Zobacz pełną wersję : sprawdzanie zaworu VTEC- jak podpiąć
jak "na stole" sprawdzić zawór vtec czy reaguje ? jak dokładnie i pod co podpiąć które kable żeby to sprawdzić? elktrykiem nie jestem to prosilbym o łopatologiczne wytłumaczenie wszystkiego....
od zaworu wychdozi kabel który idzie do pinu A4 i z drugije strony jest wtyczka z ktorego ida kable do masy i do D6
kamil.m1988
31-01-13, 18:41
ten zawór to diała chyba podcisnieniowo.....wiec mam wrazenie ze musiał bys wytworzyć odpowiednie cisnienie oleju w jego kanałach zeby zareagował...
własnie że z tego co wiem to nie :) to jest elektrozawór i pod wpływem impulsu coś sie przesuwa/ odmyka/ obkręca.
kamil.m1988
31-01-13, 18:48
zobacz na youtubie jak to działa. wg mnie to jest tak ze cisnienie oleju które sie podnosi przy wyzszych obrotach działa na zawór który uruchamia ostrzejsze krzywki za wałku jednoczesnie zapewne daje impuls do kompa zeby zmienił ilosc wtryskiwanego paliwa. ale nie jestem pewny. wydaje mi sie ze to tak bo sam kiedys dochodziłem do tego. ale mysle ze jak zobaczysz zasade diałania zaworu to sie domyslisz
napewno nie ;) wszedzie pisze ze to elektrozawór, i w takim razie nie byłoby kabla ktory podaje sygnal od kompa , i drugi ktory mierzy cisneinie i podaje sygnał o prawidłowym ciśnieniu ;)
zawor vtec to elektro zawor, mase podajesz na obudowe a plus na pin i powunien klikac, on otwiera przeplyw oleju za krzywki do zalaczenia vteca, a czujnik cisnienia na nim jest po to zeby komp wiedzial ze w ukladzie jest odpowiednie cisnienie i podal 12v na zawor, jak bedzie cisnienie zaniskie to komp nie zalaczy vteca
dziekuje za odpowiedzi :) dziś sprawedziłem i ładnie "cyka" :) to teraz kolejne rzeczy do sprawdzenia idą, bo vtec dalej sie nei zalacza
A zaślepkę z bloku wyjąłeś :)?
tak tak to było głownym priorytetem :P zostały opcje:
- pompa oleju daje za małe cisneinie
- rozrząd przestawiony o ząbek w a lub w tamtą strone
- i ostatnai opcaj cos w glwoicy nie halo
chociaz jakby rozrzad byl o ząbek przestawiony to auto nie chailoby jechac wogole tak ?;>
przy poprawnym podpięciu po 2 -3 razach wejscia na vteca wyskakuje bład 22 ale po ominięciu czujnika poprzez zmostkowanie pinu D6 do A4 błędu juz nie ma, dioda podłaczona do zaworu sie zapala czyli sygnal idzie :) zawór sprawny bo podpięty na krótko "cyka". Czy to nie wina pompy ?
przy przestwaionym rozrzadzie bedzie taki objaw wiec to sprawdz najpierw
no i tak też obstawiam ze jest to przestawiony rozrząd, bo autko coś ciezko wkręca sie na wyzszych obrotach...
No i dokonało się ;) przyczyną braku vteca był brak śrubki na klawiturze po lewej stronie która była zaraz nad kanałem olejowym który uruchamia vteca ;) efektem tego , całe cisnienie oleju rozbryzgiwało sie pod pokrywe a nie pchało "tueljki " do właczania vtec-a. Śrubka znaleziona i przykręcona, auto wkońcu idzie jak trzeba !
No to ja mam do Was Panowie pytanko też odnośnie V-TECA tyle że w kompie P28. Czy jest jakiś sposób na ominięcie czujnika ciśnienia? wydaje mi się że w tym u mnie tkwi problem. Jakie warunki po za ciśnieniem muszą być spełnione aby Vtec cykał prawidłowo? :)
jeśli wyskakuje Ci bład 22 to zmostkuj pin D6 z A4 a wtyczkę odłącz od czujnika ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.