Zobacz pełną wersję : Sprzęgło - coś cieknie, nieszczelność
Witajcie
Z pewnością nie jest to normalne, więc dopytuję co należy zrobić.
I
Puszczając sprzęgło chwyta ono odrazu nad podłogą (2 cm) i maksymalnie do połowy zakresu ruchu pedału, wcale nie reaguje w zakresie od połowy w zwyż -> czy to normalne?
Dodatkowo prawie wcale nie wyczuwam oporu, wchodzi jak w masło (tylko przy końcu, przy podłodze wyczuwalny jest delikatny opór)
II
Na dywaniku mam zaciek po płynie... kiedyś go nie było.
Przyjrzałem sie miejscu i nie widać wyraźnego wycieku płynu... jedynie spocenie w miejscu gdzie pedał wchodzi karoserię (sorki za laicki język..)
W ubiegłym roku wymieniałem płyn i mechanik na nic nie zwrócił mi uwagi.. może kiepski mechanik.. bo gdyby było coś nie tak, to pewnie powiedziałby, by wymienić siłownik, czy coś innego..
Płyn wymieniłem na taki sam jak hamulcowy.
Co zrobić z tymi wyciekami i czy u was też sprzęgło jest takie miękkie, bierze tylko przy podłodze?
naprawdopodobniej rozciekla ci sie pompka sprzegla, sprawdz czy pozim w zbiorniczku z plynem zasilajacym uklad sprzegla jest w normie, jesli jest malo to dolej bo sie zapowietrzy ( o ile juz sie to nie stalo)
Sa na rynku zestawy naprawcze do tej pompki i koszt wacha sie w okolicach 12 zl, jesli ogarniasz odkrecanie i przykrecanie srubek oraz wiesz jak odpowietrzyc sprzeglo to poradzisz sobei sam ( to nie jest trudna czynnosc)
od wymiany płynu (w ubiegłym roku) raz dolałem do zbiorniczke płynu, ale dosłownie 100 ml, tak żeby z kreski min było na max..
w jaki sposób odpowietrza się sprzęgło?
co zrobić by "chwytało" wyżej, a nie przy podłodze?
bo mam wrażenie, że mógłbym je wcisnąć głębiej (gdyby nie podłoga :d )
no i nie wiem czy to normalne przy tym wieku auta, ale zaczyna mi przy wrzucaniu III biegu, czasami zgrzytać, ale to tylko jak go piłuję, czyli przechodzę z II na III przy 90-100 km/h.... dlatego odpuszczam sobie takie numery..
jak wymienię tarczę i docisk, to ustąpi ten objaw, czy może wystarczy tylko naprawić? wyminieć? ustawić? synchronizator sprzęgła ...
(nawet nie wiem co to jest, ale wiem, że jest coś takiego co może powodować taki objaw ;) )
zresztą pewnie wielu z was ma problem np ze wstecznym :/ ... czy synchronizator wyeliminuje te bugi?
piotrstrojek
19-11-07, 18:39
w jaki sposób odpowietrza się sprzęgło?
dwie osoby są potrzebne - jedna sobie siedzi w autku i majta kulasem a druga stoi sobie z przodu autka i na wysprzęgliku popuszcza i dokręca odpowietrznik... dokładnie tak samo jak z hamulcami...
no i nie wiem czy to normalne przy tym wieku auta, ale zaczyna mi przy wrzucaniu III biegu, czasami zgrzytać, ale to tylko jak go piłuję, czyli przechodzę z II na III przy 90-100 km/h.... dlatego odpuszczam sobie takie numery..
Czyżby synchronizator???? Specjalistą nie jestem w dziedzinie skrzyń - ale ja stawiam na to...
naprawdopodobniej rozciekla ci sie pompka sprzegla, sprawdz czy pozim w zbiorniczku z plynem zasilajacym uklad sprzegla jest w normie, jesli jest malo to dolej bo sie zapowietrzy ( o ile juz sie to nie stalo)
Na 100% pompa sprzęgła - odkręcasz 2 śruby w komorze silnika - odkrecasz przewód, a na koniec najtrudniejsza część zadania - musisz wleźć pod deskę i wyciągnąc trzpień który blokuje pedał sprzęgła...
Sa na rynku zestawy naprawcze do tej pompki i koszt wacha sie w okolicach 12 zl, jesli ogarniasz odkrecanie i przykrecanie srubek oraz wiesz jak odpowietrzyc sprzeglo to poradzisz sobei sam ( to nie jest trudna czynnosc)
Potwierdzam w InterCarsie cosik takiego kosztuje 11zł, ale nie polecam - ja kupiłem i okazało się że gumki są za grube i pomimo że baaaaaaardzo solidnie je naoliwiłem przed złożeniem pompki - tłok został w pozycji wciśniętej... także chcąc nie chcac musiałem wyłożyć około 100 na nową pompkę - działa bez zastrzeżeń...
Te gumki to odwleczenie wymiany pompy na nową wiem bo też je zastosowałe ale i tak musiałem w końcu pompę wymienić. A sprzęgło łapie Tobie blisko podłogi bo nadszedł już czas wymiany - Tarcza, docisk no i łożysko.
A jeżeli chodzi o zgrzyt z 2 na 3 przy wysokich obrotach to na 99% tarcza sprzęgła bo ja miałem tak samo jak pocisnąłem na 2 i próbowałem zapiąć 3 to był zgrzyt i za 2 dni rozleciała się tarcza sprzęgła - dosłownie wyleciała z niej sprężynka.
Jezeli chodzi o zgrzytający wsteczny to nie jest to żadna wada tylko słaba strona Hondy (zgrzyt podczas zapinania wstecznego występuje tylko czasami) jeżeli ciągle to wiadomop, że sprzęgło- takie jest moje zdanie.
pozdr
na wstecznym w 3/4 aut występuje zgrzyt nie tylko w hondach;p
nadszedł już czas wymiany - Tarcza, docisk no i łożysko.
ile może kosztować komplet?
radzicie szukać czegoś używanego oryginalnego z rozbitka, czy raczej zamiennik ze sklepu?
na jakiej firmie się skupić?
kup ze sklepu normalnie koszt sie wacha od 300 do 400 nowe to nowe
jesli chodzi o nisko chwytajacy pedal i wyciek: przepuszcza pompka i sprzeglo lapie na dole bo dochodzi lewe powietrze do pompki albo/oraz nie ma juz plynu w ukladzie. tak jak napisano wyzej gumki reperujace(ok 14 zl) odwlekaja tylko wymiane pompki na nowa. dwa razy zmienialem gumki( starczylo to na kilka miesiecy) a ostatnio sie wkurzylem i kupilem nowa pompke(130 zl). jesli chcesz zeby pedal lapal od razu jest to do wyregulowania:sruba laczaca pompke z pedalem.musisz jednak pamietac ze im ciasniej ja wykrecisz tzn im pedal bedzie bral wczesniej tym bardziej ekspoatujesz pompke i wykrecajac ja za mocno moze zajsc sytuacja ze bedize ona w ciaglym"naprezeniu", ciezko to wytlumaczyc ale jak sie pobawisz sam zobaczysz o co chodzi.ja u siebie zostawilem okolo 1cm luzu na pedale wlasnie w celu przedluzenia zywotnosci pompki. no i najwazniejsza rzecz, z ta sruba to baw sie dopiero po wymianie pompki na nowa(lub ewentualnie gumek) i DOKLADNYM odpowitrzeniu calego ukladu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.