PDA

Zobacz pełną wersję : silniczek krokowy - falujące obroty



WojTEC
15-02-13, 19:46
Witam, zmieniłem uszczelkę w silniku B14A7 na uszczelkę z silnika B14A8 (odblokowanie). Nie wiem do końca nadal na czym polega nauka komputera i czy to ma jaki kolwiek sens ale odłączyłem akumulator na jakieś 10 minut i potem go podłączyłem, następnie zostawiłem auto na wolnych obrotach na jakieś 5 - 10 minut. Potem się nim przejechałem. Problem polega na tym, że kiedy zatrzymuje się to obroty lekko falując utrzymują się na 1500 obrotów następnie za jakieś 10 sekund spadają na swoje miejsce ~ 900 RPM. Tak samo dzieje się na benzynie i na gazie. Przed wymianą uszczelki obroty również falowały i utrzymywały się trochę wyżej ale tylko na chwile i następnie spadały na swoje miejsce. Więc chyba mogę odrzucić możliwość że coś z montażem mojej uszczelki kupionej w ASO jest nie tak. Dzisiaj jeszcze raz to rozkręciłem i wyczyściłem nagar w przepustnicy. Nic nie pomogło. Ogl silnik chodzi bardzo dobrze tylko problemem są te obroty na luzie. Nie znam się za bardzo ale chyba gdyby zasysał lewe powietrze to by silnik chodził ogl źle, poza tym byłby słabszy, a nie tylko na wolnych obrotach.

Do rzeczy czytałem że może to być wina silnika krokowego, którego jeszcze nie wyczyściłem bo nie mam uszczelki pod niego, a czytałem że jak się go zdemontuje to trzeba wymienić uszczelkę. Ale czytałem też że można coś sprawdzić poprzez odpięcie wtyczki od niego. Moje pytanie co i jak ??
Z tym związane jest kolejne pytanie, gdzie znajduje się silnik krowoy w mojej Hondzie bo niezbyt go umiem zlokalizować :(

Proszę tutaj zdjęcia:
wg mnie to jest to tak mega schowane pod tą przepustnice:

http://img855.imageshack.us/img855/7677/silnik2k.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/silnik2k.jpg/)


http://img267.imageshack.us/img267/2930/silnik1a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/silnik1a.jpg/)

Proszę o pomoc, bo dużo czytałem o tych falujących obrotach, a tak naprawdę nic sensownego nie znalazłem poza tym czysczeniem silnika krokowego i tylko tego :(

Byłem dzisiaj u gazownika czy by mi gazu nie wyregulował ale powiedział mi że jak tak samo chodzi mi na benzynie i na gazie to problem jest ogólny i że regulacja gazu nic tutaj nie da.

Szczur[R]
15-02-13, 20:00
Zawór IACV jest u Ciebie widoczny na pierwszym zdjęciu -dochodzą do niego te dwa węże od spodu. Znajduje się on dokładnie pod przepustnicą.
Wygląda troszkę inaczej niż krokowy o którym wspominasz, ale pełni tą samą funkcję. Wymiana uszczelki (o-ring) na nową po rozebraniu jest raczej konieczna.
Przyczyną opisanego stanu rzeczy może być zacinająca się przesłona właśnie tego zaworu.

Tak przy okazji - jak gazownik zamontował Ci wtryskiwacze w plastikowy kolektor - możesz fotę wrzucić ?

Pozdrawiam

WojTEC
15-02-13, 20:13
To będzie troche zabawy żeby się do niego dostać :( A kiedy odepne wtyczke od tego zaworu IACV bo chyba taka się tam znajduje, to co się powinno dziać z obrotami ? Ja to rozumuje tak, że gdyby to była wina tego zaworu i gdybym odpioł kabelki to obroty by się nie zmieniły i nadal by falowały podobnie jak teraz. Natomiast gdyby po odpięciu wtyczki obroty zaczeły jeszcze bardziej falować oznacza to, że ten zawór jest sprawny (pełni swoją funkcje ) i co najwyżej mogę go wyczyścić? Czy uszczelkę do niego dostanę w sklepie motoryzacyjnym czy raczej muszę w ASO, albo na allegro kupować ?



;1883942]Tak przy okazji - jak gazownik zamontował Ci wtryskiwacze w plastikowy kolektor - możesz fotę wrzucić ?
Jutro wrzucę bo dzisiaj już mi się nie chce do garażu schodzić.

Szczur[R]
15-02-13, 21:06
Uszczelka w ASO lub np haparts, albo jdmshop. Koszt niewielki.
Jeśli odepniesz na zapalonym to zacznie Ci szarpać obrotami 700-1500 bardzo szybko - ciężko by było to nogą na gazie za symulować.
W dodatku wyskoczy Ci check z błędem, który skasujesz odpinając później aku. Przed ponownym podłączeniem wtyczki, wyjmij kluczyk ze stacyjki - chociaż nie wiem po co chcesz się tak bawić :P

Koszt wyczyszczenia zaworu nie jest duży, operacja analogiczna jak z krokowym, warto to sprawdzić bo dużo możesz zaoszczędzić na "mechanikach".

Pozdrawiam

sweet
15-02-13, 23:57
Jeśli wywalałeś tylko zwężkę to proponuję pojeździć jakiś czas (2-3dni) to się ustatkuje i będzie po staremu

WojTEC
19-02-13, 20:50
@sweet przejechałem już jakieś 300 km i rzeczywiście jest troche lepiej, ale nie tak jak powinno być. Nigdzie nie mogę dostać uszczelki pod ten zawór IACV :<< a w haparts nawet nie odpowiedzą na e-maila ...
@Szczur[R] sory że nie dodałem tej fotki z gazem jeszcze, wkrótce dodam.

pajac_am
19-02-13, 23:22
Mam podobny problem.
Wyczyściłem krokowca i dalej to samo.


Nie wiem do końca nadal na czym polega nauka komputera i czy to ma jaki kolwiek sens ale odłączyłem akumulator na jakieś 10 minut i potem go podłączyłem, następnie zostawiłem auto na wolnych obrotach na jakieś 5 - 10 minut

Też to zrobiłem, przy czym trzeba wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu, silnik ma popracowac na wolnych obrotach (bez dotykania pedału gazu) i podobno tylko na benzynie, do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy.
Po 20 min dałem sobie spokój, bo było zbyt zimno i wentylator się nie załączył, więc jak reset kompa to tylko w jakimś ciepłym pomieszczeniu lub na wiosnę ;)

Szczur[R]
22-02-13, 22:29
Nigdzie nie mogę dostać uszczelki pod ten zawór IACV :<< a w haparts nawet nie odpowiedzą na e-maila ...


Na stronie jest jeszcze telefon i gg. Jeśli na maila nie dostałeś odpowiedzi napisz ponownie - może mail nie dotarł.
Ewentualnie możesz zadzwonić do ASO. Nie powinno być problemu z dostępnością tej uszczelki.