Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Otwór centrujący 56.1 a 56.6



Hartke
12-11-07, 16:01
Witam bracia i siostry.

Mam taki problem że chce kupic opony zimowe od razu z felgami, no i wiadomo że trzeba kupic z dopasowanym otworem centrującym czyli 56,1 mm ale kurde cięzko dostac takie felgi z dobrymi oponami , no chyba że ze sklepu nówki :( Czy jeśli kupie z ot. cent. 56.6 bedzie mi coś tam biło, znosiło itp. ? I co jst z tymi pierścieniami centrującymi, można je wkońcu do stalówek uzywac czy nie ? Na allegro są takie pierścienie do stalówek ale jak wiadomo na allegro różne rzeczy sprzedaja ;/

Dzięki za pomoc

skolopendra
12-11-07, 16:03
bedzie mi coś tam biło,
nie będzie :)



to czy ta roznica bedzie 0,4 czy 4 mm nei bedzie mialo juz wiekszego znaczenia, otwor jest poto zeby jak sama nazwa wskazuej zalozyc kolo wspolosiowo z piasta i do niczego wiecej, same sruby i tak w duzym stopniu ewentualny brak wspolosiowsci ale nie do konca, generaleni mozesz to zalozyc i nic zlego najprawdopodobniej nie bedzi esie dzialo, w najgorszym razie kola beda sie zachowywac tak jakby nei byly dobrze wywazone, ryzyka ze cos odpadnie itp itd nei ma.

Hartke
12-11-07, 16:08
Skolopendra dajesz mi na to gwarancje ? :)

A może ktoś ma założone felgi z większym otworem centrującym i chce się podzieli wrażeniami ?

Sławek
12-11-07, 16:12
Miałem, jeździłem- było OK. :)

Lcfr
12-11-07, 16:13
kup same opony
a felgi na forum znajdziesz... za nieduże pieniadze...

założyc to mozna ale ja bym sobie tego nie załozyl...
a co do pierscieni, to ciekawi mnie jak wygladaja pierscienie do stalówek, szczególnie z taka mała różnicą srednic...

skolopendra
12-11-07, 16:16
ciekawi mnie jak wygladaja pierscienie do stalówek
blaszka z piwa ;)

Hartke
12-11-07, 16:18
Lcfr napisz i się zapytaj :p

http://www.allegro.pl/item262776939_pierscienie_centrujace_do_felg_alu_t anio_.html

"MOŻNA STOSOWAĆ JE DO FELG STALOWYCH JAK I ALUMINIOWYCH."

Czyli Lcfr odradzasz z wiekszym otworem ?

Sławek a jakie to były fele i z jakim otworem centrującym ?

skolopendra
12-11-07, 16:26
dajesz mi na to gwarancje ? :)

wpadnij do kraka to podbije pieczątką :)

moje zimówki też maja średnicę minimalnie większa i jest ok

Hartke
12-11-07, 16:33
dajesz mi na to gwarancje ? :)


moje zimówki też maja średnicę minimalnie większa

Jaką 56.6 ?

Lcfr
12-11-07, 16:35
Lcfr napisz i się zapytaj :p

http://www.allegro.pl/item262776939_pierscienie_centrujace_do_felg_alu_t anio_.html

"MOŻNA STOSOWAĆ JE DO FELG STALOWYCH JAK I ALUMINIOWYCH."

Czyli Lcfr odradzasz z wiekszym otworem ?

Sławek a jakie to były fele i z jakim otworem centrującym ?

mam w nosie pisanie tam do goscia ;)

problem w takich piersceniach jest 2wojaki:
- pierwsze, że felga alu i stalowa maja bodowe innna ... i na alu łatwo osadzic pierscien a na stalowej moim zdaniem jest to problematyczne;
-drugie, ze jezeli nawet jest sposób na osadzenie to ciekawi mnie jak to jest wykonane, ze niweluje 0,5mm

jak dla mnie to na stalowej feldze jest to niewykonalne


bpo sztuka jest w tym, by nie tylko cos tam wsadzic, tylko zeby to cos wsadzone dobrze spełniało swoje zadanie...
otwór centrujacy niby ma tylko centowac ale jak nie ma piercienia to powstaja bicia....

skolopendra
12-11-07, 16:42
Jaką 56.6 ?

nie pamiętam.......ostatnio się z nimi widziałem na wiosnę ;)

ale wiem ze jak je zakładałem był delikatny luz,jeżdżę na nich 3 rok i jest ok
........................................co prawda już nie z tymi prędkościami co na letnich :agent:

xkarlx
12-11-07, 19:02
ja mam założone 56.6 kolega ma tak samo i jest git jak dobrze przykręcisz koło tak jak powinno się koła przykręcać to nie powinno być problemu

kwiatus19
13-11-07, 01:01
Otwór centrujący nie jest od tak se wycięty. Jest jak jego sama nazwa mówi do centrowania koła na piaście. Pisanie że ma on ułatwiać trafienie śrubami w otwory jest cokolwiek "niefachowe". Można założyć koło z większym otworem centrującym i jeździć szczęśliwie i mówić że jest OK. OK też jest mieć atrapę AIRBAG-u w aucie, i zakładać ze ma się nikłe szanse na wypadek. Dobrze spasowany OC w feldze, dobrze leżący na piaście "zdejmuje" ze śrub większość sił prostopadłych działających na nie (tych powodowanych np: naszymi polskimi dziurami). Przy ewentualnym zerwaniu sie jakiejś śruby, mamy mniejsze ryzyko wystąpienia "bicia" koła i jego urwania w finale.

Jak już ktoś musi mieć felgę z większym otworkiem to polecam zakup nowych (dobrych) śrub.