Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Z serii "tuningu" instalacji lpg



monstes
29-01-13, 18:48
Witam, mam pytanie bo noszę się z modzeniem auta a mam instalacje II gen, na początku myślałem nad blosem ale reduktor bym musiał wymienić bo do 100hp....
Aaaaa blos+reduktor to już koszt używanej sekwencji i tu moje pytanie ;) Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanej instalacji ? Czy musi być od hondy ? czy tylko patrzeć na wydajność reduktora?

ma1ster
29-01-13, 19:33
niema czegoś takiego jak mieszalnik do 100KM, mieszalnik się dobiera w taki sposób, aby nie wiele zwęzić maksymalny prześwit przepustnicy, w celu uzyskania podciśnienia w mieszalniku (zwężka venturiego). Blos jest już lepszym rozwiązaniem, można by powiedzieć bardziej eleganckim, bo prześwit zwężki zmienia się wraz z ilością przepływu powietrza, czyli od obciążenia czy obrotów.

Mam rozumieć że chcesz kupić używaną instalację IV gen, tzw potoczne sekwencję???
Proszę bardziej sprecyzować pytanie, bo nawet nie wiadomo jak na to odpowiedzieć...

monstes
29-01-13, 20:26
Pomyliło mi się, nie mikser tylko reduktor(już poprawione, przepraszam) ok może mało się rozpisałem. Mam silnik d14a4 z LPG II gen a chcę trochę w nim pogrzebać, w sensie od dolotu łącznie z kolektorem ssącym, po wydech 2.25 no i taki setup będzie miał pewnie ok 100hp. więc "reduktor lpg" będzie nie wystarczający do założenia blosa(z tego co wiem, blos musi mieć zapas a że nie będę wiedział ile dokładnie wyjdzie co znowu robi mi problem), więc i jego trzeba wymienić, co mnoży koszta.... i tak licząc na szybko to już jest koszt używanej sekwencji. Dlatego też pytam na co zwrócić uwagę przy zakupie takiej instalacji, czy musi być od hondy 1.4 czy może być od np: Fiata bravo 1.6, albo vectry b 1.8 136hp i jak wygląda z legalnością takiej przekładki ?
Podsumowując na szybko czy liczy się tylko moc auta oraz ilość cylindrów czy coś jeszcze ?

Brylant1
29-01-13, 21:29
2.25 do d14 to przesada.

Budowa hybrydowych skrzyń biegów, short shiftery home made, zapraszam!!!

monstes
29-01-13, 21:39
Kolega ma 2.25+parówa chyba zamkniętą z nawiewem, i wyszedł mu wynik 102.9 KM a u mnie jeszcze kolektor z z6 dojdzie(No ale on nie ma podtlenku, więc sądzę że jak mi 100 wyjdzie to będzie dobrze). Więc 2.25 chyba nie psuje, nie znam nikogo kto by miał 2" więc sugeruje się tym co znam ;)

Guscioren
29-01-13, 21:44
Kolega ma 2.25+parówa chyba zamkniętą z nawiewem, i wyszedł mu wynik 102.9 KM a u mnie jeszcze kolektor z z6 dojdzie(No ale on nie ma podtlenku, więc sądzę że jak mi 100 wyjdzie to będzie dobrze). Więc 2.25 chyba nie psuje, nie znam nikogo kto by miał 2" więc sugeruje się tym co znam ;)

Chyba będzie jednak za duży przelot. Do b18 dedykowane są 2"25-2"50 jak chcesz się bawić.
Tak schodząc troszkę z tematu na twoim miejscu kupił bym wydech od VTI^^

monstes
29-01-13, 21:48
Ja nie mówię że to jakieś mega rozwiązanie to 2.25", sugeruje się tym z czym miałem do czynienia :), Może fakt że za duży... Nie znam się ;P
a ten z VTI ile ma ?

iljash
30-01-13, 09:43
2.25 masakrycznie rozprezy CI uklad . 2" do d14 to jest maks absolutny nie wazne czy wkladasz tam stozki, parowki czy jakis kolektor ssacy

monstes
30-01-13, 10:05
Ok nie będę się upierać ;) Bo jak już mówiłem nie znam się.... No to 2" wydech, ale mniejsza z nim ;) chodziło mi o instalacje, czy liczy się tylko moc auta oraz ilość cylindrów czy coś jeszcze ?

MarcinC2
30-01-13, 11:43
Ilość cylindrów obsługiwana przez sterownik conajmniej 4 (może być więcej), "szybkie" wtryski - z używanych to warto szukać Hana, Matrix, ew. RegFast... absolutnie nie Valtek (chyba że Valtek typ 34). Reduktor na moc ok. 150 KM.... Z tym że używane graty mogą wymagać serwisu: wymiana membran w reduktorze, odolejanie wtrysków, itp.

ma1ster
30-01-13, 12:45
mmm... ja na Twoim miejscu raczej bym się nie bawił w durnoty typu zmiana wydechu, chyba że Cię to cieszy...
Silnik jak najbardziej by chciał dostać instalację sekwencyjną i jak ją założysz to na pewno zmniejszysz zużycie paliwa, a i poprawisz na pewno charakterystyki układu zasilana, ogólnie jest to juz bardziej eleganckie rozwiązanie, bo inst 2 gen to mi się kojarzy z niemieckim kubelwagen na holzgaz :D:D...
Co do zmiany czegokolwiek oprócz butli, nie musisz się martwić sprawami prawnymi, jeśli butla zostaje, to możesz całą resztę w domu zmieniać do woli
Co do instalacji to jakakolwiek instalacja sekwencyjna 4 gen. odsłuży taki silnik bez problemu, nawet najtańsza konfiguracja...
Co do używanych to ja jestem tego przeciwnikiem, używany jedynie można by dać sterownik LPG, natomiast przewody, reduktor, wtryskiwacze założył bym nowe, Nie kupuj nic drogiego bo szkoda kasy, a nic tym nie osiągniesz, jedynie co to mogę odradzić jedynie wtryskiwacze plastikowe regfast z racji że w hondach jest bardzo ciepło pod maską i zmienia im się wydajność jak się zagrzeją, potwierdził to ostatnio mój kolega badając kilka listew na PK...O dziwo przez wszystkich poniżana listwa Valtek 3ohm wypadłą dość dobrze w ogólnym teście listew...

Najsłabszy oferowany reduktor inst sekwencyjnej do samochodu osobowego to zdaje się tomasetto alaska, niby do 90KM ale spokojnie odsługują 120KM,

monstes
30-01-13, 13:39
Dzięki za odpowiedzi ;) takie rzeczy jak węże dam raczej nowe... Jak dostanę ową instalacje w swoje ręce to od razu zrobi się serwis,

monstes
30-01-13, 17:17
..... Następny błąd z mojej strony.... on ma 2" przepraszam.....:rolleyes:

monstes
30-01-13, 19:31
A jeszcze takie pytane ;) Czy duża zamota jest z przełożeniem samemu instalacji lpg, mogę dodać że z mechaniką mam styczność jak sam coś z autem robię :) Czyli moja wiedza jest raczej podstawowa a o lpg właśnie zaczynam "studiować" :P
Teraz wbiłem na allegro i są takie "zestawy" co o tym sądzicie ?
http://moto.allegro.pl/a20-ac-stag-4-eco-alaska-136km-valtek-sekwencja-i2977757135.html
Kontroler staga4 to chyba będzie ok
Reduktor też był wymieniony jako dobry
a co do reszty to nie wiem ;)

ma1ster
30-01-13, 22:18
takie pudełko Ci spokojnie wystarczy a i nie kosztuje dużo... jeśli masz tylko podstawową wiedzę to bym się za to nie brał, trzeba jednak wiedzieć co i jak, choć mniej więcej, poza tym jest dość dużo kabli, oraz do zestawu trzeba by sobie kabel kupić łączący sterownik z laptopem, aby móc przeprowadzić auto kalibrację, podgląd parametrów, mapę mnożnika itd...

MarcinC2
31-01-13, 12:25
Sterownik może być (brak ręcznych korekt) ale "pseudowtryskiwacze" Valtek do Hondy to już pomyłka - oszczędź sobie kłopotów i zainwestuj w coś lepszego np. Barracuda. Reduktor - Alaska - mógłby ogarnąć serię ale jeśli ma być siakiś "tuning" to tez nie zawracaj sobie nią głowy - reduktor powinien mieć zapas.

monstes
31-01-13, 15:31
Ale przecież to nie jest AT-09 standard(90)hp tylko AT-09 Alaska(135hp) To co reduktor do 135hp nie poradzi sobie z max 110? wtryski fakt są chu... Ale jako cały kit jest opłacalne, sam sterownik z wiązką i czujnikami to 450 więc za 200 wychodzi wtrysk i reduktor, jak bym miał to brać to bym pogadał właśnie o wtryskach

MarcinC2
31-01-13, 16:36
Jak max 110 KM to powinno być OK - życie a raczej spadki ciśnienia pokażą czy teoria się sprawdzi. I radzę nie zaczynać oszczędzania na LPG od doboru elementów instalacji "po kosztach" - oszczędności będą później....

monstes
31-01-13, 20:24
Hmm, no bo ile mogę wygrać z takich modów jakie wypisałem czyli: ssak z6+Jakiś mądry dolot z oddzieloną komorą dla filtra z nawiewem+2"wydech+ewentualnie ja by mi się jeszcze chciało bawić to wałek z "y7" i do niego regulowane koło... ok 110 HP Czy wyjdzie coś więcej ?
A co do instalacji to jeszcze będę się "edukował" i wymyślę coś może innego, ta alaska ponoć nie jest złym reduktorem.... ewentualnie pomyślał bym nad ugadaniem się co do wtrysków na np HANA czerwone

ma1ster
01-02-13, 10:36
to co pisze na owym reduktorze że jest do 90KM to oznacza, korzystając cały czas z mocy 90KM reduktor będzie pracował w 100% swojej wydajności, natomiast ja nie sądzę żebyś cały czas jadąc swoim samochodem używał pełnego obciążenia i mocy maksymalnej... więc reduktor taki do 90KM uciągnie silnik nawet 2.2 VTEC, tylko że podczas jazdy np na autostradzie przy 150km/h będzie tak duży pobór gazu, że reduktor zacznie tracić mocno temperaturę a co za tym idzie zacznie spadać ciśnienie...
Poza tym można sobie ustawić, że do 5000obr jadę na LPG, a po przekroczeniu tych obrotów, automatycznie co jeden cylinder na 1sekundę będzie przechodziła na benzynę, tak się robi jak chcesz zainstalować np alaskę do 200KM silnika, też będzie działać :D.

MarcinC2
01-02-13, 11:17
Ale spadek ciśnienia na reduktorze dobranym na styk nastąpi też podczas nieco dynamiczniejszego przyśpieszania. Podczas jazdy autostradowej poleci termika. Ograniczenie obrotów oczywiście można wprowadzić (sam mam takie narzucone) ale użytkownik auta powinien być tego świadomy - by później nie być zdziwionym poborem Pb podczas nieco dynamiczniejszej jazdy.

monstes
01-02-13, 11:58
A jaki inny reduktor byście polecali przy takich modach jak wypisałem ?

ma1ster
01-02-13, 12:40
ja mam w b16a2 reduktor AC R-01 powiem ze dość dobry jest, bo nawet przy pełnym otwarciu moich nieszczęsnych wtryskiwaczy, ciśnienie trzyma równo w układzie, więc wydaje mi się że na silnik ok 160KM taki reduktor działa świetnie... a producent zapewnia utrzymanie parametrów nawet do 150KM, ale od pracowników dowiedziałem się że ma dość duży zapas... natomiast nie wiem jaka jest jego obecna cena...

jeszcze miałem do czynienia z reduktorem ZAVILI też dobrze trzyma parametry i ma fajne rozmieszczenie króćcy co ułatwia montaż, jak również te króćce są mosiężne co sprawia że są wiele trwalsze od plastikowych.

MarcinC2
01-02-13, 13:54
AC R01 150KM mam i ja - od 2kkm, poprzednio EG 150. R01 150KM jest solidnym reduktorem choć zdarzają się wadliwe egzemplarze, ważne by wyjście gazu było fi12mm (nowa wersja) a nie 16mm. Cena R01 od 200PLN. ZAVOLI N też jak najmocniej można polecić - sprawdzony reduktor - od 160 PLN.

ma1ster
01-02-13, 15:38
Ja mam z grubszym króćcem, dostałem go od przedstawiciela AC, jak jeszcze nie było ich w sprzedaży ma jeszcze nie malowany dekiel od strony regulacji, podobno że grubszy króciec poprawia przepływ w tym reduktorze, również jeśli jest duża odległość od reduktora do listwy, można nawet w nowym reduktorze z cienkim króćcem dokupić grubszy króciec i mamy poprawiony przepływ, a dalej sobie zakładamy filtr 12/16 i mamy już zwężenie bliżej listwy. Wadliwe sztuki pojawiły się później jak jakaś firma dostarczająca sprężyny, źle je robiła i miały inne parametry, co w reduktorach objawiało się dziwnym zachowywaniem się ciśnienia, natomiast problem ustał gdy kapnęli się że są złe sprężyny... problem szybko rozwiązano...

Na szczęście w moim wszystko jest OK...

monstes
13-08-13, 22:39
Witam ;) Mam następne pytanie ;P a mianowicie jak to jest z sekwencją, kiedy posuwamy się dalej w "tuning" naszej jednostki typu jakieś doloty/wydechy/wałki itp... czy da się wystroić samego kompa lpg ? co wydaje mi się tańsze i szybsze/łatwiejsze niż zmiana kompa z d14 inny który da się wystroić

kaczmar
03-10-13, 23:02
Witam, podłączę się do tego tematu...
jak usprawnić/polepszyć instalację 2gen w d15b7?
spalanie obecnie mieści się w granicach 10l/100km przy czym jest zamontowany mikser w dolocie o dużej zwężce co mnie bardzo irytuje ponieważ miałem takie ej2 bez lpg i było żwawsze i na tej samej trasie paliła około 7-7,5l/100km Pb.
da się coś z tym zrobić?
blos?
czy nie warto nic robić?
pozdro

reaktor
03-10-13, 23:16
Witam ;) Mam następne pytanie ;P a mianowicie jak to jest z sekwencją, kiedy posuwamy się dalej w "tuning" naszej jednostki typu jakieś doloty/wydechy/wałki itp... czy da się wystroić samego kompa lpg ? co wydaje mi się tańsze i szybsze/łatwiejsze niż zmiana kompa z d14 inny który da się wystroić

mapy generalnie kopiujesz z benzyny
ale fachowiec sie bez tego obejdzie

tylkoznowu koszta strojenia sa doscs pore

do d14 to chyba pomyłka

minimum głowica z vteciem zeby to miałosens

ma1ster
05-10-13, 18:34
hahah... najpierw trzeba się zastanowić czy się rozumie pojęci zasilania silnika... później dopiero można by zadawać pytania...



Witam Mam następne pytanie ;P a mianowicie jak to jest z sekwencją, kiedy posuwamy się dalej w "tuning" naszej jednostki typu jakieś doloty/wydechy/wałki itp... czy da się wystroić samego kompa lpg ?

Przecież jak zmienisz np wałki, przepustnicę, wydech to najpierw musisz odpalić samochód na benzynie, dopiero do benzyny przytulać LPG...
Chyba, że zmodyfikujesz instalację LPG w taki sposób, aby silnik pracował tylko na LPG bez benzyny, to wtedy możesz sobie zwiększać dawki paliwa samym mnożnikiem map... ale to tylko liniowa zależność podnoszenia wydajności wtryśniętego paliwa...

monstes
06-10-13, 23:49
.... Z mojego założenia, odpalasz auto na BP tak ale kompa nie ruszam czyli chodzi na mapie 90hp(przecież do odpalania i nagrzania jednostki nie jest potrzebna modyfikacja) i po przebiciu na LPG mamy "mocniejszą" mapę paliwową, osobną w kompie samego LPG... z tego co się dowiadywałem(u osoby moim zdaniem ogarniętej w temacie LPG) nie ma większego problemu. Przykładem dał mi Renalut 19 turbo które stroił, właśnie komp BP był nie ruszany a cała mapa paliwowa była budowana na lpg ;)

ma1ster
07-10-13, 19:11
.... Z mojego założenia, odpalasz auto na BP tak ale kompa nie ruszam czyli chodzi na mapie 90hp(przecież do odpalania i nagrzania jednostki nie jest potrzebna modyfikacja) i po przebiciu na LPG mamy "mocniejszą" mapę paliwową, osobną w kompie samego LPG... z tego co się dowiadywałem(u osoby moim zdaniem ogarniętej w temacie LPG) nie ma większego problemu. Przykładem dał mi Renalut 19 turbo które stroił, właśnie komp BP był nie ruszany a cała mapa paliwowa była budowana na lpg

To teraz sobie poczytaj na wikipedii zasadę działania, a zarazem zasilania silnika Otto... Przecież jak zwiększysz czasy wtrysku i/lub zwiększysz jego wydajność, to tylko wzbogacisz mieszankę, będzie bogato, a dlatego że przepustnica nas nie puści... bo dalej ma tą samą przepustowość...

Oczywiście, że silnik Otto osiąga największą moc przy lambda 0.9 można to wymusić zwiększeniem dawki paliwa, np. w sterowniku LPG... natomiast po kilku tys. km, nie masz katalizatora, bo jest spalony... poza tym przyrost mocy jest nie ekonomiczny względem przyrostu ilości zużytego paliwa... moc wzrośnie ok 3 do 5% czyli z 90KM zrobi się ok. 93KM, a zaczniemy spalać ok. 1L LPG więcej... nie wspomnę w ogóle o składzie spalin...

Osoba która Ci przekazała takie informacje widać, że nie ma pojęcia o pracy silnika Otto... A Ty jeszcze uważasz, że jest ogarnięta :D:D...

O jakim budowaniu całej mapy na sterowniku LPG ten człowiek mówił? Chyba za dużo psychotropów bierze, albo był pod wpływem innego dopalacza :D:D:D...

To nie silnik Diesla, gdzie lambda jest zmienne...

monstes
07-10-13, 23:15
Mówił mi że można zbudować osobną mapę na lpg. Gość który ma serwis staga i ogarniał kilka aut które widziałem .... ale teraz to już nie wiem ;P

ma1ster
08-10-13, 15:31
Może i się zna na montażu instalacji, ale o przemianach cieplnych silników Otto to on za dużo nie wie...

Niech lepiej montuje inst. LPG tak, żeby moc nie spadała, ani nie wzrastała :D, bo się to może dla kogoś źle skończyć...

monstes
08-10-13, 22:42
czyli zostało przejście na OBD 1 albo Ecu Master ....

ma1ster
09-10-13, 19:10
czyli zostało przejście na OBD 1 albo Ecu Master ....

Co to pomoże?

Skąd niby weźmiemy więcej powietrza? najpierw musi być zmieniona przepustnica, albo trzeba doładować silnik...

snafu
10-10-13, 08:59
jeśli odpowiednio wystroi zapłon to poprawi elastyczność w dolnym zakresie RPM no i może minimalnie podciągnie górę

nikog0
11-10-13, 19:07
jeśli odpowiednio wystroi zapłon to poprawi elastyczność w dolnym zakresie RPM no i może minimalnie podciągnie górę

w jaki sposób wystroisz zapłon???? przecież instalacja lpg nie ingerują w ten układ

snafu
11-10-13, 20:30
w jaki sposób wystroisz zapłon???? przecież instalacja lpg nie ingerują w ten układ

pisałem w odniesieniu do OBD1 lub ECU mastera

ma1ster
12-10-13, 18:05
Tu masz taką zabawkę z Białegostoku... jak już chcesz mieć elegancko :D:D:D

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/TAP/PL%20-%20STAG-TAP-01_02_v1-3-3.pdf

snafu
12-10-13, 19:02
z obsługą trigera dla silnika hondy D1426 xD