PDA

Zobacz pełną wersję : pytanie o dodatkowe wskaźniki



wrzossek_m
08-11-07, 19:56
Witam!
szukałem ale niestety nie mogłem znaleźć
chodzi mi o to czy w D15B7 są jakieś fabryczne miejsca na podłączenie czujników do dodatkowych wskaźników typu: ciśnienie oleju i podcisnienie dolotu(vacuum)? jeśli tak to gdzie sie one znajdują? no i jesli ktoś zakładał to byłbym bardzo wdzieczny za pomoc!

dodatkowo mam pytanie czy ktos wie co to jest za rurka zaznaczona na zdjęciu?:
http://img209.imageshack.us/img209/449/zdjcie024pw9.jpg (http://imageshack.us)


pozdrawiam!

miquelb3
08-11-07, 20:54
Ja zakładałem w D16Z5.

A wiec co do podcisnienia to nie zadnego problemu bo zakłada sie trójnik na wezyk od odpowienigo podcisnienia przy kolektorze.

Mam jeszcze cisnienie oleju i temperature oleju. Nie da się tego załozyc bez specjalnej podstawki pod filtr oleju. Próbowałem z róznymi trójnikami w miejscu gdzie jest oryginalny czujnik ale nie za bardzo to zadawało egzamin, podstawkajest najlepsza.

Mimo to i tak nie obeszło sie bez problemów bo podstawka pasowała tylko w jednym ułozeniu tak zeby czujnik dodany do zegarów po wkreceniu w podstawke nie zachaczał o blok.

http://photos03.allegro.pl/photos/400x300/265/81/13/265811338
(zdjęcie zapozyczyłem z allegro)

!markos
08-11-07, 22:04
podcisnienie sobie daruj, niczemu nie sluzy

cisnienie i temp oleju mozna podlaczyc do fabrycznych miejsc w bloku, ale to troche roboty, bo trzebaby w nich wiercic dziury i je gwintowac. najbardziej bezbolesny sposob to montaz podkladki pod filtr oleju.

wrzossek_m
08-11-07, 22:54
a znalazem na allegro cos takiego czy to jest dobre
http://www.allegro.pl/item262183421_trojnik_ulatwia_montaz_czujnikow_aut ogauge.html
czy lepiej tą podkładke pod filtr?

Fawor
08-11-07, 23:21
trójnik AG? Błagam :aloha: Przecież to normalny trójnik, który można sobie dobrać w sklepach typu "agroma" pod odpowiedni rozmiar gwintu. Używamy takiego czegoś do wyprowadzenia spod czujnika ciśnienia oleju smarowania do turbo.

miquelb3
09-11-07, 00:00
próbowałem załozyc taki trójnik i za bardzo mi to nie pasowało.
Po piersze mało miejsca tam jest (przynajmniej w d16z5).
Po drógie bardzo słaby material to był i ukreciłem tam przyjściówki (kupiłem na allegro i wygladoła dokładnie jak to z linku)

BRACIA
09-11-07, 02:05
próbowałem załozyc taki trójnik i za bardzo mi to nie pasowało.
Po piersze mało miejsca tam jest (przynajmniej w d16z5).
Po drógie bardzo słaby material to był i ukreciłem tam przyjściówki (kupiłem na allegro i wygladoła dokładnie jak to z linku)


Mam jeszcze cisnienie oleju i temperature oleju. Nie da się tego załozyc bez specjalnej podstawki pod filtr oleju. Próbowałem z róznymi trójnikami w miejscu gdzie jest oryginalny czujnik ale nie za bardzo to zadawało egzamin, podstawkajest najlepsza.
da sie , kup dobre wskazniki i bedzie ok :) . APEXi ma do cisnienia i temp. specjalne "przejsciowki" , jedna jest montowana zamiast korka oleju(temp. tam jest najbardziej realna) a druga jest wkrecana w miejscu seryjnego czujnika cisnienia , nie trzeba podkladki :)

rem36
09-11-07, 10:04
dodatkowo mam pytanie czy ktos wie co to jest za rurka zaznaczona na zdjęciu?:

Odpowietrznik skrzyni biegow. na tym normalnei jest gumka z malym otworkiem.

wrzossek_m
09-11-07, 15:55
na tym normalnei jest gumka z malym otworkiem.

zgadza sie jest gumka ale do zdjecia ja sciągnąłem.
dzięki za info! :)

miquelb3
09-11-07, 16:51
da sie , kup dobre wskazniki i bedzie ok :) . APEXi ma do cisnienia i temp. specjalne "przejsciowki" , jedna jest montowana zamiast korka oleju(temp. tam jest najbardziej realna) a druga jest wkrecana w miejscu seryjnego czujnika cisnienia , nie trzeba podkladki :)

Ale jak wykrecisz seryjny czujnik to nie bedzie sie swieciła kontrolka na desce. A poza tym nie wiem czy np. w b-serii kom nie kozysta z wskazan tego czujnika. A po za tym podstawka jest bardziej rozwojowa.

Ps. o którym korku aleju mówisz? Bo jesli o spustowym to u mnie taka opcja odpadłaby z uwagi na taczkowe zawieszenie. A jesli o górnym to z kolei bym maski nie domknął. NO OFFENCE.

Pati
15-11-07, 09:37
kupujesz podstawke, wkręcasz w nią potrzebne czujniki i gra muzyka. mam tak - najlepsze rozwiązanie. te trójniki o kant d... potłuc

wrzossek_m
15-11-07, 18:18
oki podkladka zakupiona!
teraz kwestia jeszcze do ktorego przewodu podcisnienia podlaczyc trójnik do wskaznika vacuum? (ktory to przewód bo jest tam ich kilka)

dzieki serdeczne za pomoc!

!markos
15-11-07, 19:21
afair kazdy przewod podlaczony do kolektora ssacego to podcisnienie, wybierz sobie taki, ktory pasuje ci srednica do trojnika

miquelb3
19-11-07, 18:35
I sprawdz najpier czy nie bedzie odwrotnie sie wskazówka wychylała. Ja tak miałem jak zle podłaczyłem.

!markos
19-11-07, 21:02
jak mozna zle podlaczyc wskaznik podcisnienia? serio pytam.. do czego go podlaczyles?

Pati
20-11-07, 17:03
pewnie pod nadciśnienie :D

miquelb3
21-11-07, 21:46
pod jeden z wezyków od kolektora. obracał sie w druga strone. czyli da sie zle podłaczyc.

Pati
22-11-07, 17:58
w drugą stronę to znaczy jak? ile pokazywał na wyłączonym silniku, ile na wolnych obrotach i ile w trakcie przyspieszania?

miquelb3
22-11-07, 23:34
na wyłaczonym normalnie. po odpaleniu wskazówka leciała do prawej na maxa jakos i potem sie odchylała w lewo ( w dróga strone). Miałem tak tylko przez chwile wiec wskazan na pewno nie przytocze.

Pati
23-11-07, 06:56
cos zmieniles i teraz masz odwrotnie?

miquelb3
23-11-07, 17:38
wpiałem sie w inny wezyk.

wrzossek_m
04-12-07, 20:43
oki wszystko zalozone a w zasadzie prawie bo pozostaje kwestia podkladki i czujnika cisnienia oleju. mianowicie w który otwor z tych czterech znajdujących sie w podkładce nalezy wkrecic czujnik zeby pasowało przy dokręceniu podkładki i filtra do silnika?
dla ułatwienia na zdjeciu ponumerowalem te otwory. aha i w którym kierunku ma być skierowany czujnik po dokręceniu podkładki do silnika (góra, dół , lewo, prawo)?

http://img81.imageshack.us/img81/3540/podkladkalq9.jpg (http://imageshack.us)

z góry dzieki za pomoc! :)

Pati
04-12-07, 20:56
obojętne. ustaw sobie tak, żebyś miał wygodny dostęp.

!markos
04-12-07, 21:11
w który otwor z tych czterech znajdujących sie w podkładce nalezy wkrecic czujnik zeby pasowało przy dokręceniu podkładki i filtra do silnika?wkrec lekko i przyloz do bloku. bedziesz wiedzial czy o cos zaczepia i czy wszystko sie miesci. w miare potrzeb, przekrec w inna dziurke, lub obroc podkladke. czy to na prawde takie trudne..? :/

miquelb3
04-12-07, 22:15
Przykrec tak zeby pasowało. U mnie czujnik wszedł tylko w jeden sposób (tak zeby o nic nie zachaczał). Nie wiemy nawet jaki masz czujnik (jak wyglada). Mysle ze ogarniesz temat na poczekaniu. Jak nie zapomne to jutro zrobie foto bo bede silnik podwieszał.

carlose
05-12-07, 08:13
wpiałem sie w inny wezyk.
w jaki inny wężyk ? inne wężyki to tylko z paliwem pozostają ..

miquelb3
05-12-07, 23:05
w jaki inny wężyk ? inne wężyki to tylko z paliwem pozostają ..

W Z5 sa chyba trzy tylko od frontu, i jakies inne jeszcze. I paliwo to to nie jest. Chyba nikt nie pomyli przewodu paliwowego z wezykiem od powietrza.

[ Dodano: Sro 05 Gru, 2007 ]
http://images29.fotosik.pl/121/fd03e6c665681ae4m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fd03e6c665681ae4)
http://images30.fotosik.pl/122/1b560f96c62ae679m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1b560f96c62ae679)

wrzossek_m
06-12-07, 21:02
wszystko załozone ładnie bez problemu weszło na swoje miejsce wszystko dziala tylko jest mały problem gdyz w miejscach gdzie sa wkrecone srubki w pozostale otwoy przecieka troche olej dodam ze sa dokrecone mocno kluczem pytanie jak mozna to uszczelnic

!markos
06-12-07, 21:17
wkrecaj czujniki i zaslepki na tasme teflonowa, nic nie bedzie cieklo

wrzossek_m
06-12-07, 21:29
no tak ale słszałem ze olej rozpuszcza teflon nie wiem
czy to prawda?

Pati
06-12-07, 23:35
wkręć na teflon - bedzie git.

wrzossek_m
07-12-07, 12:56
wszystko poprawione i uszczelnione działaja wskazniki bez problemu dziękuję bardzo za pomoc!
mam jeszcze jedno pytanie: ile bar powinien wskazywac wskaźnik cisn oleju przy rozgrzanym silniku na biegu jałowym zeby było idealnie?

pozdrawiam!

miquelb3
07-12-07, 16:37
Ja dałem na silikon wysokotemperaturowy i nie mam zadnych problemów z przeciekami.

wrzossek_m
07-12-07, 19:22
jwsli chodzi o uszczelnienie to ja dałem podkładki miedziane i teflon noi mocno dokeciłem hehee i przecieków nie ma bynajmniej nie widziałem hehe... ;)

Pati
08-12-07, 19:25
na ciepłym silniku (tzn olej powyzej 75 stopni) na wolnych obrotach około 1 bar. na zimnym na ssaniu 5-6 bar.

Romi
24-12-07, 09:27
wg manuala pomiar sie robi przy ok 3krpm i wartosc min dla tych obrotów to 3Bar

Raveland
27-03-08, 13:03
Dolacze sie do tematu i zapytam dla pewnosc aby nei przeciac niewlasciwego przewodu.
Czy to ten nalezy przeciac ??
http://i23.photobucket.com/albums/b365/MixhaL7/Forum/DSC01077.jpg