PDA

Zobacz pełną wersję : akumulator słaby czy coś innego??? prosżeo pomoc

pablo12
03-02-13, 13:50
Mam pytanie do speców od elektryki
Wsiadłem dzisiaj do autka przekręcam kluczyk i zero zapłony tylko tyrkotanie takie słychać i cykanie w okolicy kompa, sprawdziłem miernikiem aku pokazuje 11.8 volt DCV, nie znam się specjalnie na takich objawach od 3 lat nie było problemu z zapalaniem, dodam ,iż wczoraj przejechałem trasę ponad 150km i codziennie jeżdżę do pracy 6km. Podczas odpalania ostatnio mignęła też pomarańczowa kontrolka silnika wcześniej tego nie było. Co może być przyczyną mam też mały wyciek spod aparatu zapłonowego, ale to pewnie oring zewnętrzny, kopułka i palec jest w miarę nowy przewody nie mają przebicia
nie chce od razu kupować aku n wariata, bo może coś innego to jest ale jak miałem ten objaw ostatnio też to po podmienieniu aku od kumpla zakręcił od razu ale potem dolałem do swojego wody podładowałem i kręcił też normalnie aż do teraz znów jest to samo

co sądzicie......

zakit
03-02-13, 14:35
11.8 volt to troche za malo do odpalenia.
napiecie aku w spoczynku powinno wynosic okolo 12.3V

jak pamietam ostatnio dolewales wody bo miales bardzo malo kwasu w aku, moze za dlugo to trwalo - jezdzenie bez kwasu i masz juz zasiarczone plytki w aku. innymi slowy najwidoczniej poprostu umarł aku. pozycz od kogos aku na okolo 2-4dni i zobaczysz czy to jego wina.
ja ostatnio mialem w moim samochodzie podobnie. nagle z dnia na dzien aku umarł.

pablo12
03-02-13, 14:38
no wody było mało od nie wiem jak dawna nie zaglądałem, potem dolałem podładowałem z 4h i tydzień był spoko choć tak kontrolka się zapalała na ułamek sekundy, i dzisiaj znów to samo, czyli pewnie nowy aku mnie czeka, mówisz 11.8V mało

a te cykanie to norma?

michas777
04-02-13, 22:52