Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic d16v1 błąd P0138



PioPan
20-01-13, 15:18
Witam mianowicie jakiś czas temu wywaliłem kata i zastąpiłem go klasówką 2" z fajką na drugą sondę . Przez okres około 3 miesięcy wszystko było ok do momentu gdy wyskoczył mi błąd P0138

http://images49.fotosik.pl/1769/602ca6d5d4ba2fb9med.jpg (http://www.fotosik.pl)

coś tam że napięcie drugiej sondy za wysokie. Ok rozumiem że to może być spowodowane katem ok ale jak mierzyłem napięcia na sondach to na sondzie pierwszej w kolektorze wacha się od 0. 300 do 0.800

http://images50.fotosik.pl/1823/72bf18caa3b91b7amed.jpg (http://www.fotosik.pl)

natomiast na drugiej jest bez zmian 1.250 i nawet nie drgnie .

http://images45.fotosik.pl/1690/6de9599d2b1d6c9amed.jpg (http://www.fotosik.pl)

Moje pytanie brzmi czy sonda jest zepsuta czu ten pomiar jest spowodowany spalinami . Proszę o porady

Lysy
20-01-13, 17:10
druga sonda jest zepsuta :) na pewno do wymiany :)

PioPan
21-01-13, 13:57
tez tak myślę , po prostu nie chce wydawać kasy na marne . Pożyczę od kolegi sondę włożę i sprawdzę pod kompem . Jak coś się zmieni z pomiarem i będzie mniejszy to kupię a jak nie to znaczy że to nie jest wina sondy .

Lysy
21-01-13, 18:08
na drugiej sondzie tez powinny tak skakac pomiary jakk na pierwszej wiec na pewno jest uwalona

PioPan
23-01-13, 12:15
ale jak szukałem w innych wątkach o tym błędzie to mówili ze jak się wywali kata to wyskakuje ten błąd więc może to jest spowodowane brakiem kata . Nie wiem już sam , dlatego ten temat

LemonR
23-01-13, 20:41
Załóż emulator sondy będzie taniej i pewniej bo druga sonda jest do niczego nie potrzebna jak nie ma kata.

PioPan
25-01-13, 12:39
ale ja mam emulator

LemonR
25-01-13, 13:50
Nie rozumiem, masz podpięty emulator sondy i sondę pozostawioną podłączoną do instalacji?
Jeśli podłączasz emulator to sondę odłączasz. Emulator zastępuje sondę chociaż nie pełni jej roli. To zwykłe urządzenie elektroniczne które generuje sygnał sondy 0-1 lub 0-5V( w tym zakresie chyba pracuje druga sonda) dla ECU dzięki czemu ten wie, że kat ma się świetnie pomimo, że już dawno trafił do huty :-)

PioPan
04-02-13, 12:13
a to nie mam , myślałem że chodzi ci o tą fajkę bo też ją nazywają na allegro emulatorem a tobie chodzi o to
http://allegro.pl/uniwersalny-emulator-sondy-lambda-sonda-1v-5v-i2972700507.html
i pomoże ??:)

LemonR
04-02-13, 16:22
No, to jest znacznie lepsze rozwiązanie.

yoda_pz
07-08-14, 21:32
Witam.

Na początek chciałbym się przywitać, ponieważ jestem nowy na forum.

Serdecznie witam forumowiczów!

Postanowiłem dopisać się w tym wątku, żeby nie zakładać nowego.


Mój samochód to Honda Civic VII 1.6 VTEC SPORT - silnik D16V1


Moja sytuacja wygląda następująco:
Pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka "check", pojechałem do swojego mechanika, który odczytał błędy P0138 i P0420. Posprawdzał przebiegi, skasował błędy, kazał pojeździć i sprawdzić co się będzie działo. Po pewnym czasie sytuacja wystąpiła ponownie. Mechanik zaproponował mi usunięcie katalizatora oraz zamontowanie przelotowego tłumnika w miejsce katalizatora oraz zamontowanie II sondy lambda na tulejce dystansowej. Był to przełom kwietnia i maja. Tak też się stało. Sonda lambda jest zamontowana na około 30mm tulejce dystansowej.

Po całej operacji i około 100km znowu wyświetlił się "check". Błędy dokładnie te same: P0138 i P0420. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział, że trzeba zamontować elektroniczny emulator II sondy lambda. Sprawa się trochę przedłużała z różnych względów i po jakimś czasie "check" sam zgasł.

Od tamtej pory obserwuję co się dzieje i doszedłem do następujących wniosków:
1. "Check" nie świeci się kiedy są upały
2. Zapala się kiedy jest chłodno na zewnątrz (poniżej około 23 st. C), a w szczególności kiedy jest mokro

Sytuacja sprawdza się niemal każdorazowo. Ostatnio miałem sytuację, że nie do końca się sprawdziła, ale dzień wcześniej przejeżdżałem przez dużą kałuże w bocznej drodze i być może stąd ta anomalia.

W między czasie byłem u znajomego elektromechanika i zarejestrowałem przebiegi na I i II sondzie lambda: http://www.youtube.com/playlist?list=PL_YNKLcLOHBTu51CULuyZRsvJWQlFfnX8

Bardzo sceptycznie podchodzę do wszelkich elektronicznych emulatorów sondy lambda i wolałbym uniknąć takiego rozwiązania.

Proszę o porady.

Pozdrawiam!

Lukasyaho
07-08-14, 23:57
Czyli drugiej sondy nie wywaliłeś ?? miałem podobnie, sonda już umiera czas albo na wymiankę albo emulator. Ja na emulatorze śmigam od dawna i jest spoko :)

yoda_pz
08-08-14, 06:04
Tak, drugą sondę zostawiłem. Jest zamontowana za tłumikiem przelotowym na trójniku, około 30mm od rury. Samochód nie ma instalacji LPG.

itor
08-08-14, 08:47
Witam.

Na początek chciałbym się przywitać, ponieważ jestem nowy na forum.

Serdecznie witam forumowiczów!

Postanowiłem dopisać się w tym wątku, żeby nie zakładać nowego.


Mój samochód to Honda Civic VII 1.6 VTEC SPORT - silnik D16V1


Moja sytuacja wygląda następująco:
Pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka "check", pojechałem do swojego mechanika, który odczytał błędy P0138 i P0420. Posprawdzał przebiegi, skasował błędy, kazał pojeździć i sprawdzić co się będzie działo. Po pewnym czasie sytuacja wystąpiła ponownie. Mechanik zaproponował mi usunięcie katalizatora oraz zamontowanie przelotowego tłumnika w miejsce katalizatora oraz zamontowanie II sondy lambda na tulejce dystansowej. Był to przełom kwietnia i maja. Tak też się stało. Sonda lambda jest zamontowana na około 30mm tulejce dystansowej.

Po całej operacji i około 100km znowu wyświetlił się "check". Błędy dokładnie te same: P0138 i P0420. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział, że trzeba zamontować elektroniczny emulator II sondy lambda. Sprawa się trochę przedłużała z różnych względów i po jakimś czasie "check" sam zgasł.

Od tamtej pory obserwuję co się dzieje i doszedłem do następujących wniosków:
1. "Check" nie świeci się kiedy są upały
2. Zapala się kiedy jest chłodno na zewnątrz (poniżej około 23 st. C), a w szczególności kiedy jest mokro

Sytuacja sprawdza się niemal każdorazowo. Ostatnio miałem sytuację, że nie do końca się sprawdziła, ale dzień wcześniej przejeżdżałem przez dużą kałuże w bocznej drodze i być może stąd ta anomalia.

W między czasie byłem u znajomego elektromechanika i zarejestrowałem przebiegi na I i II sondzie lambda: http://www.youtube.com/playlist?list=PL_YNKLcLOHBTu51CULuyZRsvJWQlFfnX8

Bardzo sceptycznie podchodzę do wszelkich elektronicznych emulatorów sondy lambda i wolałbym uniknąć takiego rozwiązania.

Proszę o porady.

Pozdrawiam!

zrob sobie to - http://www.paladinmicro.com/MustangMILEliminator.htm

yoda_pz
09-08-14, 21:23
Dzięki za odpowiedzi. Jak na razie znalazłem używaną sondę lambda i chcę sprawdzić co się będzie działo na niej.

@itor: Czy sprawdzałeś tą modyfikację?

itor
10-08-14, 08:46
ja nie ale znam 4 osoby ktore tak zrobily - trzy z pozytywnym skutkiem jedna z negatywnym, z tym ze zadna z tych osob nie robila tego w hondzie

yoda_pz
11-08-14, 20:57
Jak się nie powiedzie z sondą, to spróbuję. Na razie czekam na przesyłkę.