PDA

Zobacz pełną wersję : Tłoki nadwymiar czy standard?



HJK
17-02-13, 23:43
Cześć,

Nie widziałem podobnego tematu, a myśle że sprawa jest interesująca dla osób przeprowadzających remont silnika.
Moja D seria (16Z6) czeka na generalkę, będą lekko doprężające tłoki z D16A6 (PM6), nie wiem jednak w jakim stanie jest blok (200k km przebiegu), czy nie ma owalizacji, jak z trzymaniem wymiarów itd - okaże się to dopiero po rozebraniu silnika. I w związku z tym pytanie (a właściwie dwa):

1. Czy kupić standardowy wymiar tłoków i ewentualnie w przypadku dużej owalizacji i nienadawania się bloku - szukanie nowego?
2. Czy też może kupować tłoki nadwymiarowe, blok robić na nadwymiar (szlif + honowanie)? /swoją drogą ile to może kosztować?

Najlepiej byłoby poczekać do rozebrania motoru i oceny stanu cylindrów, niestety nie mam takiej opcji gdyż dość szybko muszę się zdecydować w temacie tłoków (będą nówki).

Dodam że ma to być zwinne NA do rajdowania i jazdy miejskiej w sezonie letnim.
Z góry dzięki za info i argumenty za jednym lub drugim rozwiązaniem.

majson
18-02-13, 18:36
Opcja nr 2. szlif + honowanie koszt kolo 250-300zl

zakit
18-02-13, 19:03
najpierw oddaj blok i zobacz w jakim stanie, a potem szukaj gratow.

a jesli bedziesz sie bronil rekami i nogami bo ci zlaezy na czasie czy cos, to zamawiaj nadywmiary, i rob szlif odrazu

unique20
19-02-13, 00:07
poszukaj bloku i wsadzaj nominal. nie jest latwo taki znalezc, ale sa bo sam szukalem i taki znalazlem. no i koszt duzo mniejsze niz honowanie i tloki nadwymiarowe:P

lozek
19-02-13, 02:12
Tłoki i tak musi kupić i tak więc nie będzie taniej...