Zobacz pełną wersję : półoś, drążek, łożysko w kole. Proszę o pomoc.
Witam, już pod koniec wakacji w mojej Hondzie pojawił się dziwny dźwięk dochodzący z okolic lewego koła. Obstawiam że jest to łożysko. Cały czas huczy jak jade, a teraz to już do takiego stopnia że nie słyszę własnych myśli jak jade powyżej 100 km/h :(( Tylko nie wiem czy to jest to łożysko do wymiany. Jak podnoszę samochód na lewarek i obracam kołem to nic nie słychać tylko tarcie klocków o tarcze także nie nawojuje w ten sposób. Szarpiąc za koło nie rusza się w żadną ze stron, nie wyczuwam żadnych luzów, więc czy może to być łożysko ? :( . Wiem tylko że do wymiany mam prawy przegub. Co do przegubów to kiedy jadę i wcisnę sprzęgło to nadal jest ten hałas więc chyba przegub mogę odrzucić, ale czy może to być wina półosi albo przegubu wewnętrznego ? Jakie są objawy gdyby były do wymiany ?
Czy półosie mogą chodzić tak na prawo lewo jak zaznaczyłem na rysunku ( jakieś 5 cm) z lewej strony i z (3 cm ) z prawej. ??http://imageshack.us/a/img94/2707/99650511.jpg
i druga sprawa bo z lewej strony drążek tak jak zaznaczyłem na zdjęciu z lewej strony obraca się lekko a z prawej trzeba się namęczyć. Wydaje mi się że może to być od tego że teraz w zimie uderzyłem samochodem prawą stroną w krawężnik.. Co się mogło stać? bo drążek nie wygląda na krzywy. Ale to najmniejszy problem .. Najbardziej mi chodzi o ten huk. Z góry dziękuje za pomoc bo mnie już szlak trafia.
http://imageshack.us/a/img545/7820/drek.jpg
Hej, może sprzęgło już daje znać o sobie??? Półoś musi mieć luz i ruszanie takie z lekkim luzem jest moim zdaniem prawidłowe... Ale mechanikiem nie jestem więc poczekaj na opinie innych w temacie ;) Pozdro
mmm... półoś może się poruszać w prowadnicach przegubu i to jest normalna sprawa z punktu widzenia kinematyki działania półosi...
co do tego przegubu kulistego, zwanego końcówką drążka kierowniczego, to opór jaki stawiają, najczęściej zależy od ich zużycia, jak jest nowy to wyczuwamy znacznie większy obór, aby go przemieścić... jeśli nie ma na nim luzu to nie ma się czym przejmować, jest sprawny...
Co do owego "huczenia" w kole... to najczęściej łożysko piasty koła lub sama opona współpracująca z asfaltem, jeśli chcesz to zdiagnozować, to trzeba by podnieść wóz, założyć jakiś wyższy bieg, przypuśćmy 4 czy 5 i po rozpędzeniu kół, wyrzucasz na luz i gasisz samochód, a jakaś osoba z zewnątrz, nasłuc****... powinna się sprawa wtedy wyjaśnić...
Przegub nie koniecznie musi być uszkodzony, najczęstszym zużyciem przegubu są luzy prowadnic elementów tocznych, co podczas jazdy na maksymalnym skręcie objawia się tzw. "chrupaniem", można taki test wykonać na podwórku czy parkingu na 1 biegu lub wstecznym i max skręcie...
Ok, dzięki to chyba kupię to łożysko na początek i zobaczymy co bd. Czy może okazać się, że piasta jest też do wymiany? Tylko właśnie szukałem ale coś nie mogę znaleźć wymiarów tego łożyska, także jakbyście mogli coś podrzucić. Generalnie to jakie polecacie łożyska w przystępnej cenie? Ja tylko z tych lepszych to SKF i FAG kojaże.
Mam Honde Civic 5D 75 KM to jest chyba ten lift back (z podnoszącym się bagażnikiem jak w hatchbacku) Znalazłem tylko takie wymiary : na tarcze 260mm SKF VKBA 3246 wymiar 43x79x41/38 tylko, że na tarcze 240mm mniejsze 38x73x40. Ale to nie są wymiary z mojej budy tylko tam z innej :/
Łożysko piasty zamawiasz w/g nr vin ,rocznika .Podaj nr nadwozia .SKF -a możesz zamówić(sprawdż tylko, żeby nie był z indi:) ) ,trochę posłuży.
To w tym tyg zamówię. To pewnie w następnym będę miał zmienione ( studia ). To napisze co i jak. Dzięki jeszcze raz :P
Kupiłem łożysko BTA za 96 zł w InterCarsie. Zmienie i dam znać co i jak. Oby ten hałas ustał ;c
wymieniłem łożysko dzisiaj i nic. Dalej to samo :<<< tylko że 160 zł poszło się *** .Mechanik powiedział że tarcza jest prosta, klocki dobre, przegub, a łożysko które wyciągnął również było dobre. Nie wiem już co to może być, nie mam już siły i ochoty tym samochodem jeździć. Jak macie jakieś pomysły to piszcie. :c
ja bym jeździł i się nie przejmował, jeśli nic nawet mechanik nie znalazł...
właśnie problem jest w tym, że tym się nie da jeździć bo jest tak głośno w środku. A jeżdżę dosyć dużo bo dojeżdżam na uczelnie i dziennie robię 100 km.
może to pozornie głupi pomysł ale poduszki silnika i skrzyni? Miałem u siebie uwalone obie na dole i tak sie różne dźwięki, tarcia niosły że też najpierw szukałem przegubów. Z tym że raczej jeśli u Ciebie to słychać przy 100km/h to nie sądzę że to poduchy
Przydałoby się choć jakieś audio nagrane ,jaki to dżwięk.Mechanik ,który sprawdzał zawieszenie ,przejechał się ,żeby ustalić skąd pochodzi dżwięk?
Może to wyje mechanizm różnicowy,sprawdż olej w skrzyni biegów.
@rafal86 ok dzięki wezmę to pod uwagę.
@CRX1 nie przejechał się -,- .Właśnie jutro miałem sprawdzić ten olej w skrzyni. Tylko jak to zrobić ? Muszę dolać oleju do przekładni i zobaczyć ile wejdzie do momentu aż zacznie się wylewać? Jaki polecacie olej do skrzyni ? Czytałem że MTF HONDA, ale za 2l muszę dać 100 zł a już tyle nawet nie mam :<< czy inne oleje do skrzyni mogą być, bo zakładam, że jak doleje jakiegoś oleju to potem na tym nie moge jeździć i bd musiał wymienić olej.
manual dopuszcza olej silnikowy 10w40, od biedy możesz uzupełnić tym i za jakiś czas wymienić całość na MTF-a
Chyba okazało się że do wymiany jest prawe łożysko z przodu... a ja wymieniłem lewe. Dziwna sprawa bo hałas dochodził centralnie z lewego koła, a jak nawet poprosiłem kolege żeby jechał samochodem i ja siedziałem na miejscu pasażera to hałas było dużoo mniejszy. No nic w poniedziałek kupie to łożysko.. wtorek środa zmienie i dam znać.
to trzeba zmienić drugie i się dowiesz...
A wlanie oleju za 100zł do skrzyni to głupota jakich mało :rolleyes:
łożysko wymienione, i w samochodzie cisza jakiej chyba nigdy nie było. Dziękuje za pomoc :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.