Zobacz pełną wersję : Kilka pytań przy swapie z d14a7 na d16w4
Witam,
mam Civica 5d, d14a7, MB2 1998r. Przygotowuję się do wymiany silnika na d16w4 z 2000r. (w Morawicy). Kompletuję części. Mam kilka pytań:
1) Wiem, że skrzynia biegów nie musi być wymieniana - dotychczasowa z 1,4 pasuje. Czy to są identyczne skrzynie? Jeśli nie, to czy warto przy okazji włożyć skrzynię z 1,6? Interesuje mnie głównie kwestia rodzaju przełożeń oraz ogólnie - lepszej trwałości przy współpracy z silnikiem 125KM.
2) Czy koło zamachowe raz zdjęte z silnika (fabryczny zestaw) - wymaga dynamicznego wyważenia z wałem korbowym? O ile dobrze wiem, bezwzględnie należy wyważać 2 elementy: koło z wałem, a najlepiej jeszcze ze sprzęgłem.. Jak to właściwie jest?
3) Które sprzęgło lepsze: AISIN, EXEDY(standard) czy SACHS? Nie planuję sportowej jazdy, ale ma przenosić cały moment bez ślizgania.
4) Osprzęt typu: alternator, pompa wspom. kier., sprężarka klimy, oraz układ wydechowy z katem - oprócz samego kolektora - może zostać z d14 ?
Z góry dzięki za pomoc!
AD 1 - zalezy co chcesz osiagnac jak Ci pasuje to nie musisz zmieniac
AD 3 - do codziennej jazdy kazde z nich wystarczy
AD 4 - ja bym zrobil caly wydech, moze nie odrazu ale jak uzbierasz. reszta moze zostac. wydech z 1.4 jest najwezszy z tych produkowanych. Troche "okielzna" te 125 kucy...
dodatkowo nie wiadomo w jakim stanie jest KAT...
Daniello205
20-02-13, 14:36
Na pewno czeka Cię też przeróbka wiązki, w D14 w MB2 dzieją się cuda niewidy :P Możesz napisać do usera Piroman albo Kuster oni są ogarnięci w temacie ;)
Ok, dzięki za info. A co wiecie o zamachu? ;-)
2) Czy koło zamachowe raz zdjęte z silnika (fabryczny zestaw) - wymaga dynamicznego wyważenia z wałem korbowym? O ile dobrze wiem, bezwzględnie należy wyważać 2 elementy: koło z wałem, a najlepiej jeszcze ze sprzęgłem.. Jak to właściwie jest?
nie trzeba nic wyważać, samo zdjęcie i założenie zamachu czy sprzęgła niczego nie zmienia
Otrzymałem paletę z kompletnym swapem. Na pokładzie D16W4 z wiązką OBD2b i komputerem PDT. U mnie w aucie jest OBD1 i komputer P1J-E13. Moje pytania:
1). Opcja podłączenia: zostawiam swoją wiązkę OBD1 i szukam kompa P30 albo P28 z v-tec, dodatkowo w d16w4 montuję aparat zapłonowy z d14a7. - Czy jest inne / lepsze wyjście?
2). Odnośnie koła zamachowego: czy są wymienne między tymi silnikami? Powierzchnia robocza koła w przysłanym silniku jest leciutko sfalowana (bez pęknięć). Ewentualnie oddam do planowania - ile można zdjąć?
Przyszlosciowe jest obd1 jak ci sie zachce wystroic. Zamachy wymienne
Nie martw się o trwalość skrzyni od 1.4. To jest bardzo dobra z resztą krótka skrzynia,która więcej wytrwa niż S20 czy S40.
Tak jak wyżej koledzy Ci napisali,zależy co chcesz osiągnąć czy osiągi czy pogodzić jedno z drugim. Ja tam bym zostawil seryjną skrzynię.
AISIN i Sachs to praktycznie te same sprzęgla bardzo dobre swoją drogą. Exedy również i tańsze z tego co kojarzę.
4) Osprzęt typu: alternator, pompa wspom. kier., sprężarka klimy, oraz układ wydechowy z katem - oprócz samego kolektora - może zostać z d14 ?
Może,no ale wydech to raczej bym zmienil chociaż na 2' cale
2). Odnośnie koła zamachowego: czy są wymienne między tymi silnikami? Powierzchnia robocza koła w przysłanym silniku jest leciutko sfalowana (bez pęknięć). Ewentualnie oddam do planowania - ile można zdjąć?
Tak są,ale sprzęglo z D14 ma średnicę 200mm,a te D16W4 ma raczej 212mm więc od razu lepiej zmienić kolo zamachowe na większe które jest tanie.
Ale w skrzyni od d16w4 masz fd 4.4 wiec zostaw sobie ta skrzynie ewentualnie przeloz samo fd.
Jak już wspomniałem, z uwagi na pozostawienie oryginalnej wiązki OBD1, do silnika D16W4 muszę założyć aparat zapłonowy OBD1 (ma wbudowany czujnik położenia wału). Czy mogę wstawić ten z D14A7 bez pogorszenia osiągów ??
W D14A7 z tego co wiem jest aparat: 30100 P1JE01
W D16W4 jest aparat: 30100 P1KE01
Tutaj znalazłem takie info odnośnie zastosowania P1JE01 w innych silnikach: http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?action=printpage;topic=43970.0
Nie ma tam D16W4, czy ktoś wie jaki aparat OBD1 mogę tam spokojnie wstawić?
Kombinujesz jak koń pod górkę. Czemu się uparleś na tą wiązkę OBD1 z D14? Ta wiązka to jeden wielki shit,jak jakimś cudem dopasujesz aparat to dalej napotkasz jakieś haczyki. Zainwestuj normalnie w przerobienie wiązki i bedziesz mial święty spokój.
Sama zmiana aparatu nie wystarczy, bo i tak trzeba wiązkę z D14 przerobić, porozdzielać wtryski itp, itd...
Majac seryjne D16W4 i wiązkę silnikową z D16Z6 OBD1, wszystko uda się podpiąc, czy napotkam jakieś problemy?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.