Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zawias, sprzęgło, olej - kilka pytań



naver
10-02-13, 12:45
Siemanko!

Sluchajcie, moja Honda zaczyna powoli odmawiać posłuszeństwa, z racji ograniczonych funduszy stała się chwilowo z auta do jeżdzenia, autem do przemieszczania się z punktu A do B.

Do sedna. Kończy mi się sprzęgło, klei już przy samej górze, praktycznie w miejscu jak przestaje odbijać.
Szukam czegos, w nieduzych pieniadzach, zeby wymienic sprzeglo i tak z dwa lata jeszcze sprobowac pojezdzic.

To samo tyczy sie amortyzatorow. Ponizej wrzuce linki do ofert, które znalazlem i prosilbym o jakies sugestie.

Dodatkowo, silnik zaczal pic wiecej oleju niz nie jeden uzytkownik forum wodki i dlatego zastanawiam sie nad zmiana na mineralny, bo leje po 2 banki 4l mobil1 10w-40 pomiedzy wymianami.. Ewentualnie czy jakis moto doktur? Remont silnika? Nie wchodzi raczej w gre w obecnej sytuacji..

Sprzegla:
http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-valeo-honda-civic-iv-1-5-1-6-91-97-i2949991884.html valeo
lub
http://moto.allegro.pl/maxgear-sprzeglo-kpl-honda-civic-vi-i2940522255.html

Jesli chodzi o amory to wlasnie znalazlem cos takiego
http://allegro.pl/2-amortyzatory-srl-honda-civic-iv-tyl-warszawa-i2943556380.html to na tyl
http://allegro.pl/amortyzator-przod-honda-civic-vi-rover-45-okazja-i3016275723.html
Pytanie, czy spasuja, bo nie ma mb1 w specyfikacji
to taka bardzo oszczedna opcja, a myslalem jeszcze nad:
http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-honda-civic-v-vi-ma-mb-kpl-94-01-i2982698076.html - tyl
http://allegro.pl/amortyzatory-przod-honda-civic-v-vi-kpl-94-01-i2980552014.html - przod
Tu drozsza opcja, aczkolwiek jesli pierwsza (o ile w ogole bedzie pasowac?) byla by wstanie wytrzymac dwa lata to wolalbym nie przeplacac.

Po dwoch latach mysle, ze mozna bedzie sie zastanowic nad nowa hanulka z vtec (wreszcie) na pokladzie.

Hilfe ; )

kamilrojek
10-02-13, 16:15
Ile zrobisz kilometrów przez te dwa lata? I co stało się z obecnymi amortyzatorami że je wymieniasz?

10w40 to około 80% oleju mineralnego więc zmiana na 15w40 dużo nie pomoże. Jeśli faktycznie chcesz kupić nowy samochód to dolewaj oleju aż padnie. Ewentualnie zmień olej na tańszy.

naver
10-02-13, 16:55
Obecne amory maja okolo 30% sprawnosci z prawej strony, dlatego musze wymienic calosc. Jesli chodzi o kilometry to srednio wychodzi kolo 10-15 rocznie.
Co do oleju, leje mobil1, jest stosunkowo tani, ale jak pisalem wlewam 3,5 na wymiane, a pozniej drugie tyle dolewam do kolejnej wymiany. Czy ktos stosowal te specyfiki typu motodoktor? Podobno stosuje sie je przy wymianie oleju i przy zmianie oleju caly srodek splywa razem z olejem, ale ponoc jest w stanie troche poprawic sytuacje.

kamilrojek
10-02-13, 19:12
Jeśli to 15 tys. rocznie maks to bez znaczenia jakie sprzęgło wybierzesz to dwa lata wytrzyma. Motodoktora bym nie używał, raz lałem do diesla i ten środek to jeden wielki glut. Tyle że mój silnik brał 5 litrów na 300 km, oprócz straconej kasy nic nie pomógł, a wlałem 4 puszki :D Jedyny efekt był taki że gorzej (ciężej) zapalał. A amortyzatory i 30% jeszcze ok, jak jeszcze nie stukają to śmigaj a jak chcesz wymieniać to bierz najtańsze.

naver
10-02-13, 20:07
No wlasnie, że mialem je zmieniac jeszcze przed zima, ale stwierdzilem ze zime sie przetluke. Na wilgotnym jak skocze na jakiejs nierownosci slychac taki charakterystyczny "pong" z tylniego amortyzatora.
Mi do tej pory wychodzi jakas litra oleju na +- 3000 km. Zastanawiam sie nad zakupem oleju Platinum 15w-40.

Czy orientujesz sie, czy do mb1 pojdzie taki sam amor jak do mb2, czy mc1?
Nie wiem co z przodem, bo tyl widze, ze SRL bedzie pasowal, natomiast z przodem mam watpliwosci, bo nie widnieje w specyfikacji.

Luki_91
10-02-13, 23:16
Czy orientujesz sie, czy do mb1 pojdzie taki sam amor jak do mb2, czy mc1?
Nie wiem co z przodem, bo tyl widze, ze SRL bedzie pasowal, natomiast z przodem mam watpliwosci, bo nie widnieje w specyfikacji.

Powinno pasować bez żadnych problemów.

Jetson
11-02-13, 00:21
Oleju nie wlewal bym mineralnego - te silniki nie lubia takiej zupy
Co do czesci to jesli masz ograniczony fundusz szukal bym uzywek oem w dobrym stanie - bedzie taniej i moze wiecej pojezdzi sie na tych czesciach niz kilka miesiecy na nowych czesciach z dolnej polki po taniosci

probestic
11-02-13, 07:29
Co do czesci to jesli masz ograniczony fundusz szukal bym uzywek oem w dobrym stanie

Dokładnie tak ... Nie sugeruj się też za bardzo % tłumienia, bo czasami nowe amorki potrafią na ścieżce pokazać 50%.

Szukaj dobrych używek, a na pewno będziesz zadowolony.

Stressby
11-02-13, 12:16
Sprzęgło - tylko i wyłącznie bierz EXEDY
http://www.exedy24.pl/

Amory - polecam KAYABĘ albo TOKICO!

naver
11-02-13, 18:39
do d16y3 nie widze tam niestety sprzegielka

kamilrojek
11-02-13, 20:55
Sprzęgło - tylko i wyłącznie bierz EXEDY
http://www.exedy24.pl/

Amory - polecam KAYABĘ albo TOKICO!

A po co mu Exedy jak do samochodu nie chce dokładać i przejechać 30 tys. km? Niech bierze najtańsze i tak wytrzyma. A co do amortyzatorów koledzy mają race, używka była by dobra.

naver
11-02-13, 21:15
Z tymi uzywkami amorkow to jest tak, ze nie bardzo mam czas szukac uzywek w dobrym stanie, bo niebawem mam wyjazd na ktory chcialbym sobie zalatwic wszystko, zeby zrobic pozniej zbieznosc i nie pociac opon (czeka mnie jeszcze wymiana cukierkow przy tylniej belce i oslony wahacza z przodu o czym nie wspominalem, bo tu nie ma co czarowac i sie zastanawiac:) na trasie. Gdyby mnie troszke czas nie gonil to mozna by sprobowac poszukac jakichs uzywek. Z drugiej strony, przy kupowaniu uzywek mozna sie rownie slodko naciac, wiadomo jaki jest obecny swiat ; )

kamil39
13-02-13, 14:48
bralbym najtansze amorki, masz przeciez 2 lata gwarancji :)