeden kabel od niego.
http://fotoporadnik.prv.pl/
klikasz Foto-Poradnik potem nadwozie następnie zderzak przedni i na czwartym dużym zdjęciu jest gdzie jest umieszczony kalkson.
panowie mam takiego zonka
klakson nie dziala, po podlaczeniu + na krotko do aku klaskon dziala, mam kiere Personala i w niej klakson do ktorego jest podlaczony jeden kabelek ktorego drugi koniec jast na tej okraglej blaszce za naba, niestety nie ma wogole tegy pykania jak nacisne klakson
gdzie szukac przyczyny????
radzio1704
20-03-10, 14:38
Ja tez kiedys mialem problem z klaksonem. Raz dzialal raz nie. I zaczalem kombinowac i jak jest klakson i ma okragła blaszke to miedzy nia a klakson wsadzilem kawalek jakiegos zelastwa i zaczał dzialac chyba cos nie laczylo i do tej pory jest oki. Moze radze sprobowac czegos takiego. Mi pomoglo.
Pozdro
Odkopuję, żeby nie zakładać nowego tematu. Mnie też raz działa, raz nie działa klason, styki są ładne, klakson nie działa po myciu albo na deszczu, zajrzałem do niego, przerdzewiały, chcę wymienić.
I teraz - czy może ktoś wie, czy do mojego EJ9 będzie pasował klakson z angielki hatchbacka/kombi lub z kupetki 95-00, ew. z młodszych gen? Chodzi mi o to, czy mają takie same gniazda, bo nie za bardzo mam ostatnio czas ani chęci, by się w przeróbki bawić.
BTW musiałem sobie wtyczkę od prawego reflektora wymienić, bo żarówka raz się świeciła, raz nie... jesień, wilgoć i wychodzą niesprawności w elektryce...
Mnie też spotkał problem z klaksonem i już nie mam pomysły gdzie szukać przyczyny problemu. Klakson raz działa, raz nie.
- bezpiecznik OK
- syrenka sprawna (podłączona do aku na krótko trąbi)
- styki w kierownicy czyste
- złączka bezpośrednio przy syrence nie była problemem bo się zdenerwowałem na ten klakson i obciąłem tą wtyczkę przylutowując kable na krótko
- warunki atmosferyczne nie są przyczyną (auto stało w garażu - klakson działał - nie ruszałem auta - wróciłem po godzinie do auta i klakson nie działał)
- na końcu kabla przy syrence zmierzyłem napięcie. Jest prawidłowo czyli stale 0V a po wciśnięciu klaksonu 12-13V.
Może ktoś jeszcze podpowie co sprawdzić?
Też mam ten problem, klakson dziś zmieniałem - po montażu działał. Przejechałem 10 km, chciałem zatrąbić by go sprawdzić - skutek: brak, nie działa. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że przyczyną naszych problemów nie jest klakson. w którym miejscu są te styki pod kierownicą - rozumiem że jest poduszka, później kierownica z metalowym stelażem i krążek z kablami (SRS?). Ma ktoś zdjęcie z czyszczenia tych styków, czy podginania blaszek? Nie za bardzo czaję co tam trzeba zrobić.
Witam Panowie, mam następujący problem (Civic EG3, swap B16A2):
KLAKSON NIE DZIAŁA
Diagnoza:
- spalony "titek" ? NIE - przy 12V bespośrednio trąbi ładnie.
- słaba masa ? nie ma szans, papierem ściernym do gołej blachy wyszlifowałem miejsce pod klakson.
- przepalony bezpiecznik ? sprawny, wsio ok.
- 12 V na kostce ? niestety nie ma, więc przeszedłem do następujących operacji:
- sprawdzenie połączenia na przewodzie niebiesko-czerwonym (według manuala leci on na kostkę do przekaźnika - którego na razie nie mam) - połączenie jest czyli przerwy brak.
- sprawdzenie połączenia na przewodzie biało-zielonym - lecąc od bezpiecznika do kostki przekaźnika - przejście jest, lecz od klaksonu na kostkę nie - dziwna sprawa bo dosięgłem przejścia kostek z kabiny na silnik i na jednej stronie jest biało zielony, po drugiej nie ma (tak samo było na starej wiązce z D13B2 jak i B16A2 mimo że na D13B2 wszystko grało bez tego przejścia) - podaje potrzebne foty:
http://imageshack.us/a/img694/7144/3isl.jpg - kostka do przekaźnika
http://imageshack.us/a/img833/4811/rl6j.jpg - łączenie kostek silnikowej z kabinową
http://imageshack.us/a/img41/8347/fjfh.jpg - wtyczka klaksonu
Nie mam już siły, bez klaksonu przeglądu nie przejdę a chciałbym już się legalnie bawić v-tec'em na ulicach miasta ;/
Nie mam siły, nie widzę rozwiązania - na razie czekam na przekaźnik tylko co on da skoro nie ma przejścia na przewodzie biało-zielonym i nie widać napięcia na kostce...
Z góry dzięki wielkie za pomoc !
Taśma pod kierownicą, przechodziłem to samo. Dziwnym zbiegiem okoliczności mam taką na sprzedaż - ślij PW jak coś ;)
Tak jak rozmawialiśmy - nie jest to taśma - muszę też uzupełnić informację o fakt iż nie mam oryginalnej kiery tylko MOMO Corse ze zwykłym przejściem plusa na nabie przez blaszkę na przycisk klaksonu (ale ten obwód jest sprawny) - więc dalej nie wiemy co to może być :/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.