Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : mpfi



Siepek
17-02-13, 12:56
witam

Potrzebujesz z silnika D16A6 lub D16Z2 (PM6):

kolektor ssący kompletny (wtryski, przepustnica, przewody, silnik krokowy)
komputer (ECU)
aparat zapłonowy
rezystor od wtrysków
MAP sensor
jeden wąż chłodniczy przy kolektorze ssącym (taki wygięty, chyba od ogrzewania)
rura dolotowa
uszczelka pod kolektor ssący (nowa)

Dodatkowo dobrze mieć :
- "trochę" wiązki od silnika na wielopunkcie by mieć wtyczki
- linkę gazu od D16
- mocowanie kolektora ssącego (choć można spokojnie jeździć bez niego)
- uszczelka pod przepustnicę, beznyna ekstrakcyjna żeby poczyścić kolektor
- cynę, lutownicę i koszulki termokurczliwe
wiec pytanie mam od d15b7 jest wiecej roboty niz w z tych silnikow i mniej zabawy z tymi wiazkami??? i czy potrzebuje sonde lambda do tego prosze pomoc mi w tym ?? pozdrawiam

mlodyxx
17-02-13, 13:31
zalezy do czego chcesz to wlozyc i co masz z tego b7

Siepek
17-02-13, 13:50
do d15b2 chce wlozyc ale wlasnie te b7 odpada , bedzie lepiej z d16 tak?? latwiej? i ta sonde trzeba dokupic?

zakit
17-02-13, 15:06
mpfi z b7 od tego z d16 rozni sie tylko i wylacznie kolektorem ssacym...i aparatem zaplonowym, ale to juz troche inna kwestia

unique20
17-02-13, 15:11
kolega juz kiedys zakladal temat i dalej nie wie ????

Siepek
17-02-13, 16:41
tak nie wiem jak z wiazkami ktore beda lepsze

Młody ŁDZ
17-02-13, 16:47
mpfi z b7 od tego z d16 rozni sie tylko i wylacznie kolektorem ssacym... Nie gadaj głupot, bo primo różnica jest w obd - z2/a6 z 4gena to obd0 natomiast b7 z jajka to już obd1. Dodatkowo wtryski z b7 są wysokoomowe i nie potrzebują resistor boxa.

Siepek
18-02-13, 18:41
to ktos powie czy musze dokupic sonde i ktor silnik lepiej wybrac b7 czy d16? lepiej bedzie?

zakit
18-02-13, 19:02
d16, sonde musisz miec 4 zylową.

mirasek
18-02-13, 19:07
buda EG4 z dpfi, tak?

1. albo rozbudowujesz oryginalną wiązkę pod mpfi obd0 z d16a6/z2
2. albo przekładasz całą wiązkę obd1 z d15b7

tu jest zasadnicza różnica przy wyborze kompletu na swap multi wtrysku

hold
18-02-13, 23:22
Ja bym robił już na OBD1 bo lepsza opcja do strojenia czy nawet kupienia gotowej mapki :) tylko minus jest taki żę komputer będzie ze 150zł do tego kostki 40zł aparat 140zł sonda może zostać stara jedno żyłowa tylko trzeba wyłączyć grzałke sondy lambdy w mapie. A przeróbka z DPFI jest banalnie prosta bo tylko trzeba 4 kable puścić od kompa do wtrysków 2 i drugie 2 do aparatu zapłonowego :)

Siepek
19-02-13, 18:58
o bardzo dziekuje dziekuje :D to pulpit nie musze ruszac? kolega pisze ze lepiej d16 wybrac dobrze dobrze bede kombinowac :D