Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Głowica bseria a turbo



ttp
25-01-13, 17:24
Która z głowic b serii jest najlepsza pod turbo i dlaczego ?

crxd16
25-01-13, 18:49
nie ma roznicy, choc jak myslisz o calokowicie seryjnych glowica z itr'a/ctr'a jest pozbawiona niedoskonalosci po odlewie

ttp
25-01-13, 18:53
Myślę jaka czapke założyć do b18a1 pod turbo

Fawor
25-01-13, 19:05
a2 bądz c6.

ttp
25-01-13, 19:21
a2 bądz c6. dlaczego ? czemu nie może być np z a1

crxd16
25-01-13, 19:30
moze byc z a1, tylko w a1 masz najlagodnijesze walki to raz i 2. chyba najczesciej halasuja tam lma, ale ogolnie nie ma znaczenia czy to bedzie a1/a2/c4/c6

ttp
25-01-13, 22:11
Ok to jeszcze pytania uszczelka metalowa oem?
Czy przy 0,9-1,0 kupić mocniejsze szpilki głowicy czy oem ?
Kolektor ssacy warto robić custom z duży plemium czy zostawić Oem ?

Igła
25-01-13, 22:12
c4 ma chyba mniejsza komore spalania wiec cr bedzie wieksze... nie jestem pewien wiec dobrze by było by ktoś to potwierdził lub zdementował

karamba
25-01-13, 23:03
Czy przy 0,9-1,0 kupić mocniejsze szpilki głowicy czy oem ?

Jak chcesz mam ARP pod b16 w cenie OEM :o

crxd16
25-01-13, 23:26
bedziesz kul ten motor czy seria? bo jak seria to cr moze byc ciutke za duze z czapka z c4, jakie tam sprezanie w serii jest cos kolo 9.5 ?

czy zlaozysz glowice z a2/c6 czy z c4 to cr wzrosnie, z c4 jeszcze bardziej, bo maja mniejsze komory niz w b18a/b

uszczelka oem,
dolotowy moze byc z b16, ale lepiej z itr'a bo nie sadze, zebys krecil to powyzej 9tys, zebys potrzbowal jakis 'wiekszy' kolektor

ttp
25-01-13, 23:54
Tak seria po remoncie

wwljohn
26-01-13, 12:09
Czapka z a2 na blok c4 odpręży silnik. Na c4 będzie miał większą kompresję.

ttp
26-01-13, 13:03
Czapka z a2 na blok c4 odpręży silnik. Na c4 będzie miał większą kompresję.

Czytamy ze zrozumieniem b18b nie c

Igła
26-01-13, 15:45
seria CR b18b 9.6:1
z głowa C4 10.4:1
z A2 C6 10:1

wniosek jest taki by pod turbo załozyc glowe od b18b

ttp
26-01-13, 15:58
Mój bład b18a1 wolał bym jednak głowice z VTEC bo pare koni pewnie idzie ugrać jeszcze

crxd16
26-01-13, 16:21
zawsze mozesz dac grubsza uszczelke zeby zjechac do tych 9.5 do 1bara jak znalazl

Igła
26-01-13, 16:22
rozumiem twoje podejscie ale w przypadku doładowania zmierzasz do jak najniższego CR... ale moze zaraz wypowie sie ktoś bardziej ogarniety

ttp
26-01-13, 16:56
Ok czyli przy głowicy z b16a1 + grubsza uszczelka mogę ładować spokojnie 1 bar ?
Jakie turbo zastosować chciałbym coś co szybko wstaje nie koniecznie twin scroll

niuton
26-01-13, 17:13
Ok czyli przy głowicy z b16a1 + grubsza uszczelka mogę ładować spokojnie 1 bar ?
Jakie turbo zastosować chciałbym coś co szybko wstaje nie koniecznie twin scroll

Jeśli tylko troszkę chcesz przebić 300KM, lub się zbliżyć to cenowo chyba najlepiej wyjdzie TD04HL-16T
U Bartka TD04HL-15G wygenerowało w B16 325KM z 1.2 bara, ale to już był koniec sprężarki, podnoszenie boosta na 1.4 tylko zabierało moc. Możesz też kupić 15g, 13t lub nawet to 16t i zrobić z tego hybryde na 19T, Coobcio takie ogarnia.

ttp
26-01-13, 17:17
nie chce wiecej niż 1 bar w nie zakutym motorze 300 HP to chyba w miarę bezpiecznie

crxd16
26-01-13, 17:22
jak nie chcesz na twinie to proponuje albo ze straszego evo albo z sti, jakbys jednak na twina sie zdecydowal to z evo - dobrze wychodza cenowo

ttp
26-01-13, 17:23
Nie chodzi o cenę tylko akurat mam kolektor nie pod twina juz kupiony

niuton
26-01-13, 17:26
w B18B/B16head to 300 będzie bezpiecznie, kwestia tylko dobrego strojenia, i nie będziesz musiał się o nic martwić Dewota wprawdzie w B18C4 ale też z 16T nadmuchał 300KM bez kucia, ty będziesz miał mocniejszy dół :)

crxd16
26-01-13, 17:43
vti ma mocniejszy dol niz b18a/b

niuton
26-01-13, 17:57
a LS nie ma mocniejszych korb ?

crxd16
26-01-13, 18:15
ma takie same jak sa w b20 o jakas 1/3 ciensze niz vti

ttp
26-01-13, 19:18
vti ma mocniejszy dol niz b18a/b

No to jak da rade czy nie :) ?

niuton
26-01-13, 19:23
przema72 zrobił na tym coś ponad 330KM jak nie 340KM wiec tak czy siak da radę

crxd16
26-01-13, 19:25
300km dla b-serii jest ok

Fawor
26-01-13, 20:40
rozumiem twoje podejscie ale w przypadku doładowania zmierzasz do jak najniższego CR... ale moze zaraz wypowie sie ktoś bardziej ogarniety
pozwolę sobie...


Wcale nei powinno sie zmierzać do jak najniższego CR. CR ogólnie odpowiada za sprawność silnika. W doładowaniu niskie CR pomaga zmagać się ze stukowym, ale ogólne założenie nie jest takie, ze niskie CR jest najlepsze. Ja do softów polecałbym wręcz okolice serii, bo wyższe CR lepiej napędza turbinę z dołu i z półgazów. I na prawdę jest to odczuwalne. Soft w B18 na takiej samej turbinie jak zakute D16 na 9,0;1 jedzie z połgazów o wiele fajniej. Lag (reakcja na gaz) równiez odczuwalnie lepsza. W softach nie będzie jakiś dużych problemów ze stukiem, bo pewnie i tak więcej niż 0,8bar z porządnej turbiny nie będzie potrzebne/rozsądne.