PDA

Zobacz pełną wersję : zwykle lampy a ksenon>>wymiana



pwit
15-02-13, 08:06
Witam,
czy ktoś z Was ma doświadczenie jeśli chodzi o wymianę zwykłych lamp na ksenony?
Czy oprócz zwykłej przekładki trzeba coś dodatkowego robić, tj. czy jest do tego instalacja fabryczna, czy przetwornice są w lampach itp.?
Będę wdzięczny za wszelkie info.

butler.gdansk
15-02-13, 08:41
Opcja najpopularniejsza, najprostsza, ale i problematyczna jeśli chodzi o badanie techniczne i policję to np. taki zestaw:
http://allegro.pl/zestaw-ksenon-xenon-hid-h7-h1-h9-h4-h11-2led-gw-i2978370691.html
Miałem kiedyś taki zestawik w Almerze...
Jeśli chcesz by było to "legalniejsze" to musiał byś zamontować dodatkowo samopoziomowanie i spryskiwacze reflektorów.
Fabrycznych przetwornic nie masz, nie mam pojęcia jak z dodatkową instalacją.

agrttc
15-02-13, 09:26
A propos, czy lampy ze zwyklej wersji różnią sie budową od tych pod ksenon? Chodzi mi głównie o odcięcie snopa światła, odbłyśnik itp. Czy wkładając ksenon w zwykłą lampę mamy teoretycznie to samo co w fabrycznym ksenonie. (Pomijając kwestię legalności, sampoziomowania itp.)

szczepar
15-02-13, 11:24
W fabryczną lampe halogenową włożyć możesz jedynie zestaw typu HID.
Montowanie HID-ów poza reflektorami soczewkowymi uważam za pomyłkę. (pomijam tu juz kwestie prawne i ich konsekwencje )
Póżniej jedziesz i z naprzeciwka leci stare truchło z swiatłami aż niebieskimi oślepiając wszystkich z naprzeciwka.
Jak bardzo się chcesz uprzeć i mieć to legalnie , to poszukaj rozbitka i z niego wyjmij reflektory ksenonowe orginalne, spryskiwacze, zderzak przedni, układy do samopoziomowania i daj to elektrykowi :)
Z doświadczenia - lepiej mieć dobrze ustawione halogeny , niż za nisko ustawione HIDy.
Ustawisz HIDy za wysoko , i policjant jak sie uprze to zabierze dowód i zabroni dalszej jazdy. - kwestia jaki będzie mieć humor.

sicer
15-02-13, 14:21
W fabryczną lampe halogenową włożyć możesz jedynie zestaw typu HID.
Montowanie HID-ów poza reflektorami soczewkowymi uważam za pomyłkę. (pomijam tu juz kwestie prawne i ich konsekwencje )
Póżniej jedziesz i z naprzeciwka leci stare truchło z swiatłami aż niebieskimi oślepiając wszystkich z naprzeciwka.
Jak bardzo się chcesz uprzeć i mieć to legalnie , to poszukaj rozbitka i z niego wyjmij reflektory ksenonowe orginalne, spryskiwacze, zderzak przedni, układy do samopoziomowania i daj to elektrykowi :)
Z doświadczenia - lepiej mieć dobrze ustawione halogeny , niż za nisko ustawione HIDy.
Ustawisz HIDy za wysoko , i policjant jak sie uprze to zabierze dowód i zabroni dalszej jazdy. - kwestia jaki będzie mieć humor.

W civicu fabryczne ksenony nie są na soczewkach :).

co do lamp, to sprawdź czy masz wybite na kloszu bodajże D2R, jeżeli tak, to są homologowane pod HID, więc będziesz mógł teoretycznie użyć tych samych lamp z innym wkładem.

tynciu88
16-02-13, 08:49
A przetwornice gdzie jest najlepiej przymocować? Ma ktoś jakiś dobry patent?

Paluch_tcw
16-02-13, 10:13
Nie może mieć wbite D2R w lampach na zwykłą żarówkę. Oryginalne przetwornice są zamontowane do reflektora (od spodu).

pwit
16-02-13, 13:59
hymm moje pytanie zostalo zle zrozumiane. Mam druga wersje H bez ksenonow (zderzak oczywiscie tez bez spryskiwaczy)i chce zrobic przekladke. Więc pytanie czy wystarczy tylko przełożyć lampy i zderzak? czy istalacja powinna byc? czy trzeba ciagnac inna (zarowno do lamp jak i sprysikwaczy)?co z komputerem, czujnikami, pozycjonowanie automatycznym itp?...moze ktos juz przerabial taki temat?

Paluch_tcw
16-02-13, 14:14
Musisz przełożyć reflektory, system samopoziomawnia, instalację do reflektorów, spryskiwacze, zderzak, instalację do spryskiwaczy wraz z silniczkiem (zbiorniczek nie bo ma wyjście na drugi silniczek), dodatkowo komputer (nie wiem czy wystarczy zmiana oprogramowania czy cały komputer. Bo można regulować reflektory komputerowo przez HDS).

pwit
16-02-13, 14:57
dodatkowo komputer chodzi Ci o komputer glowny czy oddzielne ECU?

Paluch_tcw
16-02-13, 15:02
Z komputerem w zasadzie nie wiem jak to jest. Wiem na pewno, że jest coś innego ponieważ można xenon ustawiać przez komputer właśnie.

P.S. dodatkowo dochodzi ci wiązka do kierownicy aby spryskiwacze na lampy również działały no i na upartego panel żeby wywalić pokrętło do regulacji wysokości zwykły halogenów.

uniu1
16-02-13, 19:33
Xenony mają oddzielny moduł który nimi steruje przez sygnały z czujników na wahaczach

Bartek!
17-02-13, 00:07
Ja dokladalem xenony, ale w BMW E91- opisze to, moze bedzie pomocne.

Kupilem zderzak od wersji z xenonami, spryskiwacze, kompletne xenony. Nie montowalem samopoziomowania- auto bez problemu przechodzilo badania, bo wszystko wygladalo jak ori.
Trzeba bylo przerobic troche seryjne kostki (dolozyc mase). Lampy same w sobie swiecily bez programowania, ale czasami wyskakiwal jakis blad, lampy mrygaly itd, spryskiwacze w ogole nie dzialaly. Pojechalem do ASO BMW, wgrali mi soft pod xenony, poprawili kostki, bo cos tam zle bylo zrobione, zaprogramowali spryskiwacze.
Wszystko bylo tak jak w oryginale poza tym, ze nie bylo samopoziomowania.

Drugi raz bym tego nie zrobil- ogromny koszt...

Duzo osob nakleja na zderzak tylko zaslepki od spryskiwaczy- nie spotkalem sie jeszcze z tym, zeby policjant sprawdzal czy spryskiwacze dzialaja (no chyba, ze zamontujesz jakas barwe 12000K to z daleka bedzie widac, ze jedzie lipa).

Kup sobie lepiej jakies normalne zarowki swiecace niby jak xenon np Osram Night Breaker- bedziesz jezdzil ze spokojna glowa i nie bedziesz oslepial kierowcow jak po zalozeniu chinskiego g*wna z allegro

F1le
18-02-13, 11:20
Z komputerem w zasadzie nie wiem jak to jest. Wiem na pewno, że jest coś innego ponieważ można xenon ustawiać przez komputer właśnie.

Xenony fabryczne ustawia się też manualnie, jak zwykłe - wiem bo miałem ustawiane bo mi za nisko świeciły i kazałem sobie je podnieść. Co do ustawiania przez komputer to nie wiem.

TeeS1975
18-02-13, 11:53
Dokładniei, nie mylcie samopoziomowania z poprawnym ustawieniem. Samopoziomowanie to nic innego jak w zwykłych lampach "przełącznik" do ustawiania wysokości.

agrttc
18-02-13, 12:16
Nie może mieć wbite D2R w lampach na zwykłą żarówkę. .

Ja mam zwykłe żarówki a na kloszach jest wybite d2r. Auto kupione w salonie pl. Przez to pytalem czy się różnią budową.

mrcn
18-02-13, 12:31
Ja mam zwykłe żarówki a na kloszach jest wybite d2r. Auto kupione w salonie pl. Przez to pytalem czy się różnią budową.

Różnią się tym, że w wersji z xenonem jest osłonka na żarnik - w wersji H7 tego nie ma. Przełożyć się tego bez żadnej rzeźby nie da, bo to integralna część odbłyśnika. Wymieniałem ostatnio zbity reflektor (xenon) i też się zastanawiałem, czy da się założyć od normalnego.

Paluch_tcw
18-02-13, 13:50
Xenony fabryczne ustawia się też manualnie, jak zwykłe - wiem bo miałem ustawiane bo mi za nisko świeciły i kazałem sobie je podnieść. Co do ustawiania przez komputer to nie wiem.

A ja nie napisałem, że nie ustawia się manualnie. Wiem o tym. Ale dodatkowo są ustawienia przez HDS dotyczące samo poziomowania.

Ordi
19-02-13, 22:39
z tego co kiedys chyba patrzylem na necie jak zalozyc xenony do civica:
bierzesz kompletne xenony (z przetfornicami) i instalacje do nich. Instalacje wpinasz jakos w miejsce seryjnej + uziom. Zamiast samo poziomowania wpinasz sie w kostce przy lampach w manualne ustawianie i ustawiasz tak jak seryjne pokretłem z kokpitu.
Co do spriskieaczy to pamietam, że ktoś wpiął się pod instalacje spryskiwania szyb i wtedy psikało na lampy za kazdym razem jak psikalo sie na szyby. Minus byl taki, że płyn dość szybko ubywał. Poza tym wszystko działało i nie trzeba było żadnych modułów itd. Wystarczyło wykorzystać standardową instalację do oryginalnych lamp. Aha, nie wiem czy zbiornik na płyn spryskiwaczy nie jest troche większy w wersji z xenonami...
oczywiście jak sie komus chce to moze i przekladac jakies moduly, samopoziomowanie itd, ale wedlug mnie strata czasu i kasy

Paluch_tcw
19-02-13, 22:46
W wersjach przedliftem reflektory zawsze są spryskiwane razem z szybą ale jest do tego osobna pompka. Zbiornik z tego co pamiętam jest ten sam. Ma tylko zaślepione wyjście na drugą pompkę. Mam 2 w zapasie jak co :D do szyb i do lamp.

TeeS1975
19-02-13, 23:56
Jest druga pompka, po lifcie reflektory są spryskiwane zawsze za pierwszym spryskaniem szyby, potem ewentualnie pdzyciskiem na desce.

F1le
20-02-13, 00:07
Jest druga pompka, po lifcie reflektory są spryskiwane zawsze za pierwszym spryskaniem szyby, potem ewentualnie pdzyciskiem na desce.

Nie TeeS, za pierwszym spryskaniem to fakt, ale potem co 3cie albo 5te spryskanie szyby uruchamiają się spryskiwacze reflektorów, no chyba, ze chcesz indywidualnie wcześniej - to guzikiem na desce.

TeeS1975
20-02-13, 08:41
No tak, chodziło mi tylko o pokazanie różnicy do przedlifta ;)

filipfm
20-02-13, 14:54
Aha, nie wiem czy zbiornik na płyn spryskiwaczy nie jest troche większy w wersji z xenonami...

Trochę ;) 2,5 l vs 5,8l

Kaloteck
20-02-13, 18:30
Ogólnie to chyba nie warto się w to bawić ?

Paluch_tcw
20-02-13, 18:39
Jeśli robić "na sztuke" - lampa sprysk i to wszystko to warto, ale przekładając całe bebechy moim zdanie mija się to z celem.

F1le
20-02-13, 19:05
Dla mnie istnieje tylko jedna opcja :

1/ Xenony fabryczne

Jakiekolwiek inne przekładki - HIDy, kombinowanie, przetwornice, ładowanie chińszczyzny do lamp nieprzystosowanych do xenonu to druciarstwo i wieśtuning.

Ordi
20-02-13, 19:27
bez robienia samopoziomowania to mozna sie bawic. Inaczej nie warto

TRAFO
21-02-13, 17:59
A tak poza wątkiem, to chyba warto wymienić sam zbiornik. Przy tych 5,8l w porównaniu z 2,5 to można zapomnieć co to jest płyn do spryskiwaczy :)

raven
22-11-16, 01:02
pytanie z innej beczki - jest uszkodzony reflektor (pęknięte szkło w narożniku)
czy jest jakis sposób naprawy/ wymiany przedniej szybki czy od razu trzeba zmieniać cały reflektor?

Na allegro nawet używany reflektor ksenon kosztuje krocie do ufo.
Jakaś podpowiedź?

filipfm
22-11-16, 11:44
Można rozkleić i wymienić klosz. A klosz jest taki sam w każdej wersji

raven
22-11-16, 12:48
czyli te będą dobre?

http://allegro.pl/szklo-reflektora-lewe-honda-civic-ufo-06-lampy-i6442751651.html#thumb/1

Konradcivic
31-01-17, 22:26
Witam ,czy ktos z Was moglby odczytac oznaczenia homologacyjne z lampy gdzie ma ledowe swiatla mijania ?

filipfm
31-01-17, 22:31
Witam ,czy ktos z Was moglby odczytac oznaczenia homologacyjne z lampy gdzie ma ledowe swiatla mijania ?

Nie bylo takiej wersji.

Konradcivic
31-01-17, 22:33
Po lifcie od lifestyle wszystkie maja ledy

filipfm
31-01-17, 22:37
Po lifcie od lifestyle wszystkie maja ledy

Rozumiem, że chodzi Ci o IX gen. No to pytasz w złym dziale :) spróbuj tutaj http://civicklub.pl/forum/forumdisplay.php?106-Civic-2011

Konradcivic
31-01-17, 22:39
Tak 9gen, sory za pomylke :cool:

snowblade
02-02-17, 09:32
To jeszcze ja szybko zapytam bo w wątku był opisany sposób spryskiwania reflektorów w polifcie czyli nie zawsze. Czy to jest kwestia oprogramowania czy coś jeszcze bo mam przedlifta i spryskiwacze działaja zawsze z spryskiwaczami szyby. A płyn znika w 4 dni przy brudnej pogodzie.

fireman1014
03-02-17, 20:53
Podobnie jest w każdym samochodzie. Mam też Vectrę C i spryskiwacze lamp działają tak: pierwsze spryskanie szyby - "daje" również na lampy, jeżeli w czasie dwóch minut spryskam szybę nawet 100 razy, to na lampy nie leci, po dwóch minutach ponowna dawka na lampy przy spryskiwaniu szyby. Płynu ubywa równie szybko bo na lampy to idzie mały "gejzer". Na szybach masz wycieraczki a lampy "muszą się umyć" same pod ciśnieniem i odpowiednim wydatku, dlatego Opel w instrukcji nazywa je zmywaczami reflektorów:). Zbiornik na płyn ma 5,6 l

fre3z
06-02-17, 10:37
pytanie, sprzedają gdzieś reparaturki do lamp do viii?

Lucas.FK2
06-02-17, 10:49
pytanie, sprzedają gdzieś reparaturki do lamp do viii?

Tzn uchwyty do lamp jak do Audi czy nowy klosz jak w BMW ? Odpowiedź brzmi NIE

Davido_
10-08-19, 23:37
Odswieżę trochę, pytanie czy jak kupię lampy xenonowe z urwanymi zaczepami to czy jest możliwość przełożenia "wnętrzności" do zwykłych lamp? Planuję przerobić angielskie xenony na soczewki i wrzucić do siebie(mam ori xenon), a szkoda mi rozbierać moje lampy.

Lucas.FK2
11-08-19, 11:19
Już masz PW :)

filipfm
12-08-19, 06:59
Odswieżę trochę, pytanie czy jak kupię lampy xenonowe z urwanymi zaczepami to czy jest możliwość przełożenia "wnętrzności" do zwykłych lamp? Planuję przerobić angielskie xenony na soczewki i wrzucić do siebie(mam ori xenon), a szkoda mi rozbierać moje lampy.

Nie musisz kupowac ksenona skoro robisz soczewke a masz osprzet w swoich lampach.
Ja robilem retrofit na biksenon na bazie halogenowych lamp z angola :) trzeba tylko dziure od spodu wywiercic zeby wiazka z przetwornicy do zaplonnika miala jak przejsc.