Zobacz pełną wersję : skakanie przodu
Witam mam takie pytanie dlaczego jak się rusza z 4-5k obrotów to przód skacze ?
Fizyka… dokładnie nie potrafię wytłumaczyć. Jednak można to zniwelować w różnoraki sposób:
1. Kwestia wysranych tulejek w wahaczach poprzecznych
2. Jeżeli po zmianie tulei/badz braku luzu na aktualnych nic się nie poprawia, albo poprawia na tyle, że nadal przeszkadza, występuje jeszcze takie cudo jak "traction bar". Niestety nie widziałem aby ktokolwiek na forum to miał. Na eBayu idzie dostać, ale generalnie nawet jako aftermarket niezbyt często dostępny.
Może są jeszcze jakieś rozwiązania… może ktoś coś dopowie ;]
mam to samo, ale myślę że to wina opon zimowych bo są twardsze itp. i jest mokro, jak bylo ciepło na letnich tego nie miałem
Camellia Racing
31-01-13, 05:10
To też może być przez zmęczone amortyzatory/sprężyny.
bylo juz na forum, ponoc montaz amortyzatora na silnik w 100% likwiduje ten efekt
a jak ten amortyzator zrobić ??
sam nie zrobisz, cos ktos kiedys probowal bodajze z opla omegi przelozyc ale nie wiem czy to dzialalo, najlepiej wstawic aftermarketowy
a to jest coś takiego do kupienia ? gdzie to się montuje ?
Camellia Racing
01-02-13, 07:42
Cywa, myślisz o tych "Engine Torque damper" ?
Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia stanu tulejek oraz poduszek silnika. Jak wszystko jest git to pomogą wkładki poli do poduszek. Poczytajcie w temacie zakupu grupowego o engine torque damper.
Od kiedy opony zimowe są twardsze :D
sam nie zrobisz, cos ktos kiedys probowal bodajze z opla omegi przelozyc ale nie wiem czy to dzialalo, najlepiej wstawic aftermarketowy
Jak nie zrobisz? Kilka osób z powodzeniem na tym forum wykorzystało siłowniki od pralki. Przy okazji mogą to też być poduszki silnika.
tzn zimówki twardsze chodzi mi że inna mieszanka itp o by to było przyczyno bo jak nie to bedzie lipa
Nawet nie licz na to, ze to zniknie... zrobilem generalny remont zawieszenia w tym amorki, sprężyny, prawie wszystkie tuleje, poduszki silnika mam zdrowe a ten efekt i tak czasami wystepuje (chociaz rzadziej), czy to na zimowkach czy na letnich..
przerabialem to u siebie, jako ze duzo jezdzilem "cwiartki"
zmienilem tuleje na poliuretany, 3 rozne sprawne komplety amorkow, z roznymi sprezynami. kilkanascie kompletow opon, rozne felgi, poduszki pod silnik poliuretanowe.
a i tak w roznych miejscach, z roznych obrotow, w roznych warunkach pogodowych, efekt wystepowal doslownie losowo.
nawet przytym samym co do centymetra miejscu startu i godzinie 3 min pozniej, efekt potrafil sie powtorzyc lub nie.
wiec w praktyce mozesz jedynie zminimalizowac ten efekt.
sprawdz sprawnosc amorkow i tyle. nic wiecej nie zrobisz ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.