Zobacz pełną wersję : hrv 1,6 turbo/kompresor lub swap + lpg
gregory-greg
26-01-13, 22:27
witam, zastanawiam sie od dluzszego czasu nad ekonomicznym dupowozem, wybor padl na hrv ze wzgledu na "mozliwosci terenowe" ( jestem z zamilowania takze wedkarzem ) plus naped na 4 ( wiem ze dolaczany ale zawsze cos). pytanie tylko co wybrac do tego auta bo chcialbym miec ~170 km + gaz zeby jakos to jechalo i zebym nie lał 10 litrow pb/100 km
1,6 non vtec badz 1,6 vtec + mody zrobic ok 150 km+lpg
------------!!----------- + kompresor+lpg
------------!!------------+ turbo + lpg
swap na b18c4 + lpg, tylko tu jest problem jak podlaczyc tylni naped, padl pomysl na skrzynie z crv(b20) ale czy to pasuje plug&play do tylniego napedu z crv
czekam na opinie i porady
osobiscie skaniam sie do modow 1,6vtec ale nie wiem czy osiagami bedzie wystarczylo te 150 km i jak to bedzie wspolgrac z gazem lub swapa na b18+ lpg, tylko kwestia skrzyni
pozdrawiam
gregor
Wszystko zależy od tego ile funduszu zamierzasz przeznaczyć na tą operacje, z D serii można wycisnąć nawet ponad 200 KM tak jak np. u kolegi tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?22955-EG4-D16z6-T
gregory-greg
26-01-13, 23:14
ogolnie jestem obeznany w temacie, wiec wiem ile mozna wycisnac, co do kosztow to wiadomo jak najmniej, ma to byc auto do jazdy na codzien do spawnego poruszania sie po miescie,trasie,europie, bezawaryjne i ekonomiczne wiec zostaja instalacja gazowa. a chce zeby byla to honda bo wiekszosc rzeczy moge ogarnac sam wiec koszta sa znikome w uzytkowaniu.
najabrdziej sie zastanawiam nad wyborem co polaczyc z gazem zeby bylo najmniej awaryjne i zostalo 4x4
jak chcesz gaz, to ja ci raczej radze poprostu 1,6 vtec i koniec modow, nic wiecej chyba nie wydumasz.
no chyba ze sie tak upierasz i koniecznie chcesz jakies turbo/kompresor
swap na B serie wiaże sie ze zmiana skrzyni, i przerobką wału. ale moze byc wtedy wolnossące 170km ;)
gregory-greg
27-01-13, 15:17
moga byc modoy/turbo/kompresor ale kwestia jak bedą takie modyfikacje beda znosic gaz, bo z d16z6 zrobic 150 km to latwy temat z tego co wiem, wydech,dolot+ tloki dopezajace i 150 km ponoc pęka. z turbo/kompresora to wiadomo ze jeszcze wiecej tylko jak to ugrysc zeby jednak wstawic gaz bo zadne z tych opcji( nawet seryjne d16 nie zejdzie w miescie do 8l /100 a w trasie jeszcze mniej.
co do swapu na b serie to skrzynia z b20 wiec do czy b20+ glowica b16 ( nie wiam jak to z awaryjnoscia + jak to znosi gaz) badz b18c4 + skrzynia z b20 ( nie wiem jak z dlugoscia tej skrzyni ale podejrzewam ze cos mozna pomieszac i znalezc odpowiednia jak w d seri) tylko kwestia czy jest inny wal w b20 niz d16, ile kosztowalaby taka przerobka, ktos kiedys gdzies pisal o przejsciowce skrzyni ze niby mozna podlaczyc d serie do b. ale nie znam konkretow ( choc skrzynia w hrv jest troche za krotka, bodajrze przy 120km/h jest 3500 obrotow, wolalbym 2500 badz chociaz 3000)
Generalnie znajomy ma CRV w v-tecu 1.6 i przyznam świetny silnik, bardzo elastyczny. Ma w nim gaz sekwencyjny od dłuższego czasu i co chwilę był z nim problem, w końcu po różnych wizytach w różnych warsztatach u różnych gazowników skończyło się na olaniu jazdy na lpg i obecnie od 2 lat jeździ tylko na benie i nic się nie dzieję. Kiedyś czytałem, że te silniki różnie znoszą gaz, ale generalnie ilu użytkowników tyle opinii. Jeżeli chodzi o wrzucenie skrzyni z Dserii to jest taka możliwość, ale dorobienie tego przejścia to koszt ok 850zł. Jak znajdę firmę, która się tym zajmuje to podkleję link.
gregory-greg
27-01-13, 16:05
miales pewnie na mysli hrv. jechalem jako pasazer narazie tylko 1,6 no vtec szalu nie ma. powiem tak moze glupie porownanie, jezdzilem w pracy nowymi dieslami, np. passat 20tdi 140 km, jezeli jest pusty jedzie naprawde fajnie, w miare bezpiecznie mozna wyprzedzac itd. ( nie jest to saab 2.0t 260 km ale do codziennej jazdy wystarczy) nie wiem jakby sie zachowywal zapakowany ale napewno gorzej. dlatego biore pod uwage zostawic 1,6 vtec + jakies mody ale musi byc gaz. jak dobry gaz to smiga sie ok. co do spalania to podejrzewam ze srednio ma 10l/100km na co nie chce wydawac, wole jezdzic z gazem i zbudowac crx/civica V z jakims meskim silnikiem i nie przejmowac sie spalaniem bo nie bede jezdzic na co dzien :)
wole jezdzic z gazem i zbudowac crx/civica V z jakims meskim silnikiem i nie przejmowac sie spalaniem bo nie bede jezdzic na co dzien
jezeli jestes obeznany w temacie jak napisałes wyzej to po jakiego grzyba chcesz ladowac turbo , kompresor czy modzic d16 w hrv'ce? Uświadomie Cie ze ze Hrv d16 na vtecu samo w sobie pali sporo Pb okolo 10l w miescie w trasie okolo 7. Jedz do polecanego gazownika zainstaluj zwyczajnie dobra sekwencje typu stag + wtryski hany Nie ma szans aby w miescie hrv'ka spalila Ci 10l gazu/100 km licz kolo 13. Z hrvki demona predkosci i tak nie zrobisz zreszta ten samochod nie do tego słuzy a sam w sobie jak napisalem wyzej pali duzo. W rodzinie mam jedna hrvke i conieco o niej wiem. A do szybkiej jazdy zbuduj sobie wydmuszke crx z b16
jezeli jestes obeznany w temacie jak napisałes wyzej to po jakiego grzyba chcesz ladowac turbo , kompresor czy modzic d16 w hrv'ce? Uświadomie Cie ze ze Hrv d16 na vtecu samo w sobie pali sporo Pb okolo 10l w miescie w trasie okolo 7. Jedz do polecanego gazownika zainstaluj zwyczajnie dobra sekwencje typu stag + wtryski hany Nie ma szans aby w miescie hrv'ka spalila Ci 10l gazu/100 km licz kolo 13. Z hrvki demona predkosci i tak nie zrobisz zreszta ten samochod nie do tego słuzy a sam w sobie jak napisalem wyzej pali duzo. W rodzinie mam jedna hrvke i conieco o niej wiem. A do szybkiej jazdy zbuduj sobie wydmuszke crx z b16
x2.
Jaki masz budżet na takie przedsięwzięcie? Może po prostu prościej będzie kupić coś seryjnie mocniejszego innej marki niż rzeźbić, tym bardziej, że z tego co wyczytałem auto ma być dupowozem, a przy takim założeniu im mniej modów tym lepiej. Nie wiem o jakich rocznikach mówimy, ale licząc 15k za auto, trzeba doliczyć +/-10k na mody i sekwencję, za 25k wybieraj przebieraj w wozach na rybki...
BTW. Co kryje się pod pojęciem męski silnik w Civic/Crx? :P
nie dramatyzowałbym tak z tym lpg jest kilka aut które na tym śmigaja i jakoś działa
a co samego silnika - wg mnie najlepiej kupić takie auto bez silnika (wyjęty, zarżnięty itp) dodatkowo jeżdżący projekt z d16 turbo, swapnąć reszte śrubek sprzedać i tyle - najmniej bolesna i najmniej kosztowna droga i kilka fajnych fantów idzie wyrwać
a to auto żeby zaczęło się bujać potrzebuje jakieś 180KM i z 200-230Nm
gregory-greg
27-01-13, 20:18
karas-to ze hrv pali 10 l pb to wiem i ze bedzie okolo 13 l gazu to tez wiem ( to jest kwestia jak bardzo bedzie przelane przez gazownika, dla tego z reguły pala wiecej, trzeba poprostu wystroic a nie lac 10-20% wiecej, ) demona predkosci nie planuje bo nie ma to byc 250 km i wiecej.
maciu$0 zastanawialem sie nad innym autem ale, honde juz znam i duzo moge zrobic sam( mody tez) na auto pewnie wydam 15k w gore bo jednak planuje kupic po lifta (2002 rok i w gore), auto juz fajnie wyposazone ( jak dla mnie klima, pelna elektryka, grzane dupy, dolaczany 4x4, do 6 poduszek jest wypas) auto nie takie stare ( pojęcie wzgledne) i nie brzydkie ( tak samo wzgledne), nie znalazlem u konkurencji podobnego auta, czekam na propozycje :)
meski silnik to d16 kompresor/turbo, w sumie kazda b seria, badz nawet k ale to dlugie plany , najpierw albo hrv na dupowoza i civic/crx do zabawy pewnie d16 chyba ze kupie z b . pozniej zobaczymy
drvtec- gazu sie nie boje mam w obecnym civicu ( taki kupilem i 2 lata jezdze i jest ok 30 zl/ 100 km , zaoszczedzilem 2 krotnosc wartosci civica :) )
jest to pomysl ale tak samo mozna zbudowac( pewnie z zarznietym silnikiem kupie taniej, ale ciezko znalezc podejrzewam) tylko zostaje kwestia lpg do tego bo jednak musi byc
Faktycznie chodziło mi o HRV. Generalnie ja też nie mam nic przeciwko temu, żeby auto miało gaz bo sam w moim daily(nissan sunny 1.6) mam gaz i jestem bardzo zadowolony :)
Ale teraz też zajmuje się swapem do swojego civica h22 i przyznam szczerze, że w życiu bym nie zagazował takiego silnika :) Kwestia gustu rzecz jasna.
Ale założenie jest proste, chcesz mocne auto to nie wrzucasz gazu, chcesz jeździć oszczędnie to go dajesz i cieszysz się spalaniem i bezawaryjną eksploatacją(W większości przypadków).
Zrobisz co uważasz, ale gaz+kompresor to się trochę wyklucza. Albo moc, albo ekonomia. Zwróć też uwagę na to, że 1.6vtec w HRV zbiera się przyzwoicie i tak samo dobrze przyśpiesza przy wyprzedzaniu, więc dziwi mnie, że zależy Ci aż tak na tym by auto miało i moc i ekonomię. Jest to takie trochę niemożliwe zestawienie, według mojej opinii oczywiście.
gregory-greg
27-01-13, 20:54
nie jezdzilem d16 vtec jezeli bedzie tak jak mowisz - bedzie mialo moc to pewnie cos podkrece i bede jezdzil z lpg
widziałem paska 1,8T zmodzonego na 18x w gazie i daje radę
widziałem audi a4 b6 z bexem + program+ gaz - jeżdzi całkiem przyzwoicie
gregory-greg
27-01-13, 22:26
orientuje sie ktos jak wyglada kwestia finansowa wstawienia b18c4/ b20 z glowa b16/b18 do hrv zeby zostawic naped?
MugenSpoon
27-01-13, 23:39
orientuje sie ktos jak wyglada kwestia finansowa wstawienia b18c4/ b20 z glowa b16/b18 do hrv zeby zostawic naped?
To musisz ustalać konkretnie z warsztatem. Włożenie B18/B20 do HRV-a to nie jest taki swap jak w civic-u tylko grubsza rzeźba wiec i koszta inne
gregory-greg
28-01-13, 22:04
a samo b 18 bedzie wygladac tak samo ?
MugenSpoon
28-01-13, 22:25
B-seria to B-seria nie zaleznie od oznaczenia na bloku i włożenie tego do HRV-a do sporo rzeźby. Do takiego auta powinno być co najmniej B18 bo 4x4 bardzo zamula silnik a B16 ma mało momentu na taki sprzęt. Wiem co mówię, bo wkładaliśmy mamie do HRV-a B16 i wiem jak to jeździ
gregory-greg
29-01-13, 22:53
i jak rozwiazaliscie sprawe napedu ? duzo rzezby bylo ? co dokladnie, jak mozesz napisac?
MugenSpoon
29-01-13, 23:22
najwiecej rzeźby było z mocowaniem prosto silnika. Napęd to seria tylko skrzynia jest z CRV-a
gregory-greg
30-01-13, 10:53
a wal przerabialiscie czy jakos to pasuje ? ale trzeba bylo dopierac lapy, poduczki ? czy spawac mocowania lap ?
MugenSpoon
30-01-13, 16:21
trzeba spawać mocowania łap. Z wałem już nie pamiętam jak szło ale chyba był skracany
gregory-greg
30-01-13, 23:33
thx, wiec padnie raczej na mocna d serie n/a badz dmuchane + lpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.