HJK
17-02-13, 23:43
Cześć,
Nie widziałem podobnego tematu, a myśle że sprawa jest interesująca dla osób przeprowadzających remont silnika.
Moja D seria (16Z6) czeka na generalkę, będą lekko doprężające tłoki z D16A6 (PM6), nie wiem jednak w jakim stanie jest blok (200k km przebiegu), czy nie ma owalizacji, jak z trzymaniem wymiarów itd - okaże się to dopiero po rozebraniu silnika. I w związku z tym pytanie (a właściwie dwa):
1. Czy kupić standardowy wymiar tłoków i ewentualnie w przypadku dużej owalizacji i nienadawania się bloku - szukanie nowego?
2. Czy też może kupować tłoki nadwymiarowe, blok robić na nadwymiar (szlif + honowanie)? /swoją drogą ile to może kosztować?
Najlepiej byłoby poczekać do rozebrania motoru i oceny stanu cylindrów, niestety nie mam takiej opcji gdyż dość szybko muszę się zdecydować w temacie tłoków (będą nówki).
Dodam że ma to być zwinne NA do rajdowania i jazdy miejskiej w sezonie letnim.
Z góry dzięki za info i argumenty za jednym lub drugim rozwiązaniem.
Nie widziałem podobnego tematu, a myśle że sprawa jest interesująca dla osób przeprowadzających remont silnika.
Moja D seria (16Z6) czeka na generalkę, będą lekko doprężające tłoki z D16A6 (PM6), nie wiem jednak w jakim stanie jest blok (200k km przebiegu), czy nie ma owalizacji, jak z trzymaniem wymiarów itd - okaże się to dopiero po rozebraniu silnika. I w związku z tym pytanie (a właściwie dwa):
1. Czy kupić standardowy wymiar tłoków i ewentualnie w przypadku dużej owalizacji i nienadawania się bloku - szukanie nowego?
2. Czy też może kupować tłoki nadwymiarowe, blok robić na nadwymiar (szlif + honowanie)? /swoją drogą ile to może kosztować?
Najlepiej byłoby poczekać do rozebrania motoru i oceny stanu cylindrów, niestety nie mam takiej opcji gdyż dość szybko muszę się zdecydować w temacie tłoków (będą nówki).
Dodam że ma to być zwinne NA do rajdowania i jazdy miejskiej w sezonie letnim.
Z góry dzięki za info i argumenty za jednym lub drugim rozwiązaniem.