Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Klima - konwersja manual -> auto



creamono
01-02-13, 10:47
Witam serdecznie

Przegladalem forum i pojawily sie wiele tematow odnosnie klimatyzacji w EP. Czy ktos moze rozwazal kiedys podjecie zmiany manualnej (pozioma) klimy na klimatronic (pionowa)?

Jestem ciekawy czy taka konwersja jest w ogole mozliwa, bo koszty pewnie beda spore.

Dziekuje za kazda odp i opinie.

Pzdr
adam

owsikk
01-02-13, 11:23
Przerabiałem ten temat przy okazji SWAP-u silnka d14z6 na k20a3. Miałem jednak dostępną całą angielską instalację elektryczną więc obyło się bez komplikacji.

Co musisz mieć aby podejść do tematu?
1. Na pewno całą środkową konsolę z wersji klimatronic, a co więcej nawet plastik z mieszkiem biegów bo różni się od wersji manualnej o 1,5-2,0 cm i po zamontowaniu będzie dziura na całej szerokości.
2. Nagrzewnicę z wersji klimatronic, albo same silnikczki krokowe do poruszania cięgien. Nie mam info czy silniczki podejdą od anglika i czy da się je zamontować bez demontażu deski rozdzielczej i nagrzewnicy.
3. Instalacja elektryczna do nagrzewnicy - mała wiązka spinająca silniczki krokowe (pasuje od anglika).
4. Wiązka pod deskę rozdzielczą od wersji klimatronic. Do panelu idą trzy kostki, jedna do włącznika A/C, ogrzewania tylnej szyby i obiegu zamkniętego, dwie od podłączenia pokręteł. Kostka od włącznika A/C jest taka sama, dwie pozostałe inne jeśli mnie pamięć nie myli. Należałoby wymienić całą wiązkę panelu sterowania. Sporo gimnastyki jeśli chcesz to zrobić bez demontażu deski rozdzielczej.
5. Klimatronik ma czujnik nasłonecznienia na desce rozdzielczej, dokładniej przy wylocie powietrza na łączeniu z szybą (prostokątny element). W wersji manualnej jest tam zaślepka. Aby założyć taki czujnik na 100% trzeba wyciągać deskę.
6. Klimatronik ma również dodatkowy czujnik temperatury schowany w kratce deski rozdzielczej przy stacyjce. Tutaj juz myślę z dołożeniem nie będzie problemu.

Jeśli chodzi o koszty części prawdę mówiąc możesz wyjść 1:1 bo co prawda musisz kupić całą konsolę od klimatronika, ale też możesz sprzedać swoją konsolę. Kosztami będą dla Ciebie wiązki elektryczne i robocizna jeżeli sam nie masz do tego warunków.
Decyzja wymiany nagrzewnicy zamiast dołożenia samych silniczków i wiązki do nagrzewnicy w aucie będzie wiązać się z dodatkowym kosztem spuszczenia i nabicia klimy.

Według mnie klimatronic jest ładniejszy, wygodniejszy i bezawaryjny w porównaniu z manualem, ale trochę dużo roboty z przeróbką :)

creamono
01-02-13, 14:14
Kolega chyba z tego co pamietam dosc ostro rzezbil wlasnie z przekladka silnika, sledzilem temat na biezaco, robilo wrazenie, szczegolenie ze jeszcze po wszystkim wyszedles na + :)

To sie nazywa odp na moje pytanie, dzieki wielkie, nie sadzilem ze tak wszystko zostanie mi to wylozone krok po kroku :) Ogromne podziekowania za rozjasnienie tematu :cool:

owsikk
01-02-13, 15:52
Kolega chyba z tego co pamietam dosc ostro rzezbil wlasnie z przekladka silnika, sledzilem temat na biezaco, robilo wrazenie, szczegolenie ze jeszcze po wszystkim wyszedles na +
Zgadza się. Autem jeździ teraz bratowa ;-) Jest też drugi wątek z przekładką anglika --> tutaj nie było klimy, musiałem dołożyć cały osprzęt mechaniczny i spiąć układ elektrycznie, udało się ;-)

creamono
01-02-13, 16:32
Ogladajac czesci na allegro zauwazylem ze mozna byloby skompletowac cos z wersji 5d ktora o wiele czesciej pojawiala sie z klimatronikiem.

Masz moze temat o swojej EP3 na forum EP-klubu? Bo niestety autka nie kojarze.