PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki gwint do 6 Gena D14 EJ9?



Tomsky
11-02-13, 19:38
Witajcie, mam pytanie:
Jaki mam zakupić gwint do 6 Gena D14 EJ9?

Co chciałbym uzyskać?

Chciałbym zeby auto było nisko, 'I want it to lay frame'
Jestem młody, i nie interesuje mnie czy auto bedzie nie wygodne do jazdy, jak bedzie to zmienie, czlowiek uczy sie na wlasnych bledach :D

Podoba mi sie jaki stance ma ten civic ponizej, mniej wiecej to chcialbym uzyskac.

http://www.youtube.com/watch?v=_il00z_mk00

Proszę o Pomoc :cool:
Dzieki Tomsky ;););););)

Paputek
11-02-13, 19:56
pierwsze pytanie to ile jestes w stanie dac za gwint

a widzisz po tym filmiku ze na takiej glebie mona jezdzic tylko po podworku :):P

karas
11-02-13, 20:26
Chciałbym zeby auto było nisko, 'I want it to lay frame'
Jestem młody, i nie interesuje mnie czy auto bedzie nie wygodne do jazdy, jak bedzie to zmienie, czlowiek uczy sie na wlasnych bledach

i to podejscie mi sie podoba hehe :)
ostatnio w modzie jest jest gwint AP podobno najlepszy stosunek cena / jakosc ten tylko z regulacja wysokosci to koszt okolo 1600 pln
pozniej za okolo 2 k mozesz wyrwac gwint teina, vogtland tez tylko z regulacja wysokosci
za 2,5 k masz grupowe zamowienie na gwint isc z roznymi regulacjami za 2,5 kupisz tez gwint ap z regulacja twardosci

za >3pln to juz KW, bilstein, koni
a za 900 pln jest chinski mts v3 podobno nowa ulepszona wersja z grubszymi sprezynami pozbawiona wady poprzednika czyli stukania. Jezeli jestes odwazny testuj. Wszystko zalezy od ilosci $$ jaka dysponujesz

damian.n
11-02-13, 23:53
a za 900 pln jest chinski mts v3

na tym z tego co się orientowałem nie zrobi takiej gleby

ap chyba najlepszą opcją będzie do ładowanie do d14 jakieś gwintu za 3 tys to dla mnie mija się z celem

Tomsky
12-02-13, 02:20
Wlasnie dowiedzialem sie, ze ten Civ z filmiku ma ten gwint mts ze sprezynami H&R.. Szczerze, jakbym uzyskal ten fitment za te pieniądze to bym się piętami w tyłek bił :D

A ma ktos moze zdjecia jakiegos 6gena z tym gwintem MTSa skreconego na maxa na dół?

Bencao
12-02-13, 07:32
U mnie w temacie mialem ta technix na innych sprezynach skrecony przod tak na 2/3 tyl na prawie maks. Tlumik srodkowy rozwalony po sezonie od obcierania;)

PlutiX
12-02-13, 09:18
Też planuje MTSa , i seryjny tak nie zejdzie , ale wyczytałem gdzieś że zakłada sie inne sprężyny , krótsze i wtedy da sie zejsc (mozliwe ze od coiloversów, ale moge byc w bledzie?)
I ponoć też można zastosować gwint z 4 gena , zmieniajac widełki z przodu na te od 4 gena , i ze gdzie w 4 g seria ustawienie to w 6 na takim samym ustawieniu masz juz cos gleby 2-3 cm, jeśli to nie prawda to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu bo poluje na gwint od 4 :P

damian.n
12-02-13, 10:42
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?120892-Mts-technik-gwint/page23
post nr 230 pokazuje jak stoi max skrecony mts z b serią z przodu



I ponoć też można zastosować gwint z 4 gena , zmieniajac widełki z przodu na te od 4 gena , i ze gdzie w 4 g seria ustawienie to w 6 na takim samym ustawieniu masz juz cos gleby 2-3 cm, jeśli to nie prawda to prosze o wyprowadzenie mnie z bledu bo poluje na gwint od 4 :P

słyszałem o takich rozwiązaniach i podobno się to sprawdza. do mega gleby dobra opcja

spychu
12-02-13, 11:56
ap chyba najlepszą opcją będzie do ładowanie do d14 jakieś gwintu za 3 tys to dla mnie mija się z celem
Pakowanie zawiasu za 3k mija sie z celem bo ? moze rozwin swoja cudowna mysl.

Mija sie z celem bo szkoda pieniedzy na zwias z regulacja twardosci ?
Mija sie z celem bo szkoda pieniedzy na markowy zawias, ktory bedzie dzialal tak jak powinien ?
Mija sie z celem bo szkoda pieniedzy na markowy zawias, ktory nie rozleci sie w mgnieniu oka ?
Mija sie z celem bo jedyne do czego potrzebny Ci zawias to wyglad ?
Mija sie z celem bo wywalanie sie na lusterka na MTSie czy innym smieciu na zakretach jest mega fajne ?

damian.n
12-02-13, 12:07
Mija sie z celem bo szkoda pieniedzy na zwias z regulacja twardosci ?
Mija sie z celem bo szkoda pieniedzy na markowy zawias, ktory bedzie dzialal tak jak powinien ?
Mija sie z celem bo szkoda pieniedzy na markowy zawias, ktory nie rozleci sie w mgnieniu oka ?
Mija sie z celem bo jedyne do czego potrzebny Ci zawias to wyglad ?
Mija sie z celem bo wywalanie sie na lusterka na MTSie czy innym smieciu na zakretach jest mega fajne ?

nie napisałem, że mts jest dobrym rozwiązaniem więc powiedz mi po co ostatni komentarz?
Ładowanie 3 tys na zawias do d14 która zbyt wiele dla mnie nie może jest bezsensu.
Jeszcze raz napisze, że najrozsądniejsze wydaje mi się AP i też na tym sam myślałem i ciągle myśle. Wszystko zależy do czego potrzebujemy auta...

P.S
Na ulice potrzebujesz regulacje twardości?
AP nie działa jak powinno?
AP tak szybko się rozwala? (wydaje się, że ciągle podpierasz sie mts-em)
Do wyglądu poleciłbym mts-a, a tego nie zrobiłem
Ostatnie skomentowałem już wcześnie

spychu
13-02-13, 21:07
Mam u siebie w D14 zawias wlasnie za ok 3k i moje auto na zakretach moze wiecej niz kazde seryjne EK4 czy MB6. O wszystkich modzonych mega gwintami MTSa, czy innymi smieciowatymi zawiasami nie wspominajac.

Tak potrzebuje regulacje twardosci na ulice i nie jest to tylko moja opinia, twardy zawias na codziennych dziurach meczyc i swoj najzwyczajniej w swiecie mam rozkrecony na maksymalnie miekko.
AP dziala prawidlowo ale dla mnie nie idalnie przez brak regulacji twardosci
Tego czy sie szybko rozwali nikt raczej nie jest w stanie powiedziec, bo nikt mega przebiegow na tym jeszcze chyba nie zrobil, miejmy nadzieje, ze jako markowy zawias troche wytrzyma.

Dla Ciebie wkladanie zawiasu za 3k jest bez sensu a dla wielu ma to sens.

Tomsky
14-02-13, 00:38
okej, Wracając do mojego pytania, co proponujecie?
nie chce wydac mega duzo, poniewaz jest to moje pierwsze auto..

chce zejść nisko (bradzo nisko) chce miec fitment jak ta biała :D LIKE A BOSS :D

http://www.youtube.com/watch?v=_il00z_mk00

damian.n
14-02-13, 01:00
Dla Ciebie wkladanie zawiasu za 3k jest bez sensu a dla wielu ma to sens.

powiem tak jeżeli byłoby mnie stać na zawias za 3 koła i inne rarytasy to wrzucałbym bez zastanowienia jednak większość osób liczy koszta i dlatego osobiście według mnie dobry jest kompromis i zakup AP, a kolega co założył temat jak zauważyłem też nie szuka zawiasu za 3 koła

miodek89
14-02-13, 07:25
Wrzucaj gwint z 4 gen ;) Wtedy będzie naprawdę nisko ;)

spychu
14-02-13, 08:54
powiem tak jeżeli byłoby mnie stać na zawias za 3 koła i inne rarytasy to wrzucałbym bez zastanowienia jednak większość osób liczy koszta i dlatego osobiście według mnie dobry jest kompromis i zakup AP, a kolega co założył temat jak zauważyłem też nie szuka zawiasu za 3 koła
Zgadzam sie, ze AP to kompromis miedzy cena a jakoscia i warto go kupic zdecydowanie bardziej niz MTSa ale nie pisz glupot, ze wkladanie zawiasu za 3k kola nie ma sensu,

damiansd4hide3
11-02-14, 17:34
A jeśli ktoś potrzebuje zawieszenia bo seryjne jest wychuśtane, a chciałby mieć regulację wysokości, samochód służy na codzień na miasto i w trasy, czasem trochę szybciej wejść w zakręt ale bez przesady to jakie jest dobre rozwiązanie?
Co jest lepsze od seryjnych amortyzatorów? założyć gwint przykładowo TA Technix za 800 zł czy jakieś inne wyjście było by lepsze?

Wkładanie dobrego zawieszenia ma sens, nawet za 20 tys zł ma sens, ale tylko pod warunkiem że kierowca wykorzystuje potencjał takiego zawieszenia. Jesli ktoś jeździ po mieście, na zakupy i do babci ? to myślę że nawet MTS będzie za dobry :P

karas
11-02-14, 19:28
A jeśli ktoś potrzebuje zawieszenia bo seryjne jest wychuśtane, a chciałby mieć regulację wysokości, samochód służy na codzień na miasto i w trasy, czasem trochę szybciej wejść w zakręt ale bez przesady to jakie jest dobre rozwiązanie
wedlug mnie wtedy dobrym rozwiazaniem jest seryjna sprezyna + sprtowy amortyzator typu : kyb agx, bilstein b6, koni sport a dlaczego???
1) zapytaj sie osób mających regulacje wysokosci czy to na gwincie czy na talezykach ile razy reguluja sobie wysokość w ciagu miesiaca / połroku -99% odpowie Ci,że nigdy raz ustawiaja i wiecej sie juztym nie bawia. Naprawde nie jest z tym ustawianiem tak szybko łatwo i przyjemnie jak Ci sie wydaje
2) jezeli auto służy Ci na codzień tzn do jazdy po miescie w celu załatwiania spraw itp a nie tylko jazdy do hipermarketów gleba juz -30mm przeszkadza w zaparkowaniu przodem w wiekszosci miejsc w wiekszym miescie gdzie mogłybs zaparkowac i musisz krazyc w poszukiwaniu- pisze to z własnego doswiadczenia
Na trasie polaczenie sportowego amorka + seryjnej sprezyny jest optymalne z wchodzeniem w zakrety z wieksza predkoscia nie ma najmniejszego problemu, mozesz zabrac 5 osob na pokład + pełen bagażnik i nic nie ma prawa obcierac , mozesz wjechac na kazda droge nie bojac się o zgubienie srodkowego tlumika.
Jedyna zaleta gleby w miejkim aucie to wygląd i nic poza tym . :) Osobiscie teraz kupujac 2 raz zawieche do swojego auta wybralbym pozadny sportowy amorek + seryjna sprezyne albo taka max-20 bo te wszystkie -35 koni, weitec eibach siadaja wiecej niz podaje producent.

damiansd4hide3
11-02-14, 20:02
hmmm, tylko ze stałą wartością jest gorzej przykładowo na zimę, latem gleba nie przeszkadza, ale gdy jest śnieg to robi się za pług i wtedy fajnie jest podwyższyc trochę auto.
Jesli chodzi o parkowanie na krawęźnikach i jazdę po zwalniaczach na osiedlach... raczej się w takie miejsca nie pcham, jak mam parkować wjeźdzając na 10cm krawęźnik wolę jechać gdzieś w inne miejsce, ze względu nawet na felgę.

No dobra, a ile taki zestaw amortyzatorów i sprężyny kosztują? bo nie orientuję się szczerze mówiąc.

w poprzednim samochodzie miałem amorki i sprezyny, kusiło na regulację jednak, bo mimo wszystko po jakims czasie wydawała mi się koza.

Tomsky
11-02-14, 20:57
Jeździłem na ulepie, czyli strut vmaxxa, bump stopy wyżej osadzone i sprężyny h&R!
Teraz mam BC racing, i nie wymieniłbym na nic innego!
Polecam!

spychu
11-02-14, 23:29
Tak jak Karas napisal, jesli kupisz amorki z regulacja wysokosci na frezach to w zyciu tej regulacji nie dotkniesz bo niesie to za soba koniecznosc wyciagniecia i rozmontowania calego amorka.
Ja u siebie mam regulacje wysokosci na frezach, ktorej przed dobre 4 lata nie ruszylem palcem, tak jak zlozylem za pierwszym razem tak jest do tej pory.

Regulacja na gwincie jest lepsza ale rowniez klopotliwa, chociazby przez to, ze kupujac smietnik za 1000zl, po sezonie gwint bedzie nie do ruszenia to raz, niekiedy na aucie nie masz mozliwosci aby obrocic kluczem do regulacji to dwa.

Ja u siebie mam sprezyny Weitec -35mm + amortyzatory Koni Sport (regualcja twardosci + wysokosci na frezach, z przodu sa dwa frezy seryjny i -30mm, z tylu +20, seria, -20, wiec skladajac to z moimi sprezynami przod mam na glebie 65mm, tyl 55mm.
Rowniez nie zamienilbym tego zawieszenia na zadne inne, regulacji wysokosci na gwincie nie potrzebuje bo i tak bym tego nie uzywal a z tego jak ten zestaw dziala jestem mega zadowolony, rozkrecone ma max miekko, mimo, ze nadal jest twarde i auto jedzie jak po sznurku wybiera zadziwiajaco duzo nierownosci. W "trybie" max twardym po dziurawym miescie jezdzi sie bardzo ciezko.
Wszystko przez dosc twarda sprezyne jaka jest Weitec, wkladajac Eibacha czy Vogtlanda zyskamy troche wiecej komfortu.

Tomsky, ktory masz model tego BC Racing ? RS, RH ? Jesli RS to jaka konfiguracja twardosci sprezyny ?

Bencao
12-02-14, 10:19
Najlepiej gwint czy inny zestaw do gleby i serię wkładać na imę bo to po 3 śruby na stronę wtedy i oszczędzasz gwint od soli

spychu
12-02-14, 11:41
Niby mozna ale ...

zakladajac ze serie wlozylbym na poczatku listopada razem z kolami zimowymi i miec to do tej pory tak jak to zrobilem, to przyzwyczajony do twardosci i sprezystosci swojego zawiasu, prowadzenia sie auta na nim, oszalalbym jezdzac na serii w suche dni bez sniegu przez 3 miesiace z 4 ktore poki co mamy od listopada :)

nyndz
12-02-14, 12:08
przyzwyczajony do twardosci i sprezystosci swojego zawiasu, prowadzenia sie auta na nim, oszalalbym jezdzac na serii w suche dni bez sniegu przez 3 miesiace z 4 ktore poki co mamy od listopada
Tru story:cool:


Jeżdżę na gwincie AP drugą zimę skręconym na ~ +/-7cm i jedyny moment kiedy go podwyższałem to na zlocie tył bo mi o nadkola semi o większym profilu niż cywilne obcierały o nadkola;) A w zimę czy śnieg czy coś nigdy nie miałem problemu - a mieszkam pod warszawą gdzie odśnieżonych dróg się rzadko kiedy uświadczy - a i dokładkę mam - idiotoodporną z PU, polecam:D

Kit Koni + spring dobry to 2k+, AGX + spring niewiele mniej - AP po podwyżce ostatniej nawet to 1.8k pod dom. Tylko trzeba lubić te sztywność i ograniczony komfort. A pierścienie są porządne tak samo jak gruby gwint - nie zapieka się tak jak te tanie - na wspomnianym zlocie kręciłem bez żadnych lubrykantów od razu bez problemu po paru miesiącach na aucie w tym wspomnianej zimy.

Tomsky
12-02-14, 13:28
Tomsky, ktory masz model tego BC Racing ? RS, RH ? Jesli RS to jaka konfiguracja twardosci sprezyny ?

Br series

WściekłyChomik
12-02-14, 14:02
Kluczowe pytanie dla mnie brzmi: Na którym zawiasie się lepiej jeździ? Koni/AGX + markowy spring czy AP? Czy w kwestii prowadzenia AP odstaje od kit'ów nadrabiając regulacją wysokości? Czy może kity są na poziomie gwintów wyższej jakości w kwestii prowadzenia?

Tomsky
12-02-14, 14:35
Kluczowe pytanie dla mnie brzmi: Na którym zawiasie się lepiej jeździ? Koni/AGX + markowy spring czy AP? Czy w kwestii prowadzenia AP odstaje od kit'ów nadrabiając regulacją wysokości? Czy może kity są na poziomie gwintów wyższej jakości w kwestii prowadzenia?

Jezdzilem na AP tylko nie Civem, a Clio! Był raz: wygodny na gwint, a dwa: na zakretach prowadził sie super!

kedziior
12-02-14, 18:15
Witam. Podepne sie pod temat jesli mozna :)... Posiadam u siebie w EJ9 Koni kit 1130 i chciałbym zejsc jeszcze dużo niżej niz ten zawias pozwala. Idzie go jakos przerobic (zrobic dodatkowe frezy na amorze?) zalozyc jakies springi obnizajace? jak Wy to widzicie ? :) czy pozostaje zakup gwintu? (jesli gwint to jaki?)

spychu
12-02-14, 22:13
Br series
Sa dwa BR Series, TypeRS i TypeRH dlatego zapytalem :)

Moze prosciej, gorne mocowanie gumowe czy pillowball ? Jesli pillowball to TypeRH i jedna konfiguracja sprezyn 10/6kg, jesli gumowe to TypeRS i kilka kombinacji sprezyn od 6/4kg po 12/8kg :)


Kluczowe pytanie dla mnie brzmi: Na którym zawiasie się lepiej jeździ? Koni/AGX + markowy spring czy AP? Czy w kwestii prowadzenia AP odstaje od kit'ów nadrabiając regulacją wysokości? Czy może kity są na poziomie gwintów wyższej jakości w kwestii prowadzenia?
Powiedzialbym, ze jeden i drugie zestaw dzialaja rownie dobrze i jezdzi sie bardzo podobnie, nikt Ci nie odpowie co sprawuje sie lepiej, dla mnie AP mogloby byc momentami nieco twardsze, co u siebie moge zrobic dzieki regulacji twardosci. Twardosc AP jest podobna do mojego Koni rozkreconego na miekko, zeby dobrze zostalo zrozumiane, czy to AP czy moje Koni na "miekko" sa twarde i sprezyste i ciezko mowic, ze sa to komfortowe zawieszenia, najgorzej radza sobie z wybieraniem poprzecznych nierownosci po calej szerokosci pasa, pozostale nierownosci czy mniejsze dziury wybieraja dosc sensownie.


Witam. Podepne sie pod temat jesli mozna :)... Posiadam u siebie w EJ9 Koni kit 1130 i chciałbym zejsc jeszcze dużo niżej niz ten zawias pozwala. Idzie go jakos przerobic (zrobic dodatkowe frezy na amorze?) zalozyc jakies springi obnizajace? jak Wy to widzicie ? :) czy pozostaje zakup gwintu? (jesli gwint to jaki?)
Mozesz kombinowac z dorobieniem dodatkowych frezow, co zrobi kazdy jeden zaklad ktory posiada tokarke.
Amor moze dostawac wtedy tylko bardziej po dupie.
W kicie 1130 sprezyny sa juz obnizajace, rozumiem, ze masz ustawione wszystko na najnizszych frezach i jest Ci za malo ? :)
Wg mnie rowniez sprezyny z kitu 1130 nie beda nadawaly sie do jeszcze wiekszej gleby, po dorobieniu frezow, bo sa dosc miekkie, potrzebaby twardszych sprezyn, np. Weitec, HR.

Na gwintach dedykowanych do 6gena nie zejdziesz wiecej niz na obecnym kicie, zeby zejsc naprawde nisko potrzebujesz gwint dedykowany do 4gena ale potrzebuje on rowniez dodatkowych elementow do kompletu :)

damiansd4hide3
13-02-14, 02:44
A jak sprawa wygląda z takim czymś?

http://www.ebay.com/itm/96-00-HONDA-CIVIC-RED-RACING-SUSPENSION-COILOVER-LOWERING-SPRING-PURPLE-TOP-HAT-/231146393080?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35d1660df8&vxp=mtr

Montuje się to na seryjne amorki czy jak? testował to ktoś?

Olo.rr
13-02-14, 09:42
Nie widziałem pozytywnej opinii jazdy na COILOVER, pozdrawiam.

Nie wiem czym latasz, ale skoro pisałeś coś o 800zł.. doskładaj drugie 800 i kup AP, a będziesz zadowolony, amen.

Bartekrk
19-05-14, 01:42
Również podpisuję się pod temat, mam ej9 zawieszenie do remontu szukam jakiegoś gwintu do 1600. Może być twarde nie przeszkadza mi to, również jestem młody i chce aby autko było jak najniżej. Mile widziane linki do sklepów

And84
19-05-14, 12:55
Witam. Podepne sie pod temat jesli mozna ... Posiadam u siebie w EJ9 Koni kit 1130 i chciałbym zejsc jeszcze dużo niżej niz ten zawias pozwala. Idzie go jakos przerobic (zrobic dodatkowe frezy na amorze?) zalozyc jakies springi obnizajace? jak Wy to widzicie ? czy pozostaje zakup gwintu? (jesli gwint to jaki?)
Miałem w EG koni 1130 dorabiałem sobie rowek w przednich amorach pośrodku oryginalnych bo na najniższym było za nisko a na górnym za wysoko :P ( sprężyny eibach )
po takim zabiegu było ok. -60 względem serii tył był na najniższym rowku
Naturalnie zrobienie rowków dyskwalifikuje już z gwarancji o ile taką sie jeszcze posiada ;)