Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami



djroar
18-01-13, 20:32
Witam
Mam następujący problem i chciałbym się poradzić. Mianowicie, przy jeździe przy ok. 3000 obrotów wyrzucam sobie bieg na luz, po czym obroty opadają dziwnie na 500, po czym wzrastają na 1000. Następnie zatrzymuje się na światłach, przez chwilę utrzymuje się nawet 1200 obrotów, a później opada na 700. Zaznaczam, że dzieje się tak na nagrzanym silniku. Na innych forach czytałem, iż może to być wina "odpowietrzenia" układu chłodzącego. Mój civic to 1.6 vtec + sekwencja lpg.
Co obstawiacie? Wina lpg, silniczek krokowy czy może sonda lambda?
Pozdrawiam

mloodzian
18-01-13, 21:49
a na benzynie też się tak dzieje? czy nie sprawdzałeś? może tez być VSS

djroar
19-01-13, 10:17
Na benzynie te skoki są praktycznie znikome, jednak zanik przy w/w sytuacji na światłach jest odczuwalny.

bunkerites
19-01-13, 13:11
jesli to w LPG to siadla ci listwa wtryskowa,mialem to samo na dniach

djroar
19-01-13, 15:44
Mam nadzieje, że to wymienią bo na gazie nie przejechałem jeszcze 1000 km, a mam go od 2 tygodni.

mloodzian
19-01-13, 15:52
wystarczy podpiąć instalacje do kompa i bedzie błąd pokazany i się wyjaśni sprawa

djroar
19-01-13, 15:55
Tak będzie trzeba zrobić. Spadek obrotów na lpg podczas wyrzucenia biegu i jazdy na tzw. "luzie" ciężko usłyszeć, gdyż obroty po chwili wracają do normy.

A co sądzicie na temat zapowietrzonego układu chłodzącego? Nie znam się na tym dlatego pytam. Kiedyś przy okazji posiadania VW rzuciło mi się w oczy na jakimś forum.

djroar
21-01-13, 13:07
Udałem się dzisiaj do warsztatu, w którym zakładałem lpg. Na komputerze nie wykryto żadnych błędów, wszystko było ok. Według diagnosty problem nie tkwi w instalacji, lecz w kwestii mechanicznej silnika, np. należałoby przeczyścić przepustnice. Stwierdził tak, gdyż na benzynie też występują minimalne skoki, a przy gazie problem się nasila. Co myślicie o takiej diagnozie? Czy takie skoki obrotów są szkodliwe dla silnika?

bunkerites
21-01-13, 18:33
Napisz czy problem z obrotami miales przed zalozeniem instalacji ?,wedlug mnie obroty na poziomie 700 sa ok, u mnie na "luzie" trzyma w granicach 800-700 obr.Jesli obroty Ci skacza na LPG,to szukaj problemu w instalacji

bastian1982
21-01-13, 20:30
Miałem civica VI 1,4 z sekwencją i miałem to samo na początku szukałem przyczyny .Jeżdziłem po różnych warsztatach każdy wymyślał co innego , najbardziej trafne według mnie spadki napięcia wymieniłem Świece, nie pomogło, Przewody WN nie pomogło ,Aparat zap. nie pomogło miałem sprawdzić alternator nie zdążyłem ,sprzedałem auto. Teraz mam VII z silnikiem 1,6 też sekwencja i mam to samo z tymi obrotami ale poprostu przywykłem przez znajomego trafiłem do dobrego gazownika , mówi że ten typ z gazem tak ma robił kilka takich hond i wszystkie miały to samo u niektrych bardziej widoczne spadki obr , u innych ledwo widoczne. nie udało mu sie zlokalizować przyczyny , u mnie troche pomogło czyszczenie przepustnicy i nowe świece.
Wydaje mi się ze nie jest to szkodliwe dla silnika , starą hondą z gazem zrobiłem 200 tyś. i powiem ze zal mi było sprzedawać bo silnik chodził malinowo nigdy mnie nie zawiodła . nawet poziomu oleju nie musiałem sprawdzać,tylko wymiana

arekwu
21-01-13, 20:49
To chyba zależy od instalacji bo ja tak nie mam. Mówię o instalacji sekwencyjnej na Stagu.

Dawid0688
21-01-13, 21:00
Odpowietrz układ bo przy zakładaniu lpg mógł się zapowietrzyć. Przerabiałem ten problem przy zmianie ssaka na b7 w d14 i takie jaja były dolałem płynu odpowietrzylem i grało :)

djroar
21-01-13, 23:15
Napisz czy problem z obrotami miales przed zalozeniem instalacji ?,wedlug mnie obroty na poziomie 700 sa ok, u mnie na "luzie" trzyma w granicach 800-700 obr.Jesli obroty Ci skacza na LPG,to szukaj problemu w instalacji

Tak. Były one bardzo małe, max. 100, jak stwierdził gazownik - nasiliły się na LPG co stało się bardziej widoczne.

Muszę faktycznie odpowietrzyć ten układ, chociaż zerknąć bo już któraś osoba z rzędu mi to mówi :)

bastian1982 faktycznie idzie przywyknąć. Na wiosnę spróbuje wymienić świece i przeczyścić przepustnice, może to coś pomoże. Albo faktycznie - ten typ tak ma.

bastian1982
22-01-13, 15:13
Miesiąć temu wymienialem termostat bo słabo grzało po wymianie wszystko sobie sam jak należy odpowietrzyłem teraz grzaje aż miło :cool: , ale obroty nadal są takie same

djroar
22-01-13, 21:44
Może być przepustnica. Wiecie może, gdzie w Civic VII znajduje się ona? Pod filtrem powietrza? Pasuje mi ją przeczyścić, ale tak, aby jej nie rozregulować.

mloodzian
22-01-13, 22:04
pod filtrem

djroar
29-01-13, 12:41
Czyszczenie przepustnicy nie pomogło:(

bastian1982
30-01-13, 10:41
No to nie pozostaje ci nic innego jak przywyknąć , albo spróbować odpowietrzyć jak koledzi piszą . U mnie nie pomogło ale może coś z babrałem ale Dawid0688 pisze ze u niego pomogło

miecholek
18-02-13, 20:30
Ja niestety mam podobny problem. Sprawdzilem juz TPS, Sonde, EGR, MAP i nie moge znalezc przyczyny. Long term fuel trim mam +15% a short lata od -7% na jalowym do +20 paru (w sume +35 z long FT) przy malym obciazeniu (5 bieg, 100km/h). Przy bucie jest ok. Obroty zachowuja sie dokladnie jak tu opisane (przy luzowaniu spadaja do 500 i rosna).
Gaz mam nowo zalozony - instalacja LECHO. Swiece nowe, filtr powietrza nowy. Lewego powietrza nie zidentyfikowalem. Ktos wpadl na rozwiazanie problemu?
Przepustnica, IACV czyszczone.