PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne spalanie



bugster
01-02-13, 09:22
1,5 vtec-e (D15Z3) + lpg II.gen - Problem wyglada tak, że tankując za 100 zł benzyny da sie zrobić na tym do 160 km. No coś jest nie tak. Wykluczylem dziurawy układ, nie dławi go, nie kopci, zachowuje sie zupełnie normalnie. Gdzie zatem podziewa sie tyle zmarnowanej benzyny ? Z gazem nie ma problemu, bardzo oszczednie.

Marcel1
01-02-13, 11:15
Nie pokazuje się check engine? Nie znam się na instalacjach lpg, ale czy Twoja bierze sygnał z sondy lambda? W sumie jeżeli to II gen. to raczej na pewno.
Zrób samodiagnostykę.

Marecki
01-02-13, 11:24
A w jaki sposób mierzysz spalanie?

Marcel1
01-02-13, 11:29
A w jaki sposób mierzysz spalanie?

Zapewne nie mierzy spalania, tylko zatankuje za 100zł i patrzy ile km na tym zrobił. Prawidłowo spalanie liczy się: liczba litrów zatankowanego paliwa/przebieg wykonany od momentu zatankowania*100 = spalanie

damian.n
01-02-13, 11:29
A w jaki sposób mierzysz spalanie?

leje za 100 zł i jedzie aż auto zgaśnie :D później korzystając z gazu jedzie dolać benzyny ;)

bugster
01-02-13, 12:16
Nie mam czasu na pie*lenie sie z mierzeniem dokladnego spalania. Owszem, leje za sto i jade. robilem tak kilka razy i nigdy nie zrobilem wiecej niz 160 km. Golfem 1.8 przy mocnej jezdzie mi tyle nie szlo paliwa. Check sie swieci, nie gasnie kontrolka ECONO, na duzym mrozie gdy zgasze na chwile i wróce szarpie do 3,5 - 4 tys. wyżej jedzie normalnie. Lubi falować obrotami przy jakichs 75 stopniach. Licze na to ze da sie cos zrobic z tym przynajmniej do wiosny, potem sie biore za ten silnik bo cos czuje ze nikt reka tam nie ruszyl od wieków ...

Poll
01-02-13, 12:24
Tak spalanie to w motorze licz. W civicu te zegary sa niemiarodajne. Kreska na 0 to jeszcze 8-10 l paliwa. lejesz 19 litrow beny. Zatankuj do odbicia i potem znowu po przejechaniu 300 km. Wtedy znowu pisz.

Kupiles pewnie i tylko jezdzisz jak wiekszosc. Filtry, swiece, za szerokie laczki, przewody wm wszystko to ma wplyw.

damian.n
01-02-13, 12:29
Ja bym chyba zaczął od przeczyszczenie lub wymiana silniczka krokowego, później wymieniłbym świece, przewody. Silnik równo Ci chodzi na benzynie na luzie?
Tu nie chodzi o pierdo.enie z sprawdzaniem spalania.... wystarczy zalać do pełna pojeździć i dolać do pełna, a to chyba aż tak skomplikowane nie jest

bugster
01-02-13, 13:23
Wlasnie ja bym chcial znalesc konkretna przyczyne bo nie stac mnie za bardzo na wymiane wszystkiego z czego uszkodzona okazala by sie pewnie ta ostatnia wymieniona rzecz. Testu spalania tez nie zrobie bo nie mam zeby zalac do pelna i potem ponownie. Bardzo ciezki okres finansowy mnie dopadl i takie 3stówy na miesiac mają duze znaczenie... filtry wymienilem swiece wymienilem , jakosc przewodow - no przebicia nie mają. sprobuje te bledy zczytac wieczorem moze tam cos wyjdzie ciekawego. A czym jest wogóle ten cały ECONO ? jak to działa ? Może mieć to jakieś powiązanie z problemem ? i czy lpg moze robić bałagan ?

Gekon08
01-02-13, 14:47
Kreska na 0 to jeszcze 8-10 l paliwa.

Poważnie?? :confused:

Marcel1
01-02-13, 16:10
Panowie spokojnie :p


Poważnie?? :confused:

Wg. książki, rezerwa obejmuje ok. 8 litrów.
Najpierw odczytaj kody usterek, zobaczymy co powiedzą. Jeżeli obroty falują na benzynie, albo utrzymują wyższą wartość na rozgrzanym silniku to przeczyść silniczek krokowy. Poza tym w tych silnikach lubiły siadać sondy, są tam bodajże 5-cio przewodowe.

Poll
01-02-13, 16:20
Mogą być jeszcze zapieczone hamulce ; )

bugster
01-02-13, 16:24
Hamulce są tyle co robione i kolka sie lux obracaja, więc odpada

Marcel1
01-02-13, 16:26
Mogą być jeszcze zapieczone hamulce ; )

Poza tym gdyby tak było to spalanie na gazie też wzrosłoby a tak nie jest, jak kolega napisał w pierwszym poście.

bugster
01-02-13, 16:28
teraz kto mi powie gdzie jest gniazdo diagnostyki ? od pasazera ani z lewej ani z prawej strony nie doszukalem sie ...


Poza tym gdyby tak było to spalanie na gazie też wzrosłoby a tak nie jest, jak kolega napisał w pierwszym poście.
dokladnie :)

Marcel1
01-02-13, 16:39
bugster, szukaj dwupinowej wtyczki od strony pasażera, dokładniej w miejscu "łączenia się" schowka i plastikowej osłony ecu, powinna być nad dolnym mocowaniem schowka.

To powinno pomóc: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?76346-D14Z4-z%B3%B1cze-samodiagnostyki

Marecki
01-02-13, 20:30
Nie mam czasu na pie*lenie sie z mierzeniem dokladnego spalania.
Idąc takim tokiem myślenia, to następnym razem jak zalejesz za 100 PLN, nie zdziw się jak przejedziesz 120 km, bo wszystko zależy od stylu jazdy warunków pogodowych,itp, itd

bugster
02-02-13, 12:38
Idąc takim tokiem myślenia, to następnym razem jak zalejesz za 100 PLN, nie zdziw się jak przejedziesz 120 km, bo wszystko zależy od stylu jazdy warunków pogodowych,itp, itd
Sugerujesz ze sam styl jazdy i jakies inne czynniki nie stricte techniczne potrafia spowodowac tak radykalny wzrost spalania? Baja prosze pana. Do odciecia nie jezdze nie zyłuje auta raczej moj styl jest stały i w miare spokojny. Nawet przy bardzo ostrej jezdzie kapciach 215 w górach by mi normalnie tyle nie wychodzilo. Nie widze sensu tracic czasu i pieniedzy na pomiary ktore powiedza mi "tak, za duzo pale", tylko od razu trzeba sie za to zabrac bo to widac GOŁYM OKIEM.

Michał102
02-02-13, 12:42
jak na gazie jest wszystko ok, to może wtryski leją?

Marcel1
02-02-13, 14:41
jak na gazie jest wszystko ok, to może wtryski leją?

Też o tym myślałem, ale wtedy (chyba) dymiłby na jakiś kolorek.

probestic
02-02-13, 14:43
Też o tym myślałem, ale wtedy (chyba) dymiłby na jakiś kolorek.

Niekoniecznie. Mi lał raz jeden, raz dwa, i żadnego dymku nie było a benzyna naprawdę znikała dość szybko, tym bardziej na ssaniu zimą, gdy potrzeba jej jednak trochę.

bugster
02-02-13, 15:42
błąd 41.
41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)
41 Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)

Ten pierwszy czy ten drugi ? ?

Gekon08
02-02-13, 18:28
Wg. książki, rezerwa obejmuje ok. 8 litrów.

Ale nie wiedziałem, że zaczyna się dopiero jak wskazówka jest na zero, gdyż nie zapala mi się.

Vincent
02-02-13, 18:34
Mi zeszła wczoraj poniżej zera (żarówka rezerwy sie nie zapala) i do pelna weszlo 47l czyli 8 bylo jeszcze w baku :D
Jak wam się rezerwa zapala bo zastanawiam sie czy żarówka mi sie spaliła czy te zegary są takie chu****? :)

Poll
02-02-13, 21:25
Rezerwa nie działa u 95 % ludzi haha. Termistor się rozpiernicza. Ja też nie mam. Musisz vincent bak otworzyć i zmienić termistor.

MikeFoto
02-02-13, 22:31
Sugerujesz ze sam styl jazdy i jakies inne czynniki nie stricte techniczne potrafia spowodowac tak radykalny wzrost spalania? Baja prosze pana.

Ty żartujesz czy na poważnie?

Porównaj spalanie:
- trasa miasto vs trasa
- jazda spokojna vs dynamiczna
- opony letnie vs opony zimowe
- ciepło vs zimno
- krótkie odcinki vs długa trasa
- rodzaj nawierzchni suchy asfalt vs śnieg/błoto śniegowe

Teraz weź porównaj spalanie przy kombinacji:
długa trasa z jazdą spokojną na suchym asfalcie na oponach letnich gdy jest ciepłe lato VS miasto na krótkich odcinkach gdy jest zimno na błocie pośniegowym.

Wiem że to skrajności, ale powiem ci różnicę w spalaniu np u mnie. W pierwszym przypadku udało mi się uzyskać spalanie - 4.9l/100km a w przypadku zimy, opon zimowych, krótkich odcinków wychodziło 8.4l/100km. Jest różnica? Jest. To samo auto, inne warunki drogowe.



Problem wyglada tak, że tankując za 100 zł benzyny da sie zrobić na tym do 160 km

Weź po ludzku napisz spala mi x litórw na 100km. Skąd ktokolwiek czytający ma wiedzieć czy kupujesz paliwo za 5.40zl/l (czyli za 100zł ok 18,4l) - czy vpowera za 6.40zł/l (za 100zł 15.6) czy "lewe" po 4 zł. Tak ciężko to policzyć ? Z paragonu wystarczy spisać ile litrów i podzielić przez dystans i pomnożyć przez 100. Problem z kalkulatorem czy zwykłe lenistwo?

Przyjmując hipotetycznie, że kupiłeś za te 100zł - 18.4l to na 100km wyszło 11.5l. Co jest wynikiem możliwym, aczkolwiek......


da sie zrobić na tym do 160 km

Co to znaczy da się zrobić. Co jest wyznacznikiem końca "dania się zrobić"? Co jest dla ciebie wyznacznikiem ze tym razem przejechałem xxx km? Wskazówka, lampka rezerwy czy wyjeżdżasz paliwo do końca? A ma to kolosalne znaczenie bo jeśli twoim wyznacznikiem jest wskazówka to możesz takie pomiary sobie o kant d..y rozbić.


Testu spalania tez nie zrobie bo nie mam zeby zalac do pelna i potem ponownie. Bardzo ciezki okres finansowy mnie dopadl i takie 3stówy na miesiac mają duze znaczenie...

I tego kompletnie nie rozumiem. Wytłumacz mi logikę i ekonomię takiego rozwiązania:
- lejesz 3 razy za 100zł, 3 razy musisz jechać na stację, 3 razy czekasz (może) w kolejce do kasy,
- lejesz 1 raz za 300zł, 1 raz jedziesz na stację, 1 raz czekasz w kolejce.

Bo dla mnie to logika jest taka, że lanie 3x to same straty - raz strata paliwa - bowiem 2 razy jadę specjalnie na stację , dwa - strata czasu - 2 razy czekam w kolejce. Idąc twoim tokiem rozumowania można by wpaść w skrajność - tankować 10 razy po 30zł :)

Nie chcę Ci tu nic wytykać tylko zastanów się jaka jest z tego korzyść? I tak będziesz to paliwo musiał kupić więc co za różnica czy raz czy 3 razy. Wbrew pozorom, takie działanie jak jednorazowe tankowania pozwala lepiej zarządzać domowym budżetem niż "na raty".


Mi zeszła wczoraj poniżej zera (żarówka rezerwy sie nie zapala) i do pelna weszlo 47l czyli 8 bylo jeszcze w baku :D
Jak wam się rezerwa zapala bo zastanawiam sie czy żarówka mi sie spaliła czy te zegary są takie chu****? :)

U mnie rezerwa zaczyna się czasem zapalać (zależnie czy jadę z górki czy pod górkę) przy ok 7- 7.5l pozostałych w baku. Świeci cały czas (niezależnie od położenia auta przy pozostałych ok 5.5-6l.

mirasek
02-02-13, 23:18
W temacie rezerwy, o której nie raz było pisane, to u mnie kontrolka działa i ma około 10 litrów jak książka pisze, zapala się kiedy wskazówka schodzi poniżej kreski 0 na paliwowskazie (jaki ładny wyraz) :) Wskazówka pokazuje zero absolutne jak zejdzie do poziomu analogicznego co wskazówka temp. cieczy na zupełnie zimnym silniku.

bugster
03-02-13, 12:22
Odpowie mi ktoś który to błąd czy dalej bedziecie sie czepiac tego liczenia spalania po fachowemu ? mi to jest niepotrzebne chce tylko poradzic cos z tym ewidentnym problemem. Nie rozumiem ja was, po co ja mam to tankowac i liczyc ? ? ? ? Jeszcze raz. błąd 41 w d15z3 to . ?

Bobas
03-02-13, 22:21
Jak nie napiszesz po ludzku ile Ci spala to Ci nikt nie odpowie.

Michał102
03-02-13, 23:23
Tak jak koledzy wyżej pisali - trzeba dokładnie sprawdzić zużycie paliwa tankując do pełna, potem przejechać jakiś dystans i znowu dolać (najlepiej na tej samej stacji i na tym samym dystrybutorze). Wskaźnik paliwa w Civic'ach to jakiś śmieszny żart japońskich konstruktorów. Ja czasem wyjeżdżam paliwo aż do ostatniej (czerwonej) kreski. Potem leję z 10 litrów i mam blisko połowę baku;)... depnę kilka razy mocniej lub podjadę pod jakieś wzniesienie i wskazówka znów spada na ryj... czasem się podniesie, a czasem zostaje blisko rezerwy.

Gekon08
03-02-13, 23:41
depnę kilka razy mocniej lub podjadę pod jakieś wzniesienie i wskazówka znów spada na ryj... czasem się podniesie, a czasem zostaje blisko rezerwy.

U mnie przy ostrym hamowaniu strasznie opada :p

bugster
04-02-13, 10:15
Czyli nikt mi nie pomoze odnosnie tego błędu 41 poki nie zaleje do pelna, tak ? Zasponsorujcie to zaleje nawet i 5 razy :D

ale czy to nie jest logiczne ze za te stowe powinienem choc te 200 km zrobic ? wczoraj przy 145 juz nie odpalilem na benzynie, wyczytalem blad, chce zeby ktos mi podpowiedzial odnosnie niego. A wy sie upieracie dalej przy swoim. Nie bede lal do pelna powtarzam jeszcze raz. Moim zdaniem to jest tak niezbedne jak ostrokół w kuchni.

Michał102
04-02-13, 10:29
41 to jest uwalona grzałka sondy.
Ma to bardzo duży wpływ na zużycie paliwa.

Marcel1
04-02-13, 19:44
bugster, poluzuj trochę. Gdyby ecu nie pokazywał żadnego błędu, to mógłbyś nadal szukać i pytać, ale masz czarno na białym, że grzałka sondy jest do dupy. Zacznij od podmiany lub wymiany i wtedy zobacz, poza tym w googlach też sam możesz sprawdzić "kody usterek civic d15z3", proszę bardzo: http://www.marlboro.nazwa.pl/techniczne/samochody/diagnostyka/001/index.php
Na forum nikt Ci nie musi pomagać, pomaga ten, kto chce a mam wrażenie, że traktujesz nas jak osoby, które muszą Ci pomóc i koniec kropka a jak nie to kij wam w oko. Wystarczy grzecznie zapytać, jeżeli ktoś wie, to na pewno odpowie, tylko cierpliwości. Na własną rękę też możesz przecież szukać jak Ci się bardzo pali. I nie traktuj tego jako wjazd, tylko coś sobą też powinniśmy reprezentować :) Sorki za ot.

bugster
04-02-13, 20:21
Wybaczcie, moze zostalem zle zrozumiany badz moj ton moglby wskazywac na to ze jestem hamem ze wsi. Do nikogo nic nie mam i absolutnie nie oczekuje ze wszyscy sie zlecicie i bedziecie sie zachodzic w głowę z powodu mojego klamota. Ale też troche sie poczulem zaatakowany tym spalaniem no, koda wyczytalem, watpliwosc moja co do niego jest taka ze błąd 41. odnosi sie w tej tabeli, którą już wcześniej znalazlem (fragment zacytowalem kilka postów wcześniej) do kilku motorów ale nie widnieje tam wlasnie d15z3. dla d16*** jest inny wpis a dla d15z1 inny. i o to mnie sie rozchodzilo. Wszystkich urażonych przepraszam nie chce z nikim zwady mieć, było by dobrze z wszystkimi tu na forum dobrze żyć.

Marcel1
04-02-13, 20:23
Dla niektórych silników, nawet tych nie podanych w tabeli kody usterek mogą być takie same, dlatego zacznij od sondy :)