Zobacz pełną wersję : D16Y7 z osprzętem D14A8, co dalej?
Sunstrider
05-02-13, 20:29
Witam. Obecnie w mojej hondzi jest blok silnika z D16Y7, głowica i reszta z D14A8. Blok był zmieniony ponieważ poprzedni silnik zaczął dziabać konkretną dawkę oleju. Chciałbym osprzęt z D14A8 zamienić na inny aby osiągnąć więcej mocy, wymiana głowicy również wchodzi w grę. Chciałbym ugrać około 115-120KM, więcej mi nie potrzeba. Dała by rade głowica z D16W3 oraz cały osprzęt z tego silnika aby osiągnąć taką moc? Liczę na jakieś propozycję z waszej strony. :)
nie paluj tego zestawu. masz batdzo wysoki AFR i wypalisz gniazda zaworowe
co do reszty to chcesz 125 KM to glowica z Y8 komp p28 przejscie na obd 1 i strojenie
Sunstrider
05-02-13, 22:19
Na jaki koszt trzeba by się przygotować w tym przypadku? :)
Przy przejściu na np. D16W3 trzeba było by kopać w wiązce?
musisz i tak kopać w wiazce
koszt to zależy czy sam robisz czy zlecasz komuś.
upewnij sie czy czasem te głowice nie różnią się tylko wałkami. sprawdź srednice zaworów, kanałów dolotowych. może wyjdzie że wystarczy elektryke i wałek zmienić :_)
klakier dohc
07-02-13, 00:35
z tymi glowicami to masz racje i prawdopodobnie sa takie same z tego co wiem to d14a8 i d16w3 czy d16b2 maja np srednice dolotowych kanalow 42 a np d16y7 ma 40 albo i 38 dokladnie nie pamietam , co do wielkosci zaworow to nie wiem na 100:% pojemnosc komor spalania:??? tez by pasowalo z grubsza porownac czy czasami glowica z d14 tego setupu nie odprezyla chociaz watpie;) co do elektryki to jakby popasowac okompa pod podobne obd to duzo roboty nie ma w sumie to chyba d14a8 i d16w3 obd maja tajie samo bo i jedno i drugie bylo w poliftowej angielce>
głowica d14a8 jest taka sama jak d16w3 oprócz wałka i dopręża dół d16y7 (mniejsza komora spalania)
komp z d16b2 byłby chyba p&p do wiązki d14a8 (wtryski sterowane parami, kostki jak obd1), lub przeróbka na pełne mpfi i normalne obd1
od '99 szły d14z4 i d16w3 już na obd2
Sunstrider
07-02-13, 08:19
Dobrze wiedzieć. Też właśnie już gdzieś czytałem że głowica z d14a8 dopręża dół d16y7. Czyli w sumie zrobienie z niego d16w3 nie było by większym problemem. W sumie wystarczyło by wymienić kompa, wałek, kolektor ssący no i przerobić nieco wiązkę? A co z aparatem zapłonowym? Obecnie mam ten z D14A8.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.