PDA

Zobacz pełną wersję : swap d15b7 -> d16z6/z9



BIE5
18-02-13, 16:00
witam. potrzebuje info na swapu, który silnik z tych silników byłby najlepszy do dalszych modów i pod kompresor? d16z6, z9 czy d16y8? chociaż chyba z tym ostatnim jest trochę więcej roboty i trzeba zmieniać kompa z obd2 ?

kuster
18-02-13, 16:51
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6930-Wszystko-o-mini-me

BIE5
18-02-13, 16:54
patrzyłem w ten wątek ale wolałbym cały silnik niż mini-me...

majson
18-02-13, 20:35
kup d16z6 albo z9

zakit
18-02-13, 20:37
z6 a z9 to to samo.

y8 bez sensu zabawa w wiązki komputery itp...

HakerPL1
18-02-13, 22:16
y8 bez sensu zabawa w wiązki komputery itp...

Co masz na myśli mówiąc zabawa w wiązki i komputery? ja mam D16W4 w EG4 i nie miałem najmniejszych problemów z uruchomieniem go na ECU i wiązce z EH9 bo akurat taka się trafiła.

Civic91
18-02-13, 22:27
W4 to w ogóle jakoś inaczej ma kostki. Niby całosc jest na obd2 a kilka wtyczek jest obd1 :)

BIE5
18-02-13, 22:37
właśnie tak myśle.tylko z6 i z9 to to samo czymś tam się chyba różnią? czy generalnie to bez różnicy,który wziąć....

Olix
18-02-13, 22:52
bez różnicy bierz który chcesz ;p swap jest łatwy bo nie trzeba przerabiać wiązki bo jest na obd1 tylko kabelek do vteca prowadzisz ;p

klakier dohc
18-02-13, 22:55
z9 ma chyba 129hp bodajrze ostrzejszy walek pozatym kazdy z d16 vtec mozesz odpalic na p28 wystarczy eprom z odpowiednia mapa ecu p28 wiazki od p28 a slupek pakuj jaki sie trafi oby byl zdrowy

BIE5
18-02-13, 23:49
zdaję sobie sprawę,że znaleźć zdrowy d16 będzie ciężko,ale nawet jeśli trafi się 'zdrowy' to i tak po zakupie zajrzę do niego i wymienię co trzeba, żeby po włożeniu do auta nie było niespodzianek:)
a z rzeczy potrzebnych do swapa będę potrzebował tylko kompa,aparat zapłonowy,wiązki i mape czy jeszcze coś?

Civic91
18-02-13, 23:58
tylko kompa,aparat zapłonowy,wiązki i mape czy jeszcze coś?

Cały słupek :P
Zależy jaki silnik kupisz. Jeżeli silnik z6 to wiązka zostaje Twoja. Co do aparatu zapłonowego to opnie są różne jedni mówią że może byc aparat od non vtec a inni że trzeba miec aparat typowo od vteca. Mimo wszystko ja polecałbym Ci kupic d16y8 lub d16w4. są to dużo nowsze niż zajechane d16z6 a po lekkiej modyfikacji wiązki wszystko śmiga jak należy.

BIE5
19-02-13, 00:57
Civic 91- dużo więcej roboty jest przy przekładce na silnik z tych co podałeś? czymś będzie się różnił swap w porównaniu do d16z6?

Civic91
19-02-13, 01:16
Swapując na Y8/W4 musisz przerobić trochę wiązkę i najlepiej podpiąć to pod kompa p28 (obd1). A swapując na d16z6 wiązka zostaje ale kompa i tak musisz dołożyć p28 bo Twój nie ma obsługi vteca.

BIE5
19-02-13, 01:36
kupując y8/w4 podejdzie mi kolektor wydechowy z6 ? czy bd musiał coś zmieniać itd cze graty będą takie jak w przypadku z6?

HakerPL1
19-02-13, 02:14
to powiem wam ciekawostkę, ja przy montażu D16W4 na wiązce z D16Z6 nie przerabiałem absolutnie nic,wszystkie kostki pasowały. a kolektor powinien ci bez problemu podpasować.

na P28 odpali się chyba wszystko, nawet i K20 ;)

Civic91
19-02-13, 09:37
No właśnie to jest najśmieszniejsze. Też to zauważyłem, D16W4 teoretycznie jest na obd2 a wszystkie wiązki ma jak obd1 tylko wtyczki do kompa ma obd2. Co do kolektora to obojętnie czy zostawisz od z6/w4/y8 czy ebayowy. Wszystkie te kolektory to 4-2-1

BIE5
19-02-13, 13:30
wiec do w4 wystarczy jakaś przejściówka do kompa z obd2 na obd1 i po sprawie... w sumie to nie jest jakaś duża filozofia jak myślałem ;D

Michał102
19-02-13, 14:29
Co do wyboru silnika, to ja bym brał jak najzdrowszy. Z kabelkami zawsze się coś zrobi, a z zajechanym silnikiem, to różnie może być... może się taki nawet do remontu nie nadawać:D

majson
19-02-13, 15:05
Co do wyboru silnika, to ja bym brał jak najzdrowszy. Z kabelkami zawsze się coś zrobi, a z zajechanym silnikiem, to różnie może być... może się taki nawet do remontu nie nadawać:D

Dokładnie. Najmłodszy nie oznacza niezciochrany.

Michał102
19-02-13, 15:26
Rocznik i przebieg jest raczej mało istotny... po prostu trzeba dobrze ocenić stan silnika.
Y8 i W4 są młodsze od Z6, ale taki Y8 mógł być notorycznie upalany przez jakiegoś małolata w Qp lub Del Solu, a Z6 może się trafić z jakiegoś dziadkowoza w automacie;)

BIE5
19-02-13, 15:29
dlatego cały czas trwają poszukiwania... znacie może jakiegoś rzetelnego sprzedawcę na Mazowszu od którego ewentualnie można kupić silnik ?

Michalll_1991
19-02-13, 15:43
kostki przy silniku praktycznie wszystkie silniki maja takie same, ... d16w4 / d16y8 sa poprostu młodsze a jak masz wiazke silnikowa obd1 to podepniesz pod nia kazdy silnik +p28

kolektory wydechowe w calej d serii sohc/dohc sa takie same, ssące sohc a dohc inne

Civic91
19-02-13, 15:47
Będziesz miał 2 rodzaje kostek : albo obd1 albo obd2. Tak jak Michał pisał, nie patrz na elektrykę bo to można obejsc tylko stan silnika.

HakerPL1
19-02-13, 23:42
wiec do w4 wystarczy jakaś przejściówka do kompa z obd2 na obd1 i po sprawie... w sumie to nie jest jakaś duża filozofia jak myślałem ;D

żadnych przejściówek do kompa, do swojej wiązki podpinasz tylko p28 i dorabiasz kabelek do vtec-a

CarbonTeam
20-02-13, 16:10
ja bym kupił d16z6 pod kompresor jak znalazł a części do modów w****u i tanie :D

BIE5
20-02-13, 18:46
ja bym kupił d16z6 pod kompresor jak znalazł a części do modów w****u i tanie :D

też o tym pomyślałem,ale zobaczymy co zdrowego się trafi ;D

Michalll_1991
30-04-13, 21:36
i co trafiło się cos juz ? :)

BIE5
01-05-13, 10:55
trafiło się w miarę dobre d16a8 z crx-a :cool: będzie na razie N/A na tym właśnie silniku,niestety bez fajerwerków póki co....

Michalll_1991
01-05-13, 21:42
ale rozumiem ze obd1 bedzie ?

BIE5
02-05-13, 14:22
to chyba oczywiste :) nie będę się uwsteczniał... zresztą na obd1 wcale tak trudno przejść nie będzie,tym bardziej ze aparat zapłonowy,wtryski i skrzynie,czyli wszystkie graty które podejdą mam z b7....będę potrzebował tylko kogoś kto wgra mi na p06 mapy z d16a8....

Michalll_1991
02-05-13, 23:02
Jogala moge polecicc :)

a co do aparatu , mam flansze pod a9 ale to pewnie to samo :)

BIE5
03-05-13, 00:58
a8 i a9 to praktycznie to samo :P skoro tak to trzeba się do niego odezwać w najbliższym czasie bo zlot blisko a ja jeszcze w lesie ...:)

MallyJDM
06-05-13, 13:52
Mam pytanie, nie chciałem zakładać nowego tematu.

Mam QP Ej1 po wypadku z silniczkiem po remoncie D16Z9

Zakupiłem teraz QP Ej2 z silnikiem D15B7, co potrzebuje aby odpalić silnik? wiązka zostaje co z Vitkiem?

Olix
06-05-13, 16:29
przekładasz kompa , doprowadzasz kabelki do vitka i wsio

LukasEG8
06-05-13, 16:46
Wiązkę silnikową i kabinową (od silnikowej do kompa) przełóż z Vtec-a bez przeróbek, tą z B7 jeszcze dobrze sprzedaż

MallyJDM
07-05-13, 01:00
przekładasz kompa , doprowadzasz kabelki do vitka i wsio

Wolę zrobić tak bo chyba więcej dostanę za kompletną wiązkę oryginalną od vitka :)


Dzięki za ODP :)

Michalll_1991
07-05-13, 12:23
no raczej nie ma sensu rozbierac zeby powyciagac wiazki, ja bym zrobił jak mówi olix