PDA

Zobacz pełną wersję : Czarny olej juz po kilkuset km od wymiany.



pepe1980
13-11-07, 12:37
:szukaj: :szukaj: :szukaj: :szukaj: :szukaj: - i nie pomogło


Czym może być spowodowane ze w mojej d15z3 olej przy wymianie jest czarny,,, robi się czarny już po pierwszych kilkuset kilometrach

Dodam iż:
Przebieg 142kkm - (do tego jestem pewien)
Wymiana oleju zawsze z filtrem co 10Kkm
Olej Castrol magnatec 10w40
Samochód śmiga, brak złych objawów, nie bierze oleju ani nic z tych rzeczy
gdzie szukać przyczyny i rozwiązania ,, a może taka specyfika

Kekacz
13-11-07, 13:05
Taka specyfika. Nie ma się czym martwić.
Olej spełnia po prostu swoje zadanie i chłonie wszelkiego rodzaju syfy, nieczystości.

pepe1980
13-11-07, 13:38
zastanowiłem się nad tym dopiero jak przy zmianie oleju zobaczyłem Renault 19 któremu zlewali olej połsyntetyczny po 15 kkm,, olej był o kolorze identycznym jak wlewany,,,,a u mnie czarny jak smoła

ale dzięki za podpowiedź,, jakoś mniej się martwie

Kekacz
13-11-07, 13:42
Zawsze jest jeszcze archiwum grup dyskusyjnych :)

>>Tutaj << (http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/tree/browse_frm/thread/1111f64b75ff4e79/2fcc7b52f0d6b71c?rnum=1&q=kolor+%2Boleju+group%3Apl.misc.samochody&_done=%2Fgroup%2Fpl.misc.samochody%2Fbrowse_frm%2F thread%2F1111f64b75ff4e79%2F1ff5614308039397%3Flnk %3Dst%26q%3Dkolor%2B%252Boleju%2Bgroup%253Apl.misc .samochody%26#doc_2fcc7b52f0d6b71c) jest dyskusja na ten temat

iro
13-11-07, 17:46
U mnie tez był czarny zaraz po wymianie do momentu wymiany uszczelki pod misą olejową.
Po zdjęciu misy okazało się że na dnie jest dużo czarnego syfu, który nie spływa korkiem spustowym. wszystko opłukałem, wyczyściłem i jest cacy- olej czyściutki a przejechałem ze 3 tyś. km.

Boniar
14-11-07, 10:09
trzeba by przeplukać silnik przed zalaniem nowego oleju ale raczej nikt tego nie robi (wyj.- Iro) :)

Motyl
14-11-07, 10:59
Castrol tak ma, że robi się ciemny. Inne oleje potrafią być dużo jaśniejsze.

TENCIO
14-11-07, 11:20
silniki jezdzace na castrolu (tym kupowanym u nas) maja sporo nagaru stad pozniejszy kolor. bylem przy plukaniu d14 po castrolu i to co wylecialo z silnika mozna bylo uzyc jako zaprawe tynkowa.

[ Dodano: Sro 14 Lis, 2007 ]

trzeba by przeplukać silnik przed zalaniem nowego oleju ale raczej nikt tego nie robi (wyj.- Iro) :)

ja tak robie i sporo ludzi kupilo u mnie plukanke motula. bardzo fajna sprawa, szczegolnie jak nie znamy historii auta i co bylo do niego wlewane, lub jak czesto wymieniane

Boniar
14-11-07, 11:26
ja tak robie i sporo ludzi kupilo u mnie plukanke motula. bardzo fajna sprawa, szczegolnie jak nie znamy historii auta i co bylo do niego wlewane, lub jak czesto wymieniane

a widzisz codziennie się człowiek czegoś nowego uczy - zbliża mi się wymiana i może też użyje tego cleanera

swoją drogą - istnieje ryzyko rozszczelnienia silnika po tym ?

TENCIO
14-11-07, 12:30
z powodzeniem plukalem swoje ex b16a2 , teraz b18c6, d16z6 mojej dziewczyny. znajomy przechodzil z minerala na polsyntety w d14 i tez plukal. zadnych plam i wyciekow. wymienilem te auta ktore po plukaniu widzialem na wlasne oczy, a sprzedalem tego znacznie wiecej. jezeli zblizasz sie do wymiany to moze namowie cie na olej motula rowniez?

abarth81
14-11-07, 20:00
U mnie olej do przebiegu około 2,5 do 3 tys km jest koloru herbacianego dopiero pózniej zaczyna ciemniec,przebieg auta 150 tys, olej Motul 10w40 synergie...... :d

TENCIO
15-11-07, 03:14
duzo jeszcze zalezy wlasnie na jakim oleju silnik pracowal wczesniej. z doswiadczenia wiem ze po wpominanym przeze mnie plukaniu oliwa duzo dluzej zachowuje jasny kolor

mirasek
15-11-07, 09:08
Mi olej zaczyna wyraźnie ciemnieć po ok. 7-8 tys.km, stricte czarny nie był nigdy. Jeśli mój cały silnik wygląda tak jak pod pokrywą zaworów to jest wyjątkowo czysty. Wymiana oleju bez żadnych płukanek. Też leje Castrol 10W40 (z przyzwyczajenia...). Rozumiem że filtr oleju zmieniasz przy każdej wymianie?

pepe1980
15-11-07, 09:12
Mi olej zaczyna wyraźnie ciemnieć po ok. 7-8 tys.km, stricte czarny nie był nigdy. Jeśli mój cały silnik wygląda tak jak pod pokrywą zaworów to jest wyjątkowo czysty. Wymiana oleju bez żadnych płukanek. Też leje Castrol 10W40 (z przyzwyczajenia...). Rozumiem że filtr oleju zmieniasz przy każdej wymianie?

zawsze wymieniam filtr,,, no nic chyba po prostu zrobię te 10kkm i wymienię na inny półsyntetyk

smar
15-11-07, 20:31
zawsze wymieniam filtr,,, no nic chyba po prostu zrobię te 10kkm i wymienię na inny półsyntetykhmmm, czy to jest standard? ja wymieniam co 15 tys. Czy powinienem skrócić czas pomiędzy wymianami? Hondzia ma 160 tys, na półsyntetyku.

_WALDI_
16-11-07, 00:59
Im krócej jeździsz od wymiany do wymiany tym lepiej! Ja wymieniam co 8k km. I też leje 10W40 ( Mobil 1 ) a olej jest przy zlewaniu bardzo ładny.

pepe1980
16-11-07, 10:35
hmmm, czy to jest standard? ja wymieniam co 15 tys. Czy powinienem skrócić czas pomiędzy wymianami? Hondzia ma 160 tys, na półsyntetyku.

u mnie zawsze był wymieniany co 10Kkm i tego sie będę trzymał, mój mechanik też sugerował ze mozna jeździc do 15kkm ale ja lubię swoją hanię :-)

iro
16-11-07, 11:38
Im krócej jeździsz od wymiany do wymiany tym lepiej! Ja wymieniam co 8k km. I też leje 10W40 ( Mobil 1 ) a olej jest przy zlewaniu bardzo ładny.

A może zmieniać olej przy każdym tankowaniu :) Wydaje mi się że 10kkm można spokojnie przejechać a nawet trochę więcej. Serwisy ASO zalecają częstą wymiane bo dla nich to kasa zwłaszcza jak samochód jest na gwarancji.

TENCIO
16-11-07, 12:48
olej ma to do siebie ze z czasem sie przepracowywuje i traci wlasciwosci. nie mowie tu o oliwach przeznaczonych do dluzszych przebiegow Tzw. specyfikow pod dany model i marke. 10.000km przyjmuje sie jako optimum , ale jezeli ktos jezdzi bardzo dynamicznie i szczegolnie tyczy sie to hondy, ktora pracuje w wyzszych temp i przy wyzszych obrotach niz wiekszosc aut mozna ten przebieg skrocic.

_WALDI_
16-11-07, 15:44
A może zmieniać olej przy każdym tankowaniu :) Wydaje mi się że 10kkm można spokojnie przejechać a nawet trochę więcej. Serwisy ASO zalecają częstą wymiane bo dla nich to kasa zwłaszcza jak samochód jest na gwarancji.

To zależy czy tankujesz co 8K czy co 10k :bicie: głupia uwaga.

Silniki Hondy lubią wysokie obroty i lepiej częściej zmienić olej. A widziałem nie jeden silnik bo pracowałem troszkę w ASO Hondy jako mechanik :)