PDA

Zobacz pełną wersję : D16Z6, Klekoczące Zawory, kasowniki ?



pablo__89
09-02-13, 18:56
Witam

Właśnie zakończyłem transplantacje słupka w mojej ej2, Silnik który wstawiłem miał przebieg około 180tys.
Aparat zapłonowy ustawiony w centralnej pozycji, na razie nie ustawiony.
Wszytko do tej pory działa ok, auto przyzwoicie się zbiera, martwi mnie jednak dobiegające z głowicy klekoczenie.
Na biegu jałowym nic nie słychać, klekotanie zaczyna się przy ok 2tys. obr. i przy niewielkim obciążeniu, przy większym obciążeniu lub przyśpieszaniu znika.
Gdybym chciał sprawdzić kasowniki to czy mogę na biegu jałowym lub np 2/3tys. obr. podać napięcie na zawór vtec'a by je spr?


http://www.youtube.com/watch?v=X78VCdEBq38&feature=youtu.be

Jak sądzicie? To tylko luzy zaworowe do regulacji, czy może nieszczęsne kasowniki VTEC'a ?

KAMIL21
09-02-13, 20:38
najpierw regulacja luzow, jesli nie pomoze to szukasz dalej
A jak z panewkami sprawa sie ma?

pablo__89
09-02-13, 20:52
Weź mnie nie stresuj, nie pukały by na niskich obrotach ?

HEG8
09-02-13, 21:05
Zawory na pewno możesz wykluczyć bo pukały by cały czas. Mi tak stukało czasami w D15B2 aż korba wyleciała z bloku. Niech bardziej doświadczeni się jeszcze wypowiedzą...

KAMIL21
09-02-13, 21:06
u mnie w D15 pukaly zaraz po odpaleniu :/ i tez pierwsza opcja to byly luzy zaworowe

pablo__89
09-02-13, 21:25
No a jak to z tym że jak dodaje gazu to przestaje pukać ?

Boniek87
09-02-13, 21:26
a nie odpalałeś tego silnika przed zakupem?

HEG8
09-02-13, 21:32
Rezonans? Przy jakichś tam obrotach coś wpada w drgania i napierdziela, przy wyższych - drgania się pokrywają i nie ma hałasu... Zdejmij pokrywę, wyreguluj te zawory i po złożeniu jeśli nie ustąpi to szukaj dalej...

pablo__89
09-02-13, 21:33
Nie. Silnik był zakupiony od pewnej osoby na Forum.

Michał102
09-02-13, 21:33
To klepie tylko na zimnym, czy na dobrze rozgrzanym też?

pablo__89
09-02-13, 21:36
Na ciepłym też, ale zaznaczam: nie klepie w całym zakresie obrotów i obciążenia
Jutro podam mu +12 na elektrozawór vtec'a przy 3tys by wykluczyć kasowniki

Boniek87
09-02-13, 21:42
tak czy siak to trzeba te zawory wyregulować bo na tym filmiku w zależności gdzie trzymasz telefon to słychać w różny sposób ten dźwięk (na samym początku jak podchodzisz do silnika...) mi kiedyś "mechanik" tak zawory wyregulował zawory, że biedny zapomniał dwóch tych śrubek od zaworów dokręcić i jak odpaliłem auto to miałem 1.5 subaru impreza... i od tamtej pory reguluję sam;)

KAMIL21
09-02-13, 22:03
ale zawory i panewki klepia niezaleznie od temeratory, no dobra male luzy przestaja po rozgrzaniu ale to nie brzmi jak male...

Boniek87
09-02-13, 22:16
no nie brzmi ale po co stresować chłopaka odrazu najgorszym...;) zauważyć można, że większość jak usłyszy jakieś pukanie w silniku to już pisze magiczne słowo "panewka", najpierw niech wyeliminuje inne możliwości :P tak samo jest jak ktoś napisze, że mu silnik nierówno chodzi czy coś takiego i kolejny "uniwersalny" skrót - UPG (uszczelka pod głowicą)

pablo__89
09-02-13, 23:55
A czy przez rozrząd przestawiony o jeden ząb do tyłu mogłoby klepać ?
Bo jak wymieniałem pasek, to znaki idealnie się nie pokrywały na kole rozrządu więc ustawiłem najlepszą opcję, minimalnie do tyłu, oczywiście zna na godz. 7

Yotomeczek86
10-02-13, 13:28
no nie brzmi ale po co stresować chłopaka odrazu najgorszym...;) zauważyć można, że większość jak usłyszy jakieś pukanie w silniku to już pisze magiczne słowo "panewka", najpierw niech wyeliminuje inne możliwości :P tak samo jest jak ktoś napisze, że mu silnik nierówno chodzi czy coś takiego i kolejny "uniwersalny" skrót - UPG (uszczelka pod głowicą)

Tylko że jeśli klepie w zakresie 1800-2200obr/min to niestety ale to nie są zawory.. Bo one klepią nawet na najniższych. I każdy gadał że u mnie tak było, że wina kasowników, że zawory a okazało się że napierdziela panewka na 3 cyl.. Jak dla mnie masz silnik do remontu.

Michał102
10-02-13, 13:39
Trzaby po kolei odłączać przewody zapłonowe (choć to chyba nie zdrowe dla cewki) i obserwować czy stukot nie zniknie. Jak po wyjęciu którejś z fajek ucichnie, to problem leży po stronie panewek lub sworzni na danym cylindrze. U mnie występuje bardzo podobny stukot, ale gdy silnik się nagrzeje, to wszystko cichnie. pożyczyłem od znajomego stetoskop i dokładnie obsłuchałem silnik - stukot wydobywa się z łożyska alternatora:) jednak niesie się to tak, że na ucho wydawało się, że odgłos wydobywa się gdzieś z okolic głowicy:)

Yotomeczek86
10-02-13, 13:42
Chyba głośniej będzie na tym garze na którym stuka panewka :p a nie ciszej drogi Michale ;) I niech fajek nie wyciąga całkowicie tylko odepnie od świecy ale niech zostaną w "gnieździe" to się nic z cewką nie powinno stać :)

Michał102
10-02-13, 13:48
Chyba głośniej będzie na tym garze na którym stuka panewka a nie ciszej drogi Michale

A to może:p
Dzięki za sprostowanie:)

pablo__89
10-02-13, 15:13
-Puk, puk,
-Kto tam?
.
.
.Paneweczka


A na poważnie, czy wszystkie silniki D-serii mają takie same panewki ?

Michał102
10-02-13, 15:16
Czyli co? Masz już pewność, że to panewka?

pablo__89
10-02-13, 15:19
Tak!

Ta pewna osoba z forum to Romi, ktoś zna?
Pytanie do doświadczonych: Czy jest sens założenia nowych panewek nie ruszając wału ? Z wałem nie ma tragedii (zaraz zdjęcie)
Przynajmniej na 1tys km,

Michał102
10-02-13, 15:21
Silnik był zakupiony od pewnej osoby na Forum.

No to fajnie :/

Brylant1
10-02-13, 15:34
Bez mierzenia walu sa dwie opcje, albo sie przyjmie albo sie wysra i tyle. Chyba mam taki sam problem u siebie.

pablo__89
10-02-13, 15:41
http://www.pablo.lapeno.ayz.pl/uploadplikow/pliki/10022013074.jpg
http://www.pablo.lapeno.ayz.pl/uploadplikow/pliki/10022013075.jpg

Brylant1
10-02-13, 15:48
Nic dobrego to nie zapowiada. Watpie zeby wal trzymal wymiar.

lozek
10-02-13, 15:55
No wał wygląda na porysowany. Szukaj wału. Do D serii jakieś drogie to nie powinno być.

pablo__89
10-02-13, 16:02
No wał wygląda na porysowany. Szukaj wału. Do D serii jakieś drogie to nie powinno być.

Mam d15b7 ale od niego nic nie pasuje z tych rzeczy. jakie wały do d16 pasują ?

Michał102
10-02-13, 16:11
Ta pewna osoba z forum to Romi, ktoś zna?

Jeśli silnik miał być "igła", to ja bym tego płazem nie puścił. Niech Ci gość oddaje kasę i zabiera ten złom.

Boniek87
10-02-13, 16:20
no nie brzmi ale po co stresować chłopaka odrazu najgorszym... zauważyć można, że większość jak usłyszy jakieś pukanie w silniku to już pisze magiczne słowo "panewka", najpierw niech wyeliminuje inne możliwości :P tak samo jest jak ktoś napisze, że mu silnik nierówno chodzi czy coś takiego i kolejny "uniwersalny" skrót - UPG (uszczelka pod głowicą)

Tylko że jeśli klepie w zakresie 1800-2200obr/min to niestety ale to nie są zawory.. Bo one klepią nawet na najniższych. I każdy gadał że u mnie tak było, że wina kasowników, że zawory a okazało się że napierdziela panewka na 3 cyl.. Jak dla mnie masz silnik do remontu.

nie zrozumiałeś tego o co mi chodziło...;) ja wiem jak klepią zawory i na zawory też mi to nie wyglądało tylko, że wg mnie jednoznacznej diagnozy przy takim filmiku nie da się postawić że to akurat panewka i nic innego, stąd napisałem to co napisałem. Teraz już wiadomo na 100% że panewka pukała.

FaziRBK
10-02-13, 16:46
Generalnie gość Cię oszukał panewka nie zaczęła klepać nagle jak Ty wrzuciłeś sobie słupek do swojego samochodu. Musiała klepać wcześniej, ewidentnie Cię zrobił w bambuko.
Jeżeli chodzi o zdjęcie wału to jest porysowany, albo szlif albo nowy wał. Niech chociaż Ci zwróci koszta remontu.

klakier dohc
10-02-13, 17:12
pul puk :P kto tam ? PANEWKA
szczerze to w remont tego bym sie nie bawil wal 150 panewki jakies 300zl jak pukala to i na korbie brdzie jajo ktorego nie dojrzysz golym okiem , roboty na dwa dni bo trzeba silnik wyjac , i jeszcze diabli wiedza co z tego bedzie bez doswiadczenia i narzedzi radzil bym sobie dac luzu z remontem , zwrocic towar i tyle skoro mial byc dobry , co innego jakbys to kupil za grosze jako stan niewiadomy , ale jak wywaliles zapewne z tysiaca albo lepiej to oddaj mu to i bedziesz mial spokuj ewentualnie jak chcesz remontowac to poszukaj calego zdrowego dolu z d16 , a sprzedajacego meczyc niech oddaje kase

Yotomeczek86
10-02-13, 18:28
Ładny sajgon w silniku.. Oddawaj sprzedawcy i żądaj zwrotu kasy. Kupić wał do D16 mija się z celem - bo go nie dostaniesz, wiem z autopsji. Wał jest porysowany, nie nadaje się już do niczego, no dobra.. jedynie do wywalenia ;) Napisz do kolegi xtygrysekx, może będzie miał D16 w dobrej kasie - to jest jedyny pewny sprzedawca używanych części na tym forum. Sam od niego kupiłem swój silnik w dobrych pieniądzach ale z przeznaczeniem do remontu bo zwyczajnie popijał oliwę. Po wymianie pierścieni, oleju nie pije praktycznie wcale. Panewki były w idealnym stanie i zostały stare, Silnik przejechał około 9 tyś km i nic się nie dzieje.

pablo__89
10-02-13, 19:19
Silnik wyniósł mnie 500zł. Więc remont wydaj mi się ma sens. Korbowód nominał mam ofertę za 200zł panewki korbowodowe oem 115zł. Pytanie tylko jak sprawdzić i czy mogą zostać stare korby i panewki główne. ew. ile wyniosą korby, czy całe tłoki z panewkami głównymi.

RRa
10-02-13, 19:34
a ja się martwiłem bo u mnie na panewce była ryska :rolleyes:

napisz do "kolegi", który Ci to sprzedał i pokaż mu zdjęcia. może sam coś zaproponuje...
powodzenia

klakier dohc
10-02-13, 19:53
jak za 500zl to krzywdy nie ma ale mogl ci odrazu powiedziec ze jest dol do zrobienia to bys go dwa razy nie wkladal dymil ten silnik ? pierscienie zdrowe ? na korbowodzie trzeba sprawdzic czy owalu nie ma na tym co pukalo, jesli nie ma w co bym watpil bo to o mikrometry chodzi to wal panewki i jazda dalej jesli jest to szukaj walu z korbami i tlokami no i przy okazji trzeba nowe pierscienie i uszczelke ale wtedy bedziesz mial silnik zylete tylko kwestia kasy ile chcesz w to wlozyc

pablo__89
10-02-13, 20:00
Panewki oem acl 300, acl race 500, skłaniam się w stronę race jeśli faktycznie są mocniejsze, pytanie ile za korby z tłokami a może od razu tłki doprażające p06.

jasiek09
10-02-13, 20:25
Ale wał przeorany :O:O:O:O

Yotomeczek86
10-02-13, 20:29
Jedyną sensowną rzeczą jaką możesz zrobić to wywalić to na złom i kupić drugi dół silnika...

Michał102
10-02-13, 20:30
Moim zdaniem to już się chyba nie nadaje do ratowania. Lepiej kupić zdrowy blok, wymienić pierścienie i poskładać. Pytanie tylko w jakim stanie jest głowica, bo może w niej też lepiej od razu remont zrobić.

Pół biedy jeśli sam sobie to wszystko poskładasz... gorzej, jeśli trzeba będzie za to płacić mechanikowi. To nie są małe koszty :-/

pablo__89
10-02-13, 20:31
Jedyną sensowną rzeczą jaką możesz zrobić to wywalić to na złom i kupić drugi dół silnika...

Bez sensu , w tej samej cenie mam remont + pewność

Yotomeczek86
10-02-13, 21:01
Ale co Ty chcesz remontować ? Zajechany wał napawać, szlifować ? Poczytaj że się tego nie robi w silnikach hondy... Zobacz kolego lepiej w jakim stanie jest głowica jeszcze (gniazda, prowadnice) bo tutaj też nie jest tani remont... Pewność będziesz miał taką że wydałeś lekko 4kzł i się wysrać to może równie szybko jak złożyłeś ;) Ja sam dół kupiłem za 450zł od tygryska, wymieniłem pierścienie i silnik pracuje jak nowiutki. Zero chlania oleju, zero stuków.. No ale jak widzę to Ty wiesz lepiej ;)

pablo__89
10-02-13, 21:29
Na co chcesz wydać 4k? Inny wał nominał + panewki 500zł

FaziRBK
10-02-13, 22:12
Ja widzę kolego, że Ty dalej jesteś nieświadomy jaki jest koszt remontu.
Dodaj do tego uszczelkę pod głowicę itd.
I tak jak kolega mówi co z tego, że zrobisz dół jak okaże się, że masz owal i to co poskładasz to znów się wysra, musisz to pomierzyć.
Dochodzi tez sprawdzenie głowicy bo ona tez może mieć coś do wymiany. Za 500zł to możesz ewentualnie słupek d14 kupić.
Bez obrazy, ale tak to jest jak kupuje się słupek d16z6 za 500zł z nadzieją, że będzie igła.

pablo__89
10-02-13, 22:26
Na upartego to głowicy nie trzeba ściągać, wszystko można zrobić od dołu, a gniazda sprawdzić jak tłoki wyjadą, mylę się?

Młody ŁDZ
10-02-13, 22:29
Dodaj do tego uszczelkę pod głowicę itd.
Itd, czyli ? Na tą chwilę wymieniłeś tylko UPG, którą tak czy tak trzeba będzie kupić niezależnie czy remontuje obecny dół czy wsadza kolejny.

pablo__89
10-02-13, 22:35
Ale rozmawiajmy proszę o dole, głowicę na razie zostawmy w spokoju.

klakier dohc
10-02-13, 22:38
zeby wyrmontowac zdrowy dol okolo 800czesci zdrowy w znaczeniu nie zatarty bez owalu remont glowicy jesli sa prowadnice wychechlane a pewnie sa tez w granicach 600 700zl takze sprawa do przemyslenia jeszcze koszty poskladania olej uszczelki byc moze rozrzad i wychodzi 3 klocki , na to sam od siebie bym sie nie rzucil , chyba ze wymodzisz cos swoimi silami to sprawdz stan glowicy jesli nadaje sie do uzytku , to szukaj dolu lub walu z korbami panewki pierscienie uszczelka i w tysiacu sie moze zmiescisz , jesli nie to pozostaje sprzedac walek z klawiatura zawor od vteca i pokrywke silnik sprzedac na aluminium i praktycznie zakup ci sie wroci i zapomnisz o problemie z panewkami , wtedy zostanie ci tylko szukac dobrego silnika ktory albo bedzie kosztowal z 1500zl albo znow bedzie do remontu , niestety taki los panewek z d16z6 na to nic nikt nie poradzi za dobre trzeba zaplacic

TLOKI dolem nie wyjda:D chyba ze je turbo wysra;Pkonstrukcja bloku nie pozwala

Yotomeczek86
10-02-13, 22:53
Mnie remont z nowym dołem, na częściach OEM kosztował 3000zł... I niema zlituj.. Albo dobrze, bez oszczędzania albo wcale !

pablo__89
10-02-13, 23:07
Mnie remont z nowym dołem, na częściach OEM kosztował 3000zł... I niema zlituj.. Albo dobrze, bez oszczędzania albo wcale !

Z robocizną?

Yotomeczek86
10-02-13, 23:16
Sam składałem z kolegą.. Więc jak widzisz, nie da się tanio i dobrze... Jedyne co zakład mi robił to planowanie i ogarnięcie głowicy

pablo__89
10-02-13, 23:21
Jakoś nie mogę tego ogarnąć, wylicz mi mniej więcej co za ile proszę.

klakier dohc
10-02-13, 23:31
usklada sie jak chcesz porzadnie zrobic a remont za 500zl typu panewka i wal to tylko przesunie kapitalny remont na nastepny miesiac bo i tak cos pierdyknie wczesniej czy pozniej , jak zrobisz sam dol to gora zacznie puszczac , jak bys zrobil sama glowice to dol pada bo kompresji nie ogarnie i albo musiz calosc albo wcale , mozesz sobie drugi dol podlozyc ale to ile pjezdzi to jak totolotek miesiac dwa rok a moze tydzien i kaput zrobi

Yotomeczek86
11-02-13, 00:09
Panewki, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowice, uszczelki wału i wałka, uszczelka pod dekiel, uszczelka pod miskę, uszczelka pod smoka, uszczelka przepustnicy, kolektorów, rozrząd, paski klinowe, olej, filtr, płyn chłodniczy, mtf do skrzyni, regeneracja sprzęgła, planowanie głowicy + docierania gniazd itp, warsztat, chemia (benzyna ekstrakcyjna, farba do silnika). Cen Ci nie podam, miałem dobra indywidualnie. Jeśli chcesz dobre ceny i pewny towar to tylko u Dzidy w Haparts.pl

kwiatu
11-02-13, 00:20
Jeśli np wymienisz pierścienie, wął panewki, wkoncu zacznie olej puszczać np na głowicy.
także nie opłaca się robić dwa razy, zaufaj...
dodatkowo co byś nie robił musisz kupić rozrząd... uszczelki itd też w ciul hajsu... biznesu na tym nie ubijesz...

RRa
11-02-13, 21:16
jak za 500zl to krzywdy nie ma
sry, ale na to, to robie tydzień...



Ja sam dół kupiłem za 450zł od tygryska, wymieniłem pierścienie i silnik pracuje jak nowiutki. Zero chlania oleju, zero stuków.. No ale jak widzę to Ty wiesz lepiej

x10
to co się nauczysz to twoje.

toby86
13-02-13, 16:08
Panewki oem acl 300, acl race 500,

yyyyyy 300 i 500 to ceny za panewki ??

pablo__89
13-02-13, 18:13
yyyyyy 300 i 500 to ceny za panewki ??

Tak

FaziRBK
13-02-13, 18:33
Nie wiem gdzie Ty to kupujesz ale na forum sprzedaje gosc za duzo nizsza cene panewki acla anizeli kwoty, ktore podales.

pablo__89
13-02-13, 18:42
Ale to są ceny za panewki korbowodowe i główne.

Jeśli bym kupił tłoki od innego silnika także po panewce i wymienił u siebie ten w którym poszła panewka to było by git?
Czy Honda dopuszczała do montażu tylko te korbowody których waga była taka sama, czy trzeba selekcjonować według wag ?
Jak ma się tolerancja otworu na panewkę tych korb do nowych panewek? cyfry na korbach oznaczają tolerancje w zakresie od 0 do 0,024 co 0,006

toby86
13-02-13, 22:07
razem za główne i korbowodowe to się zgodze.

CRX1
14-02-13, 02:18
pablo_89,nie zrobisz sam remontu silnika.Zadajesz naprawdę naiwne pytania ,nie starasz się zrozumiec zupełnie własnego tematu.Yotommeczek 86 próbuje Ci wytłumaczyć na czym polega remont i ma rację że koszt samych części jest od 3000 tys( z głowicą) zapomniał tylko dodać że żeby dokonać pomiarów potrzebne są przyrzady np średnicówka itp.Oraz inne narzędzia . Żeby wkładać jakiekolwiek tłoki ,to trzeba wiedzieć do czego się je wkłada.To co planujesz zrobić(np.demontaż tłoków dołem), to zwykła rzeżba bez przyszłości i poszukaj na forach podobnych tematów -zrobiłęm "pół remont" i pomocy bo silnik się wysrał

reaktor
14-02-13, 02:32
mam komplet na remont do d16 mialem pod kompresor robic
mam acl race pod d16
główne i korbowodowe+thrust washer za 370 komplet oddam
mam śruby głowicy arp , usczelniacze i pierscienie
peace
gratis dorzucam film instruktażowy z remontem :D

ale fakt że warto by konkretnie pomierzyć blok
ale jeśli nie żłopał oleju w mega ilościach to nie powinno byc problemu

Michalll_1991
14-02-13, 11:36
gratis dorzucam film instruktażowy z remontem :D

ej ej my za niego płaciliśmy :P

jak ktos powiedzial wez to rozbierz, obadaj głocie i ewentualnie sprzedaj jak sie nadaje , reszte na złom i sie zwróci może. albo zrob sobie stół z bloku :P
A swoja droga ganiasz Romiego ? z tego co pamiętam wystawiony był za 400 i stan nie był podany w ogłoszeniu, pytales na PW ?

airman
14-02-13, 11:42
ej ej my za niego płaciliśmy :P

Właśnie :P

reaktor
14-02-13, 11:57
ej ej my za niego płaciliśmy :P

?

oddam swoją kopie :D

BlachaKSA
14-02-13, 17:29
Witam może się podłącze do tematu . Mam civica d15b7 z czapką z Z6 i pojawił się taki problem , od remontu kapitalnego przejechane zostało ok 30 tyś w remont było włożone 3500 zł robił go poprzedni właściciel u ogarniętego mechanika który zna się na hondach chyba najlepiej w mieście , wszystko pewne bo z naszego forum toruńskiego , ponadto auto jeździ na vavoline 5w50 pełen syntetyk i nie trzeba go było dolewać ani razu po 7 tyś od wymiany i tu nagle słyszę jakby panewkę dźwięk niby słabo słyszalny ,ale jest . raczej nie są to zawory bo jeden lekko klepie ,a tamten dźwięk pojawia się tylko przy pewnej prędkości obrotowej taki typowy stukot . Teraz moje pytanie co z tym zrobić , czy mogę wymienić tylko panewkę jak się okaże że to jednak ona skoro silnik wydaję się zdrowy , czy muszę zrobić ponowny remont przez co się załamię psychicznie i chyba skocze z mostu :P czy może się nie przejmować za bardzo zalać świeży olej bo ten już się pewnie trochę przepalił i dźwięk po prostu zniknie . Proszę pomóżcie

toby86
14-02-13, 19:37
panowie nie dołujcie chłopaka, jeśli ma się troche pojęcia o mechanice i umiejętności manualne to remont nie będzie taki straszny. Fakt faktem są potrzebne specjalne przyrządy i do tego worek pieniędzy na nowe graty ale to jest a raczej powinno być wliczone i ujęte. Kup sobie zdrowy dół D16 z wałem i działaj. Głowice nie zrobisz sam na tip top ale np polerke kanałów możesz ogarnąć, panewki, pierścienie tłokowe też sam wymienisz, musisz tylko się w to zagłębić bo drobny błąd może być kosztowny ;)

CRX1
14-02-13, 19:42
Najpierw trzeba dokładnie zdiagnozować miejsce z którego pochodzi stukanie.Wymiana oleju napewno wyciszy stukanie.Najprościej podjechać do tego mechanika i niech on się wypowie -zna silnik ,radzę nie czekać .Jak sam potrafisz ustalic miejsce i np okaże się ,że podejrzewasz panewkę ,to ściągasz miskę i sprawdzasz czop i panewki .

klakier dohc
14-02-13, 19:42
Kolego BlachaKSA lepiej rozbierz dol i wymien panewki o ile jeszcze walu nie przytarlo jak tak pojezdzisz jak teraz to niestety ale korba wyjdzie bokiem z reguly na drugim tloku od strony rozrzadu korby wylatuja:D

FaziRBK
14-02-13, 20:20
Tak jak klakier mówi, ja bym się tym nie ruszał bo Ci panewkę obróci i będzie po imprezie.

Michał102
14-02-13, 20:25
Tylko przydałoby się więcej info... w jakim przedziale obrotowym klepie, czy klepie na zimnym czy na ciepłym itd.
Najlepiej jakbyś zapodał filmik. Nie każde stukanie/pukanie/klepanie to na 100% panewka. Ludzie za szybko popadają w panikę ;-)

Brylant1
14-02-13, 23:56
U mnie też coś klepie tylko podczas jazdy i przy minimalnym obciażeniu silnika, na postoju cisza, czasem puka czasem jest cisza niema na to reguły, pzejeździłem z tym jakieś 20kkm, i dalej klepie, panewka by się już dawno obruciła wg mnie, jakieś pomysły co to może być?

Michał102
15-02-13, 10:10
Stetoskop do ręki i po kolei wszystko trzeba obsłuchać... osprzęt silnika też. Podjechane łożysko alternatora potrafi wydawać identyczny dźwięk co stukająca panewka.

W moim poprzednim silniku (D14A4) też coś klepało, było to zaraz po zakupie auta i bardzo mnie to niepokoiło. Objeździłem kilku mechaników i wg ich opinii była to panewka lub sworzeń na tłoku. Wiecie co się okazało? Filtr paliwa sobie dyndał i walił o ścianę grodziową;). Oczywiście doszedłem do tego sam, bo mechanicy by mnie pewnie wcześniej na grube siano pierw naciągnęli ;-).

Także powtarzam - nie wszystko co puka to 100% panewka:). Nie dajcie się zwariować:)

Zmieniony wałek rozrządu też potrafi dziwnie hałasować. Obsłuchajcie sobie na YT jak klepią ostre wałki w D-serii. Ja w swoim Y8 mam wałek z Y2 i silnik gdy jest zimny pracuje trochę jak diesel;). Oczywiście klekot jest dużo cichszy, ale nie pracuje to już tak cichutko jak seryjny silnik. Do tego kasowniki VTEC'a nie są już pierwszej młodości i też mogą jakiś dźwięk wydawać. Olej też może mieć jakiś wpływ na dźwięk - jak docierałem silnik na mineralu, a następnie na półsyntetyku, to silnik był cichszy... gdy zalałem docelowy syntetyk (MOTUL 5W40), to silnik zaczął pracować słyszalnie głośniej gdy jest zimny.

Brylant1
15-02-13, 12:15
Z tym stetoskopem to dobry pomysl tylko ze na pastoju jest cisza. Stuka tylko podczas jazdy powiedzmy przy minimalnym obciazeniu silnika (utrzymywanie predkosci). W zakresie obrotow 2-3krpm mniej wiecej. Najgorsze jest to ze stukanie nie wtstepuje ciagle, raz stuka a raz nie a to utrudnia diagnoze.

Michał102
15-02-13, 12:41
Skoro raz stuka, a raz nie dokładnie w tych samych warunkach, to sprawy silnikowe bym raczej wykluczył. Mimo wszystko stetoskopem warto motor obsłuchać, bo na nim usłyszysz każdy najdrobniejszy szmer, który gołym uchem jest niesłyszalny:)

Michalll_1991
15-02-13, 12:48
Stuka tylko podczas jazdy powiedzmy przy minimalnym obciazeniu silnika (utrzymywanie predkosci). W zakresie obrotow 2-3krpm mniej wiecej. Najgorsze jest to ze stukanie nie wtstepuje ciagle, raz stuka a raz nie a to utrudnia diagnoze.

mam to samo i bylo to poruszane w jakims temacie "stukanie w kabinie" czy jakos tak ;)

Michał102
15-02-13, 12:52
jakims temacie "stukanie w kabinie" czy jakos tak

No i tam właśnie doszli do tego, że stuka filtr paliwa ;-)

Brylant1
15-02-13, 13:05
Watpie zeby u mnie przyczyna byl filtr paliwa. Stuki sa rytmiczne i i ich czestotliwosc rosnie wraz z obrotami. Musze gdzies ten stetoskop dorwac tylko nie wiem skad.

reaktor
15-02-13, 13:31
przyłoż szklanke :D

Michał102
15-02-13, 14:00
Musze gdzies ten stetoskop dorwac tylko nie wiem skad.

Z Allegro ;)

BlachaKSA
15-02-13, 17:20
Mi mechanik obsłucha dziś właśnie stetoskopem , i mam nadzieje że się wyjaśni , u mnie dźwięk jest słyszalny tylko gdy podniosę maskę i dokładnie słucham dając gazu przepustnicą ,w kabinie nic bym nie usłyszał .

CRX1
16-02-13, 00:36
Brylant1,prosty ,nie drogi:
http://allegro.pl/stetoskop-samochodowy-castex-bydgoszcz-i2964874377.html

kwiatu
16-02-13, 02:54
Watpie zeby u mnie przyczyna byl filtr paliwa. Stuki sa rytmiczne i i ich czestotliwosc rosnie wraz z obrotami. Musze gdzies ten stetoskop dorwac tylko nie wiem skad.

jeśli nie masz dostępu do stetoskopu to polecam wziąć długi śrubokręt ;) rączke przy uchu, a metalowa część do bloku/elementu który podejrzewasz o pukanie.
pozdro.

Brylant1
16-02-13, 07:24
Powatarzam juz kolejny raz ze stuka tylko podczas jazdy, wiec sruboktet na nic.mi sie zda.

Michał102
16-02-13, 09:59
Z Twojego podpisu wnioskuję, że jesteś mechanikiem, więc powinieneś wiedzieć, że jak czegoś nie słychać gołym uchem gdy nie jest obciążone, to na stetoskopie może być słyszalne:). Dzięki temu mógłbyś zawęzić "grono podejrzanych" :cool:

jasiek09
16-02-13, 10:02
Albo spróbuj mocno zaciągnąć ręczny i ruszyć, wtedy może być słychać

skolopendra
17-02-13, 20:20
najlepiej jechać po górkę na 5 biegu 60km/h

to się dowiesz

w_rebacz
18-02-13, 17:28
no jadę te 60 km/h na 5 i co ? co się dowiem?

Michalll_1991
18-02-13, 17:50
zapewne bedzie miał ciezko i jak panewki to bedzie tłuc... ?

RRa
18-02-13, 17:50
po pierwsze nie pisz na forum podczas jazdy. to niebezpieczne.

pod większym obciążeniem dowiesz się czy panewki mówią papa

Brylant1
19-02-13, 04:03
Przeciez napisalem ze przy minimalnym obciazeniu stuka. Przy wiekszym obciazeniu jest cisza, z reszta nie wazne, dziekuje za celne uwagi szczegolnie tym ktorzy maja problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

w_rebacz
19-02-13, 10:45
Dokładnie, mam to samo co @Brylant1 i co jeden to mądrzejszy... Jeżdżę już tak ponad pół roku, panewy też podmieniałem i jest to samo, mimo że "ruszałem" jak niektórzy nie radzili i nie obróciło... Uwierzcie że upalać lubię i silnik nie ma lekko, pozdrawiam

pablo__89
29-03-13, 00:20
ej ej my za niego płaciliśmy :P

jak ktos powiedzial wez to rozbierz, obadaj głocie i ewentualnie sprzedaj jak sie nadaje , reszte na złom i sie zwróci może. albo zrob sobie stół z bloku :P
A swoja droga ganiasz Romiego ? z tego co pamiętam wystawiony był za 400 i stan nie był podany w ogłoszeniu, pytales na PW ?

Oczywiście nie odbiera telefonu.
Jasne że pytałem, miał być ok. Przecież nie jechał bym 300km po silnik po panewce.
Dół nadawał się do szlifu więc poszedł na złom.
Góra też nie lepsza, więc jutro idzie w ślady bloku.

Może sam Romi zechce się wypowiedzieć w temacie, co jak co na forum się loguje.
Nie długo jadę do łodzi na szkolenie z pracy, to może zahaczę o Piaseczno.

Michalll_1991
29-03-13, 16:43
mogłeś go u mnie zezłomować :P

Yotomeczek86
30-03-13, 14:25
Dokładnie, mam to samo co @Brylant1 i co jeden to mądrzejszy... Jeżdżę już tak ponad pół roku, panewy też podmieniałem i jest to samo, mimo że "ruszałem" jak niektórzy nie radzili i nie obróciło... Uwierzcie że upalać lubię i silnik nie ma lekko, pozdrawiam

Ja jeździłem 2 lata z takim dźwiękiem i się nie obróciło nic.. No ale wał na śmieci i korby też. A jak ktoś sobie zakłada do zajechanego wału nowe panewki to co się dziwić że nadal stuka.. To nie jest traktor ursusa że wkładasz byle co i jeździ.. Na drugi raz nauczcie się że remont to nie tylko wymiana części ale i pomiary owalizacji tuleji, pomiary wału... Jak się tego nie zrobi to potem ktoś wyskakuje na forum że zrobił remont i mu stuka, olej pali i kij wie co jeszcze.. Oszczędzając zapłacicie 2 razy ;)

w_rebacz
30-03-13, 15:28
Ja jeździłem 2 lata z takim dźwiękiem i się nie obróciło nic.. No ale wał na śmieci i korby też. A jak ktoś sobie zakłada do zajechanego wału nowe panewki to co się dziwić że nadal stuka.. To nie jest traktor ursusa że wkładasz byle co i jeździ.. Na drugi raz nauczcie się że remont to nie tylko wymiana części ale i pomiary owalizacji tuleji, pomiary wału... Jak się tego nie zrobi to potem ktoś wyskakuje na forum że zrobił remont i mu stuka, olej pali i kij wie co jeszcze.. Oszczędzając zapłacicie 2 razy ;)

Nie jest to regułą z tego co wiem można próbować, czasami się uda. Chociaż wiadomo że też tego nie polecam. Ja akurat nie miałem wyboru(kasa i nie tylko), spróbowałem i się nie udało(no chyba że to nie panewka:D), ale trudno... Póki co jeździ, a jeśli nawet się wy#@a to i tak trzeba drugi zdrowy słupek i od razu wszystko na czynniki pierwsze, bo niestety ciężko jest trafić tak na prawdę całkowicie zdrowy egzemplarz. Tak czy inaczej na własnej skórze odczułem że jak coś robić to porządnie, a to że Honda to nie Ursus pozostawiam bez komentarza ;).

medyss
30-03-13, 16:12
To nie jest traktor ursusa że wkładasz byle co i jeździ..

Uwierz że nawet w tym lepiej zrobić kapitalny niż potem się pier*olić w żłopanie oleju albo kopcenie :D

U mnie na zimnym coś ostro postukuje ale tylko na zimnym... Popracuje 30-60 sek i już przestaje i to też tak różnie, bo od 1 do 2 tys obr słychać te postukiwanie ale jak silnik się rozgrzeje to tylko cyka, to też może być coś poważnego ? Bo odgłosy dochodzą od głowicy :P

jasiek09
30-03-13, 18:58
Nie obrażajcie tu ursusa