Zobacz pełną wersję : Obrotomierz
Witam pisałem wcześniej temat, szukałem na forum ale w sumie nic konkretnego nieznalazlem to teraz fotki załcze moze ktos cos powie (sorry za jakosc ale cos tam widac) chodzi mi o wskazanie obrotomierza względem prędkości czy jest właściwe (prędkość jest ok sprawdzałem z navi). Z góry dzięki za info:D
Silnik D13b2, skrzynia S20-1.... zegary prawdopodobnie z Ej d15b7 automat.
100km/h - 2500rpm.
120km/h - 3000rpm.
http://images47.fotosik.pl/1691/da3e56a5b763ca93med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images40.fotosik.pl/1918/e984d2b77dfdf78cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Muzyk-Grzes
21-01-13, 18:55
Skoro to skrzynia S20-1... z D13B2 to można domniemywać (bo nikt tego nie udowodnił ,ale też nie podważył) że 1 oznacza FD 4,250 idąc za tym tematem http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D&highlight=og%F3lne+info+skrzyniach to przy 3000 rpm powinno być 102 km/h (lub jeśli to FD 4,437 - 97,7 km/h) takie wartości jak u ciebie miałbyś na skrzyni S20 z D15B7 (Hatchback) FD - 3,888 i 5 bieg 0.702 lub D15Z3 (FD - 3,722) Więc pewnie obrotomierz nie pokazuje tego co trzeba ,lub skrzynia nie jest oryginalna z D13.
Czyli raczej walnięte zegary (jeszcze na postoju wkręci się max. do 7 tys. a inne d13 jakie miałem kręciły spokojnie do 8-9tys). Poszukam jeszcze dokładniej po ozn. na skrzyni nigdy nic niewiadomo;p
a czy przypadkiem prędkość z obrotami nie będzie sie zmieniać wraz ze zmiana rozmiarów kół ?
a czy przypadkiem prędkość z obrotami nie będzie sie zmieniać wraz ze zmiana rozmiarów kół ?
x2, jakieś wahania tez są przy zmianie rozmiaru kol na większe/mniejsze.
Na którym biegu te wyniki?
Dość istotne to jest :p
a co do zmiany kół (rozmiaru) to wydaje sie mi, że prędkość się zmieni ale tylko licznik vs gps a wynik rpm vs km/h pozostanie bez zmian bo zmieniając kół nie zmieniamy skszyni, fd, silnika czy zegarów. Te wskazania nie mają się jak zmienić bo między czujnikiem rpm a czujnikiem km/h nic się nie zmieniło...
:D
Wynik jest na 5-tym biegu a rozmiar kół jest seryjny.
Zielony11499
23-01-13, 15:10
jakieś wahania tez są przy zmianie rozmiaru kol na większe/mniejsze
nie masz racji. Idąc tym tropem to po podniesieniu przodu na lewarkach i ściągnięciu kół, licznik prędkości nie będzie nic pokazywał :D. Kolega szczery dobrze napisał. zmiana wielkości kół może zmienić rzeczywistą prędkość auta. bez względu na wielkość kół stosunek obrotów silnika do prędkości (pokazywanej na licznikach) się nie zmieni.
Jeśli masz taką skrzynie jak Muzyk-grzes napisał czyli "D15B7 (Hatchback) FD - 3,888 i 5 bieg 0.702" to przy 2500obr/min powinno pokazywać 99,3084 km/h a przy 3000obr/min 119,1701 km/h, więc wskazania liczników by się zgadzały dla takiego modelu skrzyni.
nie masz racji. Idąc tym tropem to po podniesieniu przodu na lewarkach i ściągnięciu kół, licznik prędkości nie będzie nic pokazywał :D. Kolega szczery dobrze napisał. zmiana wielkości kół może zmienić rzeczywistą prędkość auta. bez względu na wielkość kół stosunek obrotów silnika do prędkości (pokazywanej na licznikach) się nie zmieni.
Jeśli masz taką skrzynie jak Muzyk-grzes napisał czyli "D15B7 (Hatchback) FD - 3,888 i 5 bieg 0.702" to przy 2500obr/min powinno pokazywać 99,3084 km/h a przy 3000obr/min 119,1701 km/h, więc wskazania liczników by się zgadzały dla takiego modelu skrzyni.
Z tym, że ja mam zegary z d15b7 (chyba ale kupowałem z ej) ale żeby skrzynia była z d15b7 to mi nic niewiadomo, w żelazku mialem d13b2 z obrotkiem od d15 i przy 100km/h miałem 3 tys. obr. i na postoju wkręcało się do ponad 8tys. a tu w EG założyłem te zegary i na postoju max. 7 tys. a wskazania jak widać wyżej. Więc wnioskować by można, że zegary ****...... ?
pewnie poprzedni właściciel cofał licznik i coś przez przypadek uszkodził :D:D:D
oj tam od razu cofał :p korygował to się teraz nazywa :D
powiem że dość łatwo to sprawdzić, a mianowicie śrubki mocujące, a zarazem przenoszące impulsy elektryczne są ocynkowane, jeśli ktoś wkładał do takiej śrubki śrubokręt przy dobrej obserwacji widać uszkodzenia powierzchni ścianek osadzenia śrubokręta, dla porównania można zerknąć na śrubki obrotomierza, czy temp i ilości paliwa.
Mam nawet na warsztacie takie liczniki do sprzedania nawet od wersji z tempomatem, a cofnąć mogę do tego co klient sobie życzy.
Zegary napewno były rozbierane ale co ma obrotomierz do cofania przebiegu :D prędkość mi pokazuje dobrą.
Muzyk-Grzes
26-01-13, 08:35
Obrotomierz jest sterowany sygnałem z czujnika Halla zawartego w module zapłonowym umiejscowionym w aparacie (Niebieski przewód z aparatu). Czyli obroty silnika są bezpośrednie "sczytywane" z wałka rozrządu, czujnik VSS jest w skrzyni biegów i nie ma dla niego różnicy czy koła są większe czy mniejsze, tak więc wskazania są dla kół seryjnych. A założenie większych lub mniejszych kół spowoduje jedynie różnicę między tym co pokazuje prędkościomierz (dla serii) a tym z jaką prędkością jedziemy rzeczywiście, co nie ma żadnego wpływu na wskazania obrotomierza.
Włodek może uda ci się od kogoś pożyczyć zegary z obrotkiem żeby swój sprawdzić, choć z tego co piszesz jeśli w D13B2 nie dochodzi nawet do 7500 rpm to coś jest albo z silnikiem (słabszy i nie przekracza 140km/h),albo z obrotomierzem.
No wlasnie chyba niemam z kim podmienic hehe no a faktem jest ze ledwo do 7tys sie kreci ale ogolnie mam wrazenie ze jest slabiej niz w moich poprzednich d13 , no ale te watpliwosci mogla by rozwiac jedynie podmianka zegarow;d jest ktos chetny?;d
Muzyk-Grzes
27-01-13, 15:49
Jesli auto jest wyraźnie słabsze a V-max nie przekracza 140 km/h to może oznaczać że pasek rozrządu jest przestawiony i wtedy obroty nie dochodzą do typowej dla D13B2 nieskończoności. Ale jeśli to u ciebie nie występuje to tylko obrotomierz.
ps: Są tez dostępne takie obrotomierze zewnętrzne żeby sobie sprawdzić ,lub napisz na forum regionalnym może ktos się znajdzie chętny żeby ci pomóc.
Spróbuję :D choc wyraźnie słabsze niejest zresztą to pewnie wina obrotka skoro jadę 100km/h(sprawdzane z nav.) i mam 2500rpm.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.