PDA

Zobacz pełną wersję : Wskaźnik temperatury wody - kiedy groźnie. Jaka temperatura



Malitek
13-02-13, 21:14
Witam,

dziś wskazówka temeperatury urosłą mi na 3/4 skali dlatego chciałym zapytać jakiej temperaturze to odpowiada.

Opiszmy sobie.

Gdy odpalamy auto wskaźnij wskazuje godzine 7. Gdy sie rozgrzeje jest godzina 9

U mnie dziśwskazówka uniosłą się wyżej na około 10 / Jakiej temeraturze to odpowiada ? Czerwone pole wskażnika jest na godzinie 11

ma1ster
13-02-13, 21:57
widzisz w instrukcji pisze że temp nie może przekraczać czerwonego pole, czy czerwonej linii, jeśli jest w 3/4 to najwyraźniej jest ok, z tego co wiem w 6 gen, na pierwszej linii od dołu jest 50 stopni, a max temp to 95 stopni,

spychu
13-02-13, 22:03
Jak jest w 3/4 nie jest ok.
W kazdym jednym civicku 5/6 gen powinna stac sztywno w polowie skali i ani drgac.

Sprawdz rano na calkowicie zimnym silniku plyn w chlodnicy czy nie ma go za malo, jesli stan jest ok trzeba sprawdzic termostat czy sie w pelni otwiera.

Groznie jest jesli wskaznik rusza sie ponad polowe i nie ma znaczenia czy ruszy sie na 3/4 skali czy na czerwone pole, jesli ruszy sie ponad polowe to cos jest nie tak z ukladem chlodzenia.

Malitek
14-02-13, 00:17
Można powiedzieć ,że to moja wina i osłony zimowej. Bo takową posiadam + jechałęm bez ogrzewania i pod domem drgneła, jednak włączenie ogrzewania momentalnie zbiło temperature.

Mam na myśli jaka temperatura może po prostu uszkodzić silnik, wyrządzić spore szkody

CRX1
14-02-13, 01:13
Zdejmij tą osłonę .Wskazanie ma być w połowie skali,a na osłonie przegrzewasz silnik systematycznie.

zakit
14-02-13, 09:57
Można powiedzieć ,że to moja wina i osłony zimowej. Bo takową posiadam + jechałęm bez ogrzewania i pod domem drgneła, jednak włączenie ogrzewania momentalnie zbiło temperature.

Mam na myśli jaka temperatura może po prostu uszkodzić silnik, wyrządzić spore szkody

oslone, masz na mysli karton?

kruczekvu
14-02-13, 10:05
oslone, masz na mysli karton?
Pewnie tak i to jest zbędne

spychu
14-02-13, 10:41
Karton nie jest zbedny, to jest mega fachowa naprawa niesprawnego ukladu chlodzenia, ktora widac na wielu autach :D

Po co wydac 30 czy 40zl na nowy termostat jak mozna zaje.... karton przed chlodnice :) Polska

kruczekvu
14-02-13, 10:45
W sumie masz rację Spychu
Polak potrafi :D

Michał102
14-02-13, 10:59
Te kartony, to ulubiony mod ludzi starszej daty;)

Mój ojciec też kiedyś modził w ten sposób Bandziora (F125p), Ładę i temu podobne wynalazki:p

kruczekvu
14-02-13, 11:01
Tylko że przy bandziorze to było nawet wskazane
Jeśli nie był wyposażony w oryginalną roletę to karton się zakładało ;)

Michał102
14-02-13, 11:03
Ano... tylko ludziom ten nawyk pozostał i potem pchają to do nowszych samochodów:p

Malitek
14-02-13, 11:09
Akurat termostat w pełni sprawny a różnica przy i -15 na polu była kolosalna miedzy samym sprawnym termostatem a sprawnym termostatem z osłoną.

Wczoraj był 1 stopień na polu gdzie zazwyczaj przy utrzymywaniu się przed dluższy czas temperatury powyżej 0 jest likwidowana :)

Na stacji benzynowej także wczoraj tankując odczułęm pozytywną różnice.


Tak jak mówie, kontroluje cały czas poziom temperatury i od grudnia po raz pierwszy unioło sie ponad połowe - powodem wyłączone ogrzewanie w samochodzie. Włączenie ogrzewania na "1" sprawiło powrócenie wskazówki do połowy

Jestem po prostu ciekaw przeniesienia wskazań na poszczególne temperatury.


Ponadto jeżdze autem zazwyczaj 6km w jedną strone do pracy gdzie ze sprawnym termostatem + osłoną o wyłączonym ogrzewaniem temperatura wody nie osiągnie 93 stopni ( za tą temperature przyjmuje włączenie się wentylatora)

spychu
14-02-13, 11:45
Chyba nadal nie jestes w stanie zrozumiec, ze powodem pojscia wskazowki ponad polowe skali, nie bylo "wylaczone ogrzewanie" a złe chłodzenie, które spowodowałeś zakryciem chłodnicy.

A co ma włączanie się wentylatora do sprawnego działania układu chłodzenia ? Nic, zimą się on może wcale nie włączać bo wystarczy samo otwieranie i zamykanie się termostatu, płyn będzie wystarczająco chłodzony zimnym powietrzem dostającym się na chłodnice.

Temperatura otwarcia termostatu to 78'C więc jeszcze daleko do włączania się wentylatora. Tak dla Twojej wiadomości wskaźnik temperatury z deski rozdzielczej w civicku jest bardzo mało miarodajny i jak temperatura na wskazniku osiąga połowę skali to jeszcze dużo brakuje do osiągnięcia normalnej temperatury pracy płynu chłodniczego. Tak samo w drugą stronę, to, że spadła Ci temperatura do połowy po włączeniu ogrzewania nie oznacza również, że płyn ma taką temperaturę jaką powinien mieć.

Twój samochód, Twój silnik, Twój w pełni sprawny termostat, Twoja osłona, Twój świadomy wybór przegrzewania silnika.

Odczułeś pozytywna różnice na stacji, nagle auto z osłoną spaliło Ci 5 litrów mniej ? :) Bo różnice typu 0.5litra czy nawet litr można pominąć ze względu na stanie w korkach czy chociażby delikatnie inna nogę na jednym i drugim baku i powoływanie tego na plus zakrywania chłodnicy jest zwyczajnie śmieszne.

Chyba musisz ogarnąć budowę i zasadę działania układu chłodzenia w Twoim aucie, żeby to zrozumieć bo dalsza dyskusja jest kompletnie bez najmniejszego sensu.

Malitek
14-02-13, 11:53
Tak jest mało miarodajny bo jest dość duża rozpietość temperatury w połowie skali co troszke denerwuje bo nie wiemy czy juz rozgrzany czy jescze nie.

Utrzymywanie 93 stopni nie uważam za przegrzewanie, chce sobie po prostu odpowiedzieć na pytanie jaka temperatura jest groźna dla silnika bo 100 stopni to na pewno jescze nie jest a coś powyżej ile nie jestem w stanie stwierdzić.

Fakt - wiem ,że to przez osłone bo stosuje ja zmyślo o szybszym dogrzaniu i mneijszym spalaniu na BARDZO KROTKICH dystansach,

Dziekuje za rady i zapewniam ,że przegrzanie silnika w moim przypadku nigdy nie nastąpi bo jestem tak nauczony ,że co chwile patrze na wskaźnik temperatury i reaguje na najmniejsze odchylenia - pod czerwonym polem wskazówka nigdy nie zagościła i nie zagości za czasów mojego użytkowania autka :)

rooter666
14-02-13, 13:02
nie ogarniasz jak widać ;) celowo Honda dała w naszych autach termostat otwierający się przy 78 stopniach gdzie w innych markach aut ta temperatura jest wyższa a to wynika z budowy silnika, materiałów itd. wywal ten karton, -20 już się nie powtórzy :)

Malitek
14-02-13, 13:26
Nie ma co przeżywać auta sa konstruowane na -20 jak i +40 i maja to wytrzymywać, tak jest za to odpowiedzialny układ chlodzenia. Oraz na krótkie dystanse jak i długie, korki i trase. Nie ma co dyskutować. Kłocić sięczy warto zakrywać czy nie warto. Wszystko ma swoje wady i zalety oraz zagrożenia.

Odpowiedź na pytanie można powiedzieć uzyskałem, bo nie warto wierzyć do końca wskazanią temperatury nie jest ono tak dokładne jak w niektórych samochodach.

ma1ster
14-02-13, 14:58
wyraźnie instrukcja obsługi mówi, że po wejściu na czerwone pole, samochodu użytkować się nie powinno, a że temp pracy utrzymuje się wszystkim w 1/2 skali, to po prostu producent ustalił taką bezpieczną granicę. Aby się nagle nie obudzić z ręką w nocniku, bo już czerwone pole... Są samochody w których jest jedynie kontrolka świetlna, osiągnięcia zbyt wysokiej temp układu chłodzenia... W takich samochodach tego tematu by nie było w ogóle nawet w przełożeniu na temperaturę jak kolega miał 3/4 skali, taka temperatura jest w 100% dopuszczalna i bezpieczna dla pracy silnika, kontrolka zbyt wysokiej temp po prostu by się nie zaświeciła...

Problem zaczyna się gdy nie załącza się układ wentylatora chłodnicy, u większości wentylator włącza się również jak temp jest w okolicy połowy skali, więc ktoś powinien zadać pytanie czemu wentylator się nie załączył jeśli na skali było 3/4???

Odpowiedzi może być kilka, wiadomo że za włączenie wentylatora nie odpowiada ten sam czujnik, który odpowiada za wskazanie temp na wskaźniku, poza tym czujnik wentylatora jest umieszczony w obiegu chłodnicy i nawet jeśli na głowicy odczytamy 130stopni wskaźnik pokaże czerwone pole, a układ chłodnicy jest zimny to wiadoma sprawa, że wentylatora nie załączy, bo niby po co jak chłodnica ma chłodno...

Chyba że jestem w błędzie i jeśli miałeś 3/4 na wskaźniku, to wentylator gonił cały czas na pełnych obrotach i nie mógł ustabilizować temp...