Zobacz pełną wersję : pytanie o dodatkowe wskaźniki
wrzossek_m
08-11-07, 19:56
Witam!
szukałem ale niestety nie mogłem znaleźć
chodzi mi o to czy w D15B7 są jakieś fabryczne miejsca na podłączenie czujników do dodatkowych wskaźników typu: ciśnienie oleju i podcisnienie dolotu(vacuum)? jeśli tak to gdzie sie one znajdują? no i jesli ktoś zakładał to byłbym bardzo wdzieczny za pomoc!
dodatkowo mam pytanie czy ktos wie co to jest za rurka zaznaczona na zdjęciu?:
http://img209.imageshack.us/img209/449/zdjcie024pw9.jpg (http://imageshack.us)
pozdrawiam!
Ja zakładałem w D16Z5.
A wiec co do podcisnienia to nie zadnego problemu bo zakłada sie trójnik na wezyk od odpowienigo podcisnienia przy kolektorze.
Mam jeszcze cisnienie oleju i temperature oleju. Nie da się tego załozyc bez specjalnej podstawki pod filtr oleju. Próbowałem z róznymi trójnikami w miejscu gdzie jest oryginalny czujnik ale nie za bardzo to zadawało egzamin, podstawkajest najlepsza.
Mimo to i tak nie obeszło sie bez problemów bo podstawka pasowała tylko w jednym ułozeniu tak zeby czujnik dodany do zegarów po wkreceniu w podstawke nie zachaczał o blok.
http://photos03.allegro.pl/photos/400x300/265/81/13/265811338
(zdjęcie zapozyczyłem z allegro)
podcisnienie sobie daruj, niczemu nie sluzy
cisnienie i temp oleju mozna podlaczyc do fabrycznych miejsc w bloku, ale to troche roboty, bo trzebaby w nich wiercic dziury i je gwintowac. najbardziej bezbolesny sposob to montaz podkladki pod filtr oleju.
wrzossek_m
08-11-07, 22:54
a znalazem na allegro cos takiego czy to jest dobre
http://www.allegro.pl/item262183421_trojnik_ulatwia_montaz_czujnikow_aut ogauge.html
czy lepiej tą podkładke pod filtr?
trójnik AG? Błagam :aloha: Przecież to normalny trójnik, który można sobie dobrać w sklepach typu "agroma" pod odpowiedni rozmiar gwintu. Używamy takiego czegoś do wyprowadzenia spod czujnika ciśnienia oleju smarowania do turbo.
próbowałem załozyc taki trójnik i za bardzo mi to nie pasowało.
Po piersze mało miejsca tam jest (przynajmniej w d16z5).
Po drógie bardzo słaby material to był i ukreciłem tam przyjściówki (kupiłem na allegro i wygladoła dokładnie jak to z linku)
próbowałem załozyc taki trójnik i za bardzo mi to nie pasowało.
Po piersze mało miejsca tam jest (przynajmniej w d16z5).
Po drógie bardzo słaby material to był i ukreciłem tam przyjściówki (kupiłem na allegro i wygladoła dokładnie jak to z linku)
Mam jeszcze cisnienie oleju i temperature oleju. Nie da się tego załozyc bez specjalnej podstawki pod filtr oleju. Próbowałem z róznymi trójnikami w miejscu gdzie jest oryginalny czujnik ale nie za bardzo to zadawało egzamin, podstawkajest najlepsza.
da sie , kup dobre wskazniki i bedzie ok :) . APEXi ma do cisnienia i temp. specjalne "przejsciowki" , jedna jest montowana zamiast korka oleju(temp. tam jest najbardziej realna) a druga jest wkrecana w miejscu seryjnego czujnika cisnienia , nie trzeba podkladki :)
dodatkowo mam pytanie czy ktos wie co to jest za rurka zaznaczona na zdjęciu?:
Odpowietrznik skrzyni biegow. na tym normalnei jest gumka z malym otworkiem.
wrzossek_m
09-11-07, 15:55
na tym normalnei jest gumka z malym otworkiem.
zgadza sie jest gumka ale do zdjecia ja sciągnąłem.
dzięki za info! :)
da sie , kup dobre wskazniki i bedzie ok :) . APEXi ma do cisnienia i temp. specjalne "przejsciowki" , jedna jest montowana zamiast korka oleju(temp. tam jest najbardziej realna) a druga jest wkrecana w miejscu seryjnego czujnika cisnienia , nie trzeba podkladki :)
Ale jak wykrecisz seryjny czujnik to nie bedzie sie swieciła kontrolka na desce. A poza tym nie wiem czy np. w b-serii kom nie kozysta z wskazan tego czujnika. A po za tym podstawka jest bardziej rozwojowa.
Ps. o którym korku aleju mówisz? Bo jesli o spustowym to u mnie taka opcja odpadłaby z uwagi na taczkowe zawieszenie. A jesli o górnym to z kolei bym maski nie domknął. NO OFFENCE.
kupujesz podstawke, wkręcasz w nią potrzebne czujniki i gra muzyka. mam tak - najlepsze rozwiązanie. te trójniki o kant d... potłuc
wrzossek_m
15-11-07, 18:18
oki podkladka zakupiona!
teraz kwestia jeszcze do ktorego przewodu podcisnienia podlaczyc trójnik do wskaznika vacuum? (ktory to przewód bo jest tam ich kilka)
dzieki serdeczne za pomoc!
afair kazdy przewod podlaczony do kolektora ssacego to podcisnienie, wybierz sobie taki, ktory pasuje ci srednica do trojnika
I sprawdz najpier czy nie bedzie odwrotnie sie wskazówka wychylała. Ja tak miałem jak zle podłaczyłem.
jak mozna zle podlaczyc wskaznik podcisnienia? serio pytam.. do czego go podlaczyles?
pewnie pod nadciśnienie :D
pod jeden z wezyków od kolektora. obracał sie w druga strone. czyli da sie zle podłaczyc.
w drugą stronę to znaczy jak? ile pokazywał na wyłączonym silniku, ile na wolnych obrotach i ile w trakcie przyspieszania?
na wyłaczonym normalnie. po odpaleniu wskazówka leciała do prawej na maxa jakos i potem sie odchylała w lewo ( w dróga strone). Miałem tak tylko przez chwile wiec wskazan na pewno nie przytocze.
cos zmieniles i teraz masz odwrotnie?
wpiałem sie w inny wezyk.
wrzossek_m
04-12-07, 20:43
oki wszystko zalozone a w zasadzie prawie bo pozostaje kwestia podkladki i czujnika cisnienia oleju. mianowicie w który otwor z tych czterech znajdujących sie w podkładce nalezy wkrecic czujnik zeby pasowało przy dokręceniu podkładki i filtra do silnika?
dla ułatwienia na zdjeciu ponumerowalem te otwory. aha i w którym kierunku ma być skierowany czujnik po dokręceniu podkładki do silnika (góra, dół , lewo, prawo)?
http://img81.imageshack.us/img81/3540/podkladkalq9.jpg (http://imageshack.us)
z góry dzieki za pomoc! :)
obojętne. ustaw sobie tak, żebyś miał wygodny dostęp.
w który otwor z tych czterech znajdujących sie w podkładce nalezy wkrecic czujnik zeby pasowało przy dokręceniu podkładki i filtra do silnika?wkrec lekko i przyloz do bloku. bedziesz wiedzial czy o cos zaczepia i czy wszystko sie miesci. w miare potrzeb, przekrec w inna dziurke, lub obroc podkladke. czy to na prawde takie trudne..? :/
Przykrec tak zeby pasowało. U mnie czujnik wszedł tylko w jeden sposób (tak zeby o nic nie zachaczał). Nie wiemy nawet jaki masz czujnik (jak wyglada). Mysle ze ogarniesz temat na poczekaniu. Jak nie zapomne to jutro zrobie foto bo bede silnik podwieszał.
wpiałem sie w inny wezyk.
w jaki inny wężyk ? inne wężyki to tylko z paliwem pozostają ..
w jaki inny wężyk ? inne wężyki to tylko z paliwem pozostają ..
W Z5 sa chyba trzy tylko od frontu, i jakies inne jeszcze. I paliwo to to nie jest. Chyba nikt nie pomyli przewodu paliwowego z wezykiem od powietrza.
[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 ]
http://images29.fotosik.pl/121/fd03e6c665681ae4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fd03e6c665681ae4)
http://images30.fotosik.pl/122/1b560f96c62ae679m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1b560f96c62ae679)
wrzossek_m
06-12-07, 21:02
wszystko załozone ładnie bez problemu weszło na swoje miejsce wszystko dziala tylko jest mały problem gdyz w miejscach gdzie sa wkrecone srubki w pozostale otwoy przecieka troche olej dodam ze sa dokrecone mocno kluczem pytanie jak mozna to uszczelnic
wkrecaj czujniki i zaslepki na tasme teflonowa, nic nie bedzie cieklo
wrzossek_m
06-12-07, 21:29
no tak ale słszałem ze olej rozpuszcza teflon nie wiem
czy to prawda?
wkręć na teflon - bedzie git.
wrzossek_m
07-12-07, 12:56
wszystko poprawione i uszczelnione działaja wskazniki bez problemu dziękuję bardzo za pomoc!
mam jeszcze jedno pytanie: ile bar powinien wskazywac wskaźnik cisn oleju przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym zeby było idealnie?
pozdrawiam!
Ja dałem na silikon wysokotemperaturowy i nie mam zadnych problemów z przeciekami.
wrzossek_m
07-12-07, 19:22
jwsli chodzi o uszczelnienie to ja dałem podkładki miedziane i teflon noi mocno dokeciłem hehee i przecieków nie ma bynajmniej nie widziałem hehe... ;)
na ciepłym silniku (tzn olej powyzej 75 stopni) na wolnych obrotach około 1 bar. na zimnym na ssaniu 5-6 bar.
wg manuala pomiar sie robi przy ok 3krpm i wartosc min dla tych obrotów to 3Bar
Dolacze sie do tematu i zapytam dla pewnosc aby nei przeciac niewlasciwego przewodu.
Czy to ten nalezy przeciac ??
http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC01077.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.