Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14 podniesienie mocy, ale nie głośności



Jawoks
13-02-13, 19:59
Da radę ponieść trochę moc silnika d14z2 (VIgen polift), ale tak by nie było głośniej w samochodzie? (dupowóz do pracy)
Po prostu denerwuje mnie niska moc tego silnika na niskich obrotach: łatwo go zgasić, ruszanie na samym sprzęgle jest dosyć trudne, aby buda się nie telepała - np. w d15b7 takiego problemu nie ma.
Pierwsza moja myśl to kolektor wydechowy od d16z6 / y8 , druga to wymiana ssaka od d15b7 np, ale to coś da bo to będzie zwykła konwersja przepustnicy pionowej na poziomą ?
Coś jeszcze można wymyślić?
Tu żeby podstroić "mody" to trzeba kompa na obd1 (p06/p28) + przejściówka na obd2 tak?

rafal86
13-02-13, 20:02
sprzęgło Ci łapie przy samej górze?

najlepiej chyba zacząć od hybrydy, każda ingerencja w wydech mniej lub bardziej wiąże sie ze zmianą głośności

majson
13-02-13, 20:02
Uzyj szukajki. Takich tematow jest na peczki. Tam masz wszystko opisane.

klakier dohc
13-02-13, 20:05
przejsciowke z OBD2B na OBD1 ecu P06 plus wbudowany eprom ,
samo przejscie z przepustnicy pionowej na pozioma moze nie da nic chodzi raczej o srednice kanalow wewnatrz niz o to jak przepustnica lezy ,
jezdzilem takim poliftem niedawno i ruszac sie dalo w miare nawet spalanie wydusilem przyzwoite 6,4litra na 100km
moze problem z ruszaniem tkwi w sprzegle;/ chociaz fakt ze 1,4 ma niski moment obr z dolnych obrotow ale zeby telepalo przy ruszaniu:?
moze sprawdz niajpierw swiece filtry podtawowe rzeczy typu zaplon itp

FaziRBK
13-02-13, 22:00
Telepanie podczas ruszania często występuje z powodu uszkodzonych sprężynek na tarczy sprzęgła lub poduszek silnika.
Nawet jak ruszasz na pół sprzęgle a Ci telepie to znaczy, że sprzęgło masz do roboty. Choć czasem bywają to również inne rzeczy.

Jawoks
13-02-13, 22:29
W sumie fakt sprzęgło łapie na samym końcu, nie zwróciłem na to zbytnio uwagi - szybko się przyzwyczajam. Bądź co bądź silnik jest mega słaby w dolnym zakresie obr.
np. jak teraz jest śnieg i są malutkie muldy, a jak parkuje to zazwyczaj delikatnie operuje sprzęgłem i wystarczy mini górka, aby silnik osłabł aż wreszcie zgasł. Sprzęgłem będę się musiał oczywiście zająć.
Podstawowe rzeczy są ogarnięte tj. nowy aparat zapłonowy, kable, świece, filtry itp.
Wracając do tematu: generalnie kolektor 4-2-1 podniesie mi troszkę dół? - raczej ten nie ma dużo do gadania, co do głośności pracy silnika?

kuster
14-02-13, 11:12
4-2-1 np z d16 + wkladka zamiast standardowego filtra
Możesz jeszcze wywalić katalizator i w jego miejsce wstawić tłumik przelotowy.

Igła
14-02-13, 11:21
swap b20/h22 :D ... zastanówmy sie najpierw jak mozna oczekiwac od silniczka 1.4 elastycznosci i czegokolwiek w niskich partiach obr.

Jawoks
14-02-13, 13:13
dzięki za informacje
nie nie swapować nie będziemy, wcześniej miałem właśnie h22 i teraz ciężko się przyzwyczaić :)

kuster
14-02-13, 13:21
Ja mam d14 po małych modach i jakoś szczególnie nie narzekam aczkolwiek nie powiem ;P swap juz się szykuje ^^

Michał102
14-02-13, 13:55
wkladka zamiast standardowego filtra

Było kilka przypadków na forum, że na wkładce auto łapie muła.

Co do ruszania bez dodania gazu, to jeździjcie tak dalej, a panewki Wam powiedzą pa pa.
To nie jest turbo dyszel.

klakier dohc
14-02-13, 19:29
w sumie to pewnie najwiekszy objaw braku dolu jest po przesiadce z 2,2 na 1,4 ;D niestety z 1,4 no to szalu nima trzeba sie przyzwyczaic :) ja jak kiedys musialem tydzien jezdzic dawoo tico to pozniej w 1,3 czulem mega moc;] ,,,, przez jakies dwa dni;D

wwljohn
15-02-13, 10:35
Turbo xD .. Powiem Ci ze nawet bedzie cisiej. Sporo ciszej..:D I zeby tego bylo malo przestanie tyle kotlowac co mocna B seria w N/A

drvtec
15-02-13, 14:18
zgodnie z tematem widze że koledzy małą fusologię uprawiają bo nawet nie znamy budżetu modów.

ja bym zrobił dolot, kolektor, przelot na duzym tłumiku środkowym i na końcu komorowy - cicho jak u mamy brzuszku a pod pedałem lepiej

majson
15-02-13, 17:59
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3

I jak dla mnie temat do zamkniecia bo nic nie wnosi.

Igła
15-02-13, 18:42
z reszta nie da sie uzyskac przyrostów bez zwiekszenia głośności... chyba ze załozyc 4x dojazdówki i wyjebac wszystko ze srodka :D

CarbonTeam
15-02-13, 19:46
ja bym na twoim miejscu kupił regulowany wydech na pilota, to jest taka zabaweczka że możesz regulować przepustowość i dźwięk wydechu jak chcesz. Używałem takiego i polecam!!