PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2 - Nie przyspiesza w przedziale 1 -3000 obrotów na LPG



burdygal
08-11-07, 11:20
Bardzo słabo przyspiesza na 1 i 2 z dolnych obrotów. Można wcisnąć gaz do oporu a zacznie przyspieszać dopiero przy 3 tys obrotów. Prędkość maksymalna na gazie to 120 km/h -troche mało.
Na benzynie jeździ normalnie, wkręca się na obroty dobrze i przyspiesza.
Instalacją Lovato bez komputera sterującego LPG. Przy przełaczeniu na gaz zapala się check, prawdopodobnie nie ma emulatora.
Mało wiem o aucie i instalacji bo je niedawno nabyłem.

siwas
08-11-07, 12:11
burdygal,
najlepszym rozwiazaniem byloby zakupienie blosa,nie potrzebuje on do dzialania komputera,nie ogranicza osiagow i mozna na nim zejsc ze spalaniem,oraz zamontowanie emulatora wtryskow.
problemy ktore opisujesz to na 90% potrzeba regulacji gazu.

burdygal
08-11-07, 12:55
Myśle, że blos może jest rozwiązaniem ale chciałbym doprowadzić instalcje LPG do należnego działania bez jego montażu, przynajmniej na razie.

Mam inne auto gdzie jazda na LPG praktycznie nie różni się od jazdy na PB. Niech będzie, że jest 10 % spadku mocy, ale naprawdę jest to nieodczuwalne. Samochód jeździ identycznie na LPG jak na PB, bez problemów.

A w mojej Hondzie na Pb jest dobrze natomiast na LPG jest straszny muł, ale zmienia się to od 3 tyś obrotów, więc myślę , że jakaś konkretna przyczyna musi być.

Pojade ejutro na regulacje.

lukaszz
08-11-07, 16:28
niech gazownik ci włozy emulator pd-44 o ile masz typ silnika d15b2 bo ten silnik bez tego emulatora ma takie wlasnie objawy

kamil_tel
08-11-07, 16:41
wystarczy odlączyc wtyczke czyjnika po lewo od silniczka krokowego przy wtryskach i bedzie ok..miałem to samo

Wooyyek
08-11-07, 21:01
Spróbuj sam wyregulować bo to nic trudnego

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=177

oczywiście regulacja dotyczy instalki 2generacji..........

sadam
08-11-07, 22:46
Spróbuj sam wyregulować bo to nic trudnego

http://www.klub.citroen.t...icle.php?id=177

oczywiście regulacja dotyczy instalki 2generacji..........
ja wole dac te 30zl i wole jechac na regulacje gdzie gazownik za pomoca sondy szerokopasmowej mi to zrobi.dziekuje za taka regulacje.a potem gniazda zaworowe sie wypalaja bo silnik mial zbyt uboga mieszanke

Wooyyek
09-11-07, 01:06
ja wole dac te 30zl i wole jechac na regulacje gdzie gazownik za pomoca sondy szerokopasmowej mi to zrobi.dziekuje za taka regulacje.a potem gniazda zaworowe sie wypalaja bo silnik mial zbyt uboga mieszanke

true.Można jednak spróbować we własnym zakresie i zobaczyć czy będą efekty.......bynajmniej ja tak zawsze robię :afro:

burdygal
09-11-07, 10:57
Zakładam blosa !!!
Naczytałem się w necie, znalazłem srodki i zakładam.
Panowie czy jak sie ma blosa to wskazany jest również emulator Pd 44 ??
I czy jest jeszcze potrzebny emulator sondy lambda czy wustarczy ten Pd-44??

siwas
10-11-07, 01:20
emulator jest wskazany zeby nie wywalalo Ci checka i nie pracowal w trybie awaryjnym...wiec przydaloby sie:-)
moj blosik juz czeka na montaz,we wtorek bedzie zalozony i wyregolowany wiec zdam relacje :)

burdygal
12-11-07, 14:44
Powiedz mi gdzie zamierzasz założyć blosa i za ile .

Ja znalazłem na allegro blosa z monteżem i regulacją w Wawie za 450 w firmie Eco Tech, tel. 022 667 79 77, ul. Regulska 66, Warszawa. Niestety nic nie wiem o tym zakładzie czy jest gony polecenia.

Na razie zamówiłem w necie emulator Pd-44. Jak go dostanę to dopiero bede zakładał emulator i blosa razem.

Pozdro.

siwas
12-11-07, 16:11
burdygal,
Eco Tech, tel. 022 667 79 77, ul. Regulska 66,

jutro na 13.00 jede do niech na montarz blosika :d
trzymajta kciuki

Bassmaster
12-11-07, 16:47
Zdaj relację jak będzie po wszystkim, kosztorys i przede wszystkim odczucia.
3mamy, 3mamy!

siwas
13-11-07, 16:45
Uff a wiec juz po strachu.
Montarzyk trwal ponad godzinke (fotki wieczorkiem) a wiec gosc wycial fragment gumowego dolotu i w to miejsce ulokowal blosa,zacisnal cybantami. Wyciagnal zwezke z dolotu i zaslepil dziure po starej instalce,wywalil waz z krokowym i z reduktora puscil waz do blosa.
Potem wyregulowal juz:-) Za 1000 km kazal podskoczyc na kontrole.
generalnie wrazenia pozytywne wiec moge polecic.
Wrazenia z jazdy tez spoko:D:D:D Autko odzylo i odmulilo sie.
*******ziela na gazie naprawde lepiej ;) Na waszcze rowniez.
Przed montarzem mialem tak ze slabl na gazie powyzej 5 tysiecy,teraz bez problemu
WIEC CHYBA SMIALO MOGE POLECIC

Bassmaster
13-11-07, 17:08
A jaki BLOS założyłeś?
Zwykły, czy z podtrzymaniem przepustnicy? Jeśli ten pierwszy, to podobno będą problemy z odpaleniem na benzynie np. w zimie.


wywalil waz z krokowym

Trzeba było zostawić sobie silniczek krokowy, bo przeglądu auto może nie przejść.

Teraz tylko na hamownię i można wyregulować go tak, żeby silnik śmigał podobnie jak na benzynie :d

A jak wyszły wszystkie koszta?

siwas
13-11-07, 17:35
Blos mechaniczny,bez podtrzymania.
licze za zadnych problemow nie bedzie;-)
W sumie racja z tym silniczkiem ale w sumie wiekszosc gaziazy nie ma pojecia co to blos a na stacjach diagnostycznych to juz wogole:D:D:D
Koszta to 100 pln za zamontowanie i regulacje. Kto nastepny montuje? :)

burdygal
13-11-07, 22:21
Ja montuje następny tylko czekam na Pd-44 żeby do mnie dotarł.
Wtedy zamontuje razem emulator i blos......... i nie będzie zwalania, że cos nie chodzi , bo czegoś tam nie ma :)

[ Dodano: Wto 13 Lis, 2007 ]

wywalil waz z krokowym

A do wolnych obrotów na benzynce krokowy nie jest potrzebny ??

siwas
14-11-07, 00:34
kroowego od benzynki nie ruszasz wogole...wywalasz ten co jest na węzu z reduktora do np blosa:-) ten gazowy

Bassmaster
14-11-07, 19:07
Lub ustawiasz go na pełnym otwarciu, żeby się na przeglądzie nie czepiali :d

burdygal
16-11-07, 11:42
A jaki BLOS założyłeś?
Zwykły, czy z podtrzymaniem przepustnicy? Jeśli ten pierwszy, to podobno będą problemy z odpaleniem na benzynie np. w zimie.

Dlaczego?? Możesz coś wiecej powidzieć na ten temat....

Bassmaster
16-11-07, 11:49
Podobno dłużej trzeba kręcić (zwłaszcza w zimie), bo "przepustnica" w BLOS-ie jest zamknięta gdy silnik jest zimny.
Tak czytałem w necie nt. BLOS-a, więcej znajdziesz na forum forda.
Muszę przeczytać tam cały temat, który jest podobno dokładnie zgłębiony, co za tym idzie baaardzo dłuuugi.
Na Allegro jest coś takiego:
http://www.allegro.pl/item266420265_blos_brc_zestaw_podtrzymujacy_przepu stnice.html

[ Dodano: Czw 22 Lis, 2007 ]
siwas,
A jakiej firmy masz parownik i ile ma kW (parownik i twój silnik)?
Ja szukam najodpowiedniejszego parownika do mojego D14A2 (66kW 90KM) i chyba zdecyduję się na BRC ECO 100kW (obsłuży nawet 136KM) a musi być nadmiarowy, żeby nie było zmulenia powyżej 5000obr.
Koszt takiego parownika to 230zł na Allegro.

P.S. Jak tam jazda na Blosie? Powinieneś chyba być już na pierwszej regulacji i czekamy na wyniki spalania.

siwas
23-11-07, 18:25
Witam Panowie
A wiec przejechałem te 1000 km jak kazali i jutro na regulacje.
Co do spalania to hmm,nie oszczędzałem ale bez przesady i średnio na 10 litrach zrobiłem 90 km,na ostatnim baku jeżdżąc raczej eko wyszła 10 równo. Wydaje mi sie ze to troszkę przydużo bo bez instalki blosa nie spalił mi nigdy powyżej 10l z tym ze nigdy go na gazie nie kręciłem ponad 4000-4500 ogr(albo bardzo bardzo sporadycznie)
Co do zastrzeżeń to jak przełączyłem nawiew na powietrze z zewnątrz to po zatrzymaniu tak napier,dala gazem w kabinie ze myślałem ze większość gazu leci do kabiny niż do silnika...zdążyło sie czuć gaz poza samochodem :djablek: tak wiec może to być przyczyna zawyżonego spalania.
Co do odpalania to fakt, troszkę trzeba go dłużej kręcić-u mnie wygląda to tak ze odpala za pierwszym razem i od razu gaśnie,za 2,3 już odpala bezproblemowo.

Zobaczymy co jutro powiedzą odnośnie przecieku gazu.
Nie będę im mówił ze za dużo pali bo przykręca blosa (chcąc żebym był zadowolony z mniejszego spalania) a wiadomo uboższa mieszanka itp :d

NFS
23-11-07, 18:53
mi po miescie d13b2 na blosie pali 10L wiec moze to taka magiczna liczba;-)

co do odpalania to w zime czy w lato zawsze rano nie bardzo chce palic na gazie(dlatego z rana odpalam na benie). natomiast potem przez cały dzien pali od pierwszego pykniecia na gazie bez problemow.

Bassmaster
23-11-07, 20:48
Co do zapachu gazu, to musisz mieć gdzieś nieszczelność, może podczas zakładania BLOS-a źle dokręcili obejmy?
10l/100km to mi pali przy II gen. i silniku 1.4 (głownie miasto).
Teraz wszystkie gumy w BLOS-ie powinny się ułożyć, także jak ci zlikwidują nieszczelność i ponownie wyregulują to będzie git ze spalaniem.

jakiej firmy masz parownik i ile ma kW (parownik i twój silnik)?
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Zakładam, że masz silnik 85kW, czyli ~115KM.
Dlaczego pytam? Ponieważ podczas zgłębiania wiedzy nt. BLOS-a w sieci natknąłem się na pewną zależność:

Jeśli w samochodzie o mocy np. 85kW (115KM) zamontowano parownik o mocy/wydolności 100kW (136KM), to były problemy właśnie w górnym zakresie obrotów (powyżej 5000 była zbyt uboga mieszanka), natomiast jak zastosowano parownik 140kW (190KM) i rurkę od butli fi 8mm, to wszystko było OK (mieszanka nawet wzbogacała się).
Zakładam zatem, że parownik musi mieć spory zapas mocy/wydolności (pow. 30%) aby zaspokoić apetyt silnika na gaz w górnym przedziale obrotów.


zawsze rano nie bardzo chce palic na gazie
W zimie nie powinno się odpalać na gazie, niszczą się membrany w parowniku (gaz nie zdąży przejść w fazę lotną) i mogą popękać, a czym to grozi wszyscy wiemy.
Latem natomiast, gdy temp. wynosi ok. 20st.C można odpalać na gazie bez problemu.

siwas
24-11-07, 09:39
Czesc panowie
a wiec bylem na reglacji i wlasnie wrocilem :d
gazem walilo bo sroba w reduktorze(lovato),taka plasikowa z lewej strony byla wykrecna na maxa,nie wiem jakim cudem nie wypadla :agent: to podobno sruba od regulacji ciśnienia?czy jakos tak.
i rzeczywiscie juz niczym nie smierdzi poza kocimi szczynami-pieprzone koty kitraja sie na noc :djablek:
pozatym autko zpierdziela,jesli ktos chce porownac osiagi piszta :d
jak troche pojezdza podam wyniki spalania

zed
24-11-07, 17:49
A jaki BLOS założyłeś?
Zwykły, czy z podtrzymaniem przepustnicy? Jeśli ten pierwszy, to podobno będą problemy z odpaleniem na benzynie np. w zimie.

Dlaczego?? Możesz coś wiecej powidzieć na ten temat....

Ja mam blos brc i jest z mechanicznym podtrzymaniem przepustnicy.Trzeba tam odkrecic troche jedna srubke zeby przepustnica byla lekko otwarta caly czas bo jak tego nie zrobisz to bedzie odpalal i za chwile gasl.Wydaje mi sie ze dlatego ze jak odpali to wykorzysta powietrze z dolotu a pozniej jest chwila bez odpowiedniego podcisnienia i gasnie bo nie zdazy podniesc tej przepustnicy.

Blos polecam spalanie spadlo dynamika lepsza chociaz na benie nadal jest lepiej...pozdro

burdygal
26-11-07, 10:01
Heja
Ja się umówiłem na czwartek na złozżenie blosa na ul. Regulską. Tak jak pisałem wcześniej zakupiłem emulator Pd-44 dedykowany do mojego silnika d15b2 i umawiając się na złożenie blosa mówie gościowi, że mam ten emulatoer i chce założyć.... a on, że to niepotrzebne, nic nie da i po co to w ogóle.
Tak więc zacząłem miec mieszane uczucie co do tego warsztatu... czy oni napewno znają się na rzeczy??

_Qba_
26-11-07, 13:10
jezdze juz jakis czas na blosie i podzielam wasze pozytywne doznania :)

jedyny problem jaki u mnie wystepuje, to jak odpalam cieply silnik to mi zaraz gasnie :( moze problem w tej opuszczonej przepustnicy

dodam, ze odpalam auto zawsze na benzynie.

nigdy nie mialem problemu z odpaleniem zimnego silnika, bez wzgledu na temperature zewnetrzna :)

Bassmaster
26-11-07, 14:02
_Qba_, Spróbuj wkręcić tą śrubkę od ręcznego podparcia przepustnicy (ta czerwona, pod kątem) i napisz czy pomogło.

_Qba_
26-11-07, 14:06
tak tylko, ze wtedy trzeba przeregulowac, a narazie mi sie nie chce :P

poza tym troche sie wtedy zmieni praca tego blosa, bo nie bedzie domykal do konca. zgodnie z zaleceniami przepustnice podnosi sie jak auto nie pracuje poprawnie na wolnych obrotach i nie da rady tego juz inaczej wyregulowac

zed
26-11-07, 14:17
Ja mam caly czas lekko podniesiona jest ok z wolnymi i cala reszta

Bassmaster
26-11-07, 14:18
Czyli jednak da się :aloha:

siwas
26-11-07, 14:29
Bassmaster,
gdzie powinno byc napisane jakiej mocy jest parownik??




ps

pomuzcie
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39141&highlight=czkawka

_Qba_
26-11-07, 14:47
a jeszcze jedno jak juz jestesmy przy temacie regulacji blosa

jak powinien byc ustawiony reduktor???

bo ja mam ta duza srube ( chyba czulosc czy cos tam ) wykrecona prawie na maxa ( prawie , zeby nie wypadla :D ), ta mala srubke, chyba to sie bypass nazywa, skrecona do min

Bassmaster
26-11-07, 15:00
gdzie powinno byc napisane jakiej mocy jest parownik??
Zależy jakiej firmy, ale powinno być na przedniej obudowie, podane w "kW".

siwas
26-11-07, 17:18
Panowie ,jakies doswiadczenia z samodzielnym dobieraniem sie do baku?
:)

Bassmaster
26-11-07, 21:25
Odpowiem nie w tym wątku, nie zaśmiecajmy forum :agent:

zed
26-11-07, 21:42
a jeszcze jedno jak juz jestesmy przy temacie regulacji blosa

jak powinien byc ustawiony reduktor???

bo ja mam ta duza srube ( chyba czulosc czy cos tam ) wykrecona prawie na maxa ( prawie , zeby nie wypadla :D ), ta mala srubke, chyba to sie bypass nazywa, skrecona do min

Moj brc ustawialem tak ze na parowniku na max odkrecony i regulujesz na blosie mozna samemu tak jak ja.Jedna srubka jest od wolnych a druga od ogolnej dawki gazu

Bassmaster
27-11-07, 09:13
zed, zakładam że masz reduktor BRC Eco 140kW do takiego silnika (chyba, że się mylę).
Nie masz spadku mocy powyżej 5000 obr przy założonym BLOS-ie?

zed
27-11-07, 12:57
Mam Landirenzo nie wiem dokladnie jakie parametry ale spadek mocy na wyzszych obrotach juz czulem wczesniej.Nadal jest odczuwalna roznica gaz vs bena i mysle ze to wina parownika ale jak na wiosne SWAP i gaz out to nie bede tego robil ;) jak chce poszalec to przelaczam po prostu

NFS
27-11-07, 20:48
reduktor powinien byc ustawiony na granicy puszczania gazu. np. BRC AT90E ma dwie sruby - miedziane pokretło od wolnych(wystajace) i imbus. Pokretło wkrecamy na max zeby nie podawał gazu poza membranami a imbus(ten mniejszy, duzy to NIE REGULACJA!) wykrecamy tak zeby parownik załaczony na krotko podawał lekko gaz. Ja to regulowałem na ucho.

Przykładam ucho do rury doprowadzajacej gaz do blosa i spinam wszystkie elektrozawory na krotko do aku. Słucham czy syczy. Jak syczy, wkrecam imbus. Dalej syczy? Nie? Ok, nieco wykrecam zeby działał na pogranicy syczenia.

Mit ze parownik powinnien byc wykrecony na maxa powstał na forum forda scorpio, a wiadomo jakie oni tam maja silniki;) 2.8V6 lubi wypic.

burdygal
29-11-07, 15:53
Dziś załozyłem blosa do auta.
Auto sprawuje się bardzo dobrze, 3 razy lepiej niż było ( nie wkręceł się na obroty na biegu 1 i 2, był strasznie zamulony, jeździł dopiero od 3000 tys obrotów) Powodem tego, że auto nie chciało jeżdzić, były niefachowo dobrane składniki instalacji. Mikser był zupełnie nie do tego silnika i w złym miejscu założony, emulator też nie do tego silnika w dodatku źle wpiety, nie w te kable co trzeba.
Założyłem emulator Pb-44, check się nie pali i wszystko jest OK.
Róznica po załozeniu blosa jest kolosalna ale to głównie dlatego, że wcześniej była totalna kaszana załozona przez pana Juzia w Siedlcach.

siwas
29-11-07, 17:17
burdygal,
i gdzie w koncu montowales?
jak Ty oceniasz obsluge i ile wzieli za montarz?
pozdro dla szczesliwego posiadacza blosidła;-)

burdygal
29-11-07, 22:59
Montowałem tam gdzie i Ty na Regulskiej. Montował mi młody chłopak - blondyn "w polarze z napisem FILA" Uwążm go za bardzo kumatego i kompetentnego:
- wiedział co to za silnik, że ma 2 wtryski
- tylko spojrzał i wiedział, że mikser nie do tego silnika i w złym miescu zamontowany
- wymontował poprzedni emulator i stwierdził, że wpiety był w nie te kable co trzeba
- następny emulator zamontował poprawnie
Wszystko szło mu sprawnie, szybko, wiedział co robi i dlaczego - Podobało mi sie.

Zapłaciłem 340 - blos, 100 montaż i regulacja, 30 montaż emulatora.

Nie kazał mi przyjeżdzać na regulacje, bo wszystko ma chodzic dobrze, choc jak będę chciał to moge podjechac i za friko mi pokręcą jeszcze.

Jedynie na minus to, że z 10 minut czekałem a panowie sobie gadali itp, i koleś, który mi montował odbierał wszystkie telefony do warsztatu co zabierało mu sporo czasu.

Ogólnie Polecam.