Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wyrzuca olej przez wlew..



balek881008
02-02-13, 13:49
Witam ostatnimi czasy w moim aucie zauważyłem bardzo dziwną przypadłość. Otóż przy odkręconym korku wlewu oleju strasznie wyrzuca przez niego olej i powietrze. Czy to świadczy o uszkodzeniu pierścieni czy może jest jakiś problem z odpowietrzeniem silnika. Bo słyszałem że odkręcony korek powinien się sam utrzymywać podciśnieniem silnika natomiast odpowietrzenie powinno być przez odmę. Olej dolewam w normie może litr na wymianę zalany motulem 10w40. Nie mam problemów z zapalaniem silnik pracuje w normie równo i cicho jedynym mankamentem było to że w sezonie raz na jakiś czas łapał wyższą temperaturę ale teraz to ustąpiło. Pozdrawiam i proszę o porady może ktoś spotkał się z takim problemem.

MadSkillz84
02-02-13, 14:20
Czy dzieje sie to na wolnych obrotach czy jesli dodasz troche gazu?

balek881008
02-02-13, 14:23
Na wolnych obrotach . :/ Przebieg 244 tysiące.

MadSkillz84
02-02-13, 14:32
To ze dmucha powietrzem to normalne,ile tego oleju wywala? takie małe kropeleczki czy duze ilosci?

balek881008
02-02-13, 15:02
Dość duże Kropelki pod sporym ciśnieniem i nie wiem czy to normalne.

MadSkillz84
02-02-13, 15:10
Filmik z tego zdarzenia byłby bardzo pomocny.Nie da sie wszystkiego opisać słowami,z drugiej strony ciężko jest wyobrazic to sobie jak duze sa te kropelki i jak to wygląda.

Hondziarz84
02-02-13, 18:33
Ale jak się kręci wałek rozrządu to chyba normalne, że wyrzuca olej?:D

kruczekvu
02-02-13, 19:53
Wałek jest nie osłonięty i jak silnik pracuje to będzie korkiem wyrzucał olej kroplami
Normalny objaw i nie ma się co denerwować

Karolniki
02-02-13, 19:59
Czyli widzę że wszyscy tak mają :) u mnie tez to jest i sie tym ie przejmuje :)

balek881008
02-02-13, 20:04
Czyli nie mam się co obawiać ?. Zmartwiło mnie takie bulgotanie z kanału olejowego które jest wprost pod korkiem oleju . I z tego kanału olej wyrzucany jest pod dużym ciśnieniem aż na pokrywę zaworów. Myślę że nie są to objawy uszkodzonych pierścieni czy prowadnic zaworowych. Bo przy obecnym przebiegu nie chciał bym inwestować w ten silnik sporo kasy . Pozdrawiam.

meltoner
02-02-13, 22:48
Czyli nie mam się co obawiać ?. Myślę że nie są to objawy uszkodzonych pierścieni czy prowadnic zaworowych. Bo przy obecnym przebiegu nie chciał bym inwestować w ten silnik sporo kasy . Pozdrawiam.

Obserwacja kropel wylatującego oleju z otworu wlewowego to bardzo ciekawa metoda ocenu silnika, jednak pomiar kompresji chociaż trwa troszkę dłużej daje - moim skromnym zdaniem - o wiele dokładniejsze wyniki .......

Camellia Racing
05-02-13, 17:08
O ile w silniku nie jest MotoDoktor :)

Karolniki
05-02-13, 18:24
O ile w silniku nie jest MotoDoktor :)
;) Dokładnie :) :)

kamilrojek
06-02-13, 21:37
U mnie na wolnych obrotach lekko dmucha i są tylko małe kropelki, jak dodam gazu to troszkę więcej ale bez przesady. Spróbuj wyciągnąć bagnet i dodawać gazu napisz co się dzieje.

balek881008
08-02-13, 18:23
Nic się nie dzieje przy wyciągniętym bagnecie wiec może jestem przewrażliwiony;) A żadnych innych problemów z silnikiem nie mam.

kamilrojek
10-02-13, 10:37
W takim razie wszystko jest dobrze :) Rejestruj się na hondapodkarpacie.org i pojawiaj się na spotach. Masz tam paru chłopaków z Krosna to oglądną Ci samochód.

balek881008
22-02-13, 16:48
No i najgorszy scenariusz zrobiło ciśnienie w układzie chłodzenia i zjadło płynu:/ byłem dzisiaj robić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia i zabarwiło tester na różowo a w dodatku węże do chłodnicy napompowane więc na sto uszczelka pod głowicą poszła. w związku z czym mam pytanie do forumowiczów u kogo mogę zamówić oem uszczelkę pod głowicę i kolektory. I czy wymiana uszczelki i uszczelniaczy wystarczy czy powinienem coś jeszcze zrobić? Pozdrawiam.

Camellia Racing
22-02-13, 18:16
JDMShop.pl
Jarusnet
Sivy

Inni ;)


I czy wymiana uszczelki i uszczelniaczy wystarczy czy powinienem coś jeszcze zrobić?
Uszczelniaczy nie trzeba ruszać jeśli są w dobrym stanie. Generalnie przy zdjęciu głowicy sprawdź jej płaszczyznę i ewentualnie daj do zabielenia. Można dotrzeć gniazda i wrzucić nowe uszczelniacze zaworowe ale nie jest to mus.

pajac_am
22-02-13, 21:59
na sto uszczelka pod głowicą poszła.
Miałem podobne objawy w innym aucie i to nie była uszczelka lecz pęknięta głowica :)
Regeneracja głowicy 8v z planowaniem, wymianą uszczelniaczy, docieraniem zaworów i gniazd i spr. szczelności to było jakieś 400zł.

Nie życzę ci tego, powodzenia

balek881008
13-03-13, 21:42
Uszczelka ogarnięta wszystko wróciło do normy. Temat można zamknąć.