Zobacz pełną wersję : jak podlączyć map sensor ?
witam, ma ktos moze jakis schemat jak podlączyc map sensor w b16a2 ? swap zrobiony do coupe 5g ale z wiazki kabinowej nie wychodzi zadna kostka aby podlaczyc map sensora. chodzi mi o elektryke bo wezyk jest podlaczony.
klakier dohc
10-02-13, 20:19
a z czego masz kabinowke:? jak z coupety d15b7 albo z6 to ida kable w ktorejs z tych grubszych kostek tylko pozniej sie rozchodza do innych czujnikow a tylko jeden idzie typowo do mam sensora dwa pozostale sa wspolne z innymi czujnikami ale to sie rozwidla w wiazse silnikowej
wiazka z d15b7 , a SILNIK b16a2. wiem ze sa dwie takie same kostki . jeden do map sensora a drugi gdzies w ssacy. i tamten jest na swoim miejscu a nie mam tego do map sensora. w ktora kostke idzie ? w ogole to idzie to do kompa tak ?
klakier dohc
10-02-13, 21:27
tak do kompa zaraz ci pomoge ale przez pw
wtyczka do map sensora jest w tej samej gałezi w ktorej jest wtyczka od TPSa.
czasami bywalo ze ta wtyczka byla osobno, i wychodzila z wiazki kabinowej, tak jak np w d15b2.
kasztany przeciwko żołędziom że pomieszałeś MAP sensor z zaworkiem filtra węglowego (EVAP)
MAP ma kostkę 3pin taką samą jak TPS na przepustnicy, a EVAP ma 2pin i kostka taka sama jak czujnika temperatury "gdzieś tam w dolocie"
W Twoim samochodzie MAP sensor znajduje się na ścianie grodziowej i najlepiej go tam zostaw - jest już podłączony do ecu i będzie dobrze działał
ale nie bedzie dobrze dzialal bo zeswapowalem silnik i podlaczylem do kabinówki z ej2. wiec tam nie wychodzila kostka do map sensora ze sciany grodziowej. wiem to na pewno bo mam podglad na sytuacje w ej2 na biezaco , bo brat ma.
wtyczka do map sensora jest w tej samej gałezi w ktorej jest wtyczka od TPSa.
czasami bywalo ze ta wtyczka byla osobno, i wychodzila z wiazki kabinowej, tak jak np w d15b2.
Mam EJ2 zeswapowane na B16A2 i mogę potwierdzić że u mnie wiązka z kostką do mapsensora idzie z wiązki kabinowej a nie silnikowej.
klakier dohc
11-02-13, 17:32
3 kabelki i problem z glowy :D
tak,dla Ciebie to 3 kabelki i problem z glowy. to nie jest dla mnie takie proste :) wiem ze w ej2 idzie z kabinowki. a zmieniales ją ? masz obd1 ? czy silnikow ą miales juz z b16 ?
Mam EJ2 zeswapowane na B16A2 i mogę potwierdzić że u mnie wiązka z kostką do mapsensora idzie z wiązki kabinowej a nie silnikowej.
tak jak juz mowilem, bywaly dwie opcje,o czym juz rowniez zostal poinformowany autor tematu ;)
Nie robiłem swapa silnika ale ostatnio wyjąłem i włożyłem silnik przy okazji przerabiałem wiązkę i przewody do mapsensora wychodziły z wiązki kabinowej. Zapamiętałem to bo tylko te wychodziły z kabiny(nie idzie rozpiąć wiązki).
problem rozwiązany , w ferio 5g wychodzil map sensor u mnie z wiązki kabinowej, zrobilem bezposrednio pod komputer 3 kabelki i działa.
może ktoś wie w które piny wiązki silnikowej wpiąć się z map sensorem? chodzi mi o wpięcie się od strony silnikowej do tych 3 dużych kostek które wychodzą od kabiny. nie zakładam nowego tematu, bo w zasadzie mój problem jest analogiczny jak autora - swap na B16 z obd1 z map sensorem na ścianie grodziowej, ale bez wtyczki w wiązce silnikowej. Ze swapem nie było wiązki kabinowej. Moja wiązka kabinowa jest od D16Z6, ale tam map sensor miałem normalnie w wiązce silnikowej
znalazłem rozwiązanie. Można wpiąć się z MAPem bezpośrednio pod komputer (piny D17, D19, D21) lub podpiąć się do wtyczki C103 (14-pinowej) zgodnie z poniższą instrukcją:
http://honda-tech.com/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/need-help-wiring-map-sensor-92-95-civic-3243350/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.