PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Hondy Civic - na co zwracać uwagę



matulik
07-02-13, 15:12
Witam.
Od pewnego czasu noszę się zamiarem kupienia nowego samochodu. Wybór padł na Honde Civic VII generacji.
Generalnie najbardziej odpowiada mi wersja z silnikiem diesla - 1.7 CTDi.

Moje pytanie brzmi - na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu/zakupie tego samochodu? Napewno macie doświadczenie w tych sprawach, wiecie jakie są słabe punkty tego samochodu.
Przeczytałem coprawda prawie cały temat odnośnie tego samochodu na tym forum, jednak napewno macie jeszcze jakieś szczególne uwagi, które umykają przy oglądaniu samochodu, a kupujący dowiaduje się o nich dopiero po kupnie i przejechaniu pewnej ilości kilometrów. Chodzi o sam silnik jak i resztę auta.

Nie jestem specjalistą od samochodów (przy kupnie oczywiście wezmę kogoś kto mi pomoże wszystko sprawdzić) ale zawsze warto wiedzieć więcej, niż mniej :)

Vampir_Va
07-02-13, 15:19
Spasowanie wszystkich elementów i czy ruda nie wyłazi .
Poza tym 1.7 Isuzu, to nie jest Honda.....;)

matulik
07-02-13, 15:36
Spasowanie wszystkich elementów i czy ruda nie wyłazi .

A jakieś konkretne miejsca? Czytałem, że trzeba patrzeć szczególnie na klapę bagażnika. Są jeszcze jakieś inne 'słabe strony'?

bunkerites
07-02-13, 15:38
Pierwsze co to sprawdz kompresje silnika,nastepnie tak jak napisal Vampir_Va czyli blacha,moze trafisz na bezwypadkowy... :)

Krzysztof1969
08-02-13, 12:20
Silniczki reflekt.
Klimatyzacja
Bujany fotel
Ogrzewanie
Łożyska skrzyni-szum
Spryskiwacz tył
Komputer

mloodzian
08-02-13, 13:07
to jest 1.7 diesel wiec łożyska skrzyni nie dotyczą modelu EP4 z silnikiem 4ee2

matulik
08-02-13, 19:27
Ok, dzięki wielkie za rady, jutro najprawdopodobniej będę oglądać samochód. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

jcknovel
08-02-13, 21:29
rozgrzej silnik i podczas jazdy daj parę razy ostro w gaz do 4500obr/min. Jeśli nie wyskoczy "check" to wszystko OK z silnikiem.
Typowy problem z tym silnikiem to zamulanie turbiny emerycką jazdą. Sprawdzić też można poziom płynu chłodniczego (jeśli poniżej min to jest wyciek).
Więcej problemów z silnikiem nie ma.
Mój ma prawie 270tyś km (60 tyś przejechałem bez awarii) a od 20tyś km mam 120KM/270Nm więc już nawet to jeździ.
Tylko ja kupiłem samochód od rodziny więc byłem pewny stanu technicznego.

z usterek wspólnych VII generacji (szczególnie denerwujących) to stukająca maglownica.

Krzysztof1969
08-02-13, 21:57
Im więcej usterek znajdziesz tym mniej zapłacisz jak będziesz negocjował.

matulik
09-02-13, 19:09
Byłem dziś oglądać samochód. Wg właściciela elementy nie były nigdy lakierowane i może to być prawdą. Elementy dobrze dopasowane (oprócz tylnego zderzaka, ale na wstępie właściciel powiedział że ktoś się na parkingu lekko oparł, ale to minimalne zadrapanie i przemieszczenie zderzaka).
Silnik działa dobrze, równo, nie ma problemów z 'check'. Płyny w porządku. Zawieszenie nie stuka, auto dobrze się prowadzi.
Jedyne ogniska rdzy znalazłem właśnie na tylnej klapie.
Problemem jest niedziałające pokrętło od temperatury nawiewu (leci tylko ciepłe, nie zmienia wogóle temperatury). Klimatyzacja manualna. Czy miał ktoś z tym problem? Jest to kosztowne? Próbowałem znaleźć używany panel nawiewu, niestety nie znalazłem narazie do wersji z manualną klimatyzacją, więc nie wiem ile to może kosztować.
Drugim mankamentem jest lekko przestawiona kierownica do prawa (gdy jedziemy prosto) - to chyba wina złej zbieżności?

Samochód właściciel wycenia na 13500 do negocjacji, jak myślicie, warto?
http://www.rzeszowiak.pl/rok-produkcji-2002-pierwsza-rejestracja-2003-17-cdti-3370601

mloodzian
09-02-13, 19:21
wina złej zbierzności albo auto walnięte i krzywe, weż miernik grubości lakieru skalibruj go dobrze i wtedy mozesz ocenić malowanie elementów, chyba że jesteś profi z motoryzacji to możesz zobaczyć w dobrym słońcu czy lement był malowany, ale jak ktoś malował auto w naprawdę w profesjonalnym zakłądzie lakierniczym to tylko miernikiem możesz coś poradzić.

Pokrętło nawiewu to albo spadła linka z mechanizmu albo mechanizm na ścianie grodziowej od strony komory silnika tam jest zaworek który jest regulowany linką.

jcknovel
09-02-13, 21:08
to auto ma 10 lat więc lakierem bym się nie przejmował. U mnie na zderzakach, drzwiach są obtarcia z racji wieku, dziwne jakby ich nie miał.
Zderzaki, progi, ranty drzwi powinny być porysowane :) .
Też po wymianie jednej końcówki lekko mam skrzywioną kierownicę, tylko sprawdzić trzeba czy nie ściąga.
Przebieg trochę mały :) i trochę "standardowy" powinno być 100tyś. km więcej ale dla diesla to żaden przebieg.

mloodzian
09-02-13, 22:12
Chłopie co ty gadasz "powinny być porysowane" ja mam jedno z aut w domu rocznik 2004, 96 tyś przelotu i nie ma nawet jednej rysy a lakier jest w stanie idealnym jak z fabryki, jak bym zafundował mu detailing to wyglądał by jak z lakierni. Jak właściciel dba o auto to nie będzie miało rysy a jak jest lewy i jeździ po parkingach ocierając sie o inna auta lub słupki do tego jeździ na myjnie automatyczne to lakier jest zniszczony i wygląda jak matowy.

Także nie pisz, że auto ma mieć rysy bo tylko pokazujesz swoją nieudolność w jego prowadzeniu, obsłudze i dbaniu o wygląd

jcknovel
10-02-13, 01:07
przedni zderzak mam od spodu porysowany, w chłodnica od spodu też nieciekawie wygląda, na masce parę odprysków od uderzenia kamykami, na drzwiach trochę smoły a to tylko normalna jazda ok 30tyś km rocznie po drogach.
Wyglądem się nie przejmuje fakt (to tylko samochód 11 letni jak ten z ogłoszenia), ale te rysy nie powstają z mojej winy tylko z jazdy po drogach, chyba że samochód stoi sobie w garażu.
U mnie stan techniczny i silnik muszą być idealne bo samochód zarabia na siebie (dlatego diesel) i kolejny.

Co do auta z ogłoszenia to polecam.
Jeśli mechanika silnika jest bez zarzutu co można go wzmocnić i już będzie rakieta.
Na forum astry jest parę wykresów podobnego silnika i nie mają problemów.
Na miasto nie polecam, krótkie biegi i sprzęgło męczą (lepsza benzyna). Na trasy idealny.

bunkerites
10-02-13, 09:15
Przebieg trochę mały i trochę "standardowy" powinno być 100tyś.

przebieg moze byc orginal :),auto z 03r i 170tkm,gdyby mial 90 tkm to juz mozna myslec ze licznik byl zmieniony:)

Co do rys itp,ludzie opanujcie sie:).Normalne jest ze lakier sie rysuje.Auto 10 letnie wiec ma prawo do zadrapan,rys itp.Najwazniejszy jest silnik oraz stan techniczny pojazdu.Jesli ktos szuka auta ktore bylo w 100% bezwypadkowe to zycze powodzenia.Nawet ludzie nie maja pojecia jakimi autami jezdza a mysla ze 100% bezwypadek!.bez obrazy:)

jcknovel
10-02-13, 10:53
mój jak był sprowadzany w 2007 miał 150 000 km na liczniku (5 lat), więc przebieg zależy kiedy był sprowadzony. Civic z dieslem tylko zagranicą były sprzedawane (przedlift nie ma podgrzewacza paliwa).
Ale ten silnik u mnie przy 250tyś km na hamowni miał 106KM, czyli dopiero się dotarł.

W samochodzie bym sprawdził jeszcze osłonę przeciwbłotną pod silnikiem, czy jest cała. Często mechanicy jak tam grzebią tu urwą spinki i potem jest problem że przy cofaniu w śniegu urywa. U mnie była urwana i woda się lała na alternator (spalony) i czyjniki Pierburg do sterowania turbo.

matulik
10-02-13, 11:19
A macie może jakieś doświadczenie z wymianą grilla w tym samochodzie? Niektóre wersje z przed liftu mają założony albo przedni zderzak z wersji poliftowej (z tego co wyczytałem dopasowanie jest takie same) lub wycinany ten stary grill i wsadzany nowy.
Dużo ładniej auto wygląda z czarnym grillem, trochę łamie ten jednolity kształt przodu.

bunkerites
10-02-13, 11:53
Chcesz wymienic grill w przed lifcie? jest to bardzo proste

matulik
10-02-13, 12:09
Chcesz wymienic grill w przed lifcie? jest to bardzo proste
Tak, w wersji przed liftem.
Ten grill można zdemontować poprostu i włożyć nowy? Z tego co widzę jest on razem ze zderzakiem. Czy wymaga jakiś większych lub mniejszych zabiegów?

Mam jeszcze jedno pytanie. Od czego zależy, że w niektórych egzemplarzach jest szarawa kierownica i tapicerka a w niektórych czarna(tak jak w linku powyżej)?

bunkerites
10-02-13, 18:43
mamatulik Wiec po kolei.Potrzebujesz brzeszczot,pilnik badz szlifierke,Kolki plastikowe 4 szt 10mm,4 Sruby M6+podkladki po 2szt na srube+ spinki metalowe.Sciagasz zderzak,wycinasz stary grill,szlifujesz pozostalosci po grillu.W zderzaku masz natrasowane fabrycznie gdzie masz wiercic.U gory robisz 4 otwory pod Kolki plastikowe 10mm a na dole pod sruby M6.Zakladasz poliftowy grill i skrecasz

tu masz foto zapozyczone gdzie masz wycinac stary grill
http://images42.fotosik.pl/762/925e8a97e3eeb832med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images38.fotosik.pl/1941/a32e515ac15890cemed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images34.fotosik.pl/554/fb47811c5c14890c.jpg (http://www.fotosik.pl)

matulik
14-02-13, 08:30
Wygląda to faktycznie prosto, dzięki wielkie :)
Samochód zakupiony. W warsztacie wykryty tylko problem z tulejką na wahaczu i na stabilizatorze.

Dzięki wszystkim za pomoc :)

bunkerites
15-02-13, 08:06
Sporta kupiles ?

matulik
15-02-13, 17:22
Sporta kupiles ?
Nie, zwykłą, link bodajże na pierwszej stronie.

bunkerites
15-02-13, 21:29
no tak :)..wiec polecam zrobic maly lift na sporta..duzo nie kosztuje a oko cieszy :)