Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sekwencja gazowa Honda Civic.



Victoria
21-01-13, 20:07
Witam, sprawdzałam czy na tym forum jest temat o sekwencji gazowej.
Jak większość pisze: 'nie znalazłam'.
Interesuje mnie założenie sekwencji do D15B2.

Zapożyczę się od tego pana:

D15B2
wtrysk paliwa: dwupunktowy
moc: 90KM
spalanie w cyklu miejskim: ~8,5l/100km

Za:
-przyzwoite osiagi
-podstawowy silnik do dalszych modyfikacji

Przeciw:
-monowtrysk
-czeste awarie systemu sterowania zaplonem
-stosunkowo duze spalanie
-klopotliwa modyfikacja wiazki/elektorniki przy modyfikacjach silnika

ad1@ Czy sekwencja gazowa może uszkodzić silnik, czy widać znaczne spadki mocy?
ad2@ Czy gdy będę chciała zmodyfikować silnik na D16Z6, D16Z9.

D16Z6, D16Z9
wtrysk paliwa: wielopunktowy
moc: 125KM
spalanie w cyklu miejskim: ~8,6l/100km

Za:
-świetne osiągi
-zmienne fazy rozrzadu VTEC

Przeciw:
-brak
ad3@ Sekwencje można później przerobić żeby pasowała po ten silnik? @UP (o ile pokusze się na zamontowanie)

Na paru forach o sekwencji, chciałam znaleźć czy japońce się krztuszą jak dostają dawkę gazu.
Piszą, że niby nie. W większości ich wypowiedzi było zapytanie o opla. Mało piszą o hondzie civic rocznik 92.

ad4@ Warto zakupić sekwencje? Do tego typu samochodu. Czy lepiej, kupić pierw silnik z D16Z6, D16Z9, a potem montować sekwencje?

Jedras
21-01-13, 21:04
Zacznę od końca:)
Ad4 - zależy ile km robisz, pamiętaj ze im wcześniej założysz instalacje tym szybciej na siebie zarobi

Ad3 - oczywiście ze można, wtryski masz wkrecone w kolektorze ssacym :)

Ad1 - dobrze dobrana instalacja "wtryski, Reduktor i odpowiedni komputer" nie mają prawa uszkodzić silnika :) strat mocy nie odczujesz przy obecnych instalacjach... mi w b18 wyszło 1.5 KM różnicy co można też policzyć jako błąd pomiarowy :-)

Swoja droga to na gazie nam lepszy AFR niż na Pb ale chlopaki mi gaz stroili pod AFR, a strojenie silnika na benzynie wciąż przede mną:cool:

Chyba na wszystko odpowiedziałem ;) podstawa to dobry polecany warsztat a nie jakieś partacze ;)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Victoria
21-01-13, 21:20
Więc jeżeli chodzi o kilometry, to sporo. Siedzenie za kierownicą wkręca i mam pracę coś tego typu.
Jaką najlepiej polecacie instalke gazową? Wiem, że im lepsza tym droższa, ale czy w 2.5k zł wyrobiłabym się? Z dobrą instalką :)

ma1ster
21-01-13, 21:26
2,5k to spokojnie, sekwencja to max 2,2k do takiego samochodu, ale i tak żaden majster Ci nie założy do ...b2 sekwencji, chyba że ja :p:p, założą Ci 2 gen a to kosztuje jakieś 1400zł

Jedras
21-01-13, 21:38
No ale jak chce później silnik modzic to ja bym jednak poszedł w kierunku sekwencji

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

kowal162
21-01-13, 22:59
Ale do dwupunktu jak założy mu sekwencyjny wtrysk gazu? Musi przerobić na sekwencyjny wtrysk PB na początek a później lpg . No chyba ze 2gen.

damian.n
21-01-13, 22:59
poprzednie auto mialem z zwykłą instalacja (honda prelude 92 rok), a teraz mam honde civic z sekwencja (98 rok) i bez porównaniu polecam CI sekwencje.... instalacja praktycznie bezobsługowa, wystarczy aby własnie dobry warsztat CI założył i wyregulował, a później tylko wymiana filtrów i cieszenie się z oszczędności. różnica mocy dla mnie nie odczuwalna

Victoria
21-01-13, 23:17
no dobra damian.n, ale koledzy wyżej piszą iż nie da rady założyć sekwencji. tylko maksymalnie 2gą gen. Masz tą honde 90 konną czy 125. Bo się różnią wtryskami.

damian.n
22-01-13, 02:41
90 KM
hm i koledzy rzeczywiście mają racje, a ja o tym nie pomyślałem
jak CI dobrzy fachowcy założą i wystroją instalacje 2 gen to też będzie CI służyła bardzo długo

EDIT: http://www.civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=25&t=31814

ma1ster
22-01-13, 13:38
Ale do dwupunktu jak założy mu sekwencyjny wtrysk gazu? Musi przerobić na sekwencyjny wtrysk PB na początek a później lpg . No chyba ze 2gen.
Jest taki myk :D:D:D, jak się ktoś interesuje zasilaniem silników, to wie że wtrysk jednopunktowy jest sterowany jednostką sterującą, która ma zapisaną mapę czasu wtrysku paliwa do obrotów i obciążenia oraz jeszcze od kilku parametrów...
Więc nie ma przeciw wskazaN do zastosowania instalacji wtryskowej LPG do takiego silnika... dalej daje się listwę wtryskową która nie podaje czasu wtrysku paliwa na każdy cylinder z osobna, czy jak to jest w niektórych silnikach ''Semi"... coś tam, czyli dwa i dwa na raz, lub ''full group'' czyli wszystkie na raz....

I gdzie jest problem w montażu instalacji sekwencyjnej do pojedynczego wtrysku???
montaż jest taki sam jak w "full grup"

Moja dziewczyna, powtarzam... jeździ już 35 tysiąc km, na instalacji jedno punktowej na benzynie i wielopunktowej na LPG,

Problemem jest jedynie dobór odpowiednich wtryskiwaczy, ja osobiście zastosowałem listwę z trzema wtryskiwaczami firmy valtec... a dysze nie są wiercone w odnogach, bo nie dość że są to trzy wtryskiwacze, a cylindrów mamy 4, wiec zastosowałem wiercenie dysz zaraz za wtryskiwaczem benzyny, tam gdzie jeszcze odnogi są połączone...

Victoria
22-01-13, 19:45
więc teraz czas wybrać się do gazownika i z jakąś wiedzą go olśnić. mam nadzieje, że ci w powiecie Jasielskim znają się na rzeczy. dziękuje wam za wypowiedzi ;)
ale i tak pewnie będę miała serie pytań na tym forum :D

Jedras
22-01-13, 19:50
A dokładniej to gdzie mieszkasz to może Ci kogoś polecę xP

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Victoria
22-01-13, 19:56
Jasło. 75 km od Rzeszowa w dół. Sama dzicz :D

SimonVT
25-01-13, 20:24
Panowie mam pytanko,poniewaz nie chcialem zakladac nowego tematu napisze tutaj.
Jak silnik 1.6ies w angielce znosi gaz? są jakieś kłopoty? i czy w 2tyś 2,3tyś zmieściłbym się z dobrą instalacją gazową?
Pozdrawiam SimonVT