PDA

Zobacz pełną wersję : Zawieszenie w 5D.



vfr800
09-11-07, 16:40
Witam,

1. Czy zawieszenie 5D rozni sie miedzy hatchem i kombi?

2. Czy zawieszenie rozni sie w zaleznosci od wersji silnikowej? Tzn. czy 1.4 ma takie same jak 1.8?

Jesli to mozliwe, prosze o szczegoly. Sciagnalem juz manual ale zanim dotyczam...

wunat
09-11-07, 17:21
1.8 i 1.4 owszem roznia sie a czy aero i zwykla sie roznia to nie wiem, ale raczej w niewielkim stopniu jezeli w ogole.

Gruszka
23-11-07, 16:08
VTi 5D ma stabilizator z tylu, Aerodeck VTi go nie ma. Reszta jest taka sama.

Slawkowski
23-11-07, 17:59
VTi 5D ma stabilizator z tylu

taki stabilizator da rade zalozyc bez zadnych kombinacji do przykladowo takiego auta jak moje 1.5 albo 1.4 ?

Gruszka
23-11-07, 18:07
Jesli w wahaczach poprzecznych sa otwory montazowe, to bez problemu (bo inne otwory sa). Jesli ich nie ma (np. w 1.4 nie ma), to trzeba zmienic tez wahacze lub wywiercic w nich otwory.

http://images26.fotosik.pl/117/d8ed4d0ecaeb5dfam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d8ed4d0ecaeb5dfa)

wunat
23-11-07, 18:33
Ziom a co jak ja mam (chyba) seryjnie takie wachacze?
http://img502.imageshack.us/img502/3848/img2650hj5.jpg

Gruszka
23-11-07, 18:45
Krzychu a mowiles mi kiedys, ze nie masz tych otworow?

wunat
23-11-07, 18:46
bo nie wiedzialem dokldnie o ktorych mowisz :>

Gruszka
23-11-07, 18:51
Kurde, az sam dzis sprawdze jak to u mnie wyglada... bo chyba to ja o zlych otworach mysle :/

wunat
23-11-07, 18:54
moze i o dobrym bo tutaj widze ze niektore sa zaslepione
http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal/243/81/09/243810982

Gruszka
23-11-07, 19:08
Wszystko sie zgadza. To jednak ten otwor, ktory wczesniej zaznaczylem, sprawdzilem w manualu.

wunat
23-11-07, 19:09
to nie wiem czym sie kierowano ze w jednym 1.4 to jest a w innym nie...

Gruszka
23-11-07, 19:12
Mysle, ze w 1.4 99-00 juz byly te otwory. W koncu w 99 pare rzeczy sie zmienilo.

wunat
23-11-07, 19:13
to szkoda ze nie wzialem tego stablizatora ;]

Gruszka
23-11-07, 19:15
Dales d...y Krzychu ;)

wunat
23-11-07, 19:17
juz i tak za duzo pieniazkow idzie na H, ale juz koniec ot :>

Konrad84
23-11-07, 19:28
Wkrótce wam powiem napewno czy są te otwory :D

wunat
23-11-07, 19:30
to powiedz, ale mi sie wydaje ze u mnie to sa seryjne wachacze.

Gruszka
23-11-07, 21:02
A tak wyglada seryjny tyl w VTi:

http://images27.fotosik.pl/117/cd852105a40f6714m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cd852105a40f6714)http://images33.fotosik.pl/54/fdcdcfd0b65219ffm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fdcdcfd0b65219ff)

(1) stabilizator
(2) rozporka

qba1983
23-11-07, 21:26
o ... Tomku, dzieki za zdjecie... juz wiem jak wyglada rozpurka z tylu :d ktorej nie stety nie mam(jeszcze ;) )

dodam od siebie ze chyba bedzie dobrze odrazu wymienic przedni stablilizator, jak mowil Tomek, przedni w VTI jest grobszy, a w zwyklych wersjach cinszy, co wydaje mi sie nadmierna nadsterownoscia. co moze byc fajne i zeczywiscie da sie wejsc szybciej w zakret, gozej ze wyjscie zalezy od zdolnosci kierowcy ;) i nalezy o tym pamioetac ze autko juz inaczej sie zachowuje

p.s. dzis na zamarznietej drodze robilem "kontrolowane" ale nie zamierzone drifty :speszony:

p.s.2 czy ktos kto ma VTI mogl by zmiezyc grobosc stabilizatora z przodu ??

Gruszka
23-11-07, 21:50
dodam od siebie ze chyba bedzie dobrze odrazu wymienic przedni stablilizator, jak mowil Tomek, przedni w VTI jest grobszy, a w zwyklych wersjach cinszy, co wydaje mi sie nadmierna nadsterownoscia. co moze byc fajne i zeczywiscie da sie wejsc szybciej w zakret, gozej ze wyjscie zalezy od zdolnosci kierowcyNie jestem specem od zawieszenia, ale mam porownanie z 1.4 i jednak VTi zupelnie inaczej sie prowadzi (porownuje serie do serii oczywiscie). Zawieszenie jest bardziej "spiete" i to czuc, od razu. Auto duzo pewniej sie prowadzi, wydaje mi sie bardziej przewidywalne. Jezdzilem troche po kretych drogach asfaltowych i auto genialnie wchodzi w zakrety i fajnie je "zaciesnia", co niewatpliwie jest zasluga szpery. Bylem zdziwiony, ze mozna bez klopotu wchodzic z zakret w wieksza predkoscia (w porownaniu z 1.4), ale wszystko robilem z duzym zapasem, bo jednak ciagle sie ucze auta no i raczej ostroznie jezdze. Ogolnie seryjne zawieszenie w VTi jest bdb i mam nadzieje, ze po obnizeniu auta bedzie jeszcze lepiej :)


p.s.2 czy ktos kto ma VTI mogl by zmiezyc grobosc stabilizatora z przoduJutro bede mial mozliwosc go pomacac, to go pomierze i wrzuce tu fotki tego stabilizatora.

qba1983
23-11-07, 22:01
auto genialnie wchodzi w zakrety i fajnie je "zaciesnia", co niewatpliwie jest zasluga szpery
hmm. szczerze mysle ze przeceniasz szpere, szpera pomoze jesli dodasz gazu na zakrecie, ale samo wejscie i zaciesnianie zakretu jest wlasnie zasluga stabilizatorow - mowie na podstawie wlasnego doswiadcenia, prob i bledow

nawet po obnizeniu zawieszenia autko bywalo pod sterowne, po zastosowaniu stabilizatora z tylu, autko stalo sie bardziej nad sterowne, ale tak jak mowisz dosc przewidywalnie...
mi chodzi glownie o to ze jazda bokami wymaga bardzo zimnej krwi i jest bardziej "stresujaca" od podsterownosci. Oczywiscie dla zwyklego kierowcy- bo kazdy doswiadczony kierowca powie, (oczywiscie slusznie) ze lepsza nad sterownosc niz podsterownosc - tylko wez i nad tym zapanuj, w momecie kiedy sie tego nie spodziewasz. To zupelnie inne przezycie, niz jak jedziesz na pustym parkingu i lapiesz specjalnie boki za pomoca recznego)

Gruszka
23-11-07, 22:16
hmm. szczerze mysle ze przeceniasz szpere, szpera pomoze jesli dodasz gazu na zakrecie
Moze masz racje Kuba, Tomi mowil mi to samo (w ogole sporo sie od niego dowiedzialem nt. szpery), ale tez nie ogarniam auta jeszcze do konca i moze stad te wnioski. Jak uda mi sie potestowac auto dluzej na ciekawszych drogach, to jeszcze raz napisze co sadze o lsd i zawieszeniu :)

zed
24-11-07, 13:46
Tomek a jak jest z zalozeniem rozporki na tyl do np. mojego mb1 podchodzi ta od Vti czy trzeba cos zmieniac w zawieszeniu?

Gruszka
24-11-07, 14:15
Jeszcze nie wiem Marcin, postaram sie dzis jeszcze raz sfotografowac 1.4 i 1.8 od spodu, wtedy bede mogl Ci cos wiecej powiedziec.

adamos85
24-11-07, 16:44
Ogolnie seryjne zawieszenie w VTi jest bdb i mam nadzieje, ze po obnizeniu auta bedzie jeszcze lepiej :)
.

a wszstko przez stabilizatory przedni i tylny.
co do szpery to pomaga przy dodaniu gazy na wyjsciu z zakretu
po obnizeniu moze traci sie lekko komfort, ale prowadzenie po zakretach z duza predksocia staje sie bajeczne

:aloha:

Efyr
25-11-07, 23:20
Tam z tyłu jest inny stabilizator niż w zwykłach civicach?
Bo taką fotkę znalazłem dotyczącą civiców Vgen
http://img77.imageshack.us/img77/167/6570010607zawiasliopl7.th.jpg (http://img77.imageshack.us/my.php?image=6570010607zawiasliopl7.jpg)

Natomias na fotkach z poprzedniej strony nie widać tych mocowań stabilizatora, on jest mocowany do czegoś poza wachaczami?

U mnie jast tak:
http://img77.imageshack.us/img77/3230/img7283md9.th.jpg (http://img77.imageshack.us/my.php?image=img7283md9.jpg)

Więc nie mam miejsca na te mocowania, nie wspominająć o rozpórce

qba1983
25-11-07, 23:25
no ale przeciez V gen ma inna budowe niz VI a do tego w budzie 5D - to raz
dwa - nie zamontujesz u siebie stabiulizatora na tych wachaczach bo nie masz otworow do mocowania lacznika

Efyr
26-11-07, 01:11
Wachacze ewentualnie można wymienić. Tylko pewnie i tak u mnie nie podpasuje, bo u mnie idzie inaczej belka, do której są mocowane.

Cairo
26-11-07, 13:15
hmm. szczerze mysle ze przeceniasz szpere, szpera pomoze jesli dodasz gazu na zakrecie, ale samo wejscie i zaciesnianie zakretu jest wlasnie zasluga stabilizatorow
oczywiście masz racje


autko bywalo pod sterowne, po zastosowaniu stabilizatora z tylu, autko stalo sie bardziej nad sterowne
moim zdaniem powinno być odwrotnie


bo kazdy doswiadczony kierowca powie, (oczywiscie slusznie) ze lepsza nad sterownosc niz podsterownosc
tu bym się z Tobą nie zgodził, to zależy już od samochodu i jego charakterystyki, wielu kierowców rajdowych w mocnych ośkach (dawne F2, czy S1600) ustawia samochód specjalnie tak aby był minimalnie podsterowny, jeździ się wtedy tzw, "przodem", łatwiej w ten sposób wyczuć przyczepność co pozwala na osiąganie maxymalnych prędkości przy zachowaniu granicy bezpieczeństwa. Nadsterowność powoduje zbyt duże straty czasowe, ponieważ każdy "bok" (mówie głównie o suchym asfalcie) to strata. Inaczej ma się sprawa z samochodami 4x4 czy RWD, ponadto w większości samochodów FWD dużo więcej masy rozłożonej jest na przedniej osi, w skutek czego gdy nastąpi uślizg tylnych kół często jest on gwałtowny i niespodziewany i bywa za późno na odpowiednią reakcję. Także podczas szybkiej jazdy zachęcam do jazdy "przodem" i utawieniu samochodu tak, aby był minimalnie podsterowny. Nie jest to może tak efektowne, jak "pełne boki", ale napewno przy naprawde szybkiej jeździe bezpieczniejsze i efektywniejsze.

Inaczejh sprawa się ma w RWD, gdzie prawie zawsze wychodzimy bokiem z zakrętu, 4x4 jeździ się już podobnie jak w FWD jednak ciut więcej uślizguje się tylną osią.





tylko wez i nad tym zapanuj, w momecie kiedy sie tego nie spodziewasz.
w takiej sytuacji pełny gaz i ostrożna kontra, pod warunkiem że mamy odpowiednio niski bieg, na "piątce" gaz nam już niewiele pomoże. Zbyt długa kontra może spowodować przerzucenie auta ze zdwojoną siłą.

aer
26-11-07, 14:11
ja mam odpowiednie otwory w wahaczach, czyli jak rozumiem mogę sobie założyć stabilizator bez przerabiania czegokolwiek, tak?
a jakie elementy oprócz samego stabilizatora są potrzebne?
i ile taka zabawa może kosztować?

Tomek, wiesz już może coś na temat tej rozpórki?

zed
26-11-07, 14:14
Dzieki Aer jedno sie wyjasnilo bo masz taka Hanie jak ja teraz tylko jak jest z ta rozporka...

wunat
26-11-07, 14:16
aer, odezwij sie do kolegi Szymona http://www.civicklub.pl/fi/profile.php?mode=viewprofile&u=26

Gruszka
26-11-07, 14:17
Przepraszam Was, ale nie mialem czasu zajac sie tym tematem. W wolnej chwili porownam 1.4 z 1.8, porobie Wam lepsze fotki i zmierze stabilizator przedni dla Kuby :)

qba1983
26-11-07, 15:18
moim zdaniem powinno być odwrotnie
ale tak jest po zastosowaniu tylnego stabilizatora od vti, oczywiscie widomo ze autko z napedem na przod jest pod sterowne i nie problem go w takowy wprowadzic, wystarczy ze w zakret wejde przyspieszajac i przod na pewno wyjedize, mi chodzilo o to ze jade np. 70 czy 90km/h i wjezdzam w luk drogi ze stala predkosci, anie nie odejmuje gazu ani nie dodaje. w takim przypadku moje autko jest wyraznie nad sterowne.

ielu kierowców rajdowych w mocnych ośkach (dawne F2, czy S1600) ustawia samochód specjalnie tak aby był minimalnie podsterowny, jeździ się wtedy tzw, "przodem", łatwiej w ten sposób wyczuć przyczepność co pozwala na osiąganie maxymalnych prędkości przy zachowaniu granicy bezpieczeństwa. Nadsterowność powoduje zbyt duże straty czasowe, ponieważ każdy "bok" (mówie głównie o suchym asfalcie) to strata. Inaczej ma się sprawa z samochodami 4x4 czy RWD, ponadto w większości samochodów FWD dużo więcej masy rozłożonej jest na przedniej osi, w skutek czego gdy nastąpi uślizg tylnych kół często jest on gwałtowny i niespodziewany i bywa za późno na odpowiednią reakcję. Także podczas szybkiej jazdy zachęcam do jazdy "przodem" i utawieniu samochodu tak, aby był minimalnie podsterowny. Nie jest to może tak efektowne, jak "pełne boki", ale napewno przy naprawde szybkiej jeździe bezpieczniejsze i efektywniejsze.
szczerze mowiac to pierwsze slysze, co nie oznacza ze ja mam racje :speszony:
ja slyszalem wlasnie o tym ze cywilne auta, sa specjalnie tak nastawione zeby byly pod sterowne, bo to jest latwiejsze do opanowania dla zwyklego kierowcy. A jesli chodzi o auta sportowe dla zawodowcow to tez slyszalem ze znow jest lepiej zaciesniac zakret nadsterownoscia, oczywiscie nie chodzi tu o ogromnego drifta tylko lekkie wyprzedzanie tylu o wychyleniu rzedu od5 do 10 stopni w stosunku do pokonywanej krzywej.

nie bede sie przy tym upieral, ale to do mnie dociera...

wunat
03-12-07, 16:33
ciekawostka: krajowy 1.4 iS po lifcie (`99) ma otwory na stabilizator z tylu :>

Gruszka
03-12-07, 22:45
ciekawostka: krajowy 1.4 iS po lifcie (`99) ma otwory na stabilizator z tylu :>
U mnie w rodzinie krajowe 5D '99 1.4iS - wlasnie sprawdzilem i tych otworow brak :huh:

wunat
03-12-07, 23:36
a to psikus :> to juz nic nie rozumiem :>

Damiano
04-12-07, 15:43
U mnie też tych otworów brak :/ A może ma to związek z tarczami z tyłu (ABS-em) ?? Wunat (z tego co gdzieś pisał) ma z tyłu tarcze i otwory na stabilizator. Ja mam bębny z tyłu, nie mam ABS-u i otworów też nie :(


U mnie w rodzinie krajowe 5D '99 1.4iS - wlasnie sprawdzilem i tych otworow brak

A czy hondzia Twojej siostry ma z tyłu tarcze, czy bębny ??

Pozdro

wunat
04-12-07, 15:44
a to dobre pytanie jest.

Gruszka
04-12-07, 15:56
Fakt, sluszna uwaga Damiano. ABS'u brak w tamtej Hondzie, czyli juz wiemy dlaczego u Wunata jest inaczej :)

Damiano
04-12-07, 16:01
No i wszystko juz jasne :aloha:

vfr800
04-12-07, 23:24
pieknie, moj drugi watek na tym forum i taki ciekawy :)

wunat
07-12-07, 16:58
dla potomnosci `99 abs 1.4 z tylu klocki ma od ... Integry Type R.

Gruszka
07-12-07, 17:18
A tarcze tylne w koncu dorwales? Od czego pasowaly? No i jaka w koncu jest ich srednica (262 czy 260)?

wunat
07-12-07, 17:28
260, dobrane z katalogu jc, ale z innymi numerami niz te podane na forum...

Gruszka
07-12-07, 17:29
Krzychu to wrzuc numery dla potomnosci.

wunat
07-12-07, 17:31
wiem, wiem, pamietam, ale narazie nie chce mi sie schodzic na dol, ale napisze.

Djadi
04-05-09, 23:16
Chłopaki odświeżę trochę temat, bo zaraz mnie szlag trafi :mad: mam prośbę do was może któryś z was strzelić kilka fotek jak jest zamontowany stabilizator tył w VTI właśnie wróciłem z garażu i ni hu.... nie mogę go tam ulokować czy gleba -3,5cm ma znaczenie w zamontowaniu?:/

Jarek
05-05-09, 10:09
Na 1 stonie masz fotkę. Nie wszystko na niej widać, a ktoś miał zrobić jeszcze dokładniejsze fotki:p , ale myślę, że wszystko co trzeba, fotka na 1 stonie wyjaśnia.

Czy kupiłeś też te dwa wsporniki, mocowane do nadwozia, do których mocowany jest stabilizator?
Bo w 5d jeszcze te dwa wsporniki są niezbędne.
I te wsporniki to tak w ogóle są przykręcane, czy spawane do nadwozia?

I jeszcze takie pytanie, czy ktoś się orientuje, ile mniej wiecej kosztuje sam łącznik stabilizator - wachacz poprzeczny? W ASO mnie denerwują, bo zawsze chcą nr nadwozia i takich rzeczy do mojego ( MA ) auta nie znajdują, nie wiem, jak te ich katalogi działają, a vinu żadnego z Mb6 nie mam ( przesłał by mi ktoś na PW, tylko do wyszukiwania części w aso bym uzywał ).
Rozpórke przednią to musiałem im podać nr rozpórki to od razu znaleźli, z nr nadwozia nie mogli znaleść w dwóch salonach. Albo w sumie może ktoś zna ten nr katalogowy tech łączników?

czara
05-05-09, 12:57
ja kupowałem łączniki do stabilizatora od vti chyba jakies japonskie w japparts i płaciłem coś kolo 50-60 zł za sztukę, w ASO chyba dużo więcej ale z opinii innych użytkowników i po mijającym roku mojej mogę stwierdzić ze te zamienniki całkiem nieźle sie sprawują.

co do stabilizatora tylnego jest on przykręcany do wahacza musisz mieć nawiercone dziury w wahaczu kiedyś juz byla o tym debata i wyszło ze auta bez ABSu nie maja otworów wiec albo wymieniasz cały wahacz albo odpuszczasz Sobie stabilizator. Co do tych "łap" kiedyś tez na nie polowałem bo dostałem taki stabilizator ekstra i, co dziwne, można je kupić w ASO ;] chyba 70 zł sztuka;] gdzieś chyba nawet miałem numer katalogowy tych części ale gdzie?

Djadi
05-05-09, 13:53
mam te wsporniki kupiłem razem ze stabilizatorem, natomiast interesuje mnie fakt jak to jest zamontowane bo patrząc w Lini prostej dziury od karoserii od strony tłumika końcowego są dalej niż po drugiej stronie więc ciekawi mnie jak te łapy macie przykręcone a co do dziur w wahaczach mam je i dziury w karoserii też posiadam najwyraźniej tak jak pisaliście kto ma ABS tak tam :) a co do łączników kupiłem u kolesia z allegro firma JGR bardzo sobie klubowicze chwalą ta firmę :) do jak doproszę się dokładniejszej fotki czy dalej będziecie mi pisać masz na pierwszej stronie!!

Chemiczny
06-05-09, 10:01
łapy są przykręcane na odwrót to znaczy jedna przodem a druga tyłem. musisz przymierzyć. Jak montowałem swój to też miałem zagwozdkę.
Później ustaw sam stabilizator żeby ładnie omijał rurę od tłumika. I montuj jak auto jest na kołach a nie podniesione bo będziesz mieć lepszy ogląd jak to ma wyglądać. Jak koła wiszą to stab prawie dotyka rury tłumika.

Jarek
06-05-09, 14:30
Czy ktoś wie, czy te otwory na te wsporniki są w każdej budzie 5D, czy tylko w niektórych i je trzeba gwintować sobie samemu, czy są już nagwintowane?
Co do wachaczy, to w tych wachaczach poprzecznych idzie nawiercić otwory pod stabilizator, bo nawet specjalna wypustka jest, tylko bez dziurki, to wiertarka, dobre wiertło i jechane. Tylko jaki tam otwór jest, fi 10?
A ładnie będzie wszystko, bo jeszcze poliuretn już sobie czeka i jak tylko będzie, na przód też zamawiam, Koni 1130 już zamontowane, ale jeszcze brakuje tylniego stabilizatora, bo tyłek dość chwiejny i brakuje mocno tylnich rozpórek, bo przód komplet i nawet o dziwo po założeniu przedniej, górenj, plastiki przednie ucichły. Tylko z tyłu ostro koncertują.

I przy okazji dla potomnych:
Koni 1130-1802 to zestaw przeznaczony do Civic'a 5D, bo taki jeden był, co strasznie mnie od tego odwieść próbował uparcie, chodź nie miał z tym doczynienia w ogole, bo w końcu zamówiłem i pasuje wszystko pieknie. Zestaw ten jest o tyle fajny, bo można i przód i tył regulować na aucie bez żadnego zdejmowania i regulacja daje dużo. Wysokość mocowań springów polecam dać przód na najwyższy ząb z dwóch możliwych, tylnie środkowy z 3 możliwych. Wtedy auto z przodu i tyłu na wysokość stoi tak samo i do 185/60R14 jest ~20-25mm koło-rant ( na oko ). Każdy ząb regulacji to 25mm. Czyli przód ma regulację 0 - -25mm, tył +25 - 0 - -25 mm. Ja mam przód i tył na 0. Ale żeby nie było nieporozumień, springi są krótsze i przez to auto siadło tak, jak pisałem wyżej. Niżej bym nie chciał i dlatego nie polecam.

qba1983
06-05-09, 14:52
z tego co sie orientuje sa we wszytskich, nagwintowane i przygotowane do montazu. tylko wahacze bywaly bez otworow

sane
06-05-09, 17:51
Może ktoś mi pomoże w tym temacie dot. zawieszenia:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=44747

??

qba1983
06-05-09, 18:55
skoro nikt nie odpisal to pewnie nikt nie montowal... w 5D
ale zadaj pytanie sprzedajacemu o wymiary i rozstaw tych elementow to sie sprawdzi czy to przypasi. nie jest drogie, jak bm mial pewnosc to moze sam bym sie skusil

Jarek
06-05-09, 20:00
Sane:
A jakie rozpórki masz juz w aucie i jaki zawias?

sane
06-05-09, 20:15
Sane:
A jakie rozpórki masz juz w aucie i jaki zawias?

A co to ma do rzeczy, bo niebardzo rozumiem?
Ale jeśli to ważne, to póki co mam OEM amory Delphi (wytłuczone) i żadnych rozpórek...

Przymierzam się niebawem do konkretnej inwestycji w zawieszenie i badam teren...
Mają być:
1. Poliuretanowe tulejki tylnego zawieszenia
http://www.rpmotorsport.pl/auta/honda_civic_zestaw_naprawczy_zawieszenia_tylnego_w ersja_eu-p-13472.html

2. Poliuretan do przedniego zawiasu - myślę, że przypasuje coś z 5 gen (nie jestem pewien):
http://www.rpmotorsport.pl/auta/honda_honda_civic_92-95-c-17_1892_798_2443_2457.html

3. Amortyzatory KYB Excel-G (na Koni 1130 czy Bilstein B6 nie starczy pieniędzy).

4. Górna rozpórka OEM VTI, Tylna dolna OEM VTI, przednia dolna chciałem OEM VTI, ale ta trapezowa jest chyba lepsza (?).

5. Stabilizatory VTI.

Jarek
06-05-09, 20:57
A ma to do rzeczy to, że:
Rozpórkę przednią, dolną pewnie już masz, tylko o tym nie wiesz.

Gorna, przednia daje bardzo dużo, przy twardym zawiasie buda dużo mocniejsza, jak przy miękkim.
Pewnie, że trapezowa będzie lepsza od zwykłej dolnej. Ale dolna, seryjna ma ten ogromny +, że jest, ale tak, jakby jej nie było. Każda inna, nie seryjna wystaje pod autem, poszukaj zdjęć.

Tył to od VTI bym sobie darował, ja tak robię, bo trzeba się wiecej pierniczyć, bym dopasował od razu dolną taką, ( wygiętą ) do łączeń wachaczy poprzecznych, górę jakąś kupię, bo seryjnej nie ma.

Pod spodem masz link bezpośrednio do producenta tych tulei, u nich mozesz je kupić za identyczne pieniądze.
+ taki, że od producenta przyjdzie na pewno szybciej, jak by miało iść przez pośrednika. Poza tym wpisujesz w kodzie rabatowym civic5 i już masz zniżkę 5%. I można też zadzwonić i porozmawiać o szczegółach, są pomocni, przede wszystkim Pan Krzysztof Blejzing ( On sam ma Civic'a )
Poliuretan Bikopur (http://www.elasto-moto.eu/)
Ogólnie temat jest taki, że tył mają w asortymencie, przód ma być niebawem, że niby w przeciągu 2 tygodni, ale roboty ponoć moją full i to nie jest pewne.

Bilstein B6 + Civic 5D to ciężki temat. W Zerkopol'u sami powiedzieli, że coś by tam trzeba było kombinować, ale Oni sobie by spokojnie z tym poradzili, a to kosztuje. A to, że Bilstein pisze w katalogu, ze b6 pasuje do 5D to tak nie do końca.
Koni jest obecnie bardzo drogie, ja niedawno kupiłem 1130 za 2500, najlepsze, że sklepie z asortymentem do wozów off-road'owych, bo we wszystkich tuningowych takie marże klepią, że łądnie ich przygieło. Ale ogolnie chodzi o to, że jak Ci się nie śpieszy, to z czasem jakby waluty wróciły do stanu z wakacji 2008, to za 1700-1800 byś kupił 1130. Teraz za 1600 1110 kupisz. I już taki właśnie zestaw 1110 wolę od serii.
Jeszcze bardzo dobre są Kayaba AGX, też chciałem i wyszło 2400, ale to bardzo drogo, bo to tylko same amortyzatory są.

Stabilizatory z VTI jak najbardziej na +, same stabilizatory przy całkowitej serii dają ogromna poprawę! Same stabilizatory z VTI polecam każdemu.

bioly20
06-05-09, 21:25
w 1.4i bede mial te otwory na stabilizator rocznik 96??

sane
06-05-09, 21:36
A ma to do rzeczy to, że:
Rozpórkę przednią, dolną pewnie już masz, tylko o tym nie wiesz.


To jest taka sama jak w VTI?




Tył to od VTI bym sobie darował, ja tak robię, bo trzeba się wiecej pierniczyć, bym dopasował od razu dolną taką, ( wygiętą ) do łączeń wachaczy poprzecznych, górę jakąś kupię, bo seryjnej nie ma.


Czyli jaką proponujesz na tył jak nie tę od VTI? Górnej nie chcę, bo jednak bagażnik mi się przydaje w tym 5D.




Ogólnie temat jest taki, że tył mają w asortymencie, przód ma być niebawem, że niby w przeciągu 2 tygodni, ale roboty ponoć moją full i to nie jest pewne.


a od 5 gen nie przypasuje nic?




Bilstein B6 + Civic 5D to ciężki temat. W Zerkopol'u sami powiedzieli, że coś by tam trzeba było kombinować, ale Oni sobie by spokojnie z tym poradzili, a to kosztuje. A to, że Bilstein pisze w katalogu, ze b6 pasuje do 5D to tak nie do końca.


Szkoda, bo B6 to jedne z najlepszych amortyzatorów na rynku.
A co z Excel-G? Wiem, że są gorsze niż AGX, ale za to tanie i myślę, że sporo lepsze od seryjnych Delphi.
W Lanosie np. też są seryjnie Delphi i wymiana na Excel-G to jak przesiadka w inne auto.

BTW. Dzięki za wyczeprującą odpowiedź.

Jarek
07-05-09, 00:05
Oem'owe rozpórki są identyczne niezależnie do wersji, w których je zastosowano.

Tylko, że IMO górne dają więcej. Tym bardziej z tyłu, bo tam te dwa wahacze są dość mocną ramą połączone, a górą kielichy tylko buda łączy. Poza tym zastanów się chwilę, w czym Ci taka rozpórka przeszkodzi? Po mojemu w niczym, nawet jak się dużo wozi. A na szafki, itp to otwór między nadkolami jest za mały. Poza tym zależnie od tego jaką rozpórkę byś wybrał, w krytycznej sytuacji to tylko odkręcić i przykręcić 4 śruby do których dostęp masz non-stop. Ale jak wszystko, każdy po swojemu robi.

Rozpórki to bym wybrał takie, na jakie Ciebie stać. ;) Chyba ( bo może jest jakaś, której nie znam ) najlepsze rozpórki robi Ultra Racing, bardzo drogie, po mojemu za drogie.
Dół od UR wygląda tak:
http://img15.imageshack.us/img15/5108/rozprkatydultraracing.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=rozprkatydultraracing.jpg)

Tylko ona jest taka prosta, jak seria, ale lepsza po mojemu, bo przykręcana bezpośrednio z wahaczami. Tylko na fotce jest w 3d i tam jest tak stabilizator zrobiony, że inna rozpórka by nie przypasowała, ale u Nas w 5D można by tą rurę taką wygiętą wstawić w odwrócone "u". Zaleta tego taka, że znowusz nie masz żadnego dodatkowego prętu od spodu, którym mógłbyś zaryć o cokolwiek, czyli uniwersalność. Myślę, że za 100 pln każdy, kto ma sprzęt i potrafi spawać, zrobi Ci taką rozpórkę, dolną, jak i górną, która będzie mega mocna.

Najbardziej mi się podoba taka z górnych: ( chodz nie mam pewności, czy ta akurat do 5D też przypasuje )
http://img15.imageshack.us/img15/2838/rozprkatygra4punktowaul.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=rozprkatygra4punktowaul.jpg)

Ale wystarczy taka spokojnie ( przypasuje do 5D na 100% ):
http://img15.imageshack.us/img15/9121/rozprkatygra2punktowaul.th.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=rozprkatygra2punktowaul.jpg)

Jak widzisz, nie ma tam nic nadzwyczajnego. Podnosisz auto na podnośniku, mierzysz Ty albo już osoba, która wykona element i robota nietrudna i tania. Ja tak właśnie będę kombinował. Bo takie mocne samoroby uważam, że będą mocniejsze od takich "ebay'owskich", które ewentualnie też można stosować i coś tam spinają.

Po co Ci teraz na siłę tuleje od 5gen dopasowywać, albo od 3d 6gen, skoro za jakiś czas będziesz miał sprawdzony, cały zestaw, który będzie w 100% cały pasował. Ja montuję teraz tył i jak będzie, to zamontuję przód.

Czy zwykłe amory są takie tanie, to ja nie do końca bym się zgodził. Może przez to, że ja springi i amory wymieniałem i w komplece wszystko taniej wychodziło.
A porównywać tak amorków nie będę, bo nie miałem Kayaba nowych ani Delphi nowych. A porównywanie zużytych Delphi do nowych Kayaba uważam za nieuczciwe. Poza tym każdy producent może mieć inne podejście i inną charakterystyke pracy amora. Wiem za to, że do takiego jeżdzenia, o którym myślimy i gadamy, Bilstein jest jednym z lepszych, o ile nie najlepszy. Same możliwości i już Koni, Kayaba AGX sie chowa, dodać do tego, że się zużyją to nie kupujesz nowych, tylko je dosłownie naprawiasz w odpowiednim miejscu i taniej masz nowe amory, przy okazji Ci je utwardzą, zmienią skok, cokolwiek sobie tylko zażyczysz, nawet Ci z nich gwint zrobią, jak zechcesz. Ale tylko b6 i b8 i ich wyższe pochodne. Żadne b4, bo to zwykły zamiennik serii.

Ja Ci polecam 1130, bo to najtańsze z najlepszych, sensownych. Jak za drogo, to 1110 i ten zestaw ma bardzo dobry stosunek jakość/cena nawet przy obecnym kursie walut. Jak obniżanie Ciebie przeraża, to rozumiem. Ja auto w sumie mam tylko dla siebie, rodziny jeszcze nie mam.

Ja osobiście Ci nie doradzę w zwykłych amorach, ale powiem Ci tylko to, co pewnie sam wiesz, że polecają zazwyczaj Monroe albo właśnie Kayaba.

TeeS1975
07-05-09, 00:35
Ale wystarczy taka spokojnie ( przypasuje do 5D na 100% ):
Ale nie chciałbyś się założyć bo na 100 % to tak ale nie pasuje

sane
07-05-09, 00:44
Ja bym generalnie sprawdzał tylko części od 5 gen pod kątem przypasowania do naszych 5D, bo mają bardzooo podobną płytę podłogową i ogólnie 5D to bazowo JDM Honda Domani, która wywodzi się z 5 gen.

TeeS1975
07-05-09, 02:40
wiele rzeczy z ITr-a jest plug'n'play np maglownica
z tylną rozpórką kielichów jest problem, z racji mocowania amortyzatorów, u nas są nie równolegle do osi auta (coś jak z przodu) we wszystkich innych cifach równolegle

czara
07-05-09, 07:48
to może ktoś poleci jakąś rozpórkę na tylne kielichy która sprawdza sie w 100%? w końcu ludzie jakieś montują tam na tył wiec może ktoś trafił na taki model który pasuje sie plug&play?

TeeS1975
07-05-09, 12:17
albo Accord, albo civic 7 gen, jestem w trakcie dochodzenia co i jak :D

Jarek
07-05-09, 12:58
z tylną rozpórką kielichów jest problem, z racji mocowania amortyzatorów, u nas są nie równolegle do osi auta (coś jak z przodu) we wszystkich innych cifach równolegle
I jaki widzisz w tym problem? Tak na prawdę mocowanie to najmniejszy problem. Najtrudniej to dopasować, żeby na wymiar pasowała. Chyba, że tam te uczy są na styk, albo by za krótkie jedno było. Ale tak na to patrząc, to dużo rzeczy byłoby nie kompatibilne, bo większość rzeczy jest pod 3d robione.
Ale z tym, że zdeycowanie źle się określiłem z tymi procentami wcześniej, to zdecydowana racja!
Ja oryginalną przednią, górną rozwiercałem, bo dla mnie te ich mocowania były złe. Poza tym i tak trzeba wiercić budę, więc tez można powiedzieć, że nie pasuje :rolleyes:
I ostatecznie proszę, pokaż mi jakąś sklepową, która pasuje do tyłu na górę do 5D od tak, odkręć, przykręć, bo ja nie znalazłem?

A co do dolnej, to jeszcze się zastanowiłem i też w 5D może być tak, że musi być prosta, jak w 3D, bo też może stabilizator haczyć o rozpórkę, ale tylko od tyłu zawsze stabilizator widziałem, nigdy od dołu, dlatego tez tu może być nieścisłość, bo od dołu by trzeba było go zobaczyć, ile miejsca tam jest.

czara
07-05-09, 13:39
albo Accord, albo civic 7 gen, jestem w trakcie dochodzenia co i jak

tees1975 daj znać jak już coś dopasujesz i będzie pasowało bez zbędnych manipulacji :D

TeeS1975
07-05-09, 18:32
I ostatecznie proszę, pokaż mi jakąś sklepową, która pasuje do tyłu na górę do 5D od tak, odkręć, przykręć, bo ja nie znalazłem?
no właśnie nie ma :( ale może
albo Accord, albo civic 7 gen

misiek707
16-05-11, 20:04
Witam! Czy stabilizator tylni z 5 gena podejdzie do 6???

Konrad84
17-05-11, 08:48
nie ma to zbyt wiele wspólnego z zawieszeniem w 5d, ale nie.

MikeFoto
17-05-11, 10:14
Przy okazji takie pytanko, czy ktoś się orientuje czy poza Koni Kitem jest jakieś zawieszenie dedykowane do 5D, ale o regulowanej wysokości?

Konrad84
17-05-11, 13:31
przypasuje każde od 5 gena (Tein, Buddy Club, K Sport itd.)

Pytanie co dla ciebie znaczy dedykowany do 5d ? Bo np. Koni przeznaczone do 5D ma wg. mnie zbyt miękkie sprężyny, szczególnie z tyłu, ale w lekkim 5 genie sprawują się idealnie :) . Konkluzja jest taka, że zestaw można dedykować bardziej pod potrzeby użytkownika niż pod dany model Hondy Civic (5 gen. ITR, del sol, 5d), zwłaszcza w zawieszeniach z regulacją wysokości na gwincie.

MikeFoto
17-05-11, 14:29
Użytkownik ze mnie typowo miejsko-trasowy. Cenię sobie wygodę więc nie może być zbyt twardo, ostro nie leżdzę.
Ważne żeby była regulacja wysokości bo w zimę jak dla mnie jest troszkę za nisko.

lako
16-09-12, 17:38
Przejrzałem ten wątek i mam pytania.
Rozumiem, że 5D bez względu na wersje ma stabilizator przedni i rozpórkę dolną przednią?
Z kolei wersja Vti w przodzie ma grubszy stabilizator i tylko tym się różni?
Pyta się ponieważ planuje kolejny mod, który dotyczy właśnie rozpórek.
Jeśli moje domysły się potwierdzą chce założyć tylko tył (rozpórka dolna i stabilizator vti - mam abs rocznik 99) i górna kielichów.

wulkanisko
17-09-12, 00:09
Prawie każda ma przednią dolną rozpórkę. Stabilizator przedni ma każda, VTi oczywiście grubszy. Staba na tył z VTi założysz jeśli masz otwory w wahaczach, jeśli nie czeka cię wiercenie lub wymiana wahaczy. Rozpórki dolnej na tył nie założysz bo nie ma mocowań więc musisz kombinować z jakimś aftermarketem. Przednią górną założysz jak wywiercisz otwory ale żaden to problem:)

lako
17-09-12, 10:32
Rozpórki tył góra nie chce zakładać, interesuje mnie tylko dół. Otwory w wahaczach mam czyli rozumiem, że zamontuje się bez większych problemów. Coś jeszcze jest potrzebne do tego bo szczerze mówiąc jestem zielony w tym temacie. A co do góry przód trzeba wiercić? Myślałem, że odkręca się tylko śrubki...:P

wulkanisko
17-09-12, 13:54
I właśnie na tyle dolnej nie zamontujesz bo nie ma mocowań. Jeśli chcesz mocować jakiś aftermarket na przód to wystarczy odkrećić śruby przy mocowaniu amora, założyć i skręcić. Lecz jeśli chcesz montować z VTi to musisz nawiercić otwory w kielichach, miejsca sa zaznaczone. Jak masz otwory w wahaczach na staba to większego problemu być nie powinno jedynie czasami przeszkadza rura dochodząca do puszki końcowego i trzeba przerobić u tłumikarza. A potrzebujesz stabilizator, mocowania do budy, łączniki oraz poduszki wraz z "uszami". Poszukaj tematu o stabie w 5D tam masz wszystko wyjaśnione.

lako
17-09-12, 18:11
Chyba zdecyduje się na górną nie Vti na allegro widziałem staffa co wydaję mi się dobrym wyborem - nie trzeba nic wiercić. Najbardziej jednak dziwi mnie, że dolnej tył Vti nie zamontuje - co można w tej kwestii zrobić?

Karpiczek
17-09-12, 18:27
Buda Vti posiada oryginalne otwory pod montaż tej rozpórki. Nasze tego nie posiadają. Wyjściem jest zakup rozpórki między wahacze poprzeczne. Wydaje mnie się, że w pewnym stopniu będzie się spisywać.

lako
17-09-12, 18:36
hmm więc z Vti zostanie mi chyba tylko do zakupu tylni stabilizator, jaką polecacie rozpórkę na tył dołu. Nie będzie kolidować ze stabem od Vti?

webi80
18-09-12, 00:07
Tu masz przykładową rozpórkę tylną dolną w budzie bez otworów w wahaczach. Fotki zapożyczone z tematu kolegi, którego nicka niestety nie pamiętam.

http://imageshack.us/a/img842/9916/01032010200.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/01032010200.jpg/)
http://imageshack.us/a/img534/7437/01032010199.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/01032010199.jpg/)
http://imageshack.us/thumbnmail.png (http://imageshack.us/photo/my-images/831/01032010198.jpg/)
http://imageshack.us/a/img109/7465/01032010195.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/109/01032010195.jpg/)

Karpiczek
18-09-12, 00:11
Kolega wyżej pomylił się. Otwory w wahaczach poprzecznych są potrzebne do montażu tylnego stabilizatora a nie do montażu rozpórki. Rozpórkę przykręca się śrubami mocującymi wahacz do nadwozia.

lako
18-09-12, 11:53
myślę nad kupnem rozpórki górnej przód i dolnej tył od staffa - kolega z forum. Od vti zostanie tylni stab tylko czy po za kupnem staba trzeba coś jeszcze dokupić (łączniki)? No i chyba będą problemy z wydechem?

mickee
18-09-12, 14:33
Po założeniu staba z tyłu wymieniłem tylko jeden wieszak gumowy na krótszy i rura już nie przeszkadzała.

lako
18-09-12, 19:28
a jak z łącznikami ?

mickee
19-09-12, 09:55
Musisz kupić przede wszystkim cały zestaw stabilizatora. Kolega na poprzedniej stronie już pisał o tym. Wsporniki mocujące do budy silent bloki (gumy w których siedzi drążek) oraz uszy w którch siedzą te gumy. Łączniki stabilizatora oczywiście kup nowe (555 lub CTR). Jeśli masz otwory w wahaczach to tylko zakładasz i jeździsz. Jeśli nie to będziesz musiał powiercić (wahacze mają takie uszy które trzeba przewiercić). Tylko zobacz w EPC lub na forum w którą stronę pozakładać łączniki.